| Forfatter |
|
pepsi Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjt. kunne være som tidligere nævnt focal 836v, focal 1028 be, b&w cm9 eller vienna BCG. Alle disse hjt. kan godt smutte ned i de lave ohm.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
pepsi skrev:
Der er mange gode bud. Dog går jeg en del op i design...så det sætter sine begrænsninger.
Har kigget på krell 400xi men tror simpelthen ikke den er stærk nok(læst i test) og den klapper således ved lav impedans. Dette vil være et stort problem.
|
|
|
Så må du have en Denon den trækker alt.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_ pma-2010ae_forstaerker_premium_silver.htm
Så har du også råd til en matchende CD afspiller + nogle flere CDer. Og normalt bruges minimum 2/3 af budgettet vel på musikken.
|
|
|
Den Denon kan ikke trække i skid i forhold til de andre nævnte i tråden
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den trækker mere end man skulle tro, men som den eneste forhandler/producent opgiver HFK/Denon at den ikke er god til strømkrævende højttalere.
Andre af de foreslåede er undelagt samme begrænsning, men der er ingen af dem der gør opmærksom på det, og så kan man nemt gå galt i byen. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft sådan en hjemme til låns sidste år, og var virkelig skuffet, sammenligent med bladelius tyr og thor var det en noget tam oplevelse i hvert fald spændt for mine TNTer.
Nad M3 koster kun et par tusind mere i forhold til den Denon, syntes du for ret meget mere for de penge, og har hørt M3 adskillige gange i Hifi-klubben og den trækker det meste.
|
| Til top |
|
| |
pepsi Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jer der kender THOR hvordan kan lyden beskrives?
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
pepsi skrev:
Der er mange gode bud. Dog går jeg en del op i design...så det sætter sine begrænsninger.
Har kigget på krell 400xi men tror simpelthen ikke den er stærk nok(læst i test) og den klapper således ved lav impedans. Dette vil være et stort problem.
|
|
|
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_ pma-2010ae_forstaerker_premium_silver.htm
Så har du også råd til en matchende CD afspiller + nogle flere CDer. Og normalt bruges minimum 2/3 af budgettet vel på musikken.
|
|
|
ja 2/3 dele på musik ikke godt så skal jeg ud og købe meget musik. hvis man har anlæg for 100000 så skal man ha musik for 200000 bliver sku smidt ud hvis jeg spørg hende om jeg ikke lige må bruge 100/200000 på musik __________________ VH
Henrik.E
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg mangle også lige for ca. 50.000 kr musik for at nå den teori
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok skrev:
|
Sørg for at få prøvet aktuelle kandidater af i eget setup, i egen stue.
|
|
|
En rigtig god forslag fra Brok.
Jeg kan se mange gode forslag fra de andre brugere og jeg vil tilføje produkter fra Roksan og Marantz på listen.
|
| Til top |
|
| |
Wilander Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Snøren Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 13 Oktober 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa..
Først vil jeg lige, at Denon PMA2010 spiller betydeligt bedre end NAD M3. Denon er meget mere musikalsk og indlevende....Ikke tam og hård som M3......(min mening).
Men jeg vill da lige sige, at en combo med Nad og Rega kunne være en løsning...Nad165bee forforstærker(3999,-) og et par Rega Exon effekter(15990,-)
Hygge __________________ No entiendo alta fidelidad :-/
Pero el sonido es bueno para el alma
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
pepsi skrev:
| Hjt. kunne være som tidligere nævnt focal 836v, focal 1028 be, b&w cm9 eller vienna BCG. Alle disse hjt. kan godt smutte ned i de lave ohm. |
|
|
Til Focal ville jeg vælge en varmtklingende forstærker for ikke at gøre lyden for anmasende. En M3 er efter min mening et rigtig godt bud. Har selv haft kombinationen 1027BE og M3. M3 står her stadig og det vil den blive ved med
Vienna BCG/VBG og Bladelius Thor også et rigtig godt match. Denne kombi har jeg også haft. Lyden er mere upfront på Thor med attack og frisk spillestil hvilket klæder Viennas lidt tilbagelænede spillemåde.
Buddene er mange og præferencerne for hvad du synes er bedst afgøres hos dig selv under vante forhold. Signalkilden, kabler, rummet. Alt hører med til bedømmelsen. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snøren skrev:
|
Hejsa..
Denon er meget mere musikalsk og indlevende....Ikke tam og hård som M3......(min mening).
|
|
|
Sjovt så forskelligt man vudere lyd, mener virkelig ikke der er noget tamt over M3, der er masser kraft og at lyden er hård kan jeg slet ikke genkende, syntes faktisk den er mere til den lidt varme side.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
pepsi skrev:
Der er mange gode bud. Dog går jeg en del op i design...så det sætter sine begrænsninger.Har kigget på krell 400xi men tror simpelthen ikke den er stærk nok(læst i test) og den klapper således ved lav impedans. Dette vil være et stort problem.
|
|
|
Det afhænger af hvilke højttalere du vælger, hvis du vælger højttalere der ikke dykker under 4 ohm vil du aldrig opleve dette.
Men vælger du nogle der dykker til 2 ohm er der mange integreret der til bukke under.
Men find højttalerne og så vælg forstærker efterfølgende, M3 er altså også rigtig, rigtig god og bestemt et lyt værd.
Mvh JMJ |
|
|
Alene på prisen (15k) er M3 ganske enkelt en suveræn amp som efter min mening er svær at komme uden om. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Snøren Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 13 Oktober 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
Snøren skrev:
|
Hejsa..
Denon er meget mere musikalsk og indlevende....Ikke tam og hård som M3......(min mening).
|
|
|
Sjovt så forskelligt man vudere lyd, mener virkelig ikke der er noget tamt over M3, der er masser kraft og at lyden er hård kan jeg slet ikke genkende, syntes faktisk den er mere til den lidt varme side.
|
|
|
Jamen det er da rigtigt...heldigvis er det sådan man, at man oplever lyd forskelligt...Ellers ville der ikke være dette forum :-) Jeg mener virkelig M3 er tam i forhold til 2010....Med hård er det diskanten der virkelig irriterer mig fra M3 og så mener jeg, at der hvor der er mest lyd og det er mellemtoneområdet, at den slet ikke er lige så detaljeret som 2010...At M3 så på krævende højtalere har mere styr på bunden på grund af den større resourcer opvejer i mine ører ikke musikaliteten fra 2010...Men sådan hører mine ører forskellen..
Hygge __________________ No entiendo alta fidelidad :-/
Pero el sonido es bueno para el alma
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
Snøren skrev:
|
Hejsa..
|
|
|
|
|
|
Nu har jeg ikke en skid forstand på alt det her. Men er sandheden ikke der ikke er den store forskel på de forskellige nævnte her. Men mere kommer an på ens højttalere, lytterum og ikke mindst ens hørrelse / lyd opfattelse.
Til 15.000 for en M3, så synes jeg den står rigtig stærk. Så med tilhørende CD afspiller lander man på 27.000 - vælger man f.eks Thor løsningen. Ja så har man 5000 (hvis jeg husker rigtigt) tilbage til en cd afspiller. Så god tror jeg ikke Thor er.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snøren skrev:
Morten A skrev:
Snøren skrev:
|
Hejsa..
|
|
|
|
|
|
Jamen det er da rigtigt...heldigvis er det sådan man, at man oplever lyd forskelligt...Ellers ville der ikke være dette forum :-) Jeg mener virkelig M3 er tam i forhold til 2010....Med hård er det diskanten der virkelig irriterer mig fra M3 og så mener jeg, at der hvor der er mest lyd og det er mellemtoneområdet, at den slet ikke er lige så detaljeret som 2010...At M3 så på krævende højtalere har mere styr på bunden på grund af den større resourcer opvejer i mine ører ikke musikaliteten fra 2010...Men sådan hører mine ører forskellen..
Hygge
|
|
|
Disse tråde kan kun bruges som en ledetråd. Ens egen vurdering kan være en helt anden
Afhænger igen af hvilke højttalere du har lyttet på . Jeg har hørt 2010 op mod M3 på Dali Helicon 400. Hvis man snakker steril og anmasende diskant må det være Denon som løber med titlen. Det kan godt være at den er detaljeret, men er det nuanceret synes du? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CODA CSI forstærker er helt klart den beste intg forstærker til under 25000. 20000kr så er der 5000 til at lege med den har kræfter og en dejlig lyd
__________________ VH
Henrik.E
|
| Til top |
|
| |
hifileif Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
En Bladelius thor er helt klart en af de bedste i denne prisklasse,og den kan sagtens klare impedanser på 2ohm,den har en trafo på 1800va. og dobler eff. 8 til 4 ohm og så spiller den som en drøm.der kommer en mk 3 snart.
Leif
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en Primare A30.1 og er meget tilfreds....Høre meget forskelligt musik bla ROCK....
Den nye I30 skulle være en anelse bedre...? Den koster ca 15.500,-
Den har balancerede indgange og skulle være den bedste forstærker i sit prisleje...?
Har selv sammenlignet med tidligere Denon og Rega og Thule. Dem slog den klart.
Bedre stereo og mere kontrol og højde i lydbilledet. Men de var alle billigere, så.....
Men gør dig selv den tjeneste at lytte også til den inden køb.
Held og lykke
Klaus
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik.E skrev:
Hermann. skrev:
pepsi skrev:
|
|
|
|
|
|
ja 2/3 dele på musik ikke godt så skal jeg ud og købe meget musik. hvis man har anlæg for 100000 så skal man ha musik for 200000 bliver sku smidt ud hvis jeg spørg hende om jeg ikke lige må bruge 100/200000 på musik |
|
|
Nej men det er vel på grund af musikken vi har anlægget og ikke omvendt. Så 2/3 på musikken må da være realistisk, Du skulle måske have købt et anlæg til 25k, istedet og købt musik for de sidste 75k. Det anlæg jeg har, som ses forneden, har jeg sikkert fuldstændig som nu om 5 år, for jeg synes standarden er god, men jeg har nok fået mellem 100 og 200 CDer mere. For det er da musikken der er det centrale. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |