Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 02:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 September 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

LouBP: Kan du se dem nu ? - De er lidt store men orkede ikke og gøre dem mindre.

Mathias: Tak

Bertesam/2-mas (ja der to: Tak

Den er lige nu defekt og den anden fungerer 110% - Lige nu bruger jeg "kun" den ene sammen med min TR2080 - Det er stor stor lyd med masser af detaljer og overskud samt luft Har ikke nået at lytte så meget endnu men er godt nok imponeret over forskellen

På længere sigt er det planen at jeg skal bygge en brokoblingsfidus ligesom Ulfsn- Derfor håber jeg at AA kommer op og køre igen, så jeg kan se hvordan og hvorledes.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 08 September 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hva har skjedd med den andre da? Er den helt død, eller er det noe annet? Er det langt mellom serienummerene på de?

Du finner ulfsen her også:

http://www.norskhififorum.no/forum/index.php

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 September 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Håber det bliver fikset! - Tager ikke nogle chancerOg jo så er der lidt nyt på hjemmefronten:

Roky:Det ser dælme godt ud,det der! Stort tillykke herfra Hold da op,du tager jo syvmileskridt når du gør noget ved det Du har nok i omegnen af det dobbelte i Watt,med en enkelt TPA3026A,i forhold til din TR2080......det skal nok give et eksta boost til dine Studio Monitor's Det ender med at din far bliver helt dus med det ædle gamle grej

Tænk engang,der er blot ca 25 år mellem (Roky's) 3026 og nedenstående grej:

Her er iøvrigt lidt af en sjældenhed:

Ikke at jeg mener at 3002 og 3003 er specielt sjældne,men at de sendes fra England endda til en overkommelig pris,se dét er sjældent
Tjek auktionen her!: )

I auktionen står der at det er 150 Watt.Det samme står der på 'nrhf'.Jeg er ikke sikker på at den er mere en 100 Watt?
Nogen der kan hjælpe?Er den 100 eller 150 Watt?

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 09 September 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Bartesam: Takker -

Er ikke helt sikker på hvad fejlen er - Det er faktisk det største mysterium - Den ene kanal skulle dog virke.

Hvor står serienummer  ? - Har set noget nedenunder på den defekte - Kan bare ikke lige overkomme at tage den fungerende ud af racket

Min far har prøvet at reppe den tidligere, og fik den op at køre, men så kom der en ny fejl - Monstro om det ikke er en mandagsmodel- Næsten plan er at lodde den 100% igennem for fejl og så tage den derfra - Det er nok noget relativt simpelt ? Deadline er før jul - Det har min far i hvert fald lovet mig

Tante: Jeg takker Den ene har faktisk stået her i noget tid (den defekte).

Den forreste i billedet er den der virker - Og sælger har passet ualmindelig godt på den- Fedt at selvom den er over 10 år gammel ser den ud som NY - Den anden er vist også fejlfri kosmetisk, og kræver bare at blive støvet af og få en tur med en støvklud

Fortsat go' mandag

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

3003 er på 2x150  i 8 ohm den også som 3003A og 3006A er. 3003 har bipolare transistorer og 3006A har mosfettransistorer. Har hatt det settet i sølv selv jeg 3002 og 2x3003 spilte veldig bra det i biamp på mine JM Lab Anthea. De er litt kaldere i lydsignaturen enn 3006A som heller mot det varmere. 3002-3003 var en god match for TLM 3005.

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Bartesam: Takker -

Er ikke helt sikker på hvad fejlen er - Det er faktisk det største mysterium - Den ene kanal skulle dog virke.

Hvor står serienummer  ? - Har set noget nedenunder på den defekte - Kan bare ikke lige overkomme at tage den fungerende ud af racket

Min far har prøvet at reppe den tidligere, og fik den op at køre, men så kom der en ny fejl - Monstro om det ikke er en mandagsmodel- Næsten plan er at lodde den 100% igennem for fejl og så tage den derfra - Det er nok noget relativt simpelt ? Deadline er før jul - Det har min far i hvert fald lovet mig

Tante: Jeg takker Den ene har faktisk stået her i noget tid (den defekte).

Den forreste i billedet er den der virker - Og sælger har passet ualmindelig godt på den- Fedt at selvom den er over 10 år gammel ser den ud som NY - Den anden er vist også fejlfri kosmetisk, og kræver bare at blive støvet af og få en tur med en støvklud

Fortsat go' mandag

Serienummer står gjerne på bakplaten eller under på bakplaten

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Her er mine gamle høyttaler som min sønn har fått pluss 2x3026A

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Kanskje et bedre bilde her. Tillatt størrelse på bildefiler her er alt for liten

Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007
Sendt: 09 September 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Da må du legge bildene opp f.eks. på photobucket og linke derfra.. da TRUR EG det fønker fedt ;

(offtopic warning)

Testing 1-2-3:

Norges nasjonalrett !

It tastes better than it looks! !! jeg sletter gjerne denne om Tante (eller noen andre føler det er FOR extremt) 

+ Vintage Setup (Snell/Marantz)
+ AV Setup (Yamaha, Samsung, Energy, Canton)
Til top Vis Qbiq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Qbiq

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 09 September 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hah, Det er lige godt det sjoveste jeg længe har set, er det noget fra fortiden?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Kalles for smalahove det(smalt hode). Smaker saltet og røkt ved siden av at det er stekt over tid i ovn

Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

På Norsk heter dyret SAU. De er mest kjent for å si BÆÆÆ og være gode å spise ;) dette er den mest extreme varianten av "arten"  og den smaker fortreffelig! (men ser forjævelig ut)..  mulig det er grunnen til at den ofte serveres med MASSE *GODT* å drikke (sterkt øl, aquavit etc)

:)  slike middager har en tendens til å bli "memorable"

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Qbiq skrev:

På Norsk heter dyret SAU. De er mest kjent for å si BÆÆÆ og være gode å spise ;) dette er den mest extreme varianten av "arten"  og den smaker fortreffelig! (men ser forjævelig ut)..  mulig det er grunnen til at den ofte serveres med MASSE *GODT* å drikke (sterkt øl, aquavit etc)

:)  slike middager har en tendens til å bli "memorable"

Jepp, og har en tendens til å bli rimelig fuktig også. Særlig akken er farlig der

Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Dette bildet var for "sterkt" for Audiokarma! ... skuffende....................

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hallo, Bartesam har jo til alt held  flash'et sit flotte set op andre steder, så her er et flot op load, med forlov

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Takker så mye

Bartesam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Qbiq skrev:
Dette bildet var for "sterkt" for Audiokarma! ... skuffende....................

Hvorfor det da? Er ikke det en amerikansk portal? De er vel vant til vold og stygge bilder

mtolstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 September 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Hey alle i T-freaks,dejligt forum og ligeledes oplysende!

hoppede osse på vognen idag,købte en 2025 og et sæt tl 1210 højtalere,men hvilke kabler bruger i?? Da terminalerne er rimeligt små...

Mit andet spørgsmål går på hvormeget jeg kan forvente at få for min sølvsuper 12..

Venligst Michael

Til top Vis mtolstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolstrup

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 September 2008 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

Qbiq skrev:

Da må du legge bildene opp f.eks. på photobucket og linke derfra.. da TRUR EG det fønker fedt ;

(offtopic warning)Testing 1-2-3:Norges nasjonalrett !

It tastes better than it looks! !! jeg sletter gjerne denne om Tante (eller noen andre føler det er FOR extremt) 

Qbiq:Det ser lækkert ud,det I serverer deroppe i Norge Og ikke for meget fis med grøntsager og kartofler.Næh,det er lige ud ad landevejen.Det er dejligt at få lidt lokalkolorit fra Tandberg-land ind i denne tråd Og ikke specielt off topic.....for Tandberg spiller vel i baggrunden under den udsøgte herre-middag!?

Bartesam:Tak for info om TPA3003 Så er den ged vist barberet,som vi siger hernede Det ser godt ud,sådan et sæt i 'sølv'-farve Dit eget grej er jo fantastisk at se på(og sikkert også at høre på )
Vi skal lige se sættet igen,TCA3002(forforstærker),med TPA3003(effektforstærker=150 Watt ):

Guldtuborg:Tak for hælpen med at få en fornuftig størrelse på billederne Skønt at se hvordan vi alle supplerer hinanden,når/hvis det kniber

mtolstrup:Velkommen til Dejligt at se at der stadig er nogen der 'tør' prøve noget af det ædle gamle grej Jeg håber at du har fået en reciever uden for mange skavanker?Husk at det gamle grej har godt af at blive brugt dagligt.Det er meget bedre end at stille det 'på lager'.Der 'dør' det tit og ofte..... Er din i sort svøb,eller har du træsider på den?Du er mere end velkommen til at flashe din TR2025 og resten af dit grej,her i tråden
Det var iøvrigt min første Tandberg-reciever,sådan en TR2025:

(Man kan lige ane knapperne,som viser at dette er den tidlige serie.Den med de grov-riflede knapper )

TL1210 er et sæt højttalere som jeg kender ret godt De spiller utroligt godt,sat sammen med den rette reciever.Jeg hælder selv til at de er bedst på TR200,især Huldra 10 og måske også TR1000.De spiller jo lidt til den mørke side.Jeg kan ikke huske om jeg nogensinde prøvede dem på TR2025.Men det kan du måske beskrive lidt mere indgående for os,mtolstrup? Her er to billeder af mit første sæt TL1210:

Med hensyn til 'kabler',så er Silvan stedet at købe ind 5-6 kroner pr meter.Det er decideret højttaler-LEDNING Det er vel ca halvt så tykt som almindeligt 220 Volt's ledning,som også er fortræffeligt til formålet Og så skal du selvfølgelig ha' stik på ledningerne.Sørg for at ledningen sidder korrekt på + og - .Jeg mener at det runde ben er +,men det ER markeret på selve stikket Stik bør stadig kunne købes til 20-25 kr for et sæt,i enhver velassorteret radioforhandler Ellers findes de i rå mængder på de fleste loppemarkeder

Dejlig reciever,sådan en TR2025 Den direkte årsag til at jeg bare MÅTTE høre en af de større modeller....jeg endte jo som bekendt med TR2075.Det er to år siden nu,og TR2075 står her skam endnu.Og jeg er stadig lige så begejstret for TR2075 nu som jeg var for to år siden Sådan så det ud for over et år siden,her:

Nu hår jeg bare to båndoptagere hængende.Jeg 'arbejder' på at komme ned på bare en enkelt,men det er ikke nemt Sådan så setup'et ud igår:

Det spiller så man får gåsehud af det!

Med hensyn til din Sølvsuper 12,så skal du ikke sætte næsen op efter 'guld'.Den er til gengæld hyggelig at se og høre på.Den spiller jo ret godt med dine TL1210 f.eks.Kan du ikke låne den ud til en værdigt trængende?For der er som sagt ikke de store penge i sådan en(150-300 kr),selvfølgelig afhængigt af standen iøvrigt

Roky:Din entusiasme giver mig flashbacks til mine sene teenageår og starten af mine tyvere Jeg var 'helt oppe' over mit overfede Tandberg anlæg Og er det såmænd igen,efter at mit Tandberg-eventyr stoppede brat og røg i glemmebogen i mange år.....Nu er der jo et dejligt brugtmarked,og endda med realistiske priser(for det meste)

Hov,er det mon den gode tand(berg)-fe,man kan ane i dette billede?:

&nb sp;           & nbsp;         & nbsp;         

Go' dag allesammen

mtolstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hej Tante

tak for de fine svar,fik lige sat det op efter hundeluftning...Ja lyden er lidt til den varme side men ret så detaljeret ialle tlfælde på de 2 bluesplader jeg indtil videre har lyttet til...

Standen er fin,mener 2025 er i teak,den har smalriflede knapper,var lidt knas da jeg tændte op,nu et par timer efter er den meget lidt lun selvom der står en spille på toppen...

Sølvsuperen mangler lys i ca. halvdelen af skalaen,men det er langt tid siden den har været op at køre,prøver den lige an når jeg får tid,er den ok så ryger den nok videre på Ksb (alt for meget grej.. det fylder,men det er squ svært at skille sig fra!)

Hilsener...

Til top Vis mtolstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolstrup

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum