Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 18:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell eller Audio Note (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Jeg er (stadig) på udkig efter et par højttalere til min Sugden A21a der skal placeres ret tæt på bagvæggen (ca 10 cm). Jeg har længe hældt til Audio Note K (eller måske J) men hvordan er de ældre Snell modeller, jeg tænker på J-II eller K-II ift Audio Note?  
Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

har selv en audio note E af nyere model (ca 2 år).

ved at de bruger helt nye kabinetter i de nye modeller 

er meget tilfreds med min AN ,kender ikke meget til Snell,

men de er vist en del i familie.Mit råd er at ringe til Anders

fra audio consult,eller endnu bedre tage ind til Frb. og få et

lyt....du bliver ik skuffet LOL

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Audionote er vildt overpriset Snell, ingen tvivl om det....så gå efter Snell.

Jeg syntes visse Snell modelelr er charmerende og har haft en del af dem. De er dog langt fra neutrale.

Jeg ville aldrig købe hverken E eller J hvis de skal op imod en væg, så bliver bassen alt for dominerende/buldrende.

K (der er lukket) kunne være et godt valg til det....

Husk hvis du køber gamle Snell at sikre dig de er renoverede med rigtige dele! Elelrs køb nogle der skal renoveres, så kan du styre det selv....

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Lexus. Har selv et par nye Audio Note j. Jeg er meget glad for dem. Jeg har eller ikke hørt de gamle snell. De var meget velanskrevne i hvertfald dem, som var designet af den tidligt afdøde Peter Snell. Senere overtog kevin Voeks firmaet og fik vist ødelagt ryet. Da Snell-firmaet så stoppede overtog Peter Quortrop og Audio Note retten til de modeller Peter Snell havde lavet. Det er modelerne E, J og K . Anders i Audio Consult vil helt sikkert lade dig få et lyt.
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

kan jo lukke basporten hvis det rumler for meget,

er dog enig i at de er (for) dyre,men da jeg hørte dem

direkte over for B&W 803 (12000 dyrere!) hos en ven

betød pengene ikke det sidste anyway....

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Audio Note modellerne er en videreudvikling af de Snell højttalere der spillede så godt før HiFi klubben tog over.

Snell fra HiFi klubben er en budget udgave af de oprindelige Snell...............
D.V.S. at enhederne ikke er måleparret præcist som tidligere, kabinetter er ikke individuelt afstemt mere og så ryger Peter Snells filosofi jo lidt fløjten.

Mange vil nægte at det forholder sig sådan p.g.a. deres tilknytning, forkærlighed eller andet til HiFi klubben.

Retssagen som i sin tid var under opsejling på samme grundlag blev droppet af fortalerne for kvalitet fordi det økonomisk ikke kunne svare sig....................ikke fordi de ikke havde ret.
HiFi klubben har og havde jo financerne i orden og kunne derfor trække enhver juridisk kamp i langdrag.

Men Tag på Frederiksberg og lyt til AN og få Anders' og Toms historier om emnet.

At finde Snell du kan lytte til og sammenligne fra tiden før og efter HFK's indblanding skal være dit eget fodarbejde.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Det er jo direkte forkert info omkring Snell.

Jeg har haft masser af Snell højttalere og en del modeller er også nærstuderet indvendigt. Der blev produktudviklet i hele levetiden, lige fra de første E1 og J1, via E/J2, E/J3 og E/J4. Peter Snell på de første og efter hans død Kevin Voeks. Der blev ikke ændret i produktionsmetode elelr filosofi fra version 2 til version 3 der var KVs første. Heller ikke på komponentkvalitet, kabinetter, finish, kabler, etc....

Hvorfor så denne snak? Rent spin fra en forhandlers side. Da den eksisterende forhandler blev skiftet ud til en ny (i DK forstås) var version 3 allerede klar. Den nye forhandler kunne sænke priserne til ca. det halve og det stillede unæktelig den tidligere i et dårligt lys! HVad gør man så? Man sviner den nye forhandler og produktet.....

Men i koret var de gamle kunder hvis produkter overnight blev halveret i markeds og ejerværdi...det var sure....desværre på de forkerte...for deres produkt var jo ikke blevet dårligere

Mine favoritter er E3 og E2 som nummer to. J serien er svær at placere godt, kræver standere...

Jeg har haft flere sæt E2 og E3 samtidig og E3 er bedst, selv om de er tæt på hinanden. Det er helt identisk opbygget og produceret....også enhedsselekteringen ses og mærkes tydeligt.

Hvis Nørd stadig er aktiv her på forum så spørg ham, han har stor Snell erfaring også fra konstruktørsiden. Søg evt....

Og.....lyt ikke til forhandlere med lig i lasten......

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved snakker Anders (Audio Consult) heller ikke dårligt om E 3´erne længere, og reparerer hellere end gerne på dem når det kræves...
Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

Allanvp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Jeg har haft flere sæt E2 og E3 samtidig og E3 er bedst, selv om de er tæt på hinanden. Det er helt identisk opbygget og produceret....også enhedsselekteringen ses og mærkes tydeligt.

Hvis Nørd stadig er aktiv her på forum så spørg ham, han har stor Snell erfaring også fra konstruktørsiden. Søg evt....

Det er ikke helt korrekt at de er "identisk opbygget og produceret"

Sadly Peter was long dead when I started the work on replicating the performance of the Type K, J and E in 1987, had he been alive I would never have bothered, because he would have done a far better job!

The speaker kits are based on the AN-E and they will therefore work fine in the Type E/II cabinet (NOT in the E/III where the cabinet is narrower), as long as the new port tube is used, the Snell Type J was half the cabinet volume of the Type E, so none of our current speaker kits are suitable.

If there is enough interest I can easily make a kit based on the AN-J, the only issue is that this will cost the same as the AN-E kits, which off course raises some questions regarding value!

Sincerely,
Peter Qvortrup

Fundet på:
http://www.audioasylum.com/forums/audionotekits/messages/271 8.html

Til top Vis Allanvp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allanvp

ulrik8062
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft Snell EII og EIII samt AN/E-L. For mig er der ingen tvivl Audio Note er KLART overlegne, men det er jo også en anden pris.

Prisforskellen kan i mine øjne sagtens forsvares. Mine AN/E-L købte jeg brugt for 8000 kr, jeg gav 3500 for EII og 2000 for EIII. Alle Højttalerne spillede sammen med Audio Innovations 300 og derefter Electrocompaniet.

Prøv Audio Note inden du køber Snell. Jeg mener der er KLASSEforskel!!!!

Til top Vis ulrik8062's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrik8062

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

og så lige...der er en Snell til salg nu

på KSB....bare et hint herfra....LOL

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Allanvp skrev:
Groove skrev:

Det er ikke helt korrekt at de er "identisk opbygget og produceret"

Sadly Peter was long dead when I started the work on replicating the performance of the Type K, J and E in 1987, had he been alive I would never have bothered, because he would have done a far better job!

The speaker kits are based on the AN-E and they will therefore work fine in the Type E/II cabinet (NOT in the E/III where the cabinet is narrower), as long as the new port tube is used, the Snell Type J was half the cabinet volume of the Type E, so none of our current speaker kits are suitable.

If there is enough interest I can easily make a kit based on the AN-J, the only issue is that this will cost the same as the AN-E kits, which off course raises some questions regarding value!

Sincerely,
Peter Qvortrup

Fundet på:
http://www.audioasylum.com/forums/audionotekits/messages/271 8.html

Det er jo konkurrenten med de overpricede kloner der taler her

Så vidt jeg kan se taler han om de oprindelige E typer altså længe før E2 og E3...

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Snell er charmerende men farvede højttalere baseret på billige enheder og kabinetter. Der blev så sorteret en del i enhederne og selekteret komponenter i produktionen så performance blev sikret op imod udviklingsreference.

Altså en god, rimelig højttaler....

Audio note vælger så at "forfine" komponenterne men ikke konceptet. Sølv tråd og div. Forkert valg i mine øjne da balancen ryger og den homogene konstruktion går fjøjten.

I audionote prisklassen forventes der meget mere og jeg ville vælge helt anderledes seriøse kopnstruktioner.

Se Troels Graversens side, han har også kigget på Audio Note. Han laver tilsvarende typer med unik performance til rimelig pris.....

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Men til trådens spørgsmål: Gå efter K hvis det skal være Snell....eller prøv en Carlsson OA50/52......de er forbavsende

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Jeg har haft masser af Snell højttalere og en del modeller er også nærstuderet indvendigt. Der blev produktudviklet i hele levetiden, lige fra de første E1 og J1, via E/J2, E/J3 og E/J4. Peter Snell på de første og efter hans død Kevin Voeks. Der blev ikke ændret i produktionsmetode elelr filosofi fra version 2 til version 3 der var KVs første. Heller ikke på komponentkvalitet, kabinetter, finish, kabler, etc....

Hvorfor så denne snak? Rent spin fra en forhandlers side. Da den eksisterende forhandler blev skiftet ud til en ny (i DK forstås) var version 3 allerede klar. Den nye forhandler kunne sænke priserne til ca. det halve og det stillede unæktelig den tidligere i et dårligt lys! HVad gør man så? Man sviner den nye forhandler og produktet.....

Men i koret var de gamle kunder hvis produkter overnight blev halveret i markeds og ejerværdi...det var sure....desværre på de forkerte...for deres produkt var jo ikke blevet dårligere

Mine favoritter er E3 og E2 som nummer to. J serien er svær at placere godt, kræver standere...

Hvorfor tror du at de "oprindelige" Snell højttalere kommer så sjældent på brugtmarkedet og når de gør så koster de betragteligt mere end dem fra HFK?

Hvorfor tror du at AN udpeges af mange som betydelig bedre lydende end Snell fra HFK selv om de har været produceret sideløbende?

Og hvordan har AN kunnet sælges til de toppriser hvis de ikke lød bedre end Snell til meget lavere pris?

Jeg har såmænd også haft flere Snell.

Det er tilladt at bruge sin sunde dømmekraft, sine ører og en hvis grad af logik.

Men....................
Man kan jo tror hvad man vil.

"dolph"

Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

-JJ-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hej!

No matter what, kopy til overpris eller ej, er AN-J en af mine favorithøjttalere. Umiddelbart synes jeg ikke det har været et problem at lytte til dem selvom de stod tæt til væggen. Valg af kabler kan måske gøre udslaget om der er for meget fylde ned éfter eller ej. Prøv at finde et par af de ældre AN-J´er de er måske ikke så pænt fineret som nogle af de nyere, men jeg synes at de er pokkers homogene og så er de måske til at betale.

Med hensyn til AN-K vs. AN-J synes jeg at AN-J er klasser bedre.

mvh Jesper

Til top Vis -JJ-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JJ-

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Det kan også lige nævnes at højttalerne skal være en opgradering ift mine nuværende Chario Delphinus højttalere. Ifølge Anders (Audio Consult) så kan både AN-K og Snell J2 placeres tæt op ad væggen med godt resultat, hvor AN-K så giv er et klarere og mere kontrolleret lydbilled og J2 et fyldigere lydbilled. Nogen der forøvrigt kan oplyse specifikationerne på Snell J2 (dimensioner og vægt)? 
Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Groove skrev:

Hvorfor tror du at de "oprindelige" Snell højttalere kommer så sjældent på brugtmarkedet og når de gør så koster de betragteligt mere end dem fra HFK?

Hvorfor tror du at AN udpeges af mange som betydelig bedre lydende end Snell fra HFK selv om de har været produceret sideløbende?

Og hvordan har AN kunnet sælges til de toppriser hvis de ikke lød bedre end Snell til meget lavere pris?

Jeg har såmænd også haft flere Snell.

Det er tilladt at bruge sin sunde dømmekraft, sine ører og en hvis grad af logik.

Men....................
Man kan jo tror hvad man vil.

"dolph"

Jeg tror ikke noget, jeg har haft dem samtidigt og evalueret. dem. De værste Snell er dem der er "opgraderet" med AN enheder

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun hørt EIII - gode.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

hvad så nocoleif,kommet videre i projektet??

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes