Forfatter |
|
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i set de nye XXLS fra Peerless? Jeg har ikke kunnet finde nogle priser med det må da føre til noget DIY  __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
Til top |
|
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey...
Har du et lille link så det var til at finde ud af hvilke enheder det er? 
|
Til top |
|
|
Andvare Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny og ny.. Peerless har i lang tid leveret dem som OEM enheder til blandt andet Sonus Faber.
De er ikke revolutionerende, men idéen er god. Den længere slaglængde er opnået ved en ændring i polstykket samt afstand imellem kurv og t-yoke.
Altså er det mere af den samme super lækre XLS skuffe, det er uden tvivl en af de bedst lydende basser man kan få fingrene i uanset pris. __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
HeJu Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser sgu' lærkre ud - er der nogle der har nærlæst forskellen mellem versionerne til lukket henholdsvis åbent kabinet? Det ser ud som om det famøse opbrud omkring de 500 Hz mindre udtalt på XXLS'erme ??. Jeg ville meget gerne bruge et par XLS'er op til ca. 150-180 Hz med 2. ordens deling opad, men her kommer opbrudet i vejen.
Og så er det altså bare surt at der er så langt over dammen - Partsexpress har 12" XLS'erne (den oprindelige version - ikke XXLS) til under en tusse med den nuværende dollar kurs, medens DAT skal have 2100,- !!! - så måske der alligevel an blive til både told og fragt.
Godt nok skal vores Danske detailhandlere leve, men......... er der nogen der skal over dammen med traileren i næste weekend, så er jeg med på et gruppeindkøb - andre muligheder?
Mvh
HeJu
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Når man køber ved en fabrik, får man rabat jo mere man køber. USA er liiiiidt størrere end DK, og så længe folk køber i udladet eller ved en ven der arbejder på fabrikken, så bliver priserne bare ikke lavere. Så jo flere der køber udebys, jo længere bliver priserne hvor de er, ellers kan det ikke løbe rundt.
Jeg kan da lige spørge fabrikken imorgen om de har tænkt sig at sende nogle priser ud på de produkter.... så fyrer jeg dem på siden. Glæder mig selv til at se hvad de ender på. Jeg har længe hevet i fabrikken for at få XXLS på markedet.
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man vil undgå depression over de danske priser, bør man IKKE se på priserne i USA! Men jeg synes nu nok, at prisforskellene er større end hvad markedsstørrelse, dansk moms og andre viderværdigheder kan forklare .
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøvede lige at smide denne her ind i linearteams online beregner:
Type: XXLS 308 SWR 51 147 NWP ALP 4L 8 ohm - 830845
Den er beregnet til en lukket boks. I en 111 liter boks (Q=0,7) er -3dB ~33Hz. Med +6dB EQ'ing kommer man ned på godt 20Hz. Ret stor boks, men osse et fint resultat .
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et af problemerne med den "gamle" XLS'er, er at den kan lave bundslag. (dvs, spolen folien kan ramme kerne-bundpladen.) med den 8mm høje mellemring, mellem kurven og toppladen, er kanten strukket helt ud, inden dette sker. dvs, at man kan hælde så meget havre i den man vil, uden den laver bundslag. (at det så kan lave ander unoder, er en anden sag.)
Problemet kan især ske ved slave konstruktioner, hvor den kan opstå ret voldsomme membran vandringer. Men skal dog huske på at den sidste del af vandringen langt fra er linier.
ander klare dette problem med bla. en bumber ring. En skum ring i bunden, så man ikek hører bundslaget.
Men XLS'eren er den møg god driver, og som en fra Peerless siger: "XLS'eren er woofernes Harley Davidson"
XXLS'eren må så være Nimbusen  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 08 November 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
mollecon> Jeg forstår dig godt, men når vi køber 10stk, køber de måske 300-500stk. Det giver en voldsom rabat, plus at de sælger kun direkte til kunder og ikke forhandlere. Derved kan de cutte den del af.
Vores største problem herhjemme er at folk køber ved venner der har familie der arbejder på fabrikken, eller kender noget der har udviklet til noget osv. Vi har f.eks. droppet Jensen som vi startede med da alle duelunds venner købte ved ham og solgte videre billigt, fordi han kunne købe direkte til billige penge. Det holder bare ikke.
Det eneste der kan holde en pris nede, er hvis folk støtter op omkring en ting, og køber tingene ved distributøren eller deres forhandlere.
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argh.. Henrik.. Det der korstog er lige ekstremt nok. SÅ mange enheder bliver der heller ikke solgt fra f.eks. Peerless fabrikken og til venner, både Peter og jeg har trods alt været dernede og kender arbejdsgangen.
Der ligger derimod nok en anden ting i det. XLS'en blev fra starten prissat ALT for billigt og det er man igang med at ændre på nu. Det kunne tænkes at PartsExpress har købt en kæmpe mængde ind til den gamle pris og derfor kan sælge dem billigere end f.eks. Q-Sound. __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syncroniq, jeg nægter ikke at salgsbetingelserne betyder noget! Det er blot forskellen i pris som jeg finder lidt voldsom...
Forøvrigt er det rart at se, at Peerless med de nye enheder faktisk (efter min mening altså), laver enheder der er bedre egnede til hjemmebrug, end den oprindelige serie.
|
Til top |
|
|
DethZaint Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eltek i norge (www.dynabel.no) selger denne uken (8/11 - 14/11) 12" XLS for 1190 NOK.
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 09 November 2004 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
JJ> Det var ikke lige peerless der havde de problemmer. Men mange kommer og vil have beregnet filter til enheder de har fået billigt her og der.
Jeg ved der blev lukket en amerikansk distributør og han solgte deres XLS'er til et andet firma til ingen penge. De forhold kan DK distributører ikke hamle op med.
En anden ting er at man i USA har mere "fleemarked" omstændigheder. Altså ingen service og bare billige priser.
F.eks. koster en PhoenixGold 500.2Ti 11.000kr herhjemme. i USA kan de købes på netbutikker til 2800kr.
Mollecon> Jeg syntes også prisforskellen er for stor, men der er kun en ting der kan få den ned... Og hvis flere køber i udlandet, så kan man til sidst kun købe danske enheder i udlandet.
DethZaint> De har åbenbart heller ikke nogen forhandlere. Ergo er man tvunget til at handle ved dynabel. Vi har i DK flere forhandlere som har hver deres arbejdsgang, service og viden. Det mener vi er bedre.
|
Til top |
|
|
DethZaint Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 09 November 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq: Dynabel/Eltek har butikk i Oslo i tilegg til postordre, og de er meget gode på service og kompetanse. Grunnen til at de selger den så billig er et tilbud som varer kun 1 uke (som også nevnt i posten tidligere).
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 09 November 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
DethZaint> Ok, men så sælger de jo også selv direkte til kunder. Hvis de sælger en XLS til en tusse, kan de ikke sælge den til en butik der så skal sælge den videre. Det er umulig. Man skal passe på med at smide tilbud ind i en diskution der handler om faste priser i forskellige lande. Jeg forstod det som at de solgte den til den pris fast. Og så er forskellen jo kæmpe.
|
Til top |
|
|
Andvare Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå skal vi tilbage til emnet???
Jeg har regnet lidt på en 10" Vented i en 50l kasse og det giver mig f3 på 27 og en følsomhed på den gode side af 90. Det er noget der kan bruges til noget.
Sååå syncroniq Hvad kommer sådan en til at koste???? __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
Til top |
|
|
Hylle Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 16 November 2004 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de (X)XLS enheder ikke meget tunge altså det bevægelige system, bliver de ikke sløve så de kun er god til surround sub men ikke musik? eller.....
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 16 November 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Den har været brugt i blandt andet SonusFaber suben, og den tror jeg ikke folk ser på som en kun surround ting der kan buldre. XLS enheden har motorstyrken til at kontrollere enheden membransystem.
|
Til top |
|
|
Andvare Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hylle-> Hvad er forskellen på "surround" og musik??
Hvis der er tale om den sædvanlige "surround er bare larm" så bør du nok overveje at justere dit syn på seriøs hjemme bio.
Men hvis du tænker den naturlige tanke at der ikke er noget musik der behøver en bas der når under 40 Hz - ja så kan jeg bedre forstå dig - men der er også lidt snævert ikk .
Så vidt jeg kan se er det helt fint med en (X)XLS der deles helt oppe ved 300-400 Hz. Dog vil min plan være at dele 1. ordens omkring 100 i en 3-3,5 vejs og dermed få en optimal placering af 2. stk sub i et hjemme bio / musik system. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
Til top |
|
|