Forfatter |
|
Nikodk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer...
Jeg er endelig snart ved at skulle igang med min kommende bio (forhåbentlig om 1-2 måneder) - skal lige ha lavet lidt istandsættelse af huset færdig først.
Derfor er jeg ved at skulle ha besluttet mig for min kommende projektor.
Jeg ved allerede nu, at jeg søger en DLP projektor, og har et budget på op til 20.000. Gerne Full HD, men ved godt at jeg sandsynligvis får det bedste billede, hvis jeg til mit budget går efter en, der ikke kan vise Full HD. Så Full HD er bestemt ikke et krav.
Jeg synes imidlertid at det er svært at finde nogle gode steder at se projektorer i aktion. Bor mellem Holbæk og Roskilde, så vil foretrække at det er steder på Sjælland.
Har set Sim2 D10 hos CSO, og det var en super oplevelse - den blev vist på et super lærred (ved ikke hvad det hed). De havde forskelligt DVD samt Bluray materiale, så ingen tvivl om at man kunne få et rigtig godt indtryk af den.
Har også set lidt på Infocus og Optoma hos Hifiklubben på åboulevarden, og det var lidt en blandet oplevelse - som sælgeren der sagde, så er de sommetider lidt "ramt" af at kunderne piller lidt selv, så derfor er de sjældent kalibreret i nærheden af det optimale, og desuden blev de forskellige projektorer demonstreret på meget forskellige lærreder og med meget ringe filmmateriale (ja, jeg skulle selv ha taget lidt bluray med).
Min pointe er, at så længe at de ikke bliver demonstreret på lærreder af noget, der ligner samme kvalitet, og langt fra er indstillet korrekt, så er det jo nærmest umuligt at få et ordentligt indtryk af hvad de kan - ja faktisk er det mere forhandleren man så får et indtryk af.
Hvor skal jeg gå hen for at få nogle flere gode demo-oplevelser som den jeg fik hos CSO?
jeg vil jo gerne ha et ordentligt indtryk, inden jeg køber min første kommende projektor.
På forhånd tak for inputs...
Nikolaj
|
Til top |
|
|
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nikodk skrev:
Har set Sim2 D10 hos CSO, og det var en super oplevelse - den blev vist på et super lærred (ved ikke hvad det hed). De havde forskelligt DVD samt Bluray materiale, så ingen tvivl om at man kunne få et rigtig godt indtryk af den.
Nikolaj
|
|
|
Hej Nikolaj
Lærred der blev brugt til demoen på Sim2 Domino 10 hos CSO var et Screen Research lærred med Solidpix dug som er ISF certificeret, er 100% sikker da det var mig der stod for demoen
|
Til top |
|
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
lån dem med hjem... Det er de fleste butikker ret indforstået med. Det kræver på sin vis også at du har et lærred, men det plejer man jo at vælge efter porjektor. Men låne vil nok være vejen frem....
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville nok også gå efter Sim2 Domino D10 som nok er den beste PJ. til prisen, eller er der jo Sim2 Domino D80e Full-HD PJ. men så er det også i en
anden prisklasse
|
Til top |
|
|
Nikodk Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så mange tak for den fine demo Biojensen. Som sagt var det en super oplevelse (ikke kun projektoren, men også jeres lille, men fine forretning/bio). En fornøjelse at få et produkt demonstreret af en entusiast, som virkelig ved noget om det han snakker om, og ikke blot er en ekspedient i en butik, der kun tænker på at få solgt det, der er flest penge i.
Jeg var ikke klar over at det normalt er muligt at låne med hjem, men det er egentlig ikke det jeg i første omgang er ude efter, for det kender jeg ganske enkelt ikke nok til teknikken omkring opsætning/justering til at jeg tror jeg vil få det helt store ud af det. Desuden har jeg ikke noget lærred endnu, som du også skriver. (regner med at når jeg skal købe, så bliver det den samlede pakke: Projektor, lærred og eventuel kalibrering)
mvh
Nikolaj
|
Til top |
|
|
Nikodk Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Ville nok også gå efter Sim2 Domino D10 som nok er den beste PJ. til prisen, eller er der jo Sim2 Domino D80e Full-HD PJ. men så er det også i en anden prisklasse  |
|
|
Der er ingen tvivl om at den imponerede mig meget, da jeg så den, og klart den flotteste af dem jeg nu har set (også set Infocus IN 76+78 samt Optoma HD73). Men tænkte at det måske skyldtes de dårlige forhold jeg så dem under.
Ja at gå op i D80e, er vist noget over mit budget.
mvh
Nikolaj
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 05:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også en anden mulighed for en Full-HD PJ. nemlige BENQ W10000 DLP-projektor Full-HD (w10000), som kan får få under 20k.
http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10501671;c:100099
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Der er også en anden mulighed for en Full-HD PJ. nemlige BENQ W10000 DLP-projektor Full-HD (w10000), som kan får få under 20k.
http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10501671;c:100099
|
|
|
den har dog begrænsinger ang pladsering
|
Til top |
|
|
Nikodk Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke begrænsninger kan der være med placeringen af en projektor?
Nikolaj
|
Til top |
|
|
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej nikolaj
prøv lydbutikken de har optoma. prøv også kf-scanaudio han har infocus. begge forh. har sat det fint op.
vh bsl2
|
Til top |
|
|
Nikodk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen - jeg går i krig med at få set lidt projektorer.
skal nok vende tilbage med hvad det ender med at bliver, når jeg endelig tager mig sammen.
Nikolaj
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syndes at det er meget sværet at bedømme projektor, fordi at alle ikke er sat ens op, og der er bruge forskellige lærred mærker og typer, er
projektor justret korrekt ind til D65 m.m., så det beste ville selfølig værre at man kunne bedømme projektor under ens forhold.
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Syndes at det er meget sværet at bedømme projektor, fordi at alle ikke er sat ens op, og der er bruge forskellige lærred mærker og typer, er projektor justret korrekt ind til D65 m.m., så det beste ville selfølig værre at man kunne bedømme projektor under ens forhold. |
|
|
eller at stole på en som ved hvad han snakker om.
|
Til top |
|
|
Nikodk Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg lige været til projektor demo hos Speakers Corner, hvor de fremviste JVC HD1 samt HD100
Bortset fra at de havde misforstået hinanden med hensyn til mørklægningen, så projektorne ikke helt kom til deres ret, så havde de et flot flot billede begge to. Jeg så overhovedet ingen regnbuer (ved ikke om de er mindre tydelige, når rummet ikke er totalt mørkelagt?) Har tidligere set både Sim2, Optoma og Infocus, hvor jeg ellers har set lidt regnbuer - dog uden jeg blev skræmt af det)
tydeligt at se nuancer i sort på begge modeller - desværre var farvetonen på HD1 umiddelbart indstillet lidt galt, da alle var meget solbrændte (der var vist skruet lidt for meget op for farverne) - Lidt ærgeligt man ikke lige bruger lidt tid på sådanne justeringer inden sådan en demo, for det giver jo ikke helt den rigtige oplevelse.
men bestemt en overvejende god oplevelse - dejligt at kunne sammenligne 2 projektorer på samme gode lærred (Steward).
Foreløbig konklution på de projektore jeg har set, så er det nok disse 2 JVC maskiner der fører, men de er jo også i en helt anden prisklasse end de andre jeg ellers har set på. Overraskende var der ikke den helt vilde forskel på dem og så den Sim2 D10, jeg så hos CSO for nogle måneder siden, som jo ikke er full HD... og til under halv pris!!!
Dybest set er det jo desværre mere budgettet ala Sim2 D10 jeg er ude efter, så de næste projektorer jeg skal ha set på er Benq W10000 samt og samtidig Mitsubishi HC6000 (har ladet mig fortælle at man kan se begge i drift på samme lærred i det sydlige Sjælland )
Skal blot lige ha fundet mig en "fridag" fra konen, hjemmearbejdet og ungerne....
Er der ellers nogen modeller / steder, som jeg SKAL ha oplevet inden jeg beslutter mig?
Nikolaj
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke regnbuer fra JVC da det ikke er en DLP projektor. Mange DLP giver en smule regnbuer det er et trade of ved DLP, tilgengæld har de mange gange lidt bedre sort niveau. Så det er jo en smagssag hvad man er til. Det er supergodt du tager rundt og oplever hvilken projektore der er på markedet 
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
Nikodk Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke DLP - hmm har faktisk ikke nået til at kigge brochuren endnu (går helt ærligt ikke meget op i specifikationer i første omgang). Jeg vil i første omgang hellere bruge øjnene til at vælge, derefter skal jeg nok kigge specs...
Kan se at der står D-ILA i brochuren - er det så noget LCD alligevel?
Ja jeg forsøger at komme rundt for at se de forskellige jeg mener kunne være interessante for mig - kan lige så godt bruge tiden indtil jeg skal igang med min bio til noget fornuftigt. Jeg synes jo dybest set at det er lækkert at se forskellige produkter inden man bruger spareskillingerne.
Nikolaj
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nikodk skrev:
Ikke DLP - hmm har faktisk ikke nået til at kigge brochuren endnu (går helt ærligt ikke meget op i specifikationer i første omgang). Jeg vil i første omgang hellere bruge øjnene til at vælge, derefter skal jeg nok kigge specs...
Kan se at der står D-ILA i brochuren - er det så noget LCD alligevel?
Ja jeg forsøger at komme rundt for at se de forskellige jeg mener kunne være interessante for mig - kan lige så godt bruge tiden indtil jeg skal igang med min bio til noget fornuftigt. Jeg synes jo dybest set at det er lækkert at se forskellige produkter inden man bruger spareskillingerne.
Nikolaj
|
|
|
d-ila er mere lcd end dlp.ingen regnbuer men slid på paneler(teoretisk) og konvergens.jeg har modtaget min sim2 d10.Den har f..... et godt billede til prisen.regnbuer så jeg meget de første 3 dage ,men nu ser jeg dem stort det aldrig.det som jeg syntes at der gør d10 rigtig god er farvegengivelsen og shadow details.jeg havde et bugdet på ca 25000,- men valget faldt altså på denne projektor.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
D-ILA og SXRD er LCD, men hvor SXRD/LCD bruge organisk panel som ændres sig over tid, så bruge JVC i deres D-ILA ikke organisk panel som
holde meget længer som DLP paneler, så på en SXRD/LCD er de slit op på det tidspunk hvor man først gange skal til at slifte pære.
PS. JVC HD100 er beder end JVC HD1 og når JVC´s D-ILA panel jo holde lige så længe som DLP paneler er der jo ingen grund til at leve med DLÅ
regnbure og støje, man skal bare købe en JVC HD1/HD100.
|
Til top |
|
|
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
D-ILA og SXRD er LCD, men hvor SXRD/LCD bruge organisk panel som ændres sig over tid, så bruge JVC i deres D-ILA ikke organisk panel som holde meget længer som DLP paneler, så på en SXRD/LCD er de slit op på det tidspunk hvor man først gange skal til at slifte pære. |
|
|
øh nu har C2FINE LCD panelerne været ikke-organiske siden version 6 - Mitsu 5000 var vist den første. Version 7 er på gaden i dag (Panny 2000, Sanyo 2000, Epson 2000)
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så er det alså reklame gas, at men sige at kun JVC laver ikke organisk paneler
|
Til top |
|
|