Forfatter |
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere billeder se her http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=532485
|
Til top |
|
|
Aliaz Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 489
|
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor godt afspiller Cambridge Audio AZUR 650BD mon CD og DVD. Nogen der har et bud ? Evt. nogen der selv har testet.
|
Til top |
|
|
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fine billeder; Cambridgen kommer også i en lærredspose akkurat som Oppoen.
/dreamz
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
Jeg vil mene at Cambridgen er det bedste køb lige her og nu til 3500kr. Og så er den pænere og bedre bygget end oppoen!
|
|
|
Som sagt, Cambridge'n har samme grundlæggende hardware-konstruktion som Oppo BDP-80, og Oppo BDP-83 er dermed en bedre og dyrere konstruktion. Bedre D/A konvertere, bedre strømforsyning, og først og fremmest, med ABT 2010 skalering hvor BDP-80 og Cambridge bruger Mediatek'ens indbyggede skalering. Derfor, som sagt, Cambridge'n skal sammenlignes med BDP-80, ikke BDP-83. Der er så lidt features frem og tilbage mellem de to, men BDP-83 er en klasse over dem begge. Derfor er det ikke fair at sammenligne Cambridge med "Oppo" som et generisk term, Oppo er forskellige ting, og dén der er sammenlignelig med Cambridge 650, er og bliver BDP-80.
Vi sender BDP-80 på markedet inden for nogle uger, til en pris på 3199,- kodefri. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aliaz skrev:
Det ser ud til Cambridge Audio AZUR 650BD hurtig er klar til at afspille en bluray-film. Er BD83 mon lige så hurtig ? |
|
|
Cambridge 650, BDP-80 og BDP-83 benytter samme Mediatek dekoder, som er dén der dybest set er årsagen til hastigheden, så man skal forvente cirka samme betjeningshastighed på de tre, ja.
Aliaz skrev:
Hvis man har behov for en god analog del (har ikke hdmi i mit forstærker-sæt), hvilken bluray-afspiller vil så være et godt valg ?
|
|
|
Det afhænger af budgettet... BDP-80 og Cambridge har som sagt en meget sammenlignelig analog-del, der er en rimeligt basal konstruktion. BDP83 benytter bedre D/A konvertere, og må forventes at have en bedre lyd. BDP83SE er identisk med BDP83 bortset fra netop en forbedret analog-del, med de bedste D/A konvertere Oppo har kunnet finde (samme chipset benyttes f.eks. af Krell). Så hvis vi ser bort fra prisen, så er det BDP83SE man skal gå efter, hvis man vægter analog lyd højt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
RAZZER skrev:
Jeg vil mene at Cambridgen er det bedste køb lige her og nu til 3500kr. Og så er den pænere og bedre bygget end oppoen!
|
|
|
Som sagt, Cambridge'n har samme grundlæggende hardware-konstruktion som Oppo BDP-80, og Oppo BDP-83 er dermed en bedre og dyrere konstruktion. Bedre D/A konvertere, bedre strømforsyning, og først og fremmest, med ABT 2010 skalering hvor BDP-80 og Cambridge bruger Mediatek'ens indbyggede skalering. Derfor, som sagt, Cambridge'n skal sammenlignes med BDP-80, ikke BDP-83. Der er så lidt features frem og tilbage mellem de to, men BDP-83 er en klasse over dem begge. Derfor er det ikke fair at sammenligne Cambridge med "Oppo" som et generisk term, Oppo er forskellige ting, og dén der er sammenlignelig med Cambridge 650, er og bliver BDP-80.
Vi sender BDP-80 på markedet inden for nogle uger, til en pris på 3199,- kodefri. |
|
|
Hvordan kan du gøre dig klog på det når jeg læser flere steder at der er forskelle imellem strømforsnyningen på cambridgen og oppo bdp-80 http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1171570& page=3 bla. siges der her : There are three main differences that jump out between the innards of these two players.
1) There is a small circuit board for the IR emitter (bottom left) on the CA
2) The drive mechanisms appear to be different
3) The CA appears to have a different PCB (Black not yellow) which has some different components on it.
Of these differences only 2 & 3 would potentially affect performance in any way.
2) is one drive mechanism better than the other?
3) CA appears to be using better quality (well larger anyway)
components on the PCB, possibly leading to less internal "noise" from
the electronics?
The video and audio boards appear to be identical..... OG her sammenlignes de 2 maskiner rent fysisk ud fra billeder http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1171570& page=4
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
Hvordan kan du gøre dig klog på det når jeg læser flere steder at der er forskelle imellem strømforsnyningen på cambridgen og oppo bdp-80 |
|
|
Øh, det kan jeg først og fremmest gøre mig klog på fordi jeg er repræsentant for Oppo's officielle distributør i landet og derfor rent faktisk VED noget om det, og ikke bare har læst hvad andre mener der TILSYNELADENDE er forskellen... Hvis du læser tråden færdig du har linket til, så vil du se at drevet er det samme.
Jeg skriver netop ikke at de er 100% præcist ens. Jeg skriver at det er samme GRUNDLÆGGENDE konstruktion. Drevet er det samme, mainboard og audio board er det samme, strømforsyningen er modificeret en anelse på Cambridge'n. Det synes jeg godt man kan kalde "grundlæggende samme konstruktion". Der er så som sagt små forskelle i features, Cambridge har IR input som Oppo ikke har, Oppo har subtitle shift som Cambridge ikke har.
Disse minimale forskelle kan du sammenligne med BDP-83, der har en anden strømforsyning, et andet mainboard inkl. ABT2010, og et andet audioboard inkl. bedre D/A konvertere. Det burde ikke være så svært at se at Cambridge og BDP-80 er "fætre", mens BDP-83 er en helt anden konstruktion. Men nej, Cambridge og BDP-80 er ikke _ens_, hvilket jeg netop har understreget flere gange i tråden allerede. De benytter samme hardware-platform, det gør dem ikke ens, det gør dem sammenlignelige. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
BDP-80:
Cambridge:

BDP-83:

__________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
dreamz skrev:
Fine billeder; Cambridgen kommer også i en lærredspose akkurat som Oppoen. /dreamz |
|
|
Dem har Cambridge brugt i årevis
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige tilføje at vi nu har fået de første BDP-80'ere hjem, og jeg har naturligvis straks pillet låget af én. Jeg kan oplyse at forskellene i strømforsyningsprintet mellem de to billeder må skyldes forskellige produktionstidspunkter, de BDP-80'ere vi har fået leveret har præcist samme strømforsyningsboard (med det mørke print) som Cambridge'n. Dermed kan vi konkludere at hardwaren i BDP-80 og Cambridge 650 er helt identisk, med undtagelse af IR emitteren på Cambridge. Billederne jeg har indsat ovenfor, og som er grundlag for AVSforum debatten, er misvisende. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Men firmwaren gør vel lidt en forskel alligevel? Betyder det at I får BDP-80 hjem?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det betyder at vi HAR fået BDP-80 hjem, ellers kunne jeg jo ikke skille den ad Der kommer en nyhed rundt snarest, er bare lidt tidspresset...d __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Good news!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|