Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 08:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nye kabler: Det sidste spørgsmål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 December 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hej,

Af æstetiske grunde overvejer jeg at købe et par nye HT'kabler, men jeg tvivler på min hørelse er god nok til at skelne mellem diverse kabler i samme prisklasse hvis jeg ikke hører dem "direkte" mod hinanden. Derfor har jeg brug for lidt vejledning.

Min opsætning er:

Forst/cd: cambridge azur 640A/640C
Højttalere: B&W 601S3
HT-kabel: TARA LABS omni

Vil jeg vinde noget ved at gå en klasse op i HT-kabel? Udstyret taget i betragtning. I givet fald, hvad skal jeg kikke efter?

Som bonus spørgsmål:

Jeg kører pt. med BANDRIDGE PGA4200 signalkabel mellem forst. og cd afspiller. Vil jeg vinde noget ved at skifte til TARA LABS PRISM300i.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 04 December 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Køb noget NordOst Valhalla. Det skulle være et ganske udmærket kabel til prisen...

(prøv eventuelt også noget Supra kabel )
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

PaleRider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 04 December 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Æstetiske grunde? Du kan absolutt få bedre lyd, men i hvilken grader utseendet en hindring?

Tara Labs prism-serien holder ikke mål, referense-serien derimot er bra men noget stivt prissatt.  Det du burde gå for er en tykk massiv kobberleder,  er det ikke en Dansk produsent som har gitt seg til å selge nettopp det?

Mvh.  RS 

Til top Vis PaleRider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PaleRider

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 December 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:

Hej,

Af æstetiske grunde overvejer jeg at købe et par nye HT'kabler, men jeg tvivler på min hørelse er god nok til at skelne mellem diverse kabler i samme prisklasse hvis jeg ikke hører dem "direkte" mod hinanden.

Enig!

Få så mange prøver/sampels/kufferter/låne kabler hjem som muligt.

(evt. købt med returret....)

Prøv dem og køb det der lyder bedst til dit anlæg/dine øre

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

PaleRider skrev:

Æstetiske grunde? Du kan absolutt få bedre lyd, men i hvilken grader utseendet en hindring?

De er såmænd bare for korte til at jeg kan stoppe dem i kabelbakker. Så hvis jeg alligevel skal have nogen længere, er det jo værd at undersøge om der kan opgraderes

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 04 December 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jeg havde Taralabs Omni og Nexa bi-wiret og har for ganske nyeligt skiftet ud med Supra 3,4 og hvilken forbedring! Så selvom jeg absolut ikke kan høre forskel på mine signalkabler så har jeg med højttalerkablerne virkelig hentet en masse. Væk er den skingre diskant og der er kommet langt mere fylde i musikken. Så jeg kan klart anbefale et skift. Men ønsker du at flashe med dine kabler får du nok ikke så meget respekt med de kabler jeg har for de er babyblå!

Jeg kan godt lide Nordost Super Flatline MKII det ser virkelig godt ud med det synlige kobber. Derimod ser NO's Valkyria kabler ganske forfærdelige ud, den lilla farve er simpelthen for grim og jeg kunne aldrig drømme om at vise et kabel frem i den farve hjemme hos mig!

Venlig hilsen
Mir

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 December 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hej clifton.

Hvad med disse kabler.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/hoejttalerkabe l/detail/TARA_LABS_Nexa_kabel.htm?id=1946

eller

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/hoejttalerkabe l/detail/TARA_LABS_OMNI3SC_kabel.htm?id=3519

Specielt det sidste kabel tror jeg vil gøre det godt i dit system da det nok vil tage lidt af  den(i mine øre) lidt skingre top dine højttalere kan lide af.

MVH WRONG

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Mirovich skrev:

Jeg havde Taralabs Omni og Nexa bi-wiret og har for ganske nyeligt skiftet ud med Supra 3,4 og hvilken forbedring! 

Ved du hvor jeg kan kigge på sådan nogle Supra kabler henne?

Mirovich skrev:

Men ønsker du at flashe med dine kabler får du nok ikke så meget respekt med de kabler jeg har for de er babyblå!

Nu ville jeg nu også gemme dem væk i kabelbakker

wrong skrev:

Hej clifton.

Hvad med disse kabler.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/hoejttalerkabe l/detail/TARA_LABS_Nexa_kabel.htm?id=1946

eller

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/hoejttalerkabe l/detail/TARA_LABS_OMNI3SC_kabel.htm?id=3519

Specielt det sidste kabel tror jeg vil gøre det godt i dit system da det nok vil tage lidt af  den(i mine øre) lidt skingre top dine højttalere kan lide af.

MVH WRONG

Nexa kablerne har jeg tænkt på, nærmest per default. OMNI3SC er ganske enkelt uden for min prisramme. Hvad med DALI Silver Wave 2?
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/hoejttalerkabe l/detail/DALI_Silver_Wave_2_kabel.htm?id=1680

Jeffen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 December 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Køb det her, det er klasser bedre end dalis

http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=H%F8 jttalerkabler&cSub=tilbud&id=1118&action=produkt

A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
Til top Vis Jeffen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeffen

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 December 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke silver wave 2. Men jeg kunne forestille mig det er til den kølige og detaljerede side. Kender heller ikke det kabel Jeffen anbefaler. men man skal jo ikke være bange for at prøve noget nyt.

MVH WRONG

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 05 December 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Har silver wave 4. Ville nok vælge at købe 2'eren eller et andet og bedre singlewire kabel den dag i dag

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jeffen skrev:

http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=H%F8 jttalerkabler&cSub=tilbud&id=1118&action=produkt

Spændende. Vil du ikke uddybe lidt?

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 05 December 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

http://www.bedre-lyd.dk/default.asp?act=m1

http://www.quali-service.dk/sider/tilbehor.htm

Expert i Glostrup skulle vidst også forhandle Supra.

Uden for Dk:

http://www.dynabel.no/ husk tolden!

http://www.lefflershifi.com/

Venlig hilsen
Mir

Jeffen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Sendt: 05 December 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:

Jeffen skrev:

Spændende. Vil du ikke uddybe lidt?

Jeg kan da prøve. Hvis du har hørt dali kablet, så har det lidt af de samme egenskaber bare bedre plus alt den bund som dali mangler, og tilmed til en lavere pris i øjeblikket. Google det lidt og du vil finde en masse gode reviews af dette kabel.

A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
Til top Vis Jeffen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeffen

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 December 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Køb af kabler.

Først og fremmest den der med farve og hvordan det ser ud, den springer vi lige over. Der er vel egentlig ikke nogle højtalerkabler der er pæne, ligesom alt kabel der ligger og flyder på gulvet er rædselsfuldt. Lyden må absolut prioriteres.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve den billige Supra på metermål (firkantet), den koster 50 - 55 kroner pr. meter, den bruger du til diskanten. Til bassen køber du nummeret dyrere 100 kroner pr. meter. Hvis jeg husker rigtigt hedder de PLY 2 og PLY 4, men der kan ikke tages fejl ud fra prisen.

Det har vist sig at være en ganske god og lydmæssig oplevelse, prøvet og anbefalet på flere anlæg, hvor brugerne har været tilfredse. Regn med en tilspilningstid på 1 måned, såfremt du spiller nogle timer hver dag, lyden ændrer sig megt - lukker op.

Kabler er en vanskelig sag, selv bruger jeg Nordost Valhalla og SPM, men det er at skyde over målet. I dag ville jeg overveje en anden løsning, og det er nogle til diskanten og andre til bassen - og tro mig Supra løsningen er ikke dårlig og vil matche dit grej fint.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Først og fremmest den der med farve og hvordan det ser ud, den springer vi lige over. Der er vel egentlig ikke nogle højtalerkabler der er pæne, ligesom alt kabel der ligger og flyder på gulvet er rædselsfuldt. Lyden må absolut prioriteres.

For tredie gang med tårer i øjnene. De skal være længere så jeg kan gemme dem væk i kabelbakker

Toftdahl skrev:

Hvis jeg var dig ville jeg prøve den billige Supra på metermål (firkantet), den koster 50 - 55 kroner pr. meter, den bruger du til diskanten. Til bassen køber du nummeret dyrere 100 kroner pr. meter. Hvis jeg husker rigtigt hedder de PLY 2 og PLY 4, men der kan ikke tages fejl ud fra prisen.

Det har vist sig at være en ganske god og lydmæssig oplevelse, prøvet og anbefalet på flere anlæg, hvor brugerne har været tilfredse. Regn med en tilspilningstid på 1 måned, såfremt du spiller nogle timer hver dag, lyden ændrer sig megt - lukker op.

Jeg troede ikke man måtte bruge to forskellige kabler til diskant og bas. Anyway, jeg har ikke tænkt mig at biwire. Det bliver ganske enkelt for dyrt.

Toftdahl skrev:

Kabler er en vanskelig sag, selv bruger jeg Nordost Valhalla og SPM, men det er at skyde over målet. I dag ville jeg overveje en anden løsning, og det er nogle til diskanten og andre til bassen - og tro mig Supra løsningen er ikke dårlig og vil matche dit grej fint.

Ja, kabler er i sandhed vanskeligt. Især når ens reference ramme er ret smal -som min er.

Jeg tror jeg ender med at teste tara labs nexa, Chord Odyssey 2 og supra ply 3.4.

Er der andre jeg skal tænke på?

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 December 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige haft DNM Reson til låns fra lydbutikken - det koster 100,- pr. m. og er ganske fremragende. Desuden er det fleksibelt og let.

Ellers kan du prøve deres Tekni-fi 100 til 50,- pr. m. som også er fortrinligt. Minder meget om DNM, men efter min mening med en lidt mere betonet diskant.

Mvh

Jakob

Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Sidste kabel spørgsmål, så skal jeg nok holde op

Er der forskel på supra ply 3.4 og supra ply 3.4 S, bortset fra skærmen - naturligvis.

Aage nielsen har ply 3.4, altså den uskærmede version, til 55,- pr. m. Det er omtrent det halve af den skærmede.

Gør skærmen virkeligt så meget, at kablet kan være dobbelt så dyrt?

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hej Clifton

Har du endnu ikke bestemt dig for hvilket kabel du vil købe

Den store teoretiske forskel, er at skærmmen søge for at lukke af for støj. Om forskellen kan høres ved jeg ikke.

Jeg har længe brugt og anbefalet Supra PLY3,4s men det er slut nu. I dag er min anbefaling Van den Hul CS-122 Hybrid til 94kr/m. Om det er muligt at finde noget kabel der spiller mere "naturligt", med mere "drive" og mere "homogent", til prisen tror jeg bliver svært. Med VdH-kablet kommer musikken mere ud i stuen!

Hvis du synes at CS-122 Hybrid er lidt for dyrt, kan du prøve VdH Royal Jade til ca 81kr/m.

Hilsen LAST

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Køb noget TMC, se her;
http://www.the-music-cable.com
De er gode!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne