Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2024 | 08:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Projekt fra Frequence - HD5-XT & HD10C-XT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1442
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

ocmaster.dk skrev:

SketchUp Pro ja , fantastisk enkelt program, og mega let at lære..!

Jeg har lige prøvet det af for første gang, er du gal et show  ....det ligner jeg ved ikke hvad. Håber at jeg med tiden bliver lige så dygtig til at bruge det, som jeg er stærk i PSP.

Tak for info, jeg har længe ledt efter et program, med de faciliteter som Sketchup har.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:
ocmaster.dk skrev:

SketchUp Pro ja , fantastisk enkelt program, og mega let at lære..!

Jeg har lige prøvet det af for første gang, er du gal et show  ....det ligner jeg ved ikke hvad. Håber at jeg med tiden bliver lige så dygtig til at bruge det, som jeg er stærk i PSP.

Tak for info, jeg har længe ledt efter et program, med de faciliteter som Sketchup har.

Hehe.. jeg lærte det på halvanden time... brugte 5 timer på at tegne min HD10XT front ind i det... så synes det er supplet..



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Så kom der endelig gang i byggeriet..!!

Vi fik skåret alt til kabinetterne, men mangler dog lige søjlerne til standerne, men ellers er kabinetterne's sider lagt til limning natten over, i morgen bliver standerne skåret og limet og siderne til kabinetterne slebet til, inden front og bagside skal monteres..

Frontene skulle hvis alt går efter planen se en overfræser i morgen, så de også kan blive monteret..!

Men lidt billeder skal i da ha´..


Her lidt tegninger og mål


Den trofaste sav


Her er centeren's sider sat til tørring i press


Pladerne til de små som venter på en gang lim


Skitse af centeren


Her er de små så kommet i press

Det var så alt for idag..



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Så er 2. byggedag slut og vil da lige smide lidt billeder, som det står til på den 2. dag..!

Alle fræsninger på nær portene er lavet.. Skal lige have lavet en skabelon til disse, så det må blive i morgen...

Men lidt billeder..


Så er siderne tøret og klar til at blive slebet


Her de første fræsninger



Hullet til porten i den indvendige plade er også skåret


Her ligger standerne så til tørring til i morgen




Lidt slibearbejde, fy føj det er hårdt sådan noget.!



Her resterne fra den gennemgående fræsning


Og dér blev hul.!



En idé om hvordan det kommer til at se ud



Her min skabelon til fræseren


Der er blevet fræst runde kanter på indersiden af frontpladen til 5" 'erne




Og her centeren, som dog mangler huller til portene


 

Det var så anden dagen med fuld gang i projektet..!! Hvis jeg har energi'en til det, så tager jeg ud og pudser siderne til, så de er klar til montering af front i morgen.. Meeen, tror nu jeg ender på sofa'en i aften med en god film..



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1442
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Herligt med billeder af processen. 

Må sige at du har fortjent at sofaen hopper på ryggen af dig i aften ....najs arbejde.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Dag 3 er ovre, og jeg er lige og lige kommet ind af døren, godt støvet kan jeg oplyse.!! Skal ind og ha´ et velfortjent bad bagefter..

Alle kabinet sider er nu slebet til, standerne til HD5'erne er færdige og projektet skrider i den grad mod enden.!!

Centeren's front og bagplade er blevet limet på idag, og inden dét, er hullerne til portene også blevet fræst, mine beregninger holdte til milimeter nøjagtighed, da portene lige kunne gå fri fra bunden i kabinettet...

Tjaahh, hva er der mere sket..?? Alle fronte er også blevet finslebet i fræsningerne, og jeg blev da også et fræsehovede fattigere, da det brændte varmt, havde heldigvis et ekstra, så alt blev færdigt..

Forresten, så fik jeg også lige fingre i lidt sjove sager til at fuldende mig surround setup, for hvad er surround uden en rigtig "mande" sub  Den kommer nu på en ny tråd herinde, for det er også lidt at skrive og vise om den.. Projektet bliver nok døbt XLS103 og er noget xls med lidt slaver og noget hypex amp, så håber i glæder jeg til at se hvad det bliver til og vil følge dette projekt lige så intenst som mit nuværende..

Men lidt billeder fra dagens byggeri..!!


Her er den ene stander ved at blive slebet.


Her inden slibning.


Og her hele familien




Resultatet af standeren med højtaleren på toppen



Her har centeren så fået front og bagside mont. og ligger til tørring.


Her de færdige standere.


Og bagfra.!


Bagsiden er blevet færdig med hullet fræst til porten, og klodsen der låser den i standeren mont.


Her hullet til porten, og det lidt mindre hul i inderpladen, som bliver fugter tæt omkring når bagsiden er monteret.


De færdig pudsede fronte, de er blevet perfekte.!


Og her igen, med closeup på fræsningerne..!

 

Dét var så alt for dagens hårde arbejde..!! De sidste 4 timer idag, blev brugt på det nye XLS103 projekt, som jeg lige linker til fra denne tråd hvis nogen skulle have lyst til at være med på en kigger, som projektet skrider frem..

EDIT: Link til XLS103 projektet er nu tilgængeligt.!!
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63435&P N=1&TPN=1

 



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1442
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Er det virkelig kun mig der følger med her i dit projekt.  (?)

Dejlige billeder endnu engang, jeg har ikke engang nogle spørgsmål, fordi har jo forklaret processen så fint og billederne fortæller resten.  Glæder mig til part 3, 4, 5 osv.

 ....keep up the good work.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

Er det virkelig kun mig der følger med her i dit projekt.  (?)

Dejlige billeder endnu engang, jeg har ikke engang nogle spørgsmål, fordi har jo forklaret processen så fint og billederne fortæller resten.  Glæder mig til part 3, 4, 5 osv.

 ....keep up the good work.

Hehe tjaaah.. folk drikker vel påskebryk i stor stil i ferien..

Satser da også på der er flere der lige smider en kommentar, de har været flittige nok i mit tidligere projekt i hvertfald

Men det ka da være jeg får mig for godt forklaret hehe

Part 3, 4 og 5 af HD5'erne kommer nok først onsdag eller torsdag, da jeg venter på postDK er ovre deres påske tam tam, så jeg ka få mine dele fra frequence.. Skal have monteret terminaler i bagpladen inden den skal monteres nemlig..

And I'll keep up the good work as always  



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1442
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

ocmaster.dk skrev:

Hehe tjaaah.. folk drikker vel påskebryk i stor stil i ferien..

Satser da også på der er flere der lige smider en kommentar, de har været flittige nok i mit tidligere projekt i hvertfald

Men det ka da være jeg får mig for godt forklaret hehe

Part 3, 4 og 5 af HD5'erne kommer nok først onsdag eller torsdag, da jeg venter på postDK er ovre deres påske tam tam, så jeg ka få mine dele fra frequence.. Skal have monteret terminaler i bagpladen inden den skal monteres nemlig..

And I'll keep up the good work as always  

WHAAAATTT  er der allerede påske ??? så forstår jeg bedre, at der er så tomt omkring mig. Ha' mig undskyldt, jeg må straks igang med mundskylning, i den kasse gul-etikettede banditter, som jeg har til at stå i vejen i køkkenet.

Nå, men vi ses helt sikkert igen ved mundingen af part 3.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:
ocmaster.dk skrev:

Hehe tjaaah.. folk drikker vel påskebryk i stor stil i ferien..

Satser da også på der er flere der lige smider en kommentar, de har været flittige nok i mit tidligere projekt i hvertfald

Men det ka da være jeg får mig for godt forklaret hehe

Part 3, 4 og 5 af HD5'erne kommer nok først onsdag eller torsdag, da jeg venter på postDK er ovre deres påske tam tam, så jeg ka få mine dele fra frequence.. Skal have monteret terminaler i bagpladen inden den skal monteres nemlig..

And I'll keep up the good work as always  

WHAAAATTT  er der allerede påske ??? så forstår jeg bedre, at der er så tomt omkring mig. Ha' mig undskyldt, jeg må straks igang med mundskylning, i den kasse gul-etikettede banditter, som jeg har til at stå i vejen i køkkenet.

Nå, men vi ses helt sikkert igen ved mundingen af part 3.

Hehe, har os nogle Tub kyllinger stående, men det er sku ikk lii mig det kyllebryk..!! Nej, en god pils ved man sku hva er..  Men det er nu ikk blevet til ret mange de sidste par dage, har arbejdet så intenst, at jeg har været nød til at køre på Cola i stedet, for at holde gnisten og præcisionen..  Misser er løbet med målene en gang eller to, så godt jeg ikk fik revet hul på mine kyllinger



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1442
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

ocmaster.dk skrev:

Hehe, har os nogle Tub kyllinger stående, men det er sku ikk lii mig det kyllebryk..!! Nej, en god pils ved man sku hva er..  Men det er nu ikk blevet til ret mange de sidste par dage, har arbejdet så intenst, at jeg har været nød til at køre på Cola i stedet, for at holde gnisten og præcisionen..  Misser er løbet med målene en gang eller to, så godt jeg ikk fik revet hul på mine kyllinger

 ....forstår fint det med cola'en, for jer unge mennesker ! Men far her, får først en rystefri hånd, når de første par kylle'ryller er halshugget og får lov til at gale sit sidste kykkeliky, i det øjeblik at de farer forbi drøbelen.

Og enig, alm. grønt kan man fint fornøje sig med, som tidsfordriv, imellem højtiderne hvor julebryg og påskebryg dominerer os.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:
ocmaster.dk skrev:

Hehe, har os nogle Tub kyllinger stående, men det er sku ikk lii mig det kyllebryk..!! Nej, en god pils ved man sku hva er..  Men det er nu ikk blevet til ret mange de sidste par dage, har arbejdet så intenst, at jeg har været nød til at køre på Cola i stedet, for at holde gnisten og præcisionen..  Misser er løbet med målene en gang eller to, så godt jeg ikk fik revet hul på mine kyllinger

 ....forstår fint det med cola'en, for jer unge mennesker ! Men far her, får først en rystefri hånd, når de første par kylle'ryller er halshugget og får lov til at gale sit sidste kykkeliky, i det øjeblik at de farer forbi drøbelen.

Hehe.. Stakkels gokker..!! Men dø´ det ska de sku..!  Tror jeg tømmer den ramme jeg har stående når mine to projekter er færdige..

Nå..! Tror sku jeg vil ind og ha vasket den halve mdf plade ud, som jeg har i håret, samt næsen og så under dynen..! Der er føsdag ved farmor i morgen formiddag, såeeh, det er hvis på tide, hvis jeg ikk ska ligne én der har lavet højtalere hele natten, eller..  Heeh.. Men nye billeder kommer i morgen..!

Det var alt herfra..!



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Flot arbejde, der kommer til at se rigtig godt.

__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
Flot arbejde, der kommer til at se rigtig godt.

Det håber jeg på i hvertfald..  Er mere end tilfreds med mine fronte i hvertfald, så mon ikk jeg også bliver glad for baghøjt. og center, samt sub'en..



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Det kunne jeg forestille mig du gør, der er intet som selvbyg, men pas på det tager om sig og bliver en sygdom , jeg har nu bygget i 16år. Men dejligt er det.

__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hey KrammeAcoustics, idag blev der os taget hul på en ramme, tømt blev den dog ikk, men vi ka nu godt..  Så der blev holdt lidt pauser og drukket en "præcisions pils" i ny og næ hehe



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Så sider vi her igen.. Tilbagelænet, og godt tilrette bag skærmen for at poste dagens billeder, med et velfortjent glas iskold Shaker i glasset (kæresten var så flink at gi´ et glas hehe )

Men 4. dagen er nået og sidste dag i Påskeferien overstået, og vi er næsten ved vejs ende med alt bygge arbejdet..!! Mangler lige delene fra Torben, som bliver sendt i morgen, og med lidt held har jeg dét onsdag, men der bliver nok først bygget videre i weekenden, da jeg har en bil der lige skal overleve et omsyn også..  Men så langt så godt.. Centeren's kabinet er klar til at få monteret dæmpemateriale, terminaler, porte, filter og enheder... Standeren mangler lige den lille vinkel endnu, den bliver klar i weekenden også.. Så hvis alt går efter planen og jeg, som jeg husket det, ingen planer har for weekenden, så skulle alt være færdigt dér, til at få monteret enheder... Mangler dog lige lidt "tid" til at få de sidste to 5" 'ere hjem, samt de 3stk XT25 diskanter... Filtre osv kommer med frequence i løbet af ugen..

Men lidt billeder fra dagens arbejde som altid..

 


Centeren's kabinet klart efter en ordentlig omgang pudsen kanter, ingen samlinger er at mærke..


Lidt synd det ikke fremgår bedre på billederne, da de desværre skal komprimeres alt for meget til at det store pudsearbejde's resultat kan komme til gode her på sitet.



Standerne står i stuen, da de er færdige, og kun mangler at få monteret spikes..


Og her ligger fodens vinkel til standere til centeren til tøre.. Den skal bare lige pudses til, og skrues på på bundpladen og centeren, så er centeren klar..!

Det var så alt for idag på HD5 og HD10C projektet, men der er sket lidt mere på XLS103 projektet



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1442
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

ocmaster.dk skrev:

Hey KrammeAcoustics, idag blev der os taget hul på en ramme, tømt blev den dog ikk, men vi ka nu godt..  Så der blev holdt lidt pauser og drukket en "præcisions pils" i ny og næ hehe

Yo OC

Kan se på dine seneste billeder, at der er kommet meget mere præcision over dit arbejde. Godt at du fik gang i Slots'dåserne.

Det ser til gengæld sløjt ud for påskeharen herunder.

 

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 01 April 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Så har det været weekend igen, og alle kabinetter er nu færdige, så nu kan jeg kun vente på enhederne, eller "tiden" til dem..

De sidste billeder for denne gang kommer her...

Spørg løs hvis i har spørgsmål..!

 

 

 

Det var så alt for denne gang.. Jeg vender stærkt tilbage når der er enheder hjemme, og de bliver monteret..



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
sgun
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 September 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 01 April 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

det må jeg sgu sige... jeg er dybt imponeret
Til top Vis sgun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sgun
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes