Forfatter |
|
quinnie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en D-link DNS-320 1 TB NAS. Helt ny og udelukkende købt til formålet... og tak fordi du gider kigge på det
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Du skriver at der en en Twonky Server i D-linkŽen, kan det evt. være den der volder problemer, så jeg ikke kan se albumcoverne? Jeg kan intet finde om Twonky i brugsanvisningen, så er du helt sikker på at det er installeret i D-linkŽen?
[/QUOTE]
Hej Quinnie,
jeg googlede på det forleden dag, men kan desværre ikke finde stedet lige nu (har ikk' lige tid i aften) - så måske når beobrian at melde noget tilbage, før jeg gør det.
Jeg ville nu prøve med en anden server også (har du måske allerede gjordt). Hvis du kører Windows 7, kunne du prøve den, der er indbygget i mediaplayeren.
Ellers kunne du prøve Asset UPnP http://www.dbpoweramp.com/asset-upnp-dlna.htm .
Det er en server, der er installeret på mange "maskiner" - og findes i en Windows-version også.
Du må prøve at lade den få adgang til dine "problem-filer", og at indrette Encore til at koble sig op på den.
Men jeg er - modsat beobrian, dog ikke sikker på at det ligger i en "gammel" Twonky. Jeg tror snarere på, at fejlen ligger i nogle af dine filer. Har du kigget på de to anbefalede tag-programmer? Er der covere dér, når du indlæser filerne? Har du brug for en guide til f.eks MP3Tag, kan du gerne sende mig en privat besked!
Jeg forstår godt, at det er bøvlet - og det var jo nok ikke det du tænkte dig, da du ville "spare de 3-4000 kr".
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
Kan du give mig modellens navn, så kan jeg prøve at se på det. |
|
|
Jeg syntes det er en god ide hvis Bang & Olufsen laver en suplerende guide for opsætning af en NAS server til BeoSound 5 Encore. En NAS server som B&O anbefaler, og med link til de nødvendige program, samt opdateringer.
Men det er måske en opgave du Brian har lyst til at tage dig af, og lægge ind på denne tråd. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Funch skrev:
Hej Peter
Har en gammel Beolink Aktive, serienr. 94000402, hvornår er den fra
Mvh Funch |
|
|
Hej Funch
Det serienummer kan jeg ikke få til at passe ind i årgangslisten på side 162. Så det må være et oltidsfund du har gravet op i haven.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
quinnie skrev:
Det er en D-link DNS-320 1 TB NAS. Helt ny og udelukkende købt til formålet... og tak fordi du gider kigge på
det  |
|
|
Jeg har kigget på det, jeg kan se at serveren er DLNA certificeret til version 1.5. Jeg kan dog ikke se den kører Twonky
Media server 6.5 som er den version der understøtter højtopløselige covers, på mere end 200 x 200 pixels, som er den limit
DLNA har sat. Så måske er det opløsningen på dine covers der volder problemer. Hvis de er i for høj opløsning, så kan det
være din server ikke vil distribuere dem ud på UpNp platformen.
|
Til top |
|
|
beobrian Branchemedlem

B&O
|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
beobrian skrev:
Kan du give mig modellens navn, så kan jeg prøve at se på det. |
|
|
Jeg syntes det er en god ide hvis Bang & Olufsen laver en suplerende guide for opsætning af en NAS server til BeoSound 5
Encore. En NAS server som B&O anbefaler, og med link til de nødvendige program, samt opdateringer.
Men det er måske en opgave du Brian har lyst til at tage dig af, og lægge ind på denne tråd. |
|
|
Vi har en NAS server som vi anbefaler, og som vores butikker kan sælge til kunderne. Iomega hedder serveren. Jeg har
ikke på nuværende tidspunkt til at lave en guide på opsætning af NAS server. Det er også svært at generalisere en guide, fordi
de forskellige leverandører har hver deres menuopsætning. Men jeg putter den om i baghovedet, og så ser vi om jeg får tid til
at laver en overordnet guide for hvad man skal kigge efter.
|
Til top |
|
|
quinnie Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoeBrian skrev: Jeg har kigget på det, jeg kan se at serveren er DLNA certificeret til version 1.5. Jeg kan dog ikke se den kører Twonky Media server 6.5 som er den version der understøtter højtopløselige covers, på mere end 200 x 200 pixels, som er den limit DLNA har sat. Så måske er det opløsningen på dine covers der volder problemer. Hvis de er i for høj opløsning, så kan det være din server ikke vil distribuere dem ud på UpNp platformen.
Aha, interessant.. Men hvordan ændrer jeg så opløsningen på mine covers og stor stor må opløsningen være??
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Brian, det vil vist være en lættelse for mange fremover hvis du får tid til det.
Opdatering indlæg 05 Oktober 2011 kl. 14:02. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter, beobrian, Quinnie og alle BS-M 5/Encore-interesserede,
jeg har fornyligt gjordt opmærksom på Vortexboksen som komplet autoripper- og Nas-enhed.
Der er flere af den slags derude (Ripnas....)
Det amerikanske firma Olive (http://www.olive.us/products/olive4hd/overview.html) satsede i sin tid, da de lancerede deres "Music Server", på en integreret løsning. Altså på en løsning hvor en rip-enhed, en lager-enhed og en styre-enhed var samlet.
De gik - som de fleste af de andre highend-audio løsninger på dette område - ud fra at folk ville have deres lydfiler i den bedst mulige kvalitet. Derfor rippes der i lossless (oftest FLAC). Linn er sogar gået så langt, at de selv er begyndt at distribuere musikfiler i High-Res opløsning.
B&O er med BS/M 5 derimod gået en anden vej. Indtil for kort tid siden har afspilleren slet ikke understøttet FLAC. Man måtte tage til takke med MP3-filer, som man via pc'en (Beoplayer) selv skulle rippe, eller med købte filer i den kvalitet, der nu om dage næsten er blevet synonym med digital musik (MP3 i lav opløsning).
Heldigvis har dette forandret sig - man kan nu set fra den side - absolut anbefale B&O's løsning.
Det var måske - ikke mindst i lyset af at folk åbenlyst har problemer med at få deres filer gjordt "spilleklare" (tagget) - en idé, at B&O tog skridtet helt ud.
Hvorfor får vi ikke snart som option en ripenhed/et drev til indlæsning (og afspilning) af cd'er med en tilhørende software-opdatering af BM5/BS5 Encore? Det burde jo ikke være det største problem i verden. Det skal blot sluttes til en af usb-portene - lagerenheden er på BM 5 jo allerede tilstede. På Encore kunne der i menuen angives til hvilket drev på netværket, der skal indlæses.
Det ville gøre livet meget nemmere for mange Cd'er vil vi have i et stykke tid endnu. Mange har jo også en del stående i reolen, og så længe man ikke kan købe musikfiler i en fornuftig kvalitet, har de deres fulde berettigelse.
Hilsen Rippemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rippemissen skrev:
Hvorfor får vi ikke snart som option en ripenhed/et drev til indlæsning (og afspilning) af cd'er med en tilhørende software-opdatering af BM5/BS5 Encore? Det burde jo ikke være det største problem i verden. Det skal blot sluttes til en af USB 2,0-portene - lagerenheden er på BM 5 jo allerede tilstede. På Encore kunne der i menuen angives til hvilket drev på netværket, der skal indlæses.
Det ville gøre livet meget nemmere for mange Cd'er vil vi have i et stykke tid endnu. Mange har jo også en del stående i reolen, og så længe man ikke kan købe musikfiler i en fornuftig kvalitet, har de deres fulde berettigelse.
Hilsen Rippemissen |
|
|
Lyder som en god ide. Også set i lyset af at Bang & Olufsen fremover lover flere stand alone enheder. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
beobrian Branchemedlem

B&O
|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej Peter, beobrian, Quinnie og alle BS-M 5/Encore-interesserede,
jeg har fornyligt gjordt opmærksom på Vortexboksen som komplet autoripper- og Nas-enhed.
Der er flere af den slags derude (Ripnas....)
Det amerikanske firma Olive
(http://www.olive.us/products/olive4hd/overview.html)
satsede i sin tid, da de lancerede deres "Music Server", på en integreret løsning. Altså på en løsning hvor en rip-enhed, en
lager-enhed og en styre-enhed var samlet.
De gik - som de fleste af de andre highend-audio løsninger på dette område - ud fra at folk ville have deres lydfiler i den
bedst mulige kvalitet. Derfor rippes der i lossless (oftest FLAC). Linn er sogar gået så langt, at de selv er begyndt at
distribuere musikfiler i High-Res opløsning.
B&O er med BS/M 5 derimod gået en anden vej. Indtil for kort tid siden har afspilleren slet ikke understøttet FLAC. Man
måtte tage til takke med MP3-filer, som man via pc'en (Beoplayer) selv skulle rippe, eller med købte filer i den kvalitet, der
nu om dage næsten er blevet synonym med digital musik (MP3 i lav opløsning).
Heldigvis har dette forandret sig - man kan nu set fra den side - absolut anbefale B&O's løsning.
Det var måske - ikke mindst i lyset af at folk åbenlyst har problemer med at få deres filer gjordt "spilleklare" (tagget) - en
idé, at B&O tog skridtet helt ud.
Hvorfor får vi ikke snart som option en ripenhed/et drev til indlæsning (og afspilning) af cd'er med en tilhørende software-
opdatering af BM5/BS5 Encore? Det burde jo ikke være det største problem i verden. Det skal blot sluttes til en af usb-
portene - lagerenheden er på BM 5 jo allerede tilstede. På Encore kunne der i menuen angives til hvilket drev på
netværket, der skal indlæses.
Det ville gøre livet meget nemmere for mange Cd'er vil vi have i et stykke tid endnu. Mange har jo også en del
stående i reolen, og så længe man ikke kan købe musikfiler i en fornuftig kvalitet, har de deres fulde berettigelse.
Hilsen Rippemissen
|
|
|
Vi supporterer også WMA LossLess som på det tidspunkt da vi lancerede BeoSound 5 var det eneste standardiserede
format, udover Apples egne patenterede LossLess formater. Nu er FLAC kommet ind til stor glæde.Med hensyn til Rip løsning,
så er det faktisk noget en del forhandlere efterhånden kan.
|
Til top |
|
|
beobrian Branchemedlem

B&O
|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
beobrian skrev:
Vi har en NAS server som vi anbefaler, og som vores butikker kan sælge til kunderne. Iomega hedder serveren. Jeg har ikke på nuværende tidspunkt til at lave en guide på opsætning af NAS server. Det er også svært at generalisere en guide, fordi de forskellige leverandører har hver deres menuopsætning. Men jeg putter den om i baghovedet, og så ser vi om jeg får tid til at laver en overordnet guide for hvad man skal kigge efter. |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=D9oyRP_uvxU&feature
Tak Brian, det vil vist være en lættelse for mange fremover hvis du får tid til det.
http://go.iomega.com/en/?partner=4740 Hvad for en af dem ?
http://go.iomega.com/en/products/?partner=4740 |
|
|
Modellen hedder Iomega Storcenter PX4-300D, og Rack versionen PX4-300R
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
Der kommer et CD-rip-drev til BeoSound 5/BeoMaster 5, som sættes på cylinderen lige bag BeoSound 5. Så er den altid klar til at rippe eventuelle CD'ere. Det skulle bliver lanceret i denne måned. |
|
|
Det er da en god nyhed.  --------------------------------------------------
Evt. Tilbehør til BeoSound 5 Encore.
beobrian skrev:
Vi har en Iomega NAS server som vi anbefaler, og som vores butikker kan sælge til kunderne. Modellen hedder Iomega Storcenter PX4-300D, og Rack versionen PX4-300R. |
|
|
Læs her. Support & Downloads.
Iomega Storcenter PX4-300D - Ulemper: Mangler støtte til iOS & Android-enheder. Læst her.
Rack versionen PX4-300R: http://www.merlin.dk/product.aspx?uid=419006&prodid=4242 05
Tak for svar Brian.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter og beobrian,
det vidste jeg faktisk godt - jeg regnede bare ikke med at beobrian ville ud med sproget endnu 
Jeg har hørt: november!
Det bliver da bedre og bedre med de der B&O-folk - hurra 
------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------------
Til beobrian:
"......Nu er FLAC kommet ind til stor glæde......."
"Flac-version 1.0 was released on 20 July 2001"
Problemet er nok snarere, at BM 5 tidligere brugte Windows Media Playeren i det Windows-styresystem den er bygget på, som udgangspunkt. Og den understøttede ikke FLAC - derfor gjorde BM 5 det heller ikke.
Men igen: Det bliver da bedre og bedre med de der B&O-folk - hurra 
Hilsen B&O-missen
Det kan så også tilføjes, at en del gode B&O-forhandlere faktisk tilbyder at rippe kundens cd'er for dem gratis - de har profi-maskiner stående. __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Det kan så også tilføjes, at en del gode B&O-forhandlere faktisk tilbyder at rippe kundens cd'er for dem gratis - de har profi-maskiner stående. |
|
|
Problemer er faktisk at det er ulovligt, kun ejeren af CDerne selv må udføre den handling. Det var en af de ting som Bang & Olufsen selv fortalte ved lanceringen af BeoMaster 5/BeoSound 5. __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej Peter og beobrian,
det vidste jeg faktisk godt - jeg regnede bare ikke med at beobrian ville ud med sproget endnu 
Jeg har hørt: november!
Hilsen B&O-missen |
|
|
Hvad er det millemis - går du og holder sådanne oplysninger for dig selv. Jeg er skuffet  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
quinnie Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en opdatering vedr. mine store problemer med at få vist albumcoverne fra NAS-serveren. Jeg har returneret min D-link NAS-server, da den alligevel ikke kunne bruges 
Og selvom det var forhandleren der havde anbefalet ovennævnte kunne jeg desværre ikke få alle mine penge retur, da jeg selvfølgelig havde smidt emballagen ud men sådan er det jo...
Men tusind tak til alle jer som forsøgte at hjælpe mig... 
Hilsen Bettina
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre quinnie er der nok ingen her der ikke på et tidspunkt har foretaget en fejlinvestering. Men du fik virkeligt sat BeoSound 5 Encore / NAS-server på dagsordenen. Nu håber jeg du fortsat vil dele din nye viden, med os der endnu ikke har købe en BS5 E, så vi bliver sparet for
de kedelige oplevelser du har / har haft.
----------------------------------
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
quinnie Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2011 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er stadig forvirret omkring NAS-servere. Hos B&O fik jeg oplyst at man anbefaler Qnap og Iomega, men de er temmelige dyre, synes jeg. På beoworld.org hvor jeg også har deltaget i div. debatter, har jeg fået oplyst at jeg sagtens kan bruge en Western Digital Live Nas-Server som er væsentlige billigere, men det afviste min forhandler.. 
Indtil jeg har 100% styr på fup og fakta, har jeg sat en ekstern harddisk til encoren, selvom det ikke ser videre smart ud...
Jeg havde jo lidt problemer med at få vist alle mine albumcovers, men det problem blev løst ved hjælp af MP3tag.
Så tak til alle jer der har været behjælpelig 
Bettina
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 07 Oktober 2011 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deale conference?
Roger Norge skrev:
I do belive that this information is valuable to the BeoWorld enthusiast. And receiving feedback from enthusiasts is valuable to B&O as well. We have been pretty wrong over the last few years, maybe not becuase the information was inaccurate at that point in time but simply because B&O and their changing CEO's have had a change of heart prior to launch. The BV10-55 could act as an example, and we are aware of several ideas for the long term that of course will change prior to production start-up.
But the information given by the forum users for the near future is not pretty wrong as I see it, and to sum-up:
BeoVision "11" in 32" and 40" - Will look like an iMac with a perforated speaker (you can slide in a color fabric from the side), cabinet available in black or white, very "industrial" feel to the stand options (again, fresh thinking from B&O), a close to break-even product when it comes to price. Could be as low as 15.000 DKK for the 32" and just below 20.000 DKK for the 40". Launch is set to February 2012.
BeoVision 12-65 to arrive later in the spring, and changes to the concept may be expected. A new tube speaker under the screen, claimed to be priced at the 7-55 level - not sure if this includes the stand. Will fill the gap left by the 4-50/4-65.
BeoLab 12-2 and 12-3. New wall speaker, the bigger one is approx 1m tall with a slightly wavy shiny metal surface. Very cool, very fresh design.
BeoSound 8 Air will arrive next year. The Air part looks like an add-on, but again this could change when production starts.
The portable "Air" speaker is set to arrive in November/December. A leather belt on top (diagonal) looks very cool, and the touch and feel of the speaker is new. As stated before, like a handbag. It has a built-in battery. And it does sound good indeed!
The iPad dock is a gadget, but provides much improved sound compared to the internal speaker of the iPad - priced at the same level as the iPad itself. However, the new approach to link rooms with the "circular music selector" could be a very usefull product - add speakers, plug & play - the future for BeoLink IMHO.
The new top-of-the-line speaker is still in development, and I know Peter have had a sample of the performance of the prototype in Struer. Impressive stuff. Nowhere near launch. The prototype can shift a lot more air than the current BL5, which makes me wonder about the application - you will need a large living room :-) And there are some other cool stuff in the Lab as well.
And I am very happy that B&O can re-invent. The new wall speaker is a fresh approach, the two new TV's are a new design direction as well - and the portable Air speaker will make you spill your tea. Unlike Apple - their laptop's, phones etc are sleek, but I prefer the David Lewis way of design. I do hope that Tue will respect the Struer spirit that made B&O what it is over the past 80+ years, and not turn B&O into a lifestyle brand just to please the marketing people and the Copenhagen Stock Exchange...
Trip will fill in with some culinary information
Roger |
|
|
http://forum.beoworld.org/forums/p/40717/340939.aspx#340939
Google sprogværktøjer.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|