Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Erfaringer? Sque Receiver vs. Transporter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 November 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hej alle.
Jeg har gået og luret på at købe en Transporter men er virkelig i tvivl om om det vil være pengene værd.

Jeg spiller pt. med ekstern DAC (AE cap. ref) så jeg bruger ikke DACen i min receiver og vil heller ikke komme til det med transporteren.

Er der forskel på det digitale output? Er den prisforskellen værd?

ERFARINGER søges!

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 November 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Hej alle.
Jeg har gået og luret på at købe en Transporter men er virkelig i tvivl om om det vil være pengene værd.

Jeg spiller pt. med ekstern DAC (AE cap. ref) så jeg bruger ikke DACen i min receiver og vil heller ikke komme til det med transporteren.

Er der forskel på det digitale output? Er den prisforskellen værd?

ERFARINGER søges!

Hej!

Jeg har kørt med SB-duet koblet til Tact RCS 2.2X i næsten et år, men har nu opgraderet til en Transporter. Og den spiller bare rigtig rigtig godt. Den har jo også balancerede digitale udgange og genrelt lavere jitter. Den kan også spille 24/96 indspilninger. Og DET er godt ..... :) Jeg synes helt klart den er pengene værd. Den spillere bare mere letflydende med en fantastisk opløsning. Jeg synes den er helt på niveau med de bedste CD-afspillere fra Accuphase og Mark Levinson. Til gengæld er betjeningen jo meget bedre på Transporteren.

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 November 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Skulle du ikke vente til Touch'en lanceres. Den skulle efter sigende være næsten på højde med Transporteren ved digital transport! Link: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=70639
Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
Hej!

Jeg har kørt med SB-duet koblet til Tact RCS 2.2X i næsten et år, men har nu opgraderet til en Transporter. Og den spiller bare rigtig rigtig godt. Den har jo også balancerede digitale udgange og genrelt lavere jitter. Den kan også spille 24/96 indspilninger. Og DET er godt ..... :) Jeg synes helt klart den er pengene værd. Den spillere bare mere letflydende med en fantastisk opløsning. Jeg synes den er helt på niveau med de bedste CD-afspillere fra Accuphase og Mark Levinson. Til gengæld er betjeningen jo meget bedre på Transporteren.

Spændende, fedt at høre nogle erfaringer - Som udgangspunkt havde jeg ikke tænkt mig at ændre mine rips som pt er FLAC via DbPoweramp. Hvis jeg opgraderer har jeg bestemt tænkt mig at beholde Controlleren som remote.

Skal jeg forstå det du skriver som at du stadig kører transporteren over TACTen? 

nicoleif skrev:
Skulle du ikke vente til Touch'en lanceres. Den skulle efter sigende være næsten på højde med Transporteren ved digital transport! Link: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=70639

Synes umiddelbart Touch'en virker som et håbløst produkt. Hvad er der ved at have en touchskærm, når man skal flytte sig efter den? Controlleren klarer jo den grafiske del flot, synes jeg. Det er kun prismæssigt jeg finder touch'en interessant ifht. transporteren.

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=jkjaers] Skal jeg forstå det du skriver som at du stadig kører transporteren over TACTen? [QUOTE=nicoleif]

JA. Jeg skal have eksperimenteret med at prøve at køre med Transporterens DAC også, for at se om den lyder bedre. Men jeg skal stadig bruge min roomcorrection fra Tact'en. Man kan vist lave et digitalt loop, så det skal prøves. Jeg skal bare have lånt en balanceret kabel mere for at lave forsøget.

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 November 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Synes umiddelbart Touch'en virker som et håbløst produkt. Hvad er der ved at have en touchskærm, når man
skal flytte sig efter den? Controlleren klarer jo den grafiske del flot, synes jeg. Det er kun prismæssigt jeg finder touch'en
interessant ifht. transporteren.

Man skal jo ikke flytte sig efter den. Der medfølger en almindelig IR-fjernbetjening, i tillæg til alle de sædvanlige
kontrolmuligheder (web-interface, Controller, etc). Man kan se på den som en SB3 med Touch-skærm (selvom den i
virkeligheden er en voldsomt mere avanceret maskine end SB3 nogensinde bliver). Den ser også ud til at ligge i samme
prisklasse som SB3.

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med bhaagensen. Touch sammen med Controller (og en ekstern DAC) vil være det ultimative setup!

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
jkjaers skrev:

Synes umiddelbart Touch'en virker som et håbløst produkt. Hvad er der ved at have en touchskærm, når man
skal flytte sig efter den? Controlleren klarer jo den grafiske del flot, synes jeg. Det er kun prismæssigt jeg finder touch'en
interessant ifht. transporteren.

Man skal jo ikke flytte sig efter den. Der medfølger en almindelig IR-fjernbetjening, i tillæg til alle de sædvanlige
kontrolmuligheder (web-interface, Controller, etc). Man kan se på den som en SB3 med Touch-skærm (selvom den i
virkeligheden er en voldsomt mere avanceret maskine end SB3 nogensinde bliver). Den ser også ud til at ligge i samme
prisklasse som SB3.

Pt. har jeg min receiver stående i et skab. Her vil en eventuel afløser i form af Transporter eller Touch også stå. Derfor vil en touchscreen absolut ingen formål tjene.

Jeg kan læse forskellige meldinger på det forum der linkes til. Der står både at den er næsten lige så god og at den ligger et sted imellem Classic og Transporter.

nicoleif skrev:
Jeg er enig med bhaagensen. Touch sammen med Controller (og en ekstern DAC) vil være det ultimative setup!
Ultimativ er den vel kun hvis den er bedre end Transporteren. Det har jeg ikke noget sted fundet dokumantation for.

Det kunne se ud til at det bliver et super bud til prisen, hvis jeg ellers læser rigtigt

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 November 2009 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Kan man bruge Touch'en som en remote ala DUET og fortsat lade sin SB levere SPDIF-out?
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Kan man bruge Touch'en som en remote ala DUET og fortsat lade sin SB levere SPDIF-out?
Tror jeg ikke da Touchen mest af alt er en receiver/classic med touchscreen. Den skal med andre ord tilsluttes andet grej, da det er den der er afspilleren

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Martin_Kbh skrev:
Tror
jeg ikke da Touchen mest af alt er en receiver/classic med touchscreen. Den skal med andre ord tilsluttes andet grej, da det er
den der er afspilleren

Det kan man godt.

Jeg skulle ikke, ovenfor, have skrevet at Touch ligner SB3. Det gør den absolut ikke. Det skulle forstås som at de begge har IR-
fjernbetjening og skærm, men det er meget misvisende at forklare denne pointe ved Touch med en sammenlignning med SB3.

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 November 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

Ja, det vil jeg også tro man kan, så vidt jeg kan se af diverse screenshots, så er det programmet SqueezePlay, der kører på Touch'en - og dette kan godt bruges til at betjene andre enheder.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
Martin_Kbh skrev:

Ja, det vil jeg også tro man kan, så vidt jeg kan se af diverse screenshots, så er det programmet SqueezePlay, der kører på Touch'en - og dette kan godt bruges til at betjene andre enheder.

OK, der var jeg så fo hurtig, men hvis ikke der er batteri i den og man kan gå rundt med den frit i rummet er denne funktion for mig ligegyldig.

Det billede jeg vedhæftede viser bagsiden med tilkoblede RCA kabler og power (3 i alt) Hvis RCA kablerne (eller digi-out) ikke er tilsluttede er det vel bare en dyr fjernbetjening, eller?

Tilbage på sporet; nu var mit spørgsmål også primært rettet mod ERFARINGER med digitale udgange på squeezeboxene...... Nogle input?

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Hvis RCA kablerne (eller digi-out) ikke er tilsluttede er det vel bare en dyr fjernbetjening, eller?

Nej, det er stadig ikke rigtigt. Men da du, for mig, lyder ret ligeglad med alt andet ser jeg ingen grund til at uddybe dette.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
jkjaers skrev:

Hvis RCA kablerne (eller digi-out) ikke er tilsluttede er det vel bare en dyr fjernbetjening, eller?

Nej, det er stadig ikke rigtigt. Men da du, for mig, lyder ret ligeglad med alt andet ser jeg ingen grund til at uddybe dette.

Jeg beklager at jeg har givet det indtryk. Jeg synes Touchen ser spændende ud, men det er primært den digitale udgang jeg som DAC-bruger er interesseret i.

Der er allereden en der har skrevet at der er noget at hente ved at købe en transporter, hvilket jeg synes er spændende. Pt. spiller jeg på receiver. Touchen skulle ligge et sted imellem Classic/receiver og Transporter så vidt jeg har læst. Det bliver spændende at høre folks erfaringer med Touch. Jeg kan se at Touch kommer til at koste ca. 2300,- hvilket jo ifht. transporter er peanuts. Det er nok der min skepsis ligger.

Jeg vil nu stadig gerne høre fra folk der har brugt/bruger Classic/receiver og Transporter som transport til ekstern DAC

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Jeg beklager at jeg har givet det indtryk. Jeg synes Touchen ser spændende ud, men det er primært den digitale udgang jeg
som DAC-bruger er interesseret i.

Fair nok.

Citér:

Jeg kan se at Touch kommer til at koste ca. 2300,- hvilket jo ifht. transporter er peanuts. Det er nok der min skepsis
ligger.

Jeg har ikke ret meget erfaring med ekstern DAC + SB, så der kan jeg ikke bidrage. Mht. kvaliteten af digi. ud på Touch har
jeg læst at kredsløbet er baseret på det samme design som Transporteren. At man blot har kunnet genbruge Transporterens
design kan måske delvis forklare prisforskellen. En anden faktor er at Tranporteren jo som tidligere nævnt har en hel del
audiofile funktioner som ikke er tilstede i Touch. Et andet meget vigtig aspekt er at Transporteren er baseret på en helt anden
indtjeningsmodel end Touch. Touch er et Logitech masse-produkt som skal hive penge hjem ved at sælge rigtig mange
enheder, hver især med begrænset indtjening. Transporteren var i sin tid i høj grad et niche-produkt, formendtlig med ret stor
indtjening pr. enhed. Hvor tallene mødes ved jeg ikke.

Det er sikkert at på papiret er Touch'en en rigtig, rigtig god kilde. Jeg kan ikke forestille mig at det kan betale sig at invistere i
TP som ren digi. kilde. Men det er et personlig gæt. Noget tyder dog på at der er lagt op til en holddeling; dem der tager
Squeezebox/Sonos/Computer til sig som digi. kilde, og dem der bliver ved med at holde sig til klassiske hifi produkter også på
den digitale tranport side.

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med bhaagensen. Touch'en må være at foretrække som digital kilde da man her vil være frit stillet mht valg af ekstern DAC. Og prisen ift Transporteren er da også super. Nu har jeg ikke selv haft fingrene i en Transporter men man må da også formode at Touch'en betjeningsmæssigt vil være skridt foran på dette punkt! Jeg glæder mig i hvert fald til december!   

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:
Jeg er enig med bhaagensen. Touch'en må være at foretrække som digital kilde da man her vil være frit stillet mht valg af ekstern DAC. Og prisen ift Transporteren er da også super. Nu har jeg ikke selv haft fingrene i en Transporter men man må da også formode at Touch'en betjeningsmæssigt vil være skridt foran på dette punkt! Jeg glæder mig i hvert fald til december!   

Der er ikke ægte balancerede(XLR) digitale udgange på en touch, så hvorfor skulle det være at foretrække??

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:

nicoleif skrev:

Der er ikke ægte balancerede(XLR) digitale udgange på en touch, så hvorfor skulle det være at foretrække??

Ja, uden at have hørt touch og med det i mente at jeg personligt ville bruge en controller som brugerflade er det lidt svært at konkludere at touch'en er at foretrække.

Men tak for indspark!

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:

Nu har, såvidt jeg kan se, jkjaers ikke sagt noget specifikt om at *meget* (fordi coax/optisk er meget mere robust end lyd over
RCA) lange kabel-træk er et krav. Er det ikke tilfælde, er det højst diskutabelt hvorvidt balanceret er en fordel. Nogen ville sige
at Transporteren har en ulæmpe herved.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum