Sendt: 04 Marts 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ManicMiner.
Du kan sagtens købe i Tyskland og betale forud. De fleste forhandlere er seriøse.
Iøvrigt hvis du handler over eBay så kan du jo se hvordan andre købere har oplevet sælgeren (se på deres feedback/bedømmelse).
På de fleste pris søgemaskiner er der også kommentarer og bedømmelser af butikkerne fra tidligere købere.
Jeg har selv købt en del i Tyskland og England og er aldrig blevet snydt endnu (alt fra hi-fi udstyr til digital kamera og tilbehør). Det sidste jeg har købet er et JBL surroundsæt i Tyskland. Det havde jeg ca. 1 uge efter jeg havde overført pengene til forhandleren. Jeg købte JBL'erne over eBay, hvor sælgeren var en butik så jeg fik det hele leveret med regning, garanti og hele pivtøjet (Franken Online Shop i Ipsheim i Tyskland). Ellers har jeg også lige købt et Optisk kabel i England, her var sælgeren også en rigtig butik og kablet blev leveret med regning. Kablet kostede mig ca. 70,- incl. forsendelse, dvs. langt under ½ pris af DK prisen.
Pt. har jeg et sæt originale JBL standere til mine nye fronthøjtalere undervejs fra Tyskland. Jeg har lige fået bekræftet, at de er røget afsted. Pris incl. alle omkostninger 1090,- i modsætning til 1500,- + forsendelse herhjemme.
OBS!! Det kan varmt anbefales at købe blanke optagemedier i Tyskland. Jeg har selv købt nogle PANASONIC DVD-RAM 9,4gb i cartridge til EUR 9.90 stykket (godt nok et engangs slagtilbud, men sammenlignet med de 250,- de tager for dem herhjemme-vildt)...
Der er selvfølgelig ingen garantier for at du aldrig rammer en fusker. Men jeg er personligt overbevist om der er langt mellem dem.
|