Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 22:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PHD 8 skærme (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

moviedude skrev:

Ayla skrev:
XBOX 360

PPS: En anden ting jeg kan anbefale er Z500 medieboksen, som kommer ved juletid. Det er en dvd afspiller med netværk (også trådløst), som kan streame alle slags formater/codecs fra en harddisk eller netværksdrev. Den opscalerer både dvd og alting til 720p, 1080i osv. Det bedste er at man kan afspille alt sit HDTV materiale helt uden lag, da det foregår i hardwaren (en Sigma chip) i boksen. Har HDMI og digital lyd. Vil være god sammen med PHD8'eren

Zensonic Z500: http://www.z500series.com/

Z500 kan desværre ikke klare H264.AVC hvilket i mine øjne gør den til et kedeligt "halv-vejs" produkt. Der er allerede tale om en ny model med support for alle HD codecs.

Var lige ved at skrive, at den manglede det codec i mit post, tænkte nok det ville blive nævnt

Men, hvor mange "ting" er det lige der bliver lavet i det codec nu, ikke særlig mange. Det tager en krig at encode til H.264 bl.a. Det er et super godt codec til fremtiden, men mener bestemt ikke der er tale om et halv-vejs produkt pga. at det codec ikke er understøttet. Jeg har ihvertfald, personligt, ikke noget media liggende i H.264 endnu.

Den næste model du taler om, med den nyere Sigma chip, vil tidligst komme om et års tid. Det gider jeg ikke at vente på, tænk på at Z500 kun koster 2000 kr. ca.
Hvis codec'et virkelig slår igennem køber jeg bare den nye på det tidspunkt.

PS: Hvis nu det kan lade sig gøre at få noget media center kørende på XBOX 360 (her taler jeg ikke om den indbyggede Windows Media Center understøttelse), ligesom XMBC programmet, så ville man helt sikkert kunne afvikle HD media så hurtig som XBOX 360 er (3 x 3Ghz CPU'er). Så ville det være endnu smartere end Z500, når jeg alligevel skal have en XBOX 360. Vi må se hvad der sker

PPS: Har forresten fået sat en XBOX (den gamle) til min PHD8 nu med SVHS. Det ser helt fint ud, men ikke fantastisk. Er lidt lav opløsning jo.

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

Men, hvor mange "ting" er det lige der bliver lavet i det codec nu, ikke særlig mange. Det tager en krig at encode til H.264 bl.a. Det er et super godt codec til fremtiden, men mener bestemt ikke der er tale om et halv-vejs produkt pga. at det codec ikke er understøttet. Jeg har ihvertfald, personligt, ikke noget media liggende i H.264 endnu.

Lossless MPEG2 -> H264.AVC i halv størrelse er dejligt. Så spare du en masse harddiskplads hvis du vil have en HTPC.

Ayla skrev:

Den næste model du taler om, med den nyere Sigma chip, vil tidligst komme om et års tid.

Den bliver sat i produktion inden for en måned i.flg. flere kilder.

Ayla skrev:

Hvis codec'et virkelig slår igennem køber jeg bare den nye på det tidspunkt.

Da det er det officielle HD-DVD og Blu-Ray codec (samme med VM1) er det vist overhoved ingen tvivl om at det slår igennem og overtager MPEG2's rolle i næsten alt udstyr.

Ayla skrev:

PS: Hvis nu det kan lade sig gøre at få noget media center kørende på XBOX 360 (her taler jeg ikke om den indbyggede Windows Media Center understøttelse), ligesom XMBC programmet, så ville man helt sikkert kunne afvikle HD media så hurtig som XBOX 360 er (3 x 3Ghz CPU'er). Så ville det være endnu smartere end Z500, når jeg alligevel skal have en XBOX 360. Vi må se hvad der sker

Ja.. jeg håber de knækker den nye Xbox360 KUN af den årsag.. det er TOTALT til grin at Microsoft hyper den nye extender funktionalitet og at der så kun er VM9 codec i boxen.. de må jo være snothamrende dumme.

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Er der nogen der evt. kan hoste billederne i en fornuftig størrelse?

Du sender dem bare til mig, så skal jeg smække dem op for dig!

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Demonio skrev:

jdg1 du nævnte at du havde bestilt Xbox360. Så jeg kom lige til at tænke på om det såkaldte "Component HD-AV Cable for Xbox 360" til High-Definition, kan tilsluttes til PHD8'en hvis man modtager det "bart"? Altså uden ekstra boards i (guess not). 

Xbox kablet er jo component, men i phd8'en er der kun composite/scart eller? Så man skal ud og investere i et Component Video Board (BNC) som TY-42TM6A eller lign for at tilslutte HD-AV kablet..?

Hvad har du tænkt dig ang. det? Tænkte bare at du nok havde styr på det da du har forudbestilt Xboxen

Yes, har bestilt den "store" Xbox 360 pakke. Sætter den til scaleren (component til scaler og vga fra scaler til skærmen)

moviedude nævner at man kan køre vga direkte - må ærligt indrømme at jeg ikke har undersøgt det nærmere - må kigge på det når den kommer (2. december! )

oh jeg havde misforstået idéen med en Scaler, man kan simpelthen tilslutte xboxen's HD kabel til den og så forbinde et VGA kabel fra Scaler til VGA boarded på PHD8'en..

Er det så det samme du gør med DVD film, forbinder dvdafspilleren's component til scaleren og fra scaler, VGAledning til VGA boarded? Eller bruger du DVIboarded her? For mig lyder det næsten som om man kan bruge VGA til det hele hvis man har Scaler?  

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

***Disclaimer***

Jeg er måske jordens dårligste fotograf!!  

Billederne nedenfor yder på ingen måde skærmen retfærdighed. Jeg må prøve at finde en holder til mit kamera, så billedet ikke blive så rystet/sløret. Kæresten har brugt den stationære pc det meste af dagen (jeg sidder ved den bærbare), så HD billederne følger i morgen eller en af de følgende dage - forhåbentligt sammen med nogle lidt mindre rystede billeder

***Disclaimer***

Opstillingen lige pt. - kabler skal gemmes væk på et tidspunkt

Almindeligt tv:

DVD (kører pt. med komponent fra dvd til scaler - ikke 100 % optimalt. Når jeg får den nye VP30, så bliver det SDI fra dvd til scaler).

DVD - I Robot:

DVD - LOTR, ROTK:

DVD - The Incredibles:

Som sagt skal disse billede tages med et meget stort gran salt!

Jeg prøver at få nogle bedre billeder op en af de nærmeste dag (inkl. HD)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

Den næste model du taler om, med den nyere Sigma chip, vil tidligst komme om et års tid.

"Den bliver sat i produktion inden for en måned i.flg. flere kilder."

Det lyder godt, hvem producerer en boks med den nye chip? Den vil jeg da hellere have. Kan ikke være Zensonic, når de først kommer med den "gamle" chip boks her til jul.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

jdg1 skrev:
Demonio skrev:

jdg1 du nævnte at du havde bestilt Xbox360. Så jeg kom lige til at tænke på om det såkaldte "Component HD-AV Cable for Xbox 360" til High-Definition, kan tilsluttes til PHD8'en hvis man modtager det "bart"? Altså uden ekstra boards i (guess not). 

Xbox kablet er jo component, men i phd8'en er der kun composite/scart eller? Så man skal ud og investere i et Component Video Board (BNC) som TY-42TM6A eller lign for at tilslutte HD-AV kablet..?

Hvad har du tænkt dig ang. det? Tænkte bare at du nok havde styr på det da du har forudbestilt Xboxen

Yes, har bestilt den "store" Xbox 360 pakke. Sætter den til scaleren (component til scaler og vga fra scaler til skærmen)

moviedude nævner at man kan køre vga direkte - må ærligt indrømme at jeg ikke har undersøgt det nærmere - må kigge på det når den kommer (2. december! )

oh jeg havde misforstået idéen med en Scaler, man kan simpelthen tilslutte xboxen's HD kabel til den og så forbinde et VGA kabel fra Scaler til VGA boarded på PHD8'en..

Er det så det samme du gør med DVD film, forbinder dvdafspilleren's component til scaleren og fra scaler, VGAledning til VGA boarded? Eller bruger du DVIboarded her? For mig lyder det næsten som om man kan bruge VGA til det hele hvis man har Scaler?  

Ja, du kører alle dine kabler ind i scaleren og så ét kabel fra scaler til skærmen. Lige nu kører jeg komponent fra dvd til scaler. Jeg har dog fået modificeret min dvd-afspiller med SDI og kan køre med SDI, når jeg får den kommende VP30 scaler.

Du kan også køre DVI fra scaler til skærm - dog med visse begrænsinger mht. opløsning og refreshrate.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

ok tak for det jdg1

Jeg synes da de billeder ser ganske lovende ud, især almindeligt TV, jeg havde slet ikke regnet med at det så godt ud! Det sætter da en stopper for de bekymringer jeg havde ang. det. Det er bare ganske almindeligt signal fra Selectoren ik? Og standard scart kabler fra Selector til TV?

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det, det ser rigtigt godt ud.

Jeg er imponeret over tv-billedet.....jeg kan godt se at jeg skal ha´ købt mig en selector meget hurtigt.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Sinan_Tamer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er sikker på, at det er en meget god skærm. Men jeg vil alligevel anbefale jer ikke, at konkludere noget udfra de postede billeder.

Til top Vis Sinan_Tamer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sinan_Tamer

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

ok tak for det jdg1

Jeg synes da de billeder ser ganske lovende ud, især almindeligt TV, jeg havde slet ikke regnet med at det så godt ud! Det sætter da en stopper for de bekymringer jeg havde ang. det. Det er bare ganske almindeligt signal fra Selectoren ik? Og standard scart kabler fra Selector til TV?

Selectoren kører via scaleren, som så opskalerer til skærmens native res. 

Problemet med denne skærm er, at dens "smart zoom" funktion er slået fra, når skærmet bliver fødet med native res. (virker kun ved bestemte opløsninger). 

Derfor bliver folk "brede" i ansigtet, hvis udsendelsen ikke udsendes i 16:9. Scaleren har et par zoom-muligheder og man kan selv lave sine egne "zooms" - det har jeg dog ikke fået rodet så meget med endnu. Problemet er jo også, at hvis man begynder at zoome eller "strække/stretche" billedet, så ryger 1:1 pixelmapping sig jo en tur - spørgsmålet er så jo bare, hvor meget det betyder lige ved tv-signaler, som jo ikke ligefrem kan prale af at være i strålende kvalitet.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Sinan_Tamer skrev:

Jeg er sikker på, at det er en meget god skærm. Men jeg vil alligevel anbefale jer ikke, at konkludere noget udfra de postede billeder.

Enig! At sammenligne disse billeder med skærmens virkelige formåen, ville være som at sammenligne en Trabant med en Bentley.

Billedet er så knivskarpt og 3d-agtigt at man bare sidder og smiler bredt i sofaen.

Ser virkeligt frem til at jeg kan prøve SDI udgangen på dvd-afspilleren - for hvis det ser så godt ud med component, så.......

Og HD.....   

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Og en helt anden ting; der er en fornøjelse at se fodbold i 50hz igen!  (Go FC!)

Ingen "hakken" i billedet ved hurtige panoreringer - og bolden flyver silkeblødt gennem luften, når målmanden foretager udspark!

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke købe SDI kortet til PHD8 og køre digitalt hele vejen?

Er da ærgeligt at der foregår en analog konvertering et sted på signal vejen...

Misundelig på din scaler

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

yep er også misundelig her!  Har lige bestilt min 50PHD8 samt bordstand men mand hvor ville jeg gerne have en scaler efter at ha' læst om dine oplevelser med det jdg1!  Men 10 - 15.000kr. for en er lige i overkanten, hvorfor er de dog så dyre!

Vildt at man kan få normalt Selector signal til at se så godt ud med en scaler..- men uden scaleren var det da stadig acceptabelt at se på ik jdg1?

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kom lige til at tænke på, nu hvor jeg har bestilt TV'et til d. 4 nov. Jeg kan stadig nå at tilføje noget til bestillingen... Nu hvor jeg vil køre DVD signal via. VGA indgangen, har jeg ikke behov for scart til det, men hvad med xbox/ps2, der er jo kun 1 indgang til det ik?

Bliver jeg nødt til at købe en ekstra "BoardScart" eller har i forslag til en anden løsning?  

Spørgsmålet er om jeg ikke skulle invistere i en component indgang  i stedet? Nu hvor Xbox360 & PS3 er lige rundt om hjørnet.. hmm bliver i tvivl

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

@ jdg1

Kan du ikke prøve at teste om Plasmaen understøtter 1:1 pixelmapping i native res. via DVI-D og tage et nærbillede af testbilledet?
Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:
Kan du ikke købe SDI kortet til PHD8 og køre digitalt hele vejen?

Er da ærgeligt at der foregår en analog konvertering et sted på signal vejen...

Misundelig på din scaler

SDI-input boardet til PHD8 koster over 10.000 !! Derudover ville du igen bruge skærmens interne scaler (da DVDO's scalere ikke kan outputte via SDI). Så det er næppe en realistisk mulighed.

Jeg tror at man skal op i de helt tunge ende af scalere, før end man kan finde end der kan outputte via SDI.

Og igen skal jeg understrege at scaler absolut ikke er en nødvendighed med denne skærm. Den leverer et fremragende billede også uden brug af ekstern scaler.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

Jeg kom lige til at tænke på, nu hvor jeg har bestilt TV'et til d. 4 nov. Jeg kan stadig nå at tilføje noget til bestillingen... Nu hvor jeg vil køre DVD signal via. VGA indgangen, har jeg ikke behov for scart til det, men hvad med xbox/ps2, der er jo kun 1 indgang til det ik?

Bliver jeg nødt til at købe en ekstra "BoardScart" eller har i forslag til en anden løsning?  

Spørgsmålet er om jeg ikke skulle invistere i en component indgang  i stedet? Nu hvor Xbox360 & PS3 er lige rundt om hjørnet.. hmm bliver i tvivl

Jeps, køb et component board.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:
@ jdg1

Kan du ikke prøve at teste om Plasmaen understøtter 1:1 pixelmapping i native res. via DVI-D og tage et nærbillede af testbilledet?

Jeps, kigger på det en af de nærmeste dage. Du kan evt. også spørge efter et sådant screenshot på avforums.

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes