Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 23:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Dynavox 70 e - kinesisk hyggepejs (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 08 August 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Ja, hvor? 
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 August 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Måske her.

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?m ethod=retrieveTfg&binCount=3&Ne=4294958064&Ntt=l oddelister&Ntk=I18NAll&Nr=AND%28avl%3adk%2csearchDis con_dk%3aN%29&Ntx=mode%2bmatchallpartial&N=429495588 7&Nty=1

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 August 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Købt her:

http://wduk.worldomain.net/acatalog/info_TAGB2X18.html

Desværre har jeg ikke adgang til RS, da jeg ikke har et firma, eller arbejder i et, hvor jeg kan få indkøb igennem.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 August 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Det der med loddebukke er en fed ide.

Det var rigtig godt og overskueligt, at arbejde med på Leak forstærkerne

hvis ellers ikke signalvejene bliver for lange.

Jeg ved godt, at det er sjovt at lave tingene selv men kan det betale sig?

Kineserne kan jo fås for en slik og spiller hen ad vejen ganske udemærket især til prisen.

øj nu ligger jeg op til bøllebank

jeg mener bare : kinesisk kabinet  - flot og billigt (edge arbejdsløs)

SÅ er det bare at skifte skodkomponenter og rør til bedre typer.

som naturligvis forudsætter at konstruktionen er ok.

kinesisk grej kan sælges igen - det selvbygget kan højst byttes til andet hifiknas.

Hilsen

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 08 August 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Det der med loddebukke er en fed ide.

Ja.

hvis ellers ikke signalvejene bliver for lange.

Hvorfor det ?

Jeg ved godt, at det er sjovt at lave tingene selv men kan det betale sig?

Ja.

Kineserne kan jo fås for en slik og spiller hen ad vejen ganske udemærket især til prisen.

øj nu ligger jeg op til bøllebank

JA !

SÅ er det bare at skifte skodkomponenter og rør til bedre typer.

Men det er ikke så praktisk når det er på print.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Det skal da prøves at lave noget fra bunden
Iøvrigt tror jeg ikke min dyna er mange ører værd på det frie marked mere, men op i klaveret med det!

Faktisk tror jeg at man kan gøre det billigere fra bunden - og så bestemmer man jo selv opbygningen. Man er ikke nødt til at bygge videre på trafoernes specs og ramme det rigtige antal huller til rørene i det flotte kabinet.

Men under alle omstændigheder er det jo også kun idéer og sjovt at bokse med.
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Så er vi startet. Mikkel har udtænkt en fin lille sag med riaa og buffertrin:

Emne: Rørforforstærker: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76995&g et=last#1869441

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 18 Maj 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige spørge til Dynavox modderne. Hvad synes I om jeres forstærkere i dag? Nu har I levet lidt med dem, og er der så nogen erfaringer I vil dele ud af efter den tid? Hvilke ændringer har I været gladest for? Har I fået sammenlignet den med andre i højere klasse?
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Jeps, jeg har stadig min, og bruger den med jævne mellemrum. Den står i en af mine stuer med et par KLH Five højttalere fra 60'erne.

Den har nu spillet i næsten et år uden yderligere modifikationer - den er modificeret med forbedrede lytter i strømforsyningen og så "Tubemania tweaket "med deaktivering af et filter i indgangstrinnet. Begge tweaks er jeg glad for, og vil mene at de simpelthen er et must.

Siden har jeg lavet lidt tube rolling, sådan for interessens skyld. Det er ganske utroligt, som en udskiftning af rør, kan ændre lydgengivelsen totalt.
I denne forbindelse er min favorit de russiske 6P3S-E rør i udgangen. Som indgangsrør, har jeg prøvet en del forskellige, og lige nu spiller jeg med et sæt Tungsram, som gør det ganske udmærket. Jeg har lige fået et sæt GE 6U8A NOS NIB og et sæt RCA 6678 NOS NIB hjem, som skal prøves af i den nærmeste fremtid.

Jeg har ikke siden rørtræffet sidste år, haft mulighed for at lave direkte sammenligning med andre rørforstærkere, så på den vis er jeg ikke blevet fristet til andet, og er ganske godt tilfreds med Dynavoxen, og har meget fornøjelse af den - det var dejligt med lidt rørvarme i den forgangne kolde vinter

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har det super fint med min. Indgangsrørerene kan med fordel skiftes til bedre, jeg har dog ikke gjort så meget ud af det. Den performer stadig top notch - især til prisen.

Det har været meget lærerigt og spændende at tweake den. Prøv også at sætte nogle kondensatorer over dioderne i diodebroen, sådan som det ses i Bofaen, og husk at afkoble som beskrevet hvis du sætter et bedre potmeter i med større værdi.

Jeg vil nok mene at dens største bagdel er, at indgangsrørene er af en lidt underlig type, de er beregnet til VHF - var det vist nok. Men jeg har da sludret lidt med Mikkel om hvordan man kan ændre den så man kan få nogle fede audiorør i. Måske kommer er mere om det en dag?

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Maj 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Måske kommer er mere om det en dag?

Ja, endnu et weekend-projekt

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Forslag til mod af inputtrin: Link

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Et moderniseret Dynaco Kit med dobbelt trioder i indgangen kan faktisk erhverves i USA, se denne tråd på AudioKrama.org - det kunne være sjov at at lave en helt fra bunden af.

Jeg har så fået brugt lidt tid på noget tube rolling i indgangen på min VR-70. De var de ovenfor nævnte GE og RCA rør, som kom en tur i soklerne. Resultatet blev, at mine gamle Tungsram kom tilbage på plads. GE rørene var direkte skuffende, lyden blev mere flad og indelukket. RCA rørene OK; men levede ikke helt op til det som Tungsram rørene præsterer.

Nu skal det jo så siges, at Tungsram rørene har spillet mange timer, og derfor er spillet til, hvilket jo ikke gælder de 2 sæt amerikanere. RCA'erne, tror jeg, kan blive rigtigt gode efter nogle flere timers drift, så det får de love til en gang ved lejlighed. Lige nu bliver det ved det bestående.

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2010 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Mikkel og jeg har lige siddet en hel aften og kørt vinyl. Han havde tre forstærkere med sig, én transistor klasse a, og to rør. Den ene var noget single end noget som ikke rigtigt duede, og så var der en EL 84 bestykket. Den var iøvrigt også med til rørtræffet, en rigtig dejlig forstærker! Vi sluttede af med Dynaen - og den klarede distancen i fin stil. Vi spillede på et sæt Phillips fuldtone og Coral diskantdome bestykkede Minihorn, kom omkring Deep Purple, Gratefull Dead, Little Feat, Depeche Mode, P3 (ikke DR!), Tchjaikowsky klaver koncert, Bethovens femte og Straus Also sprach Zarathustra. Med andre ord kom vi langt omkring og Dynaen performer stadig hørværdigt, musikalsk og medrivende.

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 02:55 | IP-adresse registreret  

Printet i den moderniserede Dynaco erlingt linker til, ligner det print lavede sidste år - det var bare ikke lige 3 gange ECC81 jeg havde regnet med at bruge.

Og tak for et par hyggelige musikaftener Leif!

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2010 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Det kunne være spændende hvis du kunne lave sådan et triodeindgangstrin. Det ville da være det ultimative tweak, alt skal ud af forstærkeren og loddes om

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Curcio's tweak er nemt at lave på originalen, jeg ved ikke helt med Dynavox'en.

Jeg har lyttet til en forstærker med næsten sammen diagram som Dynaco og Curcio kombinationen på min diskant (SS R29). Den skubbede benene væk under både Plinius, Pass og en dyr EAR rørforstærker samt et par andre kendte navne. Samme forstærker har jeg hørt på et par Sonus Faber og der var det også vildt godt.

Der var så også gjort meget ud af valg af rør, trafo, modstande og kondensatorer.

Denne oplevelse har gjort at jeg sikkert kaster mig ud i Curcio's modul og hardwire resten op. En overkomlig opgave, da Curcio leverer signalet helt hen til udgangsrørene. Jeg mangler bare at finde nogle pæne kasser at putte det i. Nogen forslag?

Dynavox'en er overvejet, men jeg vil hellere lave det som monoblokke.

EDIT: Curcio bruger i øvrigt ECC88 eller lignende.

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Her er den...nu med 'triode' i indgangen...den mister lidt forstærkning, men måske klarer modkoblingen det. Det er som oftest EF86 man gør det ved og det påståes at være en vellydende metode. Det er en god ide lige at notere sig spændingen på ben 6 før ændringen...den skal helst ikke ændre sig. Hvis den gør skal man til at justere på katode-modstanden.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Se det var jo en simpel løsning - som jo i hvert fald ikke kræver en større ombygning af Dynavox'en.
Helt simpelt kunne man jo sætte en dobbelt omskifter ind, og så skifte mellem triode/pentode drift i indgangen (under forudsætning af at der ikke også lige skal skiftes værdi på katodemodstanden) 

Det vil jo så stadigvæk være et rør at 6U8A typen, som skal anvendes. Vil man helt over til at anvende et "rigtigt" dobbelt trioderør, skal der jo møbleres noget mere rundt, alene blot p.g.a af forskellen i ben forbindelserne.

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hej Tube, du er altid god for en overraskelse

Hvad tror du det kan betyde for dens evne til at "transmittere musik"? Vil den lyde anderledes? Det er jo stadig det her lidt mystiske VHF rør?

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes