HT-kabel til Audiovector M3-super
Jeg har et par Audiovector M3-super, som jeg gerne vil opgradere lidt med nye kabler.
(har nogle tykke bæster fra HIFI-klubben, 10år gamle, som passede bedre til mine gamle Dali 109)
Jeg har kig på et sæt Nordost Solar Wind (demosæt til 2.700,- normalpris 4.900,-).
Er det noget i kan anbefale til Audiovector? og er der nogen som har erfaringer med dette?
Jeg er lidt bekymret for afskærmningen på kablet. Jeg har problemer med støj/knas i den ene højtaler (ikke højtaleren det er problemet) og tror det er netkablerne, som den er gal med.
Er det bedre at købe et andet kabel, som er mere afskærmet (men helst ikke dyrere)?
Kan det betyde noget at kablet er en demovare?
Dernæst skal jeg selvfølgelig há kigget på netkablerne. Har fulgt lidt med i diverse tråde, men har svært ved at bedømme niveauet i forhold til mit anlæg.
Jeg har bla. fundet et Strømpanel fra BACHMANN (”1,5mm², Strømpanelet er udført i Aluminium, og den interne forbindelse er udført med kobberskinner for både fase, nul og jordlederen”) til 600,- samt 3-ledet skærmet netkabler til 300-400,- stk.
Det løber hurtigt op i 3-4.000,- for netkablerne, så jeg vil gerne høre, om det giver en klart bedre afskærmning i forhold til de normale Silvan kabler/stikdåser jeg har liggende.
Nogen lignende erfaringer?
Mit første mål er at slippe af med støjen/knasen i HT, med derudover vil jeg gerne have strammet lyden op, som lyder lidt mudret.
Problemerne er størst ved lav volume.
Håber i kan hjælpe