Emne: Hvorfor skal det være så dyrt i DK ? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er pt i Kuwait for at arbejde, og idag tog jeg et smut forbi en elektronik forretning, hvor jeg så en Onkyo TX-NR905 til salg for 325 Kuwaitiske Dinarer, hvilket svarer til ca 6.800 d.kr. Den er dog nedsat med 25%, hvilket betyder den har kostet i omegnen af 8.600 d.kr før.
Til sammenligning koster den i DK ca 14.000 kr lige nu, og da den kom frem, kostede den vel ca 16.500 kr.
Jeg ved godt at hifi generelt er dyrt i DK, men jeg synes dog at prisforskellen er lige grov nok.
PS: Fandme ærgeligt at jeg ikke har plads til denne lille dejlige sag i min kuffert .
__________________ juhu
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
Er pt i Kuwait for at arbejde, og idag tog jeg et smut forbi en elektronik forretning, hvor jeg så en Onkyo TX-NR905 til salg for 325 Kuwaitiske Dinarer, hvilket svarer til ca 6.800 d.kr. Den er dog nedsat med 25%, hvilket betyder den har kostet i omegnen af 8.600 d.kr før.
Til sammenligning koster den i DK ca 14.000 kr lige nu, og da den kom frem, kostede den vel ca 16.500 kr.
Jeg ved godt at hifi generelt er dyrt i DK, men jeg synes dog at prisforskellen er lige grov nok.
PS: Fandme ærgeligt at jeg ikke har plads til denne lille dejlige sag i min kuffert .
|
|
|
Jamen, kan du så ikke bare købe en ekstra kuffert?  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du køber en til mig også så vil jeg godt sende dig en kuffert :)
eller 2
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
timur skrev:
|
|
|
Jamen, kan du så ikke bare købe en ekstra kuffert? 
|
|
|
Hehe, det har jeg skam også overvejet, men jeg har desværre alt for meget bagage med i forvejen, og jeg gider slet ikke tænke på, hvad jeg skal betale for at have overvægt med i flyet .
__________________ juhu
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
perejvind skrev:
timur skrev:
|
|
|
Jamen, kan du så ikke bare købe en ekstra kuffert? 
|
|
|
Hehe, det har jeg skam også overvejet, men jeg har desværre alt for meget bagage med i forvejen, og jeg gider slet ikke tænke på, hvad jeg skal betale for at have overvægt med i flyet .
|
|
|
Århh, kom nu __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den diskussion har vi haft utallige gange før. Hifi er ikke dyrt i Danmark i forhold til andre lande. Groft sagt ALT er dyrt i Danmark i forhold til andre lande. Sidst jeg var i USA, købte jeg Ray-Ban, Armani, Diesel og Levi's produkter til mellem 40 og 70% lavere pris end tilsvarende produkter i Danmark. Hvis jeg skal betale det dobbelte for alle de varer jeg køber, hvorfor skal jeg så ikke også tage det dobbelte for de produkter jeg sælger? Min primære udgift udover husleje, er benzin. Spurgte du hvad en liter benzin koster i Kuwait? En butiks primære udgift er løn til personalet. Spurgte du hvad en butiksansat får i timen i Kuwait?
Jeg er træt af at høre på tømrere der den ene dag brokker sig over at et fladskærms-tv kan købes billigere i Tyskland, og den næste dag beklager sig over at danskerne bestiller polakker til at udføre "deres" arbejde, bare fordi de tager 30% mindre i timeløn. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativt kunne jeg efterlade noget af mit værktøj og test udstyr, som jeg har fået sendt med TNT herned, og smide Onkyo´en i den kasse i stedet for, men så tror jeg ikke min chef bliver så glad for mig  __________________ juhu
|
Til top |
|
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Den diskussion har vi haft utallige gange før. Hifi er ikke dyrt i Danmark i forhold til andre lande. Groft sagt ALT er dyrt i Danmark i forhold til andre lande. Sidst jeg var i USA, købte jeg Ray-Ban, Armani, Diesel og Levi's produkter til mellem 40 og 70% lavere pris end tilsvarende produkter i Danmark. Hvis jeg skal betale det dobbelte for alle de varer jeg køber, hvorfor skal jeg så ikke også tage det dobbelte for de produkter jeg sælger? Min primære udgift udover husleje, er benzin. Spurgte du hvad en liter benzin koster i Kuwait? En butiks primære udgift er løn til personalet. Spurgte du hvad en butiksansat får i timen i Kuwait?
Jeg er træt af at høre på tømrere der den ene dag brokker sig over at et fladskærms-tv kan købes billigere i Tyskland, og den næste dag beklager sig over at danskerne bestiller polakker til at udføre "deres" arbejde, bare fordi de tager 30% mindre i timeløn.
|
|
|

|
Til top |
|
|
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke bare sende den hjem? Det vil da stadig være en del billigere med fragt told og moms en at købe den her hjemme
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jeg er træt af at høre på tømrere der den ene dag brokker sig over at et fladskærms-tv kan købes billigere i Tyskland, og den næste dag beklager sig over at danskerne bestiller polakker til at udføre "deres" arbejde, bare fordi de tager 30% mindre i timeløn.
|
|
|
Hov hov, faktisk er benzinen det seneste år steget med 50%, så nu skal man betale den hampre pris af 1,20 kr/liter i stedet for 80 øre/liter .
En mand i samme stilling som mig (Servicetekniker) tjener ca 12000 kr udbetalt, og efter hvad de siger ligger tjenere og deslignende på ca 8000 kr udbetalt. Mit gæt vil være at butiksmedarbejdere tjener et sted midt imellem de to beløb, så det er vel ikke så dårligt.
Kan godt se din pointe, men forskellen stikker altså voldsomt i øjnene. __________________ juhu
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langendorf skrev:
Kan du ikke bare sende den hjem? Det vil da stadig være en del billigere med fragt told og moms en at købe den her hjemme |
|
|
Jeps, der ville da være nogle tusindlapper at spare, men desværre er jeg under tidspres, da jeg allerede skal hjem imorgen. __________________ juhu
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne betale "dyrt" til gengæld for gratis uddannelse og gratis hospitalshjælp, SU; folkepension, Dagpenge osv.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Jeg vil gerne betale "dyrt" til gengæld for gratis uddannelse og gratis hospitalshjælp, SU; folkepension, Dagpenge osv. |
|
|
Hmm, så ville du sikkert heller ikke have noget imod at være kuwaitisk statsborger, og få gratis uddannelse, gratis sygesikring, pension, dagpenge, urealistisk høje børnebidrag, skattefrihed OG penge for ikke at lave noget som helst. __________________ juhu
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
kim olsen skrev:
Jeg vil gerne betale "dyrt" til gengæld for gratis uddannelse og gratis hospitalshjælp, SU; folkepension, Dagpenge osv. |
|
|
Hmm, så ville du sikkert heller ikke have noget imod at være kuwaitisk statsborger, og få gratis uddannelse, gratis sygesikring, pension, dagpenge, urealistisk høje børnebidrag, skattefrihed OG penge for ikke at lave noget som helst.
|
|
|
...OG ikke mindst, rende rundt iklædt noget det mest minder om et kæmpe hvidt lagen.
Sheik Olsen  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
rohs Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 23 August 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
|
|
Jeg er træt af forhandlere, der altid skal klynke over manglende fortjeneste, trods det afktum at ALT er dyrere i Danmark end andre steder. Og det gælder ikke kun HIFI!
Jeg tjener ikke mere end en tilsvarrende i Tyskland eller USA. Men jeg skal love for at jeg får lov at betale mere for stort set ALT.
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
timur skrev:
kim olsen skrev:
|
|
Hmm, så ville du sikkert heller ikke have noget imod at være kuwaitisk statsborger, og få gratis uddannelse, gratis sygesikring, pension, dagpenge, urealistisk høje børnebidrag, skattefrihed OG penge for ikke at lave noget som helst.
|
|
|
...OG ikke mindst, rende rundt iklædt et kæmpe hvidt lagen 
|
|
|
Ha ha ha, ja dem er der sgu mange af hernede .
Glæder mig sgu til at komme til DK og drikke en stor fadbamse, for det er noget man absolut ikke kan støve op her .
__________________ juhu
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der vitterligt er al den olie på grønland vi regner med, og politikerne tør søtte sig igennem, så kan det også blive en realitet her... Eller vi kunne fortsætte med at videreudvikle vedvarende energi, det har jeg hørt man også kan tjene penge på  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
|
|
Jeg kan ikke se den historie der holder vand i virkeligheden.
Jeg har et arbejde hvor jeg kommer lidt rundt omkring, her er der ofte tid til at tage ud for at udforske lidt hifi butikker.
Der er der set meget konkrete eksempler på ting der koster det halve af hvad det gør her hjemme, et eksempel der er lige til, for at se på de parametre du giver skylden for du skal sælge dine produkter dyrt:
Jeg var på besøg i en større hifi forretning i Canada, her havde de bl.a. focal, her koster en focal chorus 836v 10.000dkr lige ud! her hjemme kostede den inden hififreaks og deres lager salg kom op til 20.000 og nu er den nede i 13200kr. i Canada i den by hvor butikken lå kostede mad det samme som her, benzinen er kun ca. 15% billigere end her(til gengæld kører alle deres biler kun halvt så langt på literen) deres skatter er de samme som her, lønnen er lige som her for dem med en uddannelse, momsen er så 10% lavere end her.
Men alt dette gav en prisforskel på 10.000 kr i forhold til Danmark da kt radio forhandlede dem og nu en på 3200? og det på trods af højttalerne skal fragtes helt fra Frankrig og derover, og det var i en respektabel flot butik i centrum af en by med flere ekspedienter, det må unægtlig være en del dyrere end at sende dem til Danmark og sælge dem direkte fra et lager.
(jeg vil slet ikke nævne hvad wilson, mcintosh, pathos, vtl, ml osv. koster fra nyt derovre, idet jeg ville frygte for nogen ville storme hen til deres hifipusher herhjemme og gøre grimme ting ved ham hvis de hørte priserne derovre, der er sygeligt ekstreme besparelser) dog koster avalon ca. det samme som hvad jensen sælger dem for herhjemme hvilket virkelig overraskede mig.
Andet eksempel, et bose anlæg koster kun det halve i kuwait og lignende steder, der findes et bose lifestyle 48 for 20.000 det koster omkring 40.000 herhjemme, og tro mig de butikker der sælger disse luksus ting dernede koster mere at drive end de fleste danske hifi pusheres middelmådige lokaler i provinsen(ingen nævnt, ingen glemt ) det er virkelig pæne butikker beliggende på de finere adresse i centrum af byerne der sælger den slags.
Næe, jeres virkelige problem er i ikke magter at øge omsætningen, i sælger ikke nok i kommer ikke ud til nok mennesker, i satser på en snæver kundekreds, der ses ingen seriøse initiativer for at lokke nye med på vognen, de eneste der gør noget her i den retning er hifiklubben, og de har osse yderst favorable priser på mange ting f.eks deres argon, cambridge osv. som kan lokke nye med på vognen.
Hver gang i mister omsætning sætter i prisen i vejret for at holde overskudet, det er en ond spiral der gentager sig. Der kun er med til at indsnævre jeres kundekreds yderligere, hvilket igen giver højere priser. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
rohs skrev:
AV Precision skrev:
|
|
|
Jeg er træt af forhandlere, der altid skal klynke over manglende fortjeneste, trods det afktum at ALT er dyrere i Danmark end andre steder. Og det gælder ikke kun HIFI!
Jeg tjener ikke mere end en tilsvarrende i Tyskland eller USA. Men jeg skal love for at jeg får lov at betale mere for stort set ALT.
|
|
|
Det er jeg også.
Men det er nu hele vejen rundt.
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
AV Precision skrev:
|
|
|
Jeg kan ikke se den historie der holder vand i virkeligheden.
Jeg har et arbejde hvor jeg kommer lidt rundt omkring, her er der ofte tid til at tage ud for at udforske lidt hifi butikker.
Der er der set meget konkrete eksempler på ting der koster det halve af hvad det gør her hjemme, et eksempel der er lige til, for at se på de parametre du giver skylden for du skal sælge dine produkter dyrt:
Jeg var på besøg i en større hifi forretning i Canada, her havde de bl.a. focal, her koster en focal chorus 836v 10.000dkr lige ud! her hjemme kostede den inden hififreaks og deres lager salg kom op til 20.000 og nu er den nede i 13200kr. i Canada i den by hvor butikken lå kostede mad det samme som her, benzinen er kun ca. 15% billigere end her(til gengæld kører alle deres biler kun halvt så langt på literen) deres skatter er de samme som her, lønnen er lige som her for dem med en uddannelse, momsen er så 10% lavere end her.
Men alt dette gav en prisforskel på 10.000 kr i forhold til Danmark da kt radio forhandlede dem og nu en på 3200? og det på trods af højttalerne skal fragtes helt fra Frankrig og derover, og det var i en respektabel flot butik i centrum af en by med flere ekspedienter, det må unægtlig være en del dyrere end at sende dem til Danmark og sælge dem direkte fra et lager.
(jeg vil slet ikke nævne hvad wilson, mcintosh, pathos, vtl, ml osv. koster fra nyt derovre, idet jeg ville frygte for nogen ville storme hen til deres hifipusher herhjemme og gøre grimme ting ved ham hvis de hørte priserne derovre, der er sygeligt ekstreme besparelser) dog koster avalon ca. det samme som hvad jensen sælger dem for herhjemme hvilket virkelig overraskede mig.
Andet eksempel, et bose anlæg koster kun det halve i kuwait og lignende steder, der findes et bose lifestyle 48 for 20.000 det koster omkring 40.000 herhjemme, og tro mig de butikker der sælger disse luksus ting dernede koster mere at drive end de fleste danske hifi pusheres middelmådige lokaler i provinsen(ingen nævnt, ingen glemt ) det er virkelig pæne butikker beliggende på de finere adresse i centrum af byerne der sælger den slags.
Næe, jeres virkelige problem er i ikke magter at øge omsætningen, i sælger ikke nok i kommer ikke ud til nok mennesker, i satser på en snæver kundekreds, der ses ingen seriøse initiativer for at lokke nye med på vognen, de eneste der gør noget her i den retning er hifiklubben, og de har osse yderst favorable priser på mange ting f.eks deres argon, cambridge osv. som kan lokke nye med på vognen.
Hver gang i mister omsætning sætter i prisen i vejret for at holde overskudet, det er en ond spiral der gentager sig. Der kun er med til at indsnævre jeres kundekreds yderligere, hvilket igen giver højere priser.
|
|
|
Meget interesant indlæg Per N, du kommer med nogle gode argumenter og synspunkter.
Giver dig ret i at det sikkert er mindst ligeså dyrt at drive forretning hernede (Kuwait).
Landet her er generelt dyrt at opholde sig i, f.eks koster morgenmaden på mit hotel ca 140 d.kr, og skal man ud på en restaurant og spise, løber det hurtigt op i ca 300 kr, og det er på en gennemsnits restaurant.
Så argumenterne om billige driftsomkosninger er lig med billige priser holder i hvertfald ikke her.
__________________ juhu
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|