Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Marantz LC3201 = Hyundai Q321? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Og holde alle os andre informeret :).......... Tror der er rigtigt mange der lurer på den skærm........

Er der nogen der ved hvor man kan se Marantz udgaven i funktion på Sjælland (gerne midt eller syd)?

Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen

rys12
Branchemedlem
Branchemedlem

AV Distribution A/S

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Nej jeg ved ikke hvad der er rettet i 311. Fik kun en binær fil pr. e-mail.

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Har netop her til morgen fået et opkald fra Hyundai i Tyskland, dagen efter at jeg skrev til dem !!!! Det er god service....

Teknikkeren sagde, at de netop nu er ved at arbejde på en ny firmware i Korea, som skulle/burde/forhåbentlig giver pæne undertekster.

I samme sekund jeg får den på mail skal jeg nok installere den og melde tilbage.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top Vis Badsted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Badsted Besøg Badsted's Websted

kraller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt..  jeg er en af dem malkekoen snakker om  (jeg lurer på at købe det)
Til top Vis kraller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kraller Besøg kraller's Websted

kpeson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Sverige
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hej kära grannar

Läste igenom eran tråd med stort intresse.Jag är en Hyundai Q320 ägare från Sverige.

Jag är i stort sett väldigt nöjd med min TV ,förutom en del små fel "Lipsync" fel, brus vid kanalväxling mm.

Har hört att en ny firmware skall komma men inget händer i Sverige.Det verkar som att ni har mer fart på eran support i Danmark.

Har också hört att en ny firmware ev skall innehålla möjligheten att justera backlighten på TVn detta skulle vara en mycket eftertraktad funktion som lyfter TVn enormt.

Backlighten skall även gå att justera via en service meny som ingen vet hur man kommer åt.

Finns det möjlighet att låta en svenk testa eran nya firmware och få lite info om hur man uppdaterar.Jag har ver 308 i min den köptes i December...

Välkomna till: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=108506&am p;st=1500&p=1023893&#entry1023893

Ett Svenskt forum om Q320/321

MVH:Kpeson

Til top Vis kpeson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kpeson

rys12
Branchemedlem
Branchemedlem

AV Distribution A/S

Sendt: 08 Maj 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået leget lidt med en Q320 her i weekenden, det ser ud til at den store ændring i firmware 311 er at man kan "bladre" i tekst tv på iDTV tuneren. Jeg mener at man skulle taste siderne ind i version 309.

I 311 forsøger Hyundai også at rettet på noget lipssync som nogle lande (sverige) har problemer med.
Jeg har ikke lagt mærke til problemer på hverken DR eller TV2

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

kpeson skrev:

Hej kära grannar

Läste igenom eran tråd med stort intresse.Jag är en Hyundai Q320 ägare från Sverige.

Jag är i stort sett väldigt nöjd med min TV ,förutom en del små fel "Lipsync" fel, brus vid kanalväxling mm.

Har hört att en ny firmware skall komma men inget händer i Sverige.Det verkar som att ni har mer fart på eran support i Danmark.

Har också hört att en ny firmware ev skall innehålla möjligheten att justera backlighten på TVn detta skulle vara en mycket eftertraktad funktion som lyfter TVn enormt.

Backlighten skall även gå att justera via en service meny som ingen vet hur man kommer åt.

Finns det möjlighet att låta en svenk testa eran nya firmware och få lite info om hur man uppdaterar.Jag har ver 308 i min den köptes i December...

MVH:Kpeson

Selv hej Kpeson og velkommen til på denne side af Øresund ;-)

Jeg har endnu ikke set andet end 3.09 versionen, og der er der mig bekendt ikke mulighed for at justere backlight (ikke fordi jeg ved, hvorfor jeg skulle justere den, men det kan du måske fortælle mig?)

Jeg vil meget gerne sende dig de filer, jeg har fået fra Hyundai, hvis du PM'er mig din mailadresse, men husk at ifølge Hyundai, så ryger garantien, hvis der går noget galt med din opdatering.

Der følger en udførlig vejledning med, så der er ikke behov for yderligere info herfra, blot skal du have fat i et han - hun serielt kabel, men det kan købes mange steder, hvis du ikke har et i forvejen.

Jeg har rykket for info i dag, da jeg meget gerne vil have en snarlig opdatering. Ellers sender jeg mit TV tilbage, da jeg VIL ha' undertekster på det digitale signal og jeg vil ikke skifte til analogt TV hver gang jeg skal se en udenlandsk film, da kvaliteten på det digitale signal bare er for vildt fed ;-)

Med mange venlige hilsner

Henrik Badsted

Til top Vis Badsted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Badsted Besøg Badsted's Websted

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

rys12 skrev:
I 311 forsøger Hyundai også at rettet på noget lipssync som nogle lande (sverige) har problemer med.

Jeg har ikke lagt mærke til problemer på hverken DR eller TV2

Jeg har jævnligt lipsync problemer, ikke meget men nok til, at jeg lægger mærke til det. Det sjove er at lyden ofte er foran!?! Jeg troede at det mest almindelige var at lyden haltede bagud.

Jeg har, som skrevet til Kpeson ovenfor, rykket for en opdatering hos Tommy Petterson / Hyundai Scandinavia Area Manager, så må vi se, om der sker noget. Det sidste jeg hørte var, at de havde sendt nogle billeder, jeg har taget af underteksterne ned til Korea, men at der ikke var noget forventet tidspunkt for en opdatering endnu.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

PS. Jeg er begyndt og overveje, om jeg skal levere TV'et tilbage. Jeg vil, på trods af det flotte billede på både den analoge og digitale tuner, ikke ha' TV'et, hvis der ikke kommer pæne undertekster på.

kpeson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Sverige
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Tack Henrik för ditt svar skickar PM till dig idag.

Att kunna justera backlighten (en funktion som finns i många andra apparater) är bra när det är mörkt i rummet.Jag tycker att Backlighten är för stark på kvällarna när det är mörkt ute och man släcker ner för att se en film.Det blir som ett skimmer runt ljusa fönster mm.

Har sett funktionen hos andra apparater och det är helt anorlunda  att sänka backlighten än att bara dra ner på "Brightness".

Enligt Tommy på HIQ sverige skall Backlight justering ev lyftas ut till en användarmeny i en kommande firmware.

Idag skall det gå att justera backlighten i servicemenyn om nu någon kan komma in i den...

MVH:kpeson 

Til top Vis kpeson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kpeson

apr3ntice
Branchemedlem
Branchemedlem
Strong Scandinavia A/S, tekniker

Bruger siden: 11 Maj 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Noget nyt i denne sag??

Jeg arbejder i branchen, med "alm." DVB-T modtagere, og vil lige sige at Hyundai ikke er de eneste der har problemer. Vi har også fået lavet softwaren om for at underteksterne blev vist korrekt... Har fået at vide det har noget at gøre med hvordan de undertekst-bitmaps bliver sendt ud. Vores modtagere har virket fint i store dele af test perioden op til 1. april.  men der blev lavet noget om så vi som sagt måtte få lavet softwaren om.

Til top Vis apr3ntice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af apr3ntice

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Endnu ikke. Jeg har rykket Tommy Petterson forleden, men har ikke hørt noget fra ham.

Jeg skal nok vende tilbage med mere info....

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg endelig fået fingre i den seneste firmware til det danske marked, VER 3.11Den, men den løser desværre ikke problemet med dårlige undertekster på den digitale tuner. DR1 og 2 er læsbare, men fulde af vandrette linier, ikke særlig kønt, og TV2's tekster er nærmest ulæselige.

Samtidig har jeg opdaget at der på den analoge tuner (som jeg jo så må benytte mig af, hvis jeg vil se film med undertekster) er en del problemer med synkronisering af billede og lyd, hvor billedet halter efter.

Jeg har derfor i dag besluttet mig for at levere TV'et tilbage, ærgeligt, da det ellers har et superflot billede, specielt ved DVI forbindelse fra min HTPC, hvor det kører 1:1 pixelmapning i flot stil.

Så nu skal jeg på markedet igen og finde mig et nyt LCD/Plasma med DVB-T tunder.

Med beklagelig hilsen

Henrik Badsted

kraller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Det er forståeligt. Jeg opgav også at vente på dette fjernsyn skulle blive "klar". Så jeg købte et LG lx1r fra tyskland istedet

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Fik lige en mail fra Tommy Petterson, HyundaIQ Sverige, hvor han skriver, at jeg har fået den forkerte fil. Den lover han så at skaffe til mig ASAP.

Jeg vender tilbage...

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Så fandt jeg den nyeste firmware version 3.12 i følgende tråd:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=f6704d381c8848cdd 0ea31543ce47203&showtopic=108506&pid=1047439&st= 1560&

Og firmwaren kan hentes her:

http://forum.novatech.co.uk/files/LCD321.rar

Nu er der flotte rettidige undertekster på mit Hyundai Q321, så nu er det bare med at komme igang med at opdatere ;-)

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Tillykk, Henrik! Det er efter den ventetid velfortjent :).

Men jeg kunne heller ikke vente........... Røg på en Sony i stedet (32v2000).

Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

malkekoen skrev:

Men jeg kunne heller ikke vente........... Røg på en Sony i stedet (32v2000).

Hvordan fungerer det så? Har du nogen problemer med 'hængene' undertekster eller dårlig synkronisering mellem billede og lyd?

Hvordan er kvaliteten af den digitale tuner?

Jeg er stadig dybt imponeret over billedet ved ægte 16:9 udsendelser over DVB-T, men oplever til tider at den nederste linie undertekst bliver hængene lidt for længe, samt at der ofte er en del forsinkelse på billedet i forhold til lyden (fra umærkelige 1/10 sekund til horrible ½ - 1 sekund). Når det så er allerværst, så virker det som om den lige pludselig 'tager sig sammen', og så går det fint i en periode igen. Det var dog værst på den analoge tuner, som jeg forhåbentlig aldrig skal bruge igen.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

rys12
Branchemedlem
Branchemedlem

AV Distribution A/S

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik,

Fik lige downloadet 3.12!
(Lidt mærkeligt at Hyundai ikke har sendt os den fil. Vi har fået 3.10a, 3.11, 3,11Dan, 3.11Den)

Vi har fået tekst på TV2 (Lige nu Cosby og Co.)

Virker teksten på DR1?
Det lader til at vi kun får tekst sporadisk. Vi har også set at enkelte linier opfører sig som med firmaware 3.11Den.

Vi har ikke oplevet problemer ved sync på billed og lyd.

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu ikke set noget program på DR1 eller DR2 med undertekster, men vil da lige forsøge. Jeg synes dog at disse to kanaler har opført sig pænt på mit TV, men der har været disse streger gennem. TV2 var tidligere helt ulæselig, men gennem det meste af 'Big' i går kørte teksterne nogenlunde fint. Enkelte gange hang den nederste linie lidt og nogen gange stoppede teksterne helt op et par sætninger.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

runelolk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Virker firmwaren til Q921 også til Q920?

/rune

Til top Vis runelolk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af runelolk

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum