Emne: Optimering af lyd via netstrømmen ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
Nu ved jeg at du har eksperimenteret med lavere masse på udgangsterminaler med held... Kubik-kunne det ikke tænkes at kontakter og stik/matrialer i elforsyningen også har betydning???
Måske mere end lige kobberet i selve kablet måske er højere kvalitet i stikkene det som evt. giver forskellen til bedre kabler i forhold til alm. kabel??
Hvem siger lige at de standardkontakter LK NES er så gode som vi næsten alle har og stadig bruger pga. konservatisme.
De er vel lavet ud fra et lov cost synspunkt måske ikke med de bedste matrialer. |
|
|
Well! Det tror jeg ikke på. Jeg tror overhovedet ikke der gælder de samme regler på lysnettet som der gør i signalvejen. Jeg er faktisk lige ved at tro det er modsat, uden dog at vide det.
|
Til top |
|
|
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOtheFREAK skrev:
Skal igang med at bygge lytterum fra bunden, og vil gerne gøre det så godt som muligt. Har idag effekten på en separat 16A gruppe med 2,5 kvm kabel, og resten af grejet sammen med standerlampen og fruens d.... (nåe nej, den er batteridreven) 
Nu lyder det måske hysterisk, og sandsynligvis overkill - men ville det være at hælde pengesedler i Roskilde Fjord hvis man etablerer en separat gruppe til hvert apparat ?
Skal have lavet el i hele hytten, så et par grupper fra eller til gør vel ikke det store 
|
|
|
Nåmen jeg gjorde det alligevel... 
En separat tavle i lytterummet, med en 20 amp gruppe til forstærkeren, en 13 amp gruppe til forforstærkeren, en 13 amp gruppe til CD-afspiller og en 13 amp gruppe ekstra til lidt ekstra gøjl.
Tavlen er sat op idag, og jeg håber på at få "ild" i udstyret indenfor 8 dage 
Oploader nogle billeder sent i aften.
|
Til top |
|
|
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
Sendt: 07 April 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikeAalborg skrev:
MikeAalborg skriver
Og når der ryddes op i ormegården som Toftdahl så rigtigt forslår,
så gør dig selv den tjeneste, at sørge for at finde den bedstlydende polaritet.
Gøres efter min erfaring bedst ved at pille samtlige kabler (også signal- og højtalerkabler)af hvert apparat og kun tilslutte ét af gangen til nettet.
Mærk efter med hånden hvor der er mindst elektricitet at mærke på apparatet alt efter hvordan netstikket vender. Ud med stikket igen og videre til næste apparat. Når du har været hele vejen igennem tilsluttes det hele igen.
Kan du ikke mærke nogen særlig elsktricitet kan du prøve at måle med et multimeter efter laveste strøm. Sandsynligvis - men ikke nødvendigvis - lyder det bedst med den laveste "strøm indstilling" men prøv alligevel, for en god ordens skyld, at øre-tjekke..
Og husk så endelig, at markere på kabel og strømskinne hvad der vender hvordan :-)
Der kan også være forskel på lyden afhængig efter i hvilken rækkefølge de enkelte apparater placeres i strømskinnen - generelt er det efter mine ører bedst, at starte med den mest effektbrugende enhed først og så ellers nedefter for, at slutte af med det mindst effektbrugende apparat. Men det slipper man jo fornemt for at tænke over ved "stjernekonfiguration" ;-)
Mvh Mike
Jørgen Toftdahl skriver
Det er nemlig rigtigt - det havde jeg glemt at få med, kanon du var der og fik det samlet op, at det er af aller største betydning at man får faset det rigtigt, modsat kan det lyde rædselsfuldt.
Faktisk så jeg en gut der havde et instrument / søger - når han aktiverede det / den, lyste den op alt efetr hvordan polariteten var i orden i det enkelte apparat. Men man skulle afprøve et apparat af gangen ellers fungerede det ikke korrekt - smart sag og nemt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Dette er måske den vigtigste tråd på HiFI4ALL, med masser af trick og tveaks (der til at starte med) ikke koster alverden.
Jeg vil også gerne understrege den utrolige betydning af den rigtig polaritet. Det er med at vende netstikket rigtigt.
Jeg havde netop købt en ICEpower forstærker, der slet ikke levede op til vores tidligere særdeles positive lydmæssige erfaringer , og min hustru var stiktosset, da forstærkeren kostede betydeligt mere og mildst talt lød noget forkert, med begrænset dynamik, spredning og rumperspektiv i forhold til det velkendte.
Jeg havde (naturligvis ) glemt alt om at polaritetens betydning, og vi håbede at lyden ville blive bedre efter tilspilning, Her 2 måneder uden væsentlig forandring og efter daglig kritik fra konen klagede jeg min nød til en ven, hvorefter han promte forslog at vende net stikket.
Som sagt så gjort og miraklet skete,
Lyden fra højtaleren kom ud som var det i surround, musikken var i flere lag, både ud til siderne og fremefter og langt bagud, og ICE power teknologien viste igen , at den hører til i den øverste HiFi klasse og freden var langt om længe genoprettet i huset
Så læren er herefter,- inden du skifter konen eller stereoanlægget, (og det er sikkert lige dyrt )
Vend netstikket ! 
Da helligdagende for mange desværre ikke tillader de helt store aktiviteter, tillader jeg mig undtagelsesvist i denne tråd, at henvise til nogle gode artikler på DANSK om ICEpower, en forstærker teknologi som mange tager rigtigt alvorligt, og så går Påsken jo også til andet end kirkevandring 
Fortsat god Påske og god læselyst..
Fra COOLpower til ICEpower
ICE = Inteligent - Compakt - Effektiv
'Teknologigennembrud med audioforstærker' Nyhedsmagasinet Elektronik & Data, Oktober 1998, skrevet af Lars Kristiansen.
'Bang & Olufsen etablerer PowerHouse' Nyhedsmagasinet Elektronik & Data, October 1999, skrevet af Lars Kristiansen.
'BeoLab 1 ' test High Fidelity, Juli 2000, skrevet af Michael Madsen. |
|
'ICEpower Teknologi' High Fidelity, Julu 2001, skrevet af Karsten Nielsen.
'ICEpower fra PowerHouse' High Fidelity, Juni 2001, skrevet af Karsten Nielsen.
'Hurtige Skift' test High Fidelity, Januar 2001, skrevet af Knud Søndergaard, Morten Bruun-Larsen & Michael Madsen.
'ICEpower vinder fodfæste' Nyhedsmagasinet Elektronik & Data, August 2002, skrevet af Lars Kristiansen.
'1-0 til den trekantede!' test High Fidelity, Oktober 2002, skrevet af Kim Kruse Petersen & Michael Madsen.
BeoLab 5 maj 2003, skrevet af Bang & Olufsen stor nyhedsartikel
http://www.hifi-link.dk/nyheder/Beolab_5.htm
Jeff Rowland 201 monotrin, HI4ALL, December 2003, skrevet af Bruno Barcelli, test
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=582&zoneid=3
Rotel RMB1077 digital effekforstærker, 7 X 100watt, HIFI4ALL, April 2004, skrevet af Ricky Petersen test
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1245&zoneid=3
For de meget teknisk interesserede og for engelskkyndige på højt niveu henvises der til dette link.
http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw1065.asp |
|
 |
|
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 07 April 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lile trick som i mine øre og andres hjælper er at sætte siganl kilden til det første stik i netskinnen og powerforstærkeren i det sidste stik udtag.
Nogle af de tunge drenge fra usa havde et møde hvor de bla brugte nogle trick fra en bog skrevet af en mand jeg ikke kan husk hvad hed men han var tysker og var vist en der i den grad var respekteret de prøvede det på flere system med smmen sresultat .
og det er gratis
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 07 April 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Et lile trick som i mine øre og andres hjælper er at sætte siganl kilden til det første stik i netskinnen og powerforstærkeren i det sidste stik udtag.
Nogle af de tunge drenge fra usa havde et møde hvor de bla brugte nogle trick fra en bog skrevet af en mand jeg ikke kan husk hvad hed men han var tysker og var vist en der i den grad var respekteret de prøvede det på flere system med smmen sresultat .
og det er gratis
mvh
|
|
|
Det er jo rigtigt synd for dem der har stjernebox.    Ellers et godt tip, som skal prøves, hvis jeg får en netskinne. (Jeg bruger en box, med diverse netfiltre, på nogle af udtagene, lige pt.) __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
harmonic skrev:
og det er gratis
mvh
|
|
|
Det er jo rigtigt synd for dem der har stjernebox.    Ellers et godt tip, som skal prøves, hvis jeg får en netskinne. (Jeg bruger en box, med diverse netfiltre, på nogle af udtagene, lige pt.)
|
|
|
Så det jo bare at skrue låget a og se hvor strømmen for fat først og sidst.  Princippet er at signal kilden altid skal først i prioteringen. mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 07 April 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Spencer skrev:
harmonic skrev:
og det er gratis
mvh
|
|
|
Det er jo rigtigt synd for dem der har stjernebox.    Ellers et godt tip, som skal prøves, hvis jeg får en netskinne. (Jeg bruger en box, med diverse netfiltre, på nogle af udtagene, lige pt.)
|
|
|
Så det jo bare at skrue låget a og se hvor strømmen for fat først og sidst.
mvh
|
|
|
Udtagene er markeret med henholdsvis 'digital accessories', 'preamp/accessories' og 'poweramp'. Så måske der er lavet en rækkefølge allerede. De digitale komponenter slukkes ikke, når man slukker på afbryderen. Men... man kan så spekulere over, om netfiltre har en værdi eller ej. De beskytter imod overspændinger ved f.eks. lynnedslag, så det er en af grundene til at jeg beholder boxen. Ellers skulle man jo mene, at alt hvad der er godt, burde være bygget ind i anlæggets enkeltkomponenter allerede ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt hifi er jo betinget af resten af kæden
nogle forstærkere gavner sikker af et netfilter andre er opbygget på en sådan måde at det ikke har nogen effect.
Min SD Transporter have ingen lineconditioner inbygget fra standard det har den så fået indbygget efter følgende og så er der ikke mere brug for et net filter,
De folk jeg er i kontakt med er bla nogen fra forenninger af hifi entuiaster hvor mange af dem har mega dollar setups og der er praktisk ingen af dem der brugere power conditioners . selvom de ville købe det hele uden at blike med øjet hvis de ville. de bruger nærmest alle net skinner som furutech fks.
Ved testen blev der brugt bla en furutech netskinde hvor der også var udtag til digital og analog forstærker osv de fandt den bedst lyd når tingene var forbundet som forklaret i mit første indlæg og ikke så skrevt på filteret.
Jeg havde en shunysta hydra 8 hvor der er 4 udgange hvor der står digital og 4 hvor der står analog jeg kontakted faktisk shunyata og spurgte om hvor jeg skulle sætte hendholdsvis mine forstærkere og min signalkilde. de svaret at signal kilden skulle i det første udtag derefer master forstærkeren og til sidst forstærkeren der spillede fra 600hz og ned.
Forstærkeren bruger så meget mere strøm end en cd afspiller eller ligende at det kan påvirke lyden hvis de er først i kæden
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
( ...) fortsættes
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at læst tråden et par gange, og søgt på nettet efter flere oplysninger, omkring hvordan man optimere netstrømmen og kigget på produkter og priser,- ja så faldt jeg pladask for dette filter, da det pludselig dukkede op på min skærm.
Prisen er kun 910 kr, inklusiv levering til din dør! og kvaliteten er tårnhøj .
Neu! G&W TW-03E Netfilter / Konditioner m. schuko stik.
Europamodel 220-270 Volt
design by Wu Gang 
Kun 910 kr. og så bliver den leveret direkte til din dør!

Billeder af elektronikken, her den amerikanske 120 volt version (tw-o5)
Filtret kan trække 15 Ampere, 3300 watt, og har som det ses, indikering for korrekt jord og fase via lysdioder på fronten .
Filtret benytter 1. klasses røde Wima MPK kondenesatorer http://www.wimausa.com/EN/snubbermkp.htm og en Japansk FDK 38mm støj spole for at kunne klare de store strømstyrker. http://www.fdk.com/. Bemærk også de ekstra brede og tykke printbaner, hvilket indikere at det virkeligt kan trække al den strøm som dit anlæg behøver uden at det sætter begrænsninger. På nogle af de andre print, jeg har set fra G&W ligger der specielt tykke lag af loddetin, for at optimere strømoverførslen mest muligt.
Kan købes hos China-HighEnd-HiFi til 119 Euro, hvilket svarer til kun 910 kr -inklusiv told, skat, porto og levering til døren !
http://www.china-highend-hifi.com/prod02121217232.htm
De modtager betaling via Visa kort eller Pay Pal (stor sikkerhed) og den blev naturligvis øjeblikkelig bestilt af undertegnede., Leveres om anslået 3- 5 dage, men i virkeligheden går der nok et par dage ekstra..
Jeg hører blandt dem, som har særlig stor behov for af et strømfilter. Jeg bor midt i byens hovedgaden, hvor jeg deler spænding med div. butikkers lysskilte og halogensspot, så her er netfiltret en absolut nødvendighed, der giver en befriende og klart hørbar ro ved lydgengivelsen.
Løsningen på mit væsenligste problem er fundet , så jeg igen kan koncentrere mig om at lytte til musikken, så det kan klart anbefales at filtrere strømmen, for det støj som man ikke ønsker overført og gengivet via musikken.
TW-03 E kan naturligvis det samme som alle andre dyre netfiltre, her er det bare i en fremragende kvalitet og design, men til ren foræringspris. Du kan jo ikke engang købe et kabinet til den pris herhjemme...
650 kr, inklusiv porto hos
http://www.lcaudio.com/index.php?page=12
Herefter vil jeg sende mit danske netfiltret fra LCaudio tilbage, som jeg købte i sidste uge. Det er billigste jeg kunne finde i Danmark, og som også er istand til klare en smule effekt. (10A, 2300W)
Dette fine filter, som hos mig havde ganske stor og positiv effekt blot ved at montere alm. ledninger, koster ialt 650 kroner og " kabinettet" er en flot rød,- men mærkeligt nok uskærmet (!) JO-EL plastdåse, og situationen bliver herefter den, at man skal til at købe og samle stikdåser, udtag, ledninger og yderligere anskaffe et rigtigt skærmet metalkabinet i en ordentlig kvalitet m.m, før det er rigtigt brugbart og optimalt, hvilket efter at have undersøgt dette nærmere, ville havde kostet mig en mindre bondegård, og projektet ville have taget mig mindst et halv år, og det med et formentligt tvivlsomt (og grimt) resultat ,- så det opgiver jeg...
De 260 kr. ekstra, for en opgradering fra det hæderkronede Tsinghua University er vist givet ualmindeligt godt ud! http://en.wikipedia.org/wiki/Tsinghua_University
Neu! G&W TW-03E
This unit filters out AC net noise and disturbances of 1 kHz and above.
It shields your system against disturbances from lightning, dust storm, start/stop of motors, light on/off, fluorescent lamp flashes, start/ operation/ shut down of laundry machines, refrigerators, dish washers, computers and so forth.
It protects your system against lightning strikes, over voltage and over current by cutting out any peak above 270 V and cutting of if current exceeds 15 A.
It supplies an absolute clean sinus wave of 220V to your system with the following results:
Audio:
Lowering system's background noise, resulting in calm background, clear, pure, penetrating sound.
Improving of sound field in width and depth, resulting in strengthened imaging and more accurate image.
Enriching of music details, reproducing closer to original and more vivid due to clean signals to be amplified.
TV:
Erasing or decreasing snowflakes on TV pictures, resulting in clearer images and truer colors.
To countries of European Community we offer you our special delivery service meaning the price you pay includes shipping from Hong Kong via our EU warehouse to your address in EU, transport insurance, custom duty, VAT, as well as warranty according to EU-regulations. Delivery is against prepayment in € via PayPal, mayor credit cards or bank transfer.
The prices as offered by us on the sub-pages of this page are on door to door basis in EURO and exclusively valid for countries of European Community only. They beside the product include shipping and transport insurance Hong Kong > EU, EU custom and VAT, EU-internal shipping as well as transport insurance to customer's delivery address in any country being member of EU.
They are placed far under the price level for comparable, similar products what might be offered by others. delivery costs to your address.
You don't have to pay any huge transportation costs Hong Kong/CN/USA to Europe, custom duties, fees and VAT additionally as it would be the case when buying from such sources.
Further there you don't receive warranty and if then it is useless without any real value. In case once really should occur a problem, then your suppliers are located in Hong Kong/China/USA, but, we are in Europe just around the next corner ready to help and assist you.
Designer og konstruktør Wu Gang står også bag denne denne lille rørslæde. Man kan konstatere at han har hænderne skruet rigtigt på. (1700,-Dk kr hos www. ornec.com)

G&W T2.6F
Specification 70mm double-gold-plated PCB, WIMA, ERO pacitors. Double-layer stainless steel housing, matt aluminium front & back panels. Alps 2 x 100K(A) blue volume. Russian Electro Hamonix 6922EH tubes. Hitachi power MOSFET 2SK214/2SJ77. Iron-cored inductor with ruby electrolytic capacitors as π type filter. 20-second mute protective function. The best Chinese commercial headphone amplifier. Power Supply: 220~240V CE marked
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ovenstående G&W filter kan faktisk købes endnu billigere nemlig til 43 £ , ca 500 danske kroner, hos en engelske webshop,- her skal man dog selv udrede told, moms og skat m.m. til myndighederne
http://www.ornec.com/product/GB/G&W_TW-03E/
G&W TW-03E
Stars = Reviewer: Vasco Amado from Portugal Details: Amazing!!!
This item paired with a 4 times costier AUDIO AGILE LINE II and wow!

G&W TW-03 bliver sammenlignet med Auduo Agile line II netskinne som faktisk er 4 gange dyrere..
This is definitly the power filter to get: very well built, amazingly finished and even with a well writen instructions manual!
The sound imediatly was easier to follow with wider a pallete of colors and better 3D separation - and we are talking of a truly high-end KRELL + MERIDIAN + PARAGON REGENT system.
The delivery time take one exact month - mainly held in custom for examination - and it only costed 25? of custom taxes and transportation to my door step :)
If you\'re really serious about music reproduction, buy one NOW!!!

Et netfilter er ikke hokus pokus, men ren videnskab!
Rent teknisk giver det os en 100% ren 220 Volt sinus spænding og hvis man så samtidig kombinere det med et skærmet netkabel, (helst rigtigt forbundet til jord) er du sikker på at ikke noget udefrakommende vil forstyrre musikken, -måske lige med undtagen din nabo..

Br 505 eller 507 til 179,- kr http://www.brinck.dk/
En virkelig discount løsning kan være dette selvbyg filter fra Brinck elektronik model 505 eller 507 der kan klare 500W eller 1300W for 179 kr, inklusiv uskærmet plastkasse og standard stik.
Dog virker kvaliteten på ingen måde tillidssvækkende... Jeg byggede et i sidste uge til min kanmmerat, der virkelig er prisbevidst og tonedøv, og de tog faktisk ikke mange minutter at samle det.
Jeg knækkede desværre med lethed 220 volt termineringens loddepinde,(!) hvilket siger alt om at dette byggesæt absolut kun er en nødløsning. Jeg indrømme gerne at jeg ikke engang satte det til hos mig selv for at teste det, men blot afleveret det til min kammerat, der havde bestilt det.
Kvaliteten af hans 1500 kr. dyre Kvicly anlæg gør desværre , at det nok i virkeligheden er fuldstændigt ligegyldigt med et filter, men han havde et køleskab, hvis start/stop pulser gik ind over anlægget, og til det brug virker dette discountfilter naturligvis ganske fint og han var skam også meget taknemmelig da jeg forlod ham.
|
Til top |
|
|
Fl.D.P Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 22 April 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=BeoFan]
Ovenstående G&W filter kan faktisk købes endnu billigere nemlig til 43 £ , ca 500 danske kroner, her skal man dog selv betale told moms og skat m.m.
Vil lige indskyde, at hvis man køber fra et andet EU-Land, så skal man IKKE betale moms og skat,prisen er den som forretningen tager plus naturligvis fragt.
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fl.D.P skrev:
[QUOTE=BeoFan]
Ovenstående G&W filter kan faktisk købes endnu billigere nemlig til 43 £ , ca 500 danske kroner, her skal man dog selv betale told moms og skat m.m.
Vil lige indskyde, at hvis man køber fra et andet EU-Land, så skal man IKKE betale moms og skat,prisen er den som forretningen tager plus naturligvis fragt.
|
|
|
Problemet med lige denne forretnings priser er at de skriver med småt et eller andet sted at de skal hente dem direkte fra hong kong, og at der derfor skal tillægges disse ekstra ting til prisen. Er det rigtig forstået?
Iøvrigt er det en udemærket hjemmeside med et stort udvalg af bla. a G&W produkter.
F.eks ses der på siden endnu et støjfilter, G&W TW -08D, også designet og konstrueret af Wu Gang, baseret på ovenstående netfilter TW-03, men fremstillet i et virkeligt luksuøst design og enestående kvalitet.
Kabinettet er f.eks fremstillet i 100% ren kobber plade. Ikke for et syns skyld, selv om det er hamrende flot, men alene for at fjerne den elektromagnetiske interferencs til og fra andre hi-Fi enheder.

G&W TW -08D til 249 Euro = 1855 dk kr.
|
Til top |
|
|
elektrikeren Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 22 April 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey christian... det har ingen betydning hvordan du gør det... forbruget er det samme...
men husk nu der dem der tror de kan lave el... og dem der kan... så lad dem der ved hva de laver lave det for dig...
M.V.H. john
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der det med netstikket og skærmet netkabel. Udgangs punket må være at få det bedste og billigste, altså at der er et rimeligt forhold mellem det man betaler og det man rent faktisk får..
Jeg synes f.eks ikke, at det er rimeligt at betale 500 kr eller mere for et netstik, da den påståede lyd forbedring ikke er anderledes end et almindeligt kvalitets standard stik til en 50ér, dertil kommer kabel m.m så prisen samlet bliver helt fuldstændig urealistisk høj.
Det er muligt, at man ikke får gejl i form af flotte farver og forgyldte aflastningsbøjler og skruer (!), som jo intet har med det primære at gøre, nemlig at få den bedst mulige strømoverførelse.
Her skal man tænke på at de helt billige discount stik, faktisk klarer opgaven ganske godt hver dag, i andre sammenhænge, så det er altså under alle omstændigheder begrænset hvor meget ekstra man får ud af et bedre og dyrere stik.
Nedenstående sæt anbefales af mange, og tilsynladende får man også rigtig meget for pengene, og man slipper for at købe stumperne enkeltvis fra flere forretninger. To stik og en gang skærmet kabel i den kvalitet koster vel i omegnen af de 150 kr normalt, så fortjenesten ved at samle det i et sæt og vedlægge en flot samleanvisning er ikke særlig stor. Den slags forretninger kan jeg godt lide..
Når du køber et DIY (DO IT YOU SELF) netkabelsæt , er det et komplet samlesæt , som indeholder
- 1,5m 3 ledet skærmet kabel med jord.
- 1 stk. LK stikprop 2-polet+Jord, type TP085.
- 1 stk. BULGIN 3-polet apparatstik med kvalitets konnektorer.
- Krympeflex til stik og kabel.

Dette netkabelsæt ser ud til at være i en rigtig god kvalitet, og som udmærket vil kunne kunne måle sig med mange væsentligt dyrere netkabler til en brøkdel af prisen.
Netledningen og stik kan købes her http://www.gmsound.dk/ny_side_4.htm
Men findes der mon andre alternativer, som er billigere og ligeså gode eller er dette det endelige/ bedste bud hvis man vil optimere netstrømmen bedst og billigst ?

Her ser det færdige netkabel ud , dog monteret med et lidt dyrere apparatstik.
Netkabel DIY 1,5mm² samlesæt fås til 160 kr.
Netkabel DIY 2,5mm² samlesæt fås til 175 kr.
Mod merpris på 75 kr,- kr kan alle sæt leveres med Schuko kvalitets netstik, istedet for det danske LK netstik.
Priserne bliver henholdsvis 350 og 375 kr. hvis du vil have dem færdig samlet, så der er nemme penge at spare, hvis du selv kan bruge en bidetang og en skrutrækker.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 April 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa der!
Flot ser det ud både kabler og netfiltre. Er der nogen af jer der så har prøvet at hive netfirlter og superkablerne af igen, for at sammenligne med helt almindelige standard ledninger?
Ind imellem kan det være en ganske god øvelse.
Det netkabel som BEOFAN netop har klasket sammen har jeg osse prøvet. Jeg har det såmænd endnu. Det er bare "no go". Kun hvis bamset lyd er det man går efter. Lydbilledet får et betydeligt mere grumset og tungt udtryk med dem på.
Prøv gerne at udskifte det mange gange.
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis udgangspunktet,- som tråden lægger op til, er de standard ledninger og stik som der leveres med apparatet, så er jeg sikker på at selv Kubikken vil erkende at alle de ovennævnte løsninger er særdeles fornuftige valg, til prisen vel at mærke...
Meget få har økonomi til at bruge uanede resourser, for at opnå de marginale forbedringer der måske , - måske ikke (!), kan høres på ekstremt kostbare anlæg.
En ny undersøgelse, maj 2007 i månedsbladet Gear ( der formentlig har en stor skare af de samme læsere, der findes her på Hifi4all) viser, at det trods alt er begrænset hvor mange penge vi har råd/lyst til at bruge på gadget om året.
29 % deres læsere bruger mindre end 1000 kr.
35% bruger op til 5000kr
18 % bruger optil 10.000
og de sidste 18 % bruger mere end 10.000 kr ( og der kommer det store antal nyligt indkøbte fladskærme nok ind i billedet)
Kubik , Spørgsmålet du skal besvare er selvfølgelig istedet "hvordan lyder disse filtre og netledninger sammelignet med blot en standard ledning?
|
Til top |
|
|
Nickname Udelukket fra forum

Dobb.profil
Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 23 April 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa KvK
I forhold til hvad bliver de skærmede netkabler bamsede og grumset, i hvert til fælde ikke i forhold til de hospitaler som du selv er så glad for, dem har jeg prøvet og kasseret igen.
Men det er rigtigt du sagtens kan få bedre netkabler, men så bliver prisen ofte også noget højere, og netkabler lyder/opfører sig ikke ens i alle setup, så det med at dømme alt over en kam, er nu nok lidt af en formodning.
__________________ Selvgjort er velgjort.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 April 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
Hvis udgangspunktet,- som tråden lægger op ti, er de standard ledninger og stik som der leveres med apparatet, så er jeg sikker på at selv Kubikken vil erkende at alle de ovennævnte løsninger er særdeles fornuftige valg, til prisen vel at mærke...
Meget få har økonomi til at bruge uanede resourser, for at opnå de marginale forbedringer der måske , - måske ikke (!), kan høres på ekstremt kostbare anlæg.
En undersøgelse i månedsbladet gear viser, at det trods alt er begrænset hvor mange penge vi bruger på gadget om året.
29 % deres læsere bruger mindre end 1000
35% bruger op til 5000kr
18 % bruger optil 10.000
og de sidste 18 % bruger mere end 10.000 kr ( og der kommer det store antal nyligt indkøbte fladskærme nok ind i billedet)
Kubik , Spørgsmålet du skal besvare er selvfølgelig istedet "hvordan lyder disse filtre og netledninger sammelignet med blot en standard ledning?
|
|
|
Standardkablerne koster da vel forhåbentlig ingenting???
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|