Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 22:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: SONY BRAVIA X2000 tråd(ÆGTE 1080P) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte lige, at jeg ville oprette en tråd dedikeret til SONY's nye X2000 LCD serie.
Så har du købt eller overvejer at købe dette fremragende tv, og har lyst til fortælle om, hvad der er fedt og måske mindre fedt. Så er det her det foregår! Hvis du har billeder af TV'et i aktion, så er disse mere end velkommende! Har du lyst til at skrive en kort anmeldelse om TV'et, gør det her, osv osv.

Her lige en presse meddelse fra SONY.

The BRAVIA X-Series is designed to deliver a definitive viewing experience – full HD resolution pictures and true-to-life colour. Precision colour reproduction and the very highest screen resolution combine to create a picture that seems almost alive. Stand-out features include a Full HD (1920 x 1080) LCD panel, Live Colour Creation, which uses a wide spectrum backlight (WCG-CCFL) and the newly developed BRAVIA ENGINE EX, Sony’s unique intelligent picture enhancement technology. Capable of receiving 1080p signals, the BRAVIA X-Series twin HDMI inputs will ensure compatibility with the expanding HD environment in Europe as well as with high resolution, Full HD (1920 x 1080) signals in the future.

Unlike most other TVs, the BRAVIA X-Series isn’t just HD-Ready; it’s Full HD- capable. Instead of scaled images which have been digitally reduced to fit lower- resolution panels, Full HD reproduces HD1080 picture exactly as it was transmitted. This is the key to a picture of the highest possible quality.

This power is utilised to the full even when playing normal standard definition (SD) TV. The BRAVIA ENGINE EX actually increases the resolution by a factor of up to four, doubling the number of vertical lines and horizontal pixels. The result is an unprecedented degree of detail and clarity which raises SDTV to a completely new level. That’s why Sony calls the process “Digital Reality Creation”.

The X-Series doesn’t just deliver more detail; it gives you more colours too.
Using decades of Trinitron know-how, Sony redesigned the panel backlight using improved light-emitting phosphors to boost the range of red and green in the spectrum. Precision-matched RGB filters in the screen make sure the increased colour range has the maximum impact on picture quality. The effect is, literally, to bring it to life, infusing the image with the complexity and depth of the real world.

Live Colour Creation also relies in part on the remarkable power of the BRAVIA ENGINE EX to enhance the signal before it actually appears on the screen. The intensive real-time frame-by-frame digital processing carried out by the BRAVIA ENGINE EX visibly enhances colour and contrast and cleans up noise in the signal which could result in imperfections in the picture.

The screen itself is equally special. Each one is produced by the very latest 7th generation manufacturing process and features S-PVA (Super Pattern Vertical Alignment) molecular control for a wider viewing angle and colour that doesn’t fade as you move to the side. S-PVA also delivers a huge contrast ratio of 1300:1 – from dead black to pure white and everything in between. The result is detail, clarity and depth to do justice to the finest
cinematography.

“The X-Series embodies exactly what the new wave of Sony TVs are all about,” says Andreas Ditter, Director, TV Operations Europe.
“Technology-driven, certainly, but completely focused on only one thing: the best possible experience for the viewer. That’s all that really matters here.”

The X-Series sounds as good as it looks. Powerful integrated speakers and Dolby Pro Logic® II Virtual Surround digital signal processing fill the room with a convincing simulation of multi-channel audio. What you hear is further enhanced by BBE Digital® technology, which brings extra definition and clarity both to dialogue and the ambient soundtrack. All this is underpinned by all-digital amplification which keeps signal noise – and therefore hiss – to an absolute minimum.

All models in the range can receive free-to-air digital broadcasts via an integrated Digital TV (DVB) tuner1. External HDTV and other AV sources can be input through a wide choice of connections. Unlike many TVs, the X-Series has not one but two HDMI (High-Definition Multimedia Interface) inputs, providing an input route for a 1080p signal, not to mention essential future-proofing and convenience. In addition, there are three Scart and two Component interfaces, giving the X-Series unparalleled flexibility. Hooking up to a PC is a simple matter too, thanks to an HD15 PC graphics input. To round things off, every function is accessible using the ergonomically refined remote commander, which features enlarged frequent-use keys and relatively low key count for maximum ease of use.

BRAVIA X-Series features:

46-inch BRAVIA ENGINE EX
S-PVA LCD
Full HD screen
Live Colour Creation
Integrated Digital TV tuner
2 x HDMI input
HD15 PC graphics input
Dolby Pro Logic II® Virtual Surround
BBE Digital

Wide Colour Gamut
The colour gamut of a device is the portion of the visible spectrum that it can detect or reproduce. The X-Series is capable of exceptionally lifelike and natural colour thanks to its extended colour gamut, particularly in the red and green areas of the spectrum. Overall, Sony calls the process Live Colour Creation. This is achieved by a combination of digital processing in the BRAVIA ENGINE EX, a specially modified backlight, and RGB filters in the screen exactly matched to the spectrum produced by the light. The backlight itself is referred to as the WCG-CCFL, for Wide Colour Gamut Cold Cathode Fluorescent Lamp.

True wide angle viewing with Super PVA
Super Patterned Vertical Alignment (S-PVA) LCD panel technology is the key to the remarkably wide viewing angle of BRAVIA X-Series TVs. S-PVA provides a wider than usual viewable range of 178o, but even more importantly, it also maintains colour saturation and contrast when the screen is viewed obliquely.

A basic LCD panel (the smallest component of the display) contains a matrix of liquid crystal molecules. Rotating these molecules as a group under the influence of a local electric field allows backlight illumination to pass through or not. The cell is either open (lit) or closed (dark).

This on-off technique is applied to groups of three cells or ‘sub-pixels’, each capped by a red, blue and green filter in order to produce a single pixel which apparently changes colour depending on the relative intensities of the R, G and B sub-pixels. By varying the voltage passing through each sub-pixel to control its brightness, the range of apparent pixel colours is greatly increased. However, since light transmission is via a single chain of molecules within each sub-pixel, aligned perpendicular to the screen surface, it is highly directional. Move away from right in front of the screen, and the colour weakens and fades out.

With Patterned Vertical Alignment, the matrix of liquid crystal molecules within each sub- pixel is itself divided into discrete areas. By refining the control over the liquid crystal matrix still further, S-PVA LCD panels can split each sub-pixel into two segments. The overall viewing angle can be increased considerably by varying the orientation of each segment. Better still, instead of relying on half-open states to create a wider range of half-tone colours or greys, segments can offset each other. In this way, a grey can be created by a patterning of black and white within the sub-pixel, rather than having the whole thing set to half-open.

Black (dark) and white (lit) segments are relatively unaffected when viewed obliquely, whereas grey (half-lit) is prone to colour shift. A combination of black and white segments creates a grey minimally affected by colour shift as the viewpoint changes, increasing the stability of the image over a much wider viewing angle. This is ideal for HDTV applications, and a vital element of a superior display.

7th Generation LCDs
The BRAVIA X-Series showcases the very latest 7th generation LCD panels. The largest single ‘mother glass’ previously manufactured measured 1.5m x 1.8m, but 7th generation mother glass measures 1.87m x 2.2m, technically large enough to produce two 82-inch or eight 40-inch screens.

Inside the BRAVIA ENGINE EX
BRAVIA ENGINE EX is the high picture performance engine, which pursues reality to realise crisp and higher contrast images suitable for High Definition display by the creation of resolution for SD signals by Sony’s proprietary algorithm and reduction process for noise factor which is enhanced through the picture optimizing process.
Til top Vis Evanesco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evanesco

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Her lige et par billeder af X2000 i aktion. Det er en 46" der vises.

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Det ser da ikke ligeså ringe ud som jeg troede det ville! 

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Hvorfor troede du da det ville se ringe ud? Det ser jo extremt godt ud!
Eller er det selve tvets design du tænker på?

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

kikkomaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

jeeeez, designet er jeg ikke sååååå vild med. Dog kan fronten skiftes ud i forskellige farver så måske det hjælper lidt. Er der nogen af jer der har set det live?? evt med noget HD materiale på?
Til top Vis kikkomaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kikkomaniac

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Det skulle kunne ses i Sony Center Roskilde

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

cooljules1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

sh*t. det ser seriøst godt ud! :)

Kræver HD Recieveren (Selectoren?) HDCP? eller kan man få lov at køre noget som helst analogt? (altså billedet )

/J

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Skærmen har 2 component, 3 scart med rgb, 2 hdmi og en PC ingang, det skulle vist dække de flestes behov!

man kan downloade den nodiske manual her

http://pdf.crse.com/manuals/2678258411.pdf

Skærmen understøtter 1:1 pixel mapping i 1920*1080 50/60Hz via HDMI indgangene!!! Det er virkelig "what you see is what you get"

Her er lige nogle flere billeder

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hvad koster sådan et 46" TV her i Danmark?
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Clemmensen skrev:
Hvad koster sådan et 46" TV her i Danmark?

Det koster 37699,-

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Et fund til prise 

Håber så bare at Sony har fået has på de lamene blæser
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Der sidder ingen blæsere i...

MichaelK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Gary Lineker ser jo FREMRAGENDE ud på det tv! Men det er da ikke helt gratis, og pt uden en kilde der kan spytte et 1080p er det sq lidt overkill i DK imo.

Men er det nu også sikkert at det kan modtage et 1080p signal? Eller er det "kun" 1080i hvor der bliver gjort ting og sager med?
Til top Vis MichaelK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelK

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

MichaelK skrev:
Gary Lineker ser jo FREMRAGENDE ud på det tv! Men det er da ikke helt gratis, og pt uden en kilde der kan spytte et 1080p er det sq lidt overkill i DK imo.

Men er det nu også sikkert at det kan modtage et 1080p signal? Eller er det "kun" 1080i hvor der bliver gjort ting og sager med?

Ja det kan modtage og vise 1080p via de 2 HDMI porte, men "kun" 1080i via de 2 component porte... Canal Digital's C More HD sender i 1080 linier, kan ikke huske om det er interlaced eller progressivt... Blu-Ray afspillerne viser fuldt 1080p signal, og det samme gør den kommende Playstation 3... Så hvis man har eller får en af delene er det en klar fordel at skærmen kan følge med...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Hey MichaelK

Ja den kan modtage ÆGTE 1080p(1080 linjer) igennem dets 2 HDMI ingange, det er helt sikkert. Tag en kigger i manualen
Eneste mulighed for at fodre skærmen med 1080p ligenu, er fra en PC med DVI -> HDMI.
Forestil dig at sidde og spille Age of Empires i 1080P

Om ikke længe kommer BlueRay/HD-DVD og PS3 ud, som kan outputte i ægte 1080P.

Desuden, hvis man fodre den med 1080i fra fx. Selector HD, sørger BRAVIA ENGINE EX for linjefordoblingen(plus mange andre ting), hvilket uden tvivl vil give et overlegent billede iforhold til en skærm som kun kan vise 720 linjer eller 1080i (540 linjer)

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

C More HD sender i 1080i.
1080P kører med omtrent den dobbelte bitrate, og det er man ikke istand til pt. at sende

kikkomaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

damn, det tv skal jeg da ha :)

Evanesco, hvor får du billederne fra, skal det forståes sådan at du selv har købt dette pragtfulde tv?

Til top Vis kikkomaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kikkomaniac

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg har ikke selv tv'et endnu. Jeg venter til 40" kommer ud til august/september. 46" ville være nice, men noget overkill til min stue.
Billederne kommer fra et engelsk AV forum

Jeg fik bare ideen til at starte en lignende tråd i DK, og en god måde at starte på, er med nogle flotte billeder med skærmen i aktion.

Jeg hørte om TV'et for første gang, for ca. 3 mdr siden.
Jeg stod og var meget tæt på at købe en fladskærm dengang, men jeg besluttede mig for at vente og se hvad X serien ville byde på. Jeg må så sige, at det lader til at vente tiden absolut har været det værd!!!

Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes