Forfatter |
|
DKXDN Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 95
|
Sendt: 04 Maj 2011 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil her lige melde en ultra kort beskrivelse af min første uges oplevelse med disse nye højttalere.
Før påsken blev de afhentet og udpakket hjemme på stue gulvet og et kort lyt inden påskeferien til UK kom i vejen - Men tro mig Anfields live udgave af "You´ll never walk alone" overgår alt hvad der kan frembringes af lyd i de hjemlige omgivelser ...
Nyudpakket spiller de ganske sammenhængende og er fantasktiske fra nedre mellemtone og op - dettte her er en ægte fuldtone intet stikker ud. Dybden mangler men bredden er der. Bassen savnes også. Stemmer er i en klasse for sig og aldrig hørt bedre ! Highhats er på diverse domer og båndiskanter altid lydt som "Højttalere" nu står de der bare og er uhyggelige nærværs troende! Jeg vender tilbage med flere oplevelser her efter påsken og efter flere timers brug sker der mere og mere ...
 PÅ vej hjem som sidepartner
 Samling
 Opstillet
|
Til top |
|
|
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 04 Maj 2011 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser super spændende ud må man sige!! Hvad er det du har spændt for dem??
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine Maggies - jeg tror, du får mange dejlige timer i selskab med dem, for de er, som du selv siger, indbegrebet af homogenitet (er selv ejer af MG12'erne). Nu er det godt nok et lille billede, så det er lidt vanskeligt helt at afgøre, hvor meget plads du har at gøre godt med, men som jeg ser det, står det hele lidt (for) tæt...måske derfor den manglende dybde i lydbilledet. Særligt til bagvæggen er det vigtigt, at der er god afstand. Mine har ca. 1 m. til bagvæg og 1 1/2 m. til sidevæg, så brug godt med tid på at finde den rigtige opstilling med rigeligt luft omkring dem, så garanterer jeg for, at de nok skal synge også i dybden. M.h.t. den manglende bas, er min erfaring den samme, og jeg har prøvet med subwoofer men kunne ikke få det til at hænge sammen, så det blev droppet igen - er spændt på, hvad du vil gøre ved det problem? Foreløbig lever jeg mageligt uden, for alt det andet de kan, kan de som få andre! __________________
'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...jeg er ret sikker på du bliver meget glad for dine maggies 1.7.....jeg synes dog der skal lidt sub på....har du tænkt lidt på det????
jeg kører selv med maggies 3.6se med et par jamo 650sub og delt elektronisk, med et par xindak A600P effektrin på......kører rigtig godt i spænd sammen.....ku man dog bare få denne sound op i et lidt højere spl!!!!
mvh velkommen
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort tillykke herfra også . Ønsker virkelig, min økonomi en dag kunne gi´ mig sådan et par. Bittermand, forstår ikke helt det med din sub, har selv et par MMG´er, og de kan i sagens natur ikke spille dyb bas, men har parret dem med en KEF Cube1, (den skulle stoppes helt fuld af akustilux ell. lign.), og det spiller forrygende, helt umuligt at høre hvornår den ta´r over, det krævede dog en del tålmodighed at justere, så du burde prøve at gi´ eksperimentet en chance til . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
DKXDN Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Afstanden til bagvæggen er 1,2 m og stuen måler 3,7 x 6,3 m. dog med en dipole sub stående lige bag, det er de sorte kasser I lige kan ane. Disse er nu væk og jeg har på tegnebrættet et nyt design på vej - 4 x 15" Dipole linesource pr kanal og en deling ved ca 50 hz. De bliver drevet af en Lyngdorf TDAI 2200. Hvor deler I henne til jer som benytter sub ?
|
Til top |
|
|
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKXDN, det med at du mangler bas kan også skyldes, at du måske har været vant til for megen bas førhen. Dermed ikke sagt, at dine nye højttalere kan puste et stearinlys ud, som dynamiske enheder kan ... __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
Til top |
|
|
DKXDN Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været vandt til Dipole bas igennem de sidste mange år og det er det eneste bassystem som hidtil har fungeret i mit lytte rum. Jeg har prøvet at lade dem kører helt alene og der manglede noget i de aller dybste oktaver men ned til ca 50 hz spiller de meget fint.
|
Til top |
|
|
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKXDN skrev:
Jeg har været vandt til Dipole bas igennem de sidste mange år og det er det eneste bassystem som hidtil har fungeret i mit lytte rum. Jeg har prøvet at lade dem kører helt alene og der manglede noget i de aller dybste oktaver men ned til ca 50 hz spiller de meget fint. |
|
|
Dine dipole basser, er det DIY, eller hur ? __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
Til top |
|
|
DKXDN Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja se mit site: http://www.langk.dk/diyuk09.htm
Og det er disse som skal ombygges til slanke linesource dipoles og placeres helt ud ved sidevæggen - således er planerne indtil videre
|
Til top |
|
|
High sky Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Det ser super spændende ud, jeg har i en del år fulgt med på www.langk.dk. Det er en meget inspirerende side, du burde opdatere den lidt oftere.
Du har jo lavet nogle fede ting, respekt. Men hvorfor lige Magnepan nu, du har prøvet lidt af hvert. Synes selv lyden er vildt god men jeg kan ikke undvære det der super dynamiske punch der ofte er i alm. dynamiske ht.
Glæder mig til at høre nærmere.
Mvh
|
Til top |
|
|
High sky Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor handler du Magnepan og hvor kan de høres, savner en forhandler i KBH. Er blot nysgerrig da det er en del år siden jeg sidst lagde ører til Magnepan.
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Consult har dem da stadig på listen over forhandlede produkter, og jeg har da også fra tid til anden set dem på brugtlisten i Audio Art.
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, tillykke med dem. Husk en rigtig god lytte afstand.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
DKXDN Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
- High Sky
Tid tid tid - At bygge selv tager mere end tid er ! Og da Magnepan opgradere hoppede jeg med og har indtil videre ikke fortrudt - den sammenhæng der er, er efter min mening meget svær at opnå med mine evner inden for DIY ! Lige nu er træet købt til linesource Subben og her i weekenden arbejdes der løs. Punchet fra lukket kontra dipole er forskelligt men hvis dipolen får membran areal - læs meget, sker der noget - tro mig !
Sitet skal derefter nok blive opgraderet
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 06 Maj 2011 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Magnepan laver glimrende højtalere men kræver sin forstærker
Prøv dem på en kraftigere sag evt rør 100W+
Meget homogen ren lyd, noget af en kold tyrker for alle dem der kommer fra store portede kasser med honk" bas
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1282
|
Sendt: 07 Maj 2011 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKXDN skrev:
Hej
Hvor deler I henne til jer som benytter sub ? |
|
|
Howdy DKXDN,
Direkte adspurgt deler jeg ved 58Hz med 24dB/butt. Det er ikke helt nok i mit tilfælde da der er en fæl rumresonans allerede
ved 85Hz.
Det lyder fedt at du vil stable 4 stk. i hver side!! Hvis du har mulighed for det, bør du kvæle den resonans du må ha' ved ca.
28Hz som fuldstændig kan "dominere" resten af outputtet fra din sub. Ved ca. 56Hz er der muligvis også "ting" der skal
dæmpes men gør det i begge tilfælde i subwooferens elektronik og lad evt. MG'erne kører uberørt der ;-)
Havde selv i fordums tid et par MG1'er i valnød. De spillede fint på mit kollegie værelse og, syntes jeg, manglede ikke
decideret bas. Med min rør-fætter blev de lidt tynde i lyden da jeg gik til et større rum....
Hilsen Flemming __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|
MGTF Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
Sendt: 10 Maj 2011 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeede højtalere. Har selv haft et sæt MG II B for mange mange år siden. Noget af det bedste mellemtonegengivelse jeg nogensinde har hørt. Hold da helt op. Gad godt at høre et nyt sæt en dag. Super tillykke. Kan din Lyngdorft trække dem for ellers er der kun et råd: Husk at tilsætte rigtig rigtig mange watt.  De er tunge at trække.
|
Til top |
|
|
lassencad Udelukket fra forum

Banned for life!!!
Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 330
|
Sendt: 10 Maj 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DKXDN.
Jeg har haft 2,7QR. De spillede først rigtigt i Bassen da jeg satte en 375w i 8 ohm til. Men se ikke så meget efter mange W men gerne en forstærker med masser af strøm. Mellemtonen og Diskant fik 160w i 8ohm. Begge forstærker har næsten det dobbelt i 4 0hm. Da måtte jeg indrømme de godt kunne spille bas også dybt. Disse 2,7 skulle kunne gå ned til 36Hz. Jeg kunne nu mærke bassen. Uden subs. V.H.
|
Til top |
|
|
DKXDN Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2011 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
1 måned senere ...
Line Source Dipole Subwooferne er ved at blive integreret.

Hvert modul indeholder 4 x 15" Peerless enheder og ved hjælp af sidevæggen lukkes der af for ydersidens udfasning - se tegning:

De er nu lige blevet koblet på og der deles ved 50 hz 48db/oktave Lp+HP og der hæves under 30Hz med 8 db.
Første lyt virker lovende men niveauet er ikke på plads og jeg håber at få målt hele sytemet her i weekenden. Men av hvor lydbilledet vokser !
Jeg har fået ekstra frontstof hjem fra US - Fantastisk service hos Magnepan ! (tanken var at trække det over som en strømpe)
|
Til top |
|
|