Forfatter |
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Huh!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umuligt, Hi-Fi klubben har jo i forvejen næsten ingen avance
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
gask skrev:
Umuligt, Hi-Fi klubben har jo i forvejen næsten ingen avance |
|
|
Hvis det er fakta, så benægter jeg fakta 
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
gask skrev:
Umuligt, Hi-Fi klubben har jo i forvejen næsten ingen avance
|
|
|
Lige nu er de taget med fingerene dybt nede i kagedåsen
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har efterhånden heller ikke meget tilovers for klubben. De er umulige at handle med, trods de tjener styrtenes med penge på ALT
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
gask skrev:
|
|
Nu er det her jo naturligvis brænde på konspirationisternes bål (der er jo ingen der må tjene penge - tværtimod skal alt ødsles væk uden fortjeneste, sådan som man jo naturligvis gør hvis man driver forretning), men faktisk har det intet med HFK´s avance at gøre.
Det er jo tydeligt at Elgiganten ikke får dem samme sted fra (parallel-import), men for at gøre det endnu mere interessant kunne man jo prøve at spørge dem hvornår de kan levere en AVR-3310.
Det er set før at de har forsøgt med mærker som det kun er nogle bestemte der forhandler. Eneste grund er at skabe støj på linien, og i de fleste tilfælde har de slet ikke varerne alligevel. Her er det det sædvanlige stunt med at få kunden over på noget andet når de står i butikken! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg gider heller ikk hifiklubben, de vil ikke ha jeg render og låner alle deres sager mere
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Jeg har efterhånden heller ikke meget tilovers for klubben. De er umulige at handle med, trods de tjener styrtenes med penge på ALT  |
|
|
Hvor ved du fra om HFK tjener styrtende med penge? Mig bekendt er hele branchen stadig på vej igennem den samme finanskrise, og hvad så om en butik tjener penge. Hvis ikke den gjorde, så lå den der sgu ikke.
Hvis rabat er en større faktor for dig end at ende med at få det anlæg der passer til det du drømmer om, ja så kan jeg da godt forstå at du ikke har meget tilovers for konceptet. Men så er det jo også det gale sted du går hen - så skal du jo i Elgiganten.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
jeg gider heller ikk hifiklubben, de vil ikke ha jeg render og låner alle deres sager mere  |
|
|
Det er der sikkert en grund til! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
gask skrev:
|
|
Nu er det her jo naturligvis brænde på konspirationisternes bål (der er jo ingen der må tjene penge - tværtimod skal alt ødsles væk uden fortjeneste, sådan som man jo naturligvis gør hvis man driver forretning), men faktisk har det intet med HFK´s avance at gøre.
Det er jo tydeligt at Elgiganten ikke får dem samme sted fra (parallel-import), men for at gøre det endnu mere interessant kunne man jo prøve at spørge dem hvornår de kan levere en AVR-3310.
Det er set før at de har forsøgt med mærker som det kun er nogle bestemte der forhandler. Eneste grund er at skabe støj på linien, og i de fleste tilfælde har de slet ikke varerne alligevel. Her er det det sædvanlige stunt med at få kunden over på noget andet når de står i butikken! |
|
|
Det har noget at gøre med klubben fortæller sine kunder alle fordyrende led er sparet væk - og igen er det noget med troværdigheden eller mangle på samme. De vi forrbruger også er berørt at krisen, handler vi de steder der er billigst....Indtil der dukker et billigere op
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
gask skrev:
|
|
|
|
|
Hvem er taget med fingrene nede i hvad?
Puha, al den sladder og konspiration......det er næsten for overvældende! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
The Elite skrev:
Jeg har efterhånden heller ikke meget tilovers for klubben. De er umulige at handle med, trods de tjener styrtenes med penge på ALT  |
|
|
Hvor ved du fra om HFK tjener styrtende med penge? Mig bekendt er hele branchen stadig på vej igennem den samme finanskrise, og hvad så om en butik tjener penge. Hvis ikke den gjorde, så lå den der sgu ikke.
Hvis rabat er en større faktor for dig end at ende med at få det anlæg der passer til det du drømmer om, ja så kan jeg da godt forstå at du ikke har meget tilovers for konceptet. Men så er det jo også det gale sted du går hen - så skal du jo i Elgiganten. 
|
|
|
Ja men er I ikke distributører af "næsten" hele jeres sortiment Jeg ved desværre lidt om, at hvad distributører gir for varerne 
Men jo - det er da fint deres koncept, skide go forretningsfilosofi, men jeg handler da gerne i EL-giganten hvis det er. HFK er oparbejdet et enormt godt ry, især ved de uvidende her & fru DK, og det tror jeg bærer dem et langt stykke vej. De har god grund til ikke at gi rabat.
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
C.Bukowski skrev:
gask skrev:
|
|
|
|
|
Puha, al den sladder og konspiration......det er næsten for overvældende! |
|
|
Nu er jeg ikke sælger, så skal ikke sælge dig min teori (hvilket næsten er lige ud af landevejen)
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi må formode at klubben får Denon direkte fra Denon, og må derfor kunne sælge til de billigste priser. Hvis giganten får deres varer via en mellemhandler, og alligevel kan holde lavere priser, må det fortælle noget klubbens avance. Det kan i gøre bedre i klubben.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Ronin skrev:
gask skrev:
|
|
Det er set før at de har forsøgt med mærker som det kun er nogle bestemte der forhandler. Eneste grund er at skabe støj på linien, og i de fleste tilfælde har de slet ikke varerne alligevel. Her er det det sædvanlige stunt med at få kunden over på noget andet når de står i butikken!
|
|
|
Det har noget at gøre med klubben fortæller sine kunder alle fordyrende led er sparet væk - og igen er det noget med troværdigheden eller mangle på samme. De vi forrbruger også er berørt at krisen, handler vi de steder der er billigst....Indtil der dukker et billigere op
|
|
|
Du er helt gal på den. I "alle fordyrende mellemled", ligger den væsentlige, nemlig grossist-mellemledet, og det er faktisk den der er essentiel. Det fungerer ikke på samme måde som når f-eks. Expert køber Sony hjem - det gør de gennem Sony Danmark, som er grossisten, og de håndterer det ikke gratis, som det er med alle led.
Eneste problem her for nogle er, at fordi det er skrevet, så tror folk at alt dermed er foræring. Sådan hænger det bare ikke sammen, for der er altså stadig en organisation med ansatte, lagre, varer og lokaler som skal klares økonomisk, og det er altså stadig finansieret igennem det, som virksomheden lever af at sælge!
Den del fungerer bare ikke i kværulanternes tankespind, for hvis der er så meget som en krone i fortjeneste et eneste sted, så er det djævlens værk, og naturligvis helt uhørt. Og det er de folk for hvem rabatten og prisafslaget er vigtigere end selve de produkter, de oprindeligt er interesserede i - og det er de folk der efterfølgende sidder herinde og hyler op om hvor ond verden nu er. Den endeløse diskussion med folk der alligevel aldrig havde tænkt sig at smide mønterne de pågældende steder......
At man dermed vælger at stemple det som utroværdighed og alle de andre yndede superlativer, ja det må sgu stå for egen regning!
Måske man skulle koncentrere sig om produkterne istedet for hvad man tror der sker bag kulisserne uden egentlig at vide det - produkterne er trods alt den sjove del! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Ronin skrev:
C.Bukowski skrev:
gask skrev:
|
|
|
|
|
Puha, al den sladder og konspiration......det er næsten for overvældende!
|
|
|
Nu er jeg ikke sælger, så skal ikke sælge dig min teori (hvilket næsten er lige ud af landevejen)
|
|
|
Der er slet ikke behov for nogen teori - så simpelt er det! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi-klubbens ry: Kundens bedste ven med best buy på alle hylder til uhørt gode priser.
Hifi-klubbens virkelighed: Fastholdelse af det gode ry i skyggen af, at de ikke er en prut anderledes end andre forhandlere, hvad angår avancer. Rabat politiken tjener vist til ikke at underminere det gode ry: At prisen simpelt hen ikke kan presses længere ned trods klubbens gode vilje.
Længere er den vel ikke.  __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
Til top |
|
|
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|