Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 06:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Basstrap til stuen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 September 2009 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Hej derude!

Jeg er efterhånden ved at være godt træt af bulderbas.

Min venstre højttaler er nødsaget til at stå i et hjørne - og det kan desværre høres. Det er uden tvivl mest hørbart i bas-området. Der er væsentlig mere bas i venstre del af lydbilledet og det duer jo ikke. Så det må skyldes højttalerens placering.

Men eftersom højttalerne ikke kan stå anderledes, så tænkte jeg på at få fat i en basstrap af en art. Desværre ved jeg nærmest intet om akustik, så derfor vil jeg gerne have nogle gode råd med på vejen.

Jeg har dog ikke ubegrænsede midler til denne løsning, så jeg ser gerne at den ikke koster en formue. Ser også gerne, at den fås i hvid.

I kan se billeder af opstillingen i min tråd (linket findes i min signatur).

Jeg ved ikke om jeg skal nøjes med en basfælde bag ved den venstre højttaler, eller om jeg også skal sætte noget op bag ved den højre, som selvfølgelig dæmper mindre, så der kan komme harmoni i lydbilledet igen.

Jeg har intet måleudstyr, så jeg må nøjes med at bruge ørerne.

Har jeg glemt noget, så må i sige til eller spørge. Er mere eller mindre på bar bund. Alle forslag er velkomne.

Mvh.

wildstyle
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 September 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Echo Busters Phase 4 funger rigtig godt her til buldrebas.

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 September 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Uden på nogen måder at være ekspert:

Korrigering af bassen er noget af det sværeste inden for akustikken. Din opfattelse af bulderbas er måske ikke den samme
som min. Buldrer det fordi bassen er for slap eller fordi den er al for kraftig ved nogen frekvenser. Alle rum har nogle
såkaldte Room Modes hvor visse frekvenser bliver kraftig hævet eller sænket.

Der vil ofte være sammenhæng med rummets længe/bredde/højde og den kraftige frekvens. Spiller du på langs med
rummet og det er 6 meter langt, vil du måske opleve et kraftigt hæv omkring 57 Hz. Det er så lydens hastighed (343 m/s)
delt med de 6 meter.

Der findes kommercielle basfælder du kan købe som passer til de ønskede frekvenser. Du kan nok ikke nøjes med en
enkelt.

Nu kender jeg ikke prisen på dit grej, men rent visuelt ser det ikke helt billigt ud. At få målt dit rum vil være en billig
investering i sammenligning. Du kan enten købe/leje eget udstyr eller få en prof til at måle det for dig. Når du kender de
problematiske frekvenser kan du købe de relevante basfælder og lytte dig frem. Det er dog meget nemmere at måle og se
forskellen end at lytte sig frem hvis man nu har udstyret.

Hvad jeg har læst (og målt) er placeringen af højttaleren og lyttepositionen ret så vigtig. Så hvis du allerede har lagt dig fast
på dem, er effekten af basfælderne måske endnu mindre.

Da du allerede benytter en computer til afspilning af musik kan du overveje at tage skridtet fuldt ud og benytte digital
rumkorrektion. Det tager tid at sætte sig ind i, men er et mirakel for lyden - specielt bassen. Det er ikke dyrt og så slipper
du for at se på de mange basfælder.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 September 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hej drenge!

Tak for forslagene.

sshd skrev:

... Korrigering af bassen er noget af det sværeste inden for akustikken. Din opfattelse af bulderbas er måske ikke den samme
som min. Buldrer det fordi bassen er for slap eller fordi den er al for kraftig ved nogen frekvenser. Alle rum har nogle
såkaldte Room Modes hvor visse frekvenser bliver kraftig hævet eller sænket.

Jeg kan ikke helt afgøre, om det er ved bestemte frekvenser at problemet opstår. Det er det selvfølgelig nok, men spørgsmålet er jo så bare ved hvor mange. Det eneste jeg kan pin-pointe er, at det lyder som om der er en generel hævning i de nedere frekvensområder. Det er som sagt ikke så slemt i højre del af lydbilledet, eftersom den højre højttaler går ikke er placeret i et hjørne.

sshd skrev:
... Der findes kommercielle basfælder du kan købe som passer til de ønskede frekvenser. Du kan nok ikke nøjes med en
enkelt.

Nu kender jeg ikke prisen på dit grej, men rent visuelt ser det ikke helt billigt ud. At få målt dit rum vil være en billig
investering i sammenligning. Du kan enten købe/leje eget udstyr eller få en prof til at måle det for dig. Når du kender de
problematiske frekvenser kan du købe de relevante basfælder og lytte dig frem. Det er dog meget nemmere at måle og se
forskellen end at lytte sig frem hvis man nu har udstyret.

Hvad jeg har læst (og målt) er placeringen af højttaleren og lyttepositionen ret så vigtig. Så hvis du allerede har lagt dig fast
på dem, er effekten af basfælderne måske endnu mindre.

Jeg havde ellers håbet på at kunne nøjes med én enkelt (måske to), eftersom rummet jo stadig skal agere stue. Så det ville være fint, hvis man kunne slippe for at have 4-5 basfælder stående eller hængende.

Jeg har overvejet muligheden for at købe noget måleudstyr (f.eks. XTZ's måleudstyr), men da jeg ikke rigtig har nogen erfaring med frekvenskurver, Hz osv., så ved jeg ikke hvor meget det rent faktisk vil gavne mig.

Det ville være fedt at få en prof til at gøre det, men det bliver nok en dyr omgang (?).

Jeg har prøvet lidt med nogle dyner og puder bag højttaleren i hjørnet og det lod til at hjælpe en del. Det blev ikke perfekt, men det hjalp. Ved ikke om det kan være til nogen hjælp?

sshd skrev:

... Da du allerede benytter en computer til afspilning af musik kan du overveje at tage skridtet fuldt ud og benytte digital
rumkorrektion. Det tager tid at sætte sig ind i, men er et mirakel for lyden - specielt bassen. Det er ikke dyrt og så slipper
du for at se på de mange basfælder.

Når du snakker om digital rumkorrektion, tænker du så på noget alá Lyngdorf's RoomPerfect? Eller er vi ovre i programmer, hvor man selv roder med fintuningen?

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 September 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Echo busters kan bruges til forskellige frekvenser. Der et hav af muligheder i dem. Og de nemme og justere ind.

rumkorrekt via en digital forforstærker, kan på ingen måder være et mirakel for lyden  Har hørt den del af dem og prøvet et par stykker. Synes de dræber musikken håbløst og gør musikken kold og flad at lytte til.

Prøv og læs lidt om Echo busters og lign. Der massere muligheder også til små penge. Og til lidt dyrre penge hvis det skal være pænt og se på. Findes et hav af muligheder

Søren Jacobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 September 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Kig på siden her,de har nogen gode og rimelige priser.Du har også mulighed for at få hjælp til den bedste løsning efter dine krav og økonomiske rammer.Har selv købt der.

http://www.gikacoustics.co.uk/

Mvh Søren

Til top Vis Søren Jacobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Jacobsen

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 September 2009 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 September 2009 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Prøv at experimenter med at smide bunker af dyner e.lign. i rummets hjørner (hvis du har nok ) - hvis du kan afhjælpe problemet på den måde, vil du få et godt resultat med nogle basstraps samme steder.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

Jeg kan ikke helt afgøre, om det er ved bestemte frekvenser at problemet opstår. Det er det selvfølgelig nok, men
spørgsmålet er jo så bare ved hvor mange. Det eneste jeg kan pin-pointe er, at det lyder som om der er en generel
hævning i de nedere frekvensområder. Det er som sagt ikke så slemt i højre del af lydbilledet, eftersom den højre
højttaler går ikke er placeret i et hjørne.

Jeg vil tro at problemet ligger i den øvre bas, hvis du kan høre hvor den kommer fra. Det er vist godt, da bassen bliver
sværere at korrigere jo lavere. Men det er gætteri. Nemmere at få det målt.

wildstyle skrev:

Jeg har overvejet muligheden for at købe noget måleudstyr (f.eks. XTZ's måleudstyr), men da jeg ikke rigtig har nogen
erfaring med frekvenskurver, Hz osv., så ved jeg ikke hvor meget det rent faktisk vil gavne mig.
Det ville være fedt at få en prof til at gøre det, men det bliver nok en dyr omgang (?).

Du kunne evt. efterlyse en person på forummet som kunne komme forbi med noget udstyr for en lille sum penge. Endvidere
forklare målingen.

Det er lidt nørklet at komme igang med, men ikke så svært.
1. Anskaf målemikrofon (helst kalibreret), mikroforstærker, mikrofonstander, computer med lydkort og kabler.
2. Placer mikrofon i primær lytteposition (den er meget retningsbestemt, så vær ophyggelig)
3. Check at lyd fra mikrofon kommer ind på computer
4. Juster niveau på din fortærker/højttaler - endvidere niveau på mikrofonforstæker og indgang på lydkort. Høj dynamik
uden at klippe.
5. Lad et frequency sweep med noget software (jeg kender kun AudioLense)
6. Filtrer (gating) målingen så du får en kurve at se på.
Kurven skulle gerne være helt flad men er det ikke.
Tilføj/flyt nu basfælder og prøv igen. Hvis det kraftige hæv bliver mindre er du måske på rette spor.

wildstyle skrev:

Når du snakker om digital rumkorrektion, tænker du så på noget alá Lyngdorf's RoomPerfect? Eller er vi ovre i programmer,
hvor man selv roder med fintuningen?

Jeg benytter selv AudioLense til at generere et filter og foobar2000 til at korrigere lyden.
Ovenstående produkt gør sikkert det samme, men sikkert til en helt anden pris.

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hey Wildstyle, jeg kigger lige med, da jeg har nøjagtigt samme problem med en højtaler i hjørnet og en lidt for hævet bas i netop den side af lydbilledet.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 September 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Echo busters kan bruges til forskellige frekvenser. Der et hav af muligheder i dem. Og de nemme og justere ind.

rumkorrekt via en digital forforstærker, kan på ingen måder være et mirakel for lyden  Har hørt den del af dem og prøvet et par stykker. Synes de dræber musikken håbløst og gør musikken kold og flad at lytte til.

Prøv og læs lidt om Echo busters og lign. Der massere muligheder også til små penge. Og til lidt dyrre penge hvis det skal være pænt og se på. Findes et hav af muligheder

Det har nemlig også altid været min tanke, at digital rumkorrektion kan være med til at dræbe lyden. Derfor er jeg ikke umiddelbart så meget for at gå den vej.

De Echobusters - hvem forhandler dem i DK?

Søren Jacobsen skrev:

Kig på siden her,de har nogen gode og rimelige priser.Du har også mulighed for at få hjælp til den bedste løsning efter dine krav og økonomiske rammer.Har selv købt der.

http://www.gikacoustics.co.uk/

Mvh Søren

Det var netop noget alá Tri Trap modellen, som jeg havde i tankerne. Den fylder ikke voldsomt meget og ser nogenlunde diskret ud. Spørgsmålet er så bare, om én vil være nok.

Langendorf skrev:
Måske det her var noget

http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=30881

Ærgeligt at de ikke fås i hvid - men de er da til at betale, hehe. Har du erfaringer med dem?

Brian321 skrev:

Prøv at experimenter med at smide bunker af dyner e.lign. i rummets hjørner (hvis du har nok ) - hvis du kan afhjælpe problemet på den måde, vil du få et godt resultat med nogle basstraps samme steder.

Jeg prøvede det med dynerne igår. Tog en snak med Sjoenne herinde fra, som rådede mig til at prøve det samme. Det hjalp en del med noget absorberende i hjørnet. Så det tyder på at jeg er på rette spor.

sshd skrev:
wildstyle skrev:

Jeg kan ikke helt afgøre, om det er ved bestemte frekvenser at problemet opstår. Det er det selvfølgelig nok, men
spørgsmålet er jo så bare ved hvor mange. Det eneste jeg kan pin-pointe er, at det lyder som om der er en generel
hævning i de nedere frekvensområder. Det er som sagt ikke så slemt i højre del af lydbilledet, eftersom den højre
højttaler går ikke er placeret i et hjørne.

Jeg vil tro at problemet ligger i den øvre bas, hvis du kan høre hvor den kommer fra. Det er vist godt, da bassen bliver
sværere at korrigere jo lavere. Men det er gætteri. Nemmere at få det målt.

wildstyle skrev:

Jeg har overvejet muligheden for at købe noget måleudstyr (f.eks. XTZ's måleudstyr), men da jeg ikke rigtig har nogen
erfaring med frekvenskurver, Hz osv., så ved jeg ikke hvor meget det rent faktisk vil gavne mig.

Du kunne evt. efterlyse en person på forummet som kunne komme forbi med noget udstyr for en lille sum penge. Endvidere
forklare målingen.

Det er lidt nørklet at komme igang med, men ikke så svært.
1. Anskaf målemikrofon (helst kalibreret), mikroforstærker, mikrofonstander, computer med lydkort og kabler.
2. Placer mikrofon i primær lytteposition (den er meget retningsbestemt, så vær ophyggelig)
3. Check at lyd fra mikrofon kommer ind på computer
4. Juster niveau på din fortærker/højttaler - endvidere niveau på mikrofonforstæker og indgang på lydkort. Høj dynamik
uden at klippe.
5. Lad et frequency sweep med noget software (jeg kender kun AudioLense)
6. Filtrer (gating) målingen så du får en kurve at se på.
Kurven skulle gerne være helt flad men er det ikke.
Tilføj/flyt nu basfælder og prøv igen. Hvis det kraftige hæv bliver mindre er du måske på rette spor.

wildstyle skrev:

Når du snakker om digital rumkorrektion, tænker du så på noget alá Lyngdorf's RoomPerfect? Eller er vi ovre i programmer,
hvor man selv roder med fintuningen?

Jeg benytter selv AudioLense til at generere et filter og foobar2000 til at korrigere lyden.
Ovenstående produkt gør sikkert det samme, men sikkert til en helt anden pris.

Super gennemgang af proceduren - mange tak for det!

Men som KennethJensen også nævner, har det så ingen negativ indflydelse på lyden, med alt den digitale korrigering? Bliver den ikke flad og udynamisk? Det er nemlig min største frygt.

søren N skrev:
Hey Wildstyle, jeg kigger lige med, da jeg har nøjagtigt samme problem med en højtaler i hjørnet og en lidt for hævet bas i netop den side af lydbilledet.

Du skal være mere end velkommen til at kigge med, Søren. Hvis du selv erfarer noget som kunne være en god løsning, så må du endeligt sige til.

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

Men som KennethJensen også nævner, har det så ingen negativ indflydelse på lyden, med alt den digitale korrigering? Bliver den ikke
flad og udynamisk? Det er nemlig min største frygt.

Tjah.

Korrektionen ændrer radikalt på lyden. Det er meget muligt at noget af din ynglingsmusik pludselig lyder dårligt. Det kan så være fordi
det er optaget dårligt, men man ikke lægger så meget mærke til det fordi de nuværende akustiske forhold maskerer/kompenserer.

Til gengæld er der måske en masse andet musik som pludselig lyder meget bedre - måske fordi det er optaget ordentligt.

Det er i hvert fald mine erfaringer. Det bliver mere åbenlyst at en optagelse er optaget dårligt.

Mister du dynamik? Eller lyder det bare så meget anderledes at du tror du mister dynamik? Der skal noget tilvænning hvor man lytter
til forskelligt musik og finder noget frem, som ikke lyder helt som det skal.

Det er faktisk et forkert svar, for du mister altid dynamik når du laver dsp operationer, som influerer volumen. Men gøres dette i 24
eller 32 bit med en god dynamisk måling og en god kalibreret målemikrofon er dette ubetydeligt. I hvert fald i sammenligning med en
dårlig placeret højttaler.

Skepsis er naturligt. Det er ikke så mange år siden det var utænkeligt at en computer kunne bruges som reelt alternativ til cd-afspiller.
Der er stadig mange der har denne skepsis.

Digital rumkorrektion kræver tid og den første måling/korrigering er sikkert ikke den sidste.

Men det kræver mindst lige så meget tid at flytte rundt på basfælder og lytte. Du kan så gentage processen når du skifter højttalere
(og det gør du vist tit).

Men hvis lyd er en hobby har man vel tid og lyst til at eksperimentere sig frem.

Jeg holder dog fast i, at det har været et mirakel.

Søren Jacobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Sendt: 10 September 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Tjek denne side http://www.realtraps.com/videos.htm.Der er nogen gode videoer som forklare nogen af de grundlæggende ting ang.rumakkustik.Og et par sider jeg har brugt en del tid med at læse,da jeg ville forbedre min rum akkustik.

http://forum.studiotips.com/viewforum.php?f=1&sid=1c3891 c4737387aba0e3cf4d56ed8537

http://www.lydmaskinen.dk/viewforum.php?f=18&sid=60c609c ff387c5386e45169468e8f20a

Til top Vis Søren Jacobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Jacobsen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 10 September 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

læs lige artikel, de er billig. http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1421&zoneid=3

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 September 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

hehe kan ikke lade være med at smile lidt over den anmeldelse. Det jo meget logisk at tingen falder mere på plads og træder mere frem når der kommer styr på bassen  Det der såment ikke noget underligt i.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 10 September 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
hehe kan ikke lade være med at smile lidt over den anmeldelse. Det jo meget logisk at tingen falder mere på plads og træder mere frem når der kommer styr på bassen  Det der såment ikke noget underligt i.
Det har du ret i, men i modsætning til mange basfælder så er disse til at betale for små penge, men de er selvfølgelig heller ikke de kønneste af slagsen.

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 10 September 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Byg et par SLAM absorbenter..
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 10 September 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Ville gerne sende dig en besked, men du har åbenbart været lidt for "flittig" :O)

Jeg har noget du jo kan låne og prøve...

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 September 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Mange tak for alle de fine links og forslag. De er alle taget imod med kyshånd.

sshd skrev:

Tjah.

Korrektionen ændrer radikalt på lyden. Det er meget muligt at noget af din ynglingsmusik pludselig lyder dårligt. Det kan så være fordi
det er optaget dårligt, men man ikke lægger så meget mærke til det fordi de nuværende akustiske forhold maskerer/kompenserer.

Til gengæld er der måske en masse andet musik som pludselig lyder meget bedre - måske fordi det er optaget ordentligt.

Det er i hvert fald mine erfaringer. Det bliver mere åbenlyst at en optagelse er optaget dårligt.

Mister du dynamik? Eller lyder det bare så meget anderledes at du tror du mister dynamik? Der skal noget tilvænning hvor man lytter
til forskelligt musik og finder noget frem, som ikke lyder helt som det skal.

Det er faktisk et forkert svar, for du mister altid dynamik når du laver dsp operationer, som influerer volumen. Men gøres dette i 24
eller 32 bit med en god dynamisk måling og en god kalibreret målemikrofon er dette ubetydeligt. I hvert fald i sammenligning med en
dårlig placeret højttaler.

Skepsis er naturligt. Det er ikke så mange år siden det var utænkeligt at en computer kunne bruges som reelt alternativ til cd-afspiller.
Der er stadig mange der har denne skepsis.

Digital rumkorrektion kræver tid og den første måling/korrigering er sikkert ikke den sidste.

Men det kræver mindst lige så meget tid at flytte rundt på basfælder og lytte. Du kan så gentage processen når du skifter højttalere
(og det gør du vist tit).

Men hvis lyd er en hobby har man vel tid og lyst til at eksperimentere sig frem.

Jeg holder dog fast i, at det har været et mirakel.

Spændende inputs du kommer med. Jeg er dog stadig lidt "utryg" ved at skulle korrigere lyden på denne måde. Jeg vil dog meget gerne prøve at lege med det en dag, men i første omgang tror jeg at jeg vil se om jeg kan udbedre problemerne fysisk, altså ved hjælp af omrokering, basfælder osv.

Lykkes det mig ikke at få et ordentligt resultat med de fysiske indgreb, så kunne det meget vel tænkes, at jeg lige hiver fat i dig igen. Det håber jeg er ok.

TruthSpinner skrev:
Byg et par SLAM absorbenter..

Kan du forklare mig hvad en SLAM absorbent er?

Mercury skrev:

Ville gerne sende dig en besked, men du har åbenbart været lidt for "flittig" :O)

Jeg har noget du jo kan låne og prøve...

Så skulle der være plads til nye beskeder...

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 10 September 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

Kan du forklare mig hvad en SLAM absorbent er?

Mon ikke Google kan forklare det mindst lige så godt som mig???

EDIT: Eller her..

Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes