Forfatter |
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 08 Marts 2013 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ejet en række streamere de senere år, herunder en modificeret Sonos, Linn (lånt) og M2tech EVO/Supply/JRiver for at nævne nogle. Men så kom denne nye model på markedet for få mdr. siden - og den er bare milevidt bedre end alt andet, jeg har prøvet. Modellen hedder Bluesound Note.
Som jeg forstår Hifi-Klubben, kom produktet allerede på hylderne i december, men softwaren var langt fra på plads. Det meste arbejde fra NAD ingeniørerne er åbenbart lagt i lyddelen, hvorefter softwaren efterfølgende er blevet finpudset. Da jeg købte mit eksemplar i starten af marts, kan jeg kun sige, at softwaren kører fantastisk - og hurtig. Det tog 2 min at få systemet sat op, yderligere 10 min at indexere min NAS, og samtidig har jeg valgt at lægge mine 24 bit filer på en Flash USB, som Bluesound understøtter direkte.
Når man allerede efter 30 sek kan konstatere, at her kommer musikken ud på en ny og helt ufattelig ren, støjfri og analog måde, så er der virkelig tale om et scoop til prisen. Jeg skal tilføje, at jeg ikke har prøvet de analoge udgange - de har heller ingen interesse.
Er der andre der har prøvet maskinen, kan komme med input til hemmeligheden bag den fantastiske lydkvalitet eller ved noget om kommende softwareopdateringer?
Lars
|
Til top |
|
|
Hansande Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Marts 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
Sendt: 08 Marts 2013 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2013 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
SilverLine Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 08 Marts 2013 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har længe søgt efter andre med erfaring inden for Bluesound,
uden at kunne finde så meget. Dog har det jeg har kunne finde gået på,
at softwaren var dårlig. Men det lader til at du tilfreds. Jeg leder efter
en afløser til min SB touch. Dog er det ærgerligt at den ikke har coax
ud, da det er det min nuværende DAC har.
Hvordan med Spotify understøttelse, er det kommet ?
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2013 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det på sammen måde - valget af digital udgang: Toslink.
Omvendt brugte jeg rigtig meget tid vedr. bl.a. M2Tech EVOén på at teste de mange muligheder med forskellige digitale udgange på denne - og kunne konstarere, at det var nærmest umulig at høre nogen forskel. Jeg konkluderede ihvertfald, at bruger man kabler af god kvalitet, er det måske ikke der, man skal bruge sine kræfter (læs penge!).
Ingen tvivl om, at Spodify kommer. Men en kollega er lige skiftet fra Spodify til Wimp. Det er han temmelig glad for - de kommer også senere med Flac.
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 08 Marts 2013 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wimp er nu på vej forbi Spodify Wimp er på vej opover så vi kan håbe på at det bliver lydkvalitet de arbejder på fremover
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Marts 2013 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
SilverLine Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 08 Marts 2013 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan mon den indbyggede DAC lyder ?
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2013 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
Wimp er nu på vej forbi Spodify Wimp er på vej opover så vi kan håbe på at det bliver lydkvalitet de arbejder på
fremover |
|
|
Jeps, Henrik. Ser frem til wimp med flac streaming...
|
Til top |
|
|
BrianC Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 08 Marts 2013 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hansande skrev:
Ja det er meget spøjst at de vælger toslink, da det jo er skældt ud for modtager og afsender kvaliteten, samtidig med at mange mener at toslink har mindre båndbredde
Men de har evt fundet en løsning der gør det ligeså godt som alle andre muligheder.
Og det er da super idet man så også får elektrisk adskillelse  |
|
|
Hej
Er lidt nysgerrig. Er den galvaniske adkillelse mellem streamer og dac (to "passive" elektroniske komponenter) væsentlig?
Mvh
Brian
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Marts 2013 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
SilverLine skrev:
Hvordan mon den indbyggede DAC lyder ? |
|
|
Kunne jeg også godt tænke mig at høre om. I det hele taget høre lidt brugererfaringer eller en test.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøvede Bluesound i min lokale Hifiklubben for nyligt. Og jeg må give dig ret Lars at det lød super godt. Meget åbent og detaljeret.
Det spillede med et sæt Dali Epicon 2 og en NAD C390DD så jeg har heller ingen erfaring med den indbyggede dac.
Min anke er helt klart mod brugerfladen. Den føltes meget træg og langsommelig i forhold til Sonos som jeg kender rigtig godt. Men selvfølgelig vil tilvænning gøre en forskel der.
Synes også at det kørte noget ustabilt men det kan altså også skyldes butikkens overbelastede trådløse netværk.
Alt i alt et rigtig spændende produkt. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2013 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Jeg prøvede Bluesound i min lokale Hifiklubben for nyligt. Og jeg må give dig ret Lars at det lød super godt. Meget åbent og
detaljeret.
Det spillede med et sæt Dali Epicon 2 og en NAD C390DD så jeg har heller ingen erfaring med den indbyggede dac.
Min anke er helt klart mod brugerfladen. Den føltes meget træg og langsommelig i forhold til Sonos som jeg kender rigtig godt. Men selvfølgelig vil
tilvænning gøre en forskel der.
Synes også at det kørte noget ustabilt men det kan altså også skyldes butikkens overbelastede trådløse netværk.
Alt i alt et rigtig spændende produkt. |
|
|
Hos mig kører det faktisk rigtig fint. Der er stadigvæk småting i softwaren, der kan forbedres, men der skulle være opdateringer på vej. Men
hardwaren er bare en drøm lydmæssig via digital udgangen.
Lars
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Marts 2013 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2013 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hansande skrev:
Jeg glæder mig til at se en test af den på en af de danske hifi sider.
Ikke fordi jeg ikke tror på det i skriver, men det er da imponerende og rigtig godt at lyden kan være så god via Toslink.
Jeg har selv haft blandede fornøjelser mht Toslink og det er nok den mest udskældte forbindelse på div. fora
Jeg kunne selvfølgelig købe en og prøve selv, men  |
|
|
Ja, tro fylder meget - specielt angående kabler. Selv stik kan udgøre en kæmpe lydforbedring ifølge visse nørder her på siden (det kræver en endda utrolig stærk tro ). Toslink lyder ifølge mine erfaringer lige så godt som andre digitale standarder. Men ellers kan du læse med her:
http://www.audioholics.com/education/cables/toslink-intercon nect-history-basics
Lars
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 05 April 2013 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart at høre lidt erfaringer.
Jeg har selv lige fået øjnene op for mærket. Jeg var ellers lige ved at smide nogle penge efter en Sonos. Nu vil jeg dog lige se
den Bluenote lidt an, inden jeg bruger penge
Hvordan er betjeningen i forhold til Sonos? Jeg kan forstå, at nogle oplever lidt problemer/udfald. Kan det skyldes, at i køre
trådløs? Jeg påtænker nemlig at køre med kablet forbindelse, da min router/switch er placeret i mit Hi-Fi rack.
Min eneste anke er lige pt. højden på Bluenoten. Den er faktisk for høj til at passe ind i mit rack, uden at jeg skal til at flytte om
på hylder og komponenter.
Er der nogen, som har sammenliget med Sonos direkte sammen med en ekstern DAC?
/Henrik
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 05 April 2013 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et spørgsmål til.
Stiller Bluenote specielle krav til lagring/placering af lydfiler? Lige nu er al min musik rippet til Apple Lossloess efter den
mappestruktur, som Apple nu engang dikterer.
Kan Bluenoten læse denne indeksering?
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2013 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
Lige et spørgsmål til.
Stiller Bluenote specielle krav til lagring/placering af lydfiler? Lige nu er al min musik rippet til Apple Lossloess efter den mappestruktur, som Apple nu engang dikterer.
Kan Bluenoten læse denne indeksering? |
|
|
Det vil jeg tro. Det er forresten ren plug & play.
Har ejet en Sonos mod. by Gert Volk, der har en fantastisk lydkvalitet. Note er bare endnu bedre.
Lars
|
Til top |
|
|
Mellemtone Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 237
|
Sendt: 06 April 2013 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Lars37
Først må du love mig, at du ikke er ansat i Klubben.
Kan du virkelig stå inde for at Noden, lyder bedre end M2tech EVO/Supply/JRiver + en dac du ikke nævner, eller du bruger måske en digital forstærker eller lignende.
Jeg kunne godt bruge en musikserver, der spiller fra usb-nøgler, + en streamer til radio, men det skal lyde bedre end mit nuværende, baseret på en laptop.
Prisen for noden, virker jo næsten for lav til at det kan være sandt, ligesom at hele strømforsyningen er inde i det lille apparat, synes noget urovækkende.
Er der andre der har lignende erfaringer som Lars37
|
Til top |
|
|