Forfatter |
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Nogen erfaringer med denne HT.... den går tilsyneladende dybt, til 30 hz, og kan også spille temmelig højt uden at kny... har selv hørt den ved moderart lydtryk og syntes vældig godt om det... men vil geren have nogle inputs...
har læst redaktørens anmeldelse....
mvh
Dennis - og på forhånd tak ...  __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
glemte at skrive at den skal parres med H/K signature udstyr, og NAD 500 (modf.) cd.
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Hej,
Nogen erfaringer med denne HT.... den går tilsyneladende dybt, til 30 hz, og kan også spille temmelig højt uden at kny... har selv hørt den ved moderart lydtryk og syntes vældig godt om det... men vil geren have nogle inputs...
har læst redaktørens anmeldelse....
mvh
Dennis - og på forhånd tak ... 
|
|
|
Tjaa, Dybt måske, men uden du kan mærke bassen. Jeg har for et måneder siden haft lejlighed til at lytte seriøst på deres nye flagskib SA7K og i mine øre er denne højt en stor skuffelse, den formår slet ikke flytte luft i de dybe frekvenser.Alle de dybe toner var pist væk i en afstand af 2 meter. Gik jeg så op og stilte mig lige midt imellem højtalerne så kunne jeg pludselig høre den dybe bas 
Smag og behag, men det er ikke en højtaler for mig, jeg skal altså fornemme energien fra musikken og det kan man ikke med System Audio, de er hurtige og dynamiske i mellemtonen og den bas du kan høre har også kanon timing, så hvis du kan vænne dig til ingen dybbas at have så er det rigtig gode højtalere
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også hørt dem....er enig med Ikke Slipsefyr :) __________________ Thomas Mygind
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA7K og 3070 er lige så forskellige som Ubåde og pelikaner.
3070 er en fremragende højttaler, som kan gøre langt de fleste glade, hvis musikstilen er allround med tendens til rytmisk musik. Får den de gode betingelser i form af et venligt rum og kvalificerede hestekræfter med en anstændig kildeleverance, skal man lede et stykke tid for at finde solide alternativer.
Knoxville - hvis det er fordi, du er ved at købe den, kan du roligt slå til, HVIS den ellers er i orden og du har lyttet til den derhjemme !
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
3070 er en fremragende højttaler, som kan gøre langt de fleste glade, hvis musikstilen er allround med tendens til rytmisk musik. Får den de gode betingelser i form af et venligt rum og kvalificerede hestekræfter med en anstændig kildeleverance, skal man lede et stykke tid for at finde solide alternativer.
Knoxville - hvis det er fordi, du er ved at købe den, kan du roligt slå til, HVIS den ellers er i orden og du har lyttet til den derhjemme !
|
|
|
hmm, jeg syntes nu de to modeller er skåret lidt omkring den samme surdej da de begge bruger de små enheder.
Så uasnet om vi taler om 3070 eller SA7K så er der altså på ingen måde tale om en vægtig basgengivelese, det syntes jeg lige er vigtig at fremhæve, hvis nogen har oplelvet det må det have været et meget lille rum. Jeg syntes dog ellers at 3070 er en god højtaler trods alt, den lever bare ikke helt op til mine high-end idealer. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm...
Jeg kan vist ikke påstå at jeg blev klogere, for jeg vil selvfølgelig gerne have bas... men helst ikke sådan at den kun kan høre lige midt for højttaleren....
flere indlæg ville ikke være nogen skde til, men tak til de forrige.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke hørt alt, men i klassen af højtaller under 600.000 (har kun hørt et sæt til over 100.000) er ikke bare SA7K det fedeste, den destancere sig alvorligt mod konkurranterne.
Det er også meget afslørende overfor specielt strømsvagt udstyr.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har H/K udstyk, så strømstyrke skulle være sikret...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Jeg har H/K udstyk, så strømstyrke skulle være sikret... |
|
|
Ja nu er hverken en 3070 eller en Sa7K svære at trække. Defor bør de dog parres med ordentligt high-end udstyr. .
Til Jensen One kan jeg kun sige, nej du har helt sikkert ikke hørt alt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu er hverken en 3070 eller en Sa7K svære at trække. Defor bør de dog parres med ordentligt high-end udstyr. .
- Jeg håber jo så at Mit H/K signature er godt nok.... og min NAD s500, fejler ikke noget....
mht. kabelføring er der valgt MIT T2, og flatline blue heaven interconnects
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
- Jeg håber jo så at Mit H/K signature er godt nok.... og min NAD s500, fejler ikke noget....
mht. kabelføring er der valgt MIT T2, og flatline blue heaven interconnects
|
|
|
Til en 3070 er det helt ok udtsyr tror jeg, MIT kablet er nok et genialt valg, det kan være det kan puste lidt bas i dem.
Men få dem nu hjem og lyt på dem før du beslutter dig, basgengivelsen i dem kræver altså tilvænding. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
|
|
|
Korrekt hvis du stiller dem samme sted når de spiller. SA7k kan man få meget mere musik udaf hvis du fårmår at stille den op korrekt, og nej "Ikke Slips" der er skam fin bas i de nye SA7K højtalere, det tyder på at du blot har sat dem samme sted som dine 3070.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Redaktøren skrev:
|
|
|
Korrekt hvis du stiller dem samme sted når de spiller. SA7k kan man få meget mere musik udaf hvis du fårmår at stille den op korrekt, og nej "Ikke Slips" der er skam fin bas i de nye SA7K højtalere, det tyder på at du blot har sat dem samme sted som dine 3070.
|
|
|
Nu er det lige sådan Jonas at jeg hverken ejer en 3070eller en SA7K og koemer heller ikke til det. Lytteintrykende som man selvfølgelig altid skal være lidt varsom med, har været forskelkige steder, men indtrykende er sjovrt nok de samme uanset hvor jeg har hørt dem.
Sa7K er den jeg har lyttet mest seriøs på, bla.Ovre i KT Radio i Odense hvor jeg havde min egen musik med. Den højtaler ejer ikke en ordentlig dybbas, samtilge steder i musikken hvor jeg ved der skal være vægt og bund var der et totalt tomrum. . Hvis man vil have lidt bas ud af dem skal det vidst være i meget små rum. Sorry, men det er ikke en højttaler til mit temperament. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Hmm...
Jeg kan vist ikke påstå at jeg blev klogere, for jeg vil selvfølgelig gerne have bas... men helst ikke sådan at den kun kan høre lige midt for højttaleren....
flere indlæg ville ikke være nogen skde til, men tak til de forrige....
|
|
|
Køb bare de 3070'ere og lad dig ikke forvirre af støj på linien, der handler om en helt anden højttaler, der koster 4 gange så meget fra ny. Du bliver glædeligt overrasket...
|
Til top |
|
|
BALarsen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg haft dem i et par år og jeg mener at de ikke er brugbare hvis de skal afløse et sæt CV, men vil du lytte til dem og bruge dem til din hjemmebio(Familien Larsen´s hjemmebio.) så kan jeg kun anbefale dem. Hvis du er i tvivl, så lyt til Eric Clapton´s Live on Tour 2001, rille 2 Reptile, og gør det på DVD´en så har du en fornemmelse for hvad de kan " min smag" OK. Min mening er at det er en meget habil højtaler og ikke en potent diskoteks ditto. Spørgsmålet er så hvad DU foretrækker. Du vil formenteligt få en bedere bund end jeg har med din H/K da min Sony ikke er så bass stærk.
Hilsen Brian A. Larsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
Knoxville skrev:
Hmm...
flere indlæg ville ikke være nogen skde til, men tak til de forrige....
|
|
|
Køb bare de 3070'ere og lad dig ikke forvirre af støj på linien, der handler om en helt anden højttaler, der koster 4 gange så meget fra ny. Du bliver glædeligt overrasket...
|
|
|
Støj på linien?? nuvel, fordi du er redaktør og hifi anmelder behøver dine lytteintryk og meninger ikke være mere rigtig end andres.
System Audio laver gode højtalere, men det er der altså også andre fabrikanter der gør, så alternativer findes skam, jeg har selv en af slagsen som jeg betragter som en lang bedre højtaler end en 3070.
Tl knoxvill: Køb dem bare og dan dit eget intryk af dem, det er jo dig der skal leve med dem og hvis du ikke bryder dig om dem kan du jo bare sælge dem videre. Held og lykke. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Støj på linien?? nuvel, fordi du er redaktør og hifi anmelder behøver dine lytteintryk og meninger ikke være mere rigtig end andres.
|
|
|
Naturligvis ikke - det har jeg vist heller aldrig påstået !
Men læs nu lige tråden igen, ikk ! Du trækker lige pludselig SA7K til næsten den 4-dobbelte pris ind i vejledningen omkring 3070. Det svarer til at sammenligne en B&W 703 med en Nautilus 802 eller noget i den stil...
DET er da "støj" på linien, der vil noget og komplet irrelevant for Knoxville.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
Naturligvis ikke - det har jeg vist heller aldrig påstået !
Men læs nu lige tråden igen, ikk ! Du trækker lige pludselig SA7K til næsten den 4-dobbelte pris ind i vejledningen omkring 3070. Det svarer til at sammenligne en B&W 703 med en Nautilus 802 eller noget i den stil...
DET er da "støj" på linien, der vil noget og komplet irrelevant for Knoxville.
|
|
|
Det kan godt have ret i, men når jeg blander Sa7K ind i debatten er såmænd fordi jeg mener den har samme svaheder som 3070, ikke andet. Desuden er en SA7 K også alt for dyr i forhold til en 3070, jeg mener faktisk en 3070 er en mere alround højtaler hvis det endelig skal komme der til. Men det er såmænd bare min ydmyge mening. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
så så Drenge.... rolig nu 
JEg prøver at lytte lidt på dem... lydidealer er jo forskellige.... og jeg vil danne mig mit indtryk derudfra....
|
Til top |
|
|