Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 09:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: JVC Boomblaster på bilbatteri evt. SLA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dalgaard420
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har et lille projekt : )

Mig og et par venner skal på Roskilde festival, og vil gerne have noget musik i vores camp.
Ingen af os er specielt hardcore i elektronik, men vil stadig gerne lidt DIY. Så derfor vil vi hører om der er en med et par
gode råd?

Vi har droppet idéen med at bygge et typisk trækvogns anlæg, og vil istedet benytte min buddy's JVC Boomblaster.
Den kan kører på 12V med 10 D batterier, som jo er en temmelig dyr og kedelig løsning.

Mine tanker er et 12V bilbatteri, forbundet til boomblasterens + og -, hvor man isætter batterier normalt.
Til at holde batteriet opladet vil vi købe en solcelle oplader som denne: http://www.nigelsecostore.com/acatalog/solar-car-
battery-charger.html

Hvad er jeres umiddelbare tanker om denne løsning ?
Kan man få stød udover "et rap over fingrene" når man forbinder batteriet til boomblasteren ?
Kan man bruge batteriet og samtidig have opladeren til ?
Hvilket batteri er at foretrække ?
Til top Vis Dalgaard420's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgaard420

slunten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv lavet en sådan løsning med den nye JVC Boomblaster desværre kører den af mærkværdige årsager på 18v, så jeg har måttet, køre strømmen gennem en konverter. ( 12v - 18v ), derved bmister jeg en smule af strømmen fra mit batteri, som er et 60Ah købt i Harald Nyborg igår til 350 kr.

Det er pærelet, og så længe du ikke vender om på plus og minus, sker der ikke noget. ( det gjorde jeg  )

Det sdu skal gøre er:

have en han stik af den type der passer til din Boomblaster, lodde den til en ledning på lidt over en meter, tilstut også lige en sikring, for en sikkerhedsskyld, den lodder du på pluspolen, dvs, -

du skærer den ene ledning over og sætter en sikring ind.

Derefter anskaffer du et par "grebstik" ( ved ikke hvad de hedder ), men det er dem du sætter på betteriet, ligner sådan nogle der sidder på et startkabel, dem lodder du på hver sin ledning. husk RØD på plus.

forbinder skidtet...

Bingo så er der 12v. og musik til drengene

mht til din udemærkede idé med solcellen, så er det ikke ambitiøst nok.. Jeg ville sige mindst 10 stk, men meget hellere 20. Den giver jo kun et output på 1 Watt. som jeg forstår det.

Og det er slet ikke nok hvis du skal trække en boomblaster.

Solcellen er lavet til at vedligeholde et bilbatteri, og der er forskel.

Brug hellere pengene på 2 stk bats ;) så kan i klare jer et stykke tid.

Go festival.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes