Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 04:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sonos Digital (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 December 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

UHA...Millennium og Sonos...NICE.

En Millennium er også min drømme forstærker, men er nok også rigtig glad for min TDA, og prisforskellen taget i betræntning er jeg RIGTIG glad:-)
Men skulle der opgraderes og kom jeg til flere penge, var det helt sikkert vejen frem.

Hvilke højttalere har du på din TACT Thomas?

Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 December 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Aaberg skrev:

UHA...Millennium og Sonos...NICE.

En Millennium er også min drømme forstærker, men er nok også rigtig glad for min TDA, og prisforskellen taget i betræntning er jeg RIGTIG glad:-)
Men skulle der opgraderes og kom jeg til flere penge, var det helt sikkert vejen frem.

Hvilke højttalere har du på din TACT Thomas?

JBL ti 250 Jubilee men de bliver snart udskiftet til nogle endnu bedre.
Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

emarkussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 07 December 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas.

Det lyder som om vi er enige, regnede også med der var en gevaldig kvalitetsforskel - og roomcorrection - tjah, der er vi vist også enige Det gode ved disse diskussioner er jo også at man får lyst til lige at prøve nogle andre ting af, ud fra hvad andre brugere skriver. Jeg selv ser da frem til at låne en super-DAC et sted og så afprøve Linn'en og Sonos'en koblet op med identiske optiske M.I.T. kabler osv. Og så er der jo lige det med hvad man foretrækker lydmæssigt - eller sagt på en anden måde - nogle kan bedst lide de mørkhårede, mens andre er til lyshårede

"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
Til top Vis emarkussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emarkussen

emarkussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hej Knoxville.

Har forsøgt at finde dit indlæg med hvilket udstyr du har, men det hele stopper med at du er nødt til at nedgradere i marts måned tror jeg. Har du en ny tråd hvor man kan se/læse om dit nuværende udstyr?

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 December 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

hov hov - jeg blev ikke nødt til noget som helst   jeg valgte bare at gå en anden vej, og det kommer der info omkring når det er færdigt. Min henvisning var blot for at understrege at mine referencer mht. udstyr er ok.

Det min Linn's digital indgange har jeg ikke selv prøvet - jeg kørte begge dele i en ekstern dac. Det er fra Stereophile at jeg har det med at den er "inconsistent" fsv. angår de digitale indgange.

Jeg brugte dem ikke da jeg havde den, og syns stadig at det var et super produkt - havde bare (igen ) lyst til at prøve noget andet.

Tror dog unanset hvad at din analogi med lyshårede/mørkhårede er det essentielle her.

emarkussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Undskyld Glæder mig til at se dit "enklere" setup, som jeg er sikker på holder et meget højt niveau Og hvor er det dejligt man kan diskutere smag på denne måde

Vejgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2007
Sendt: 07 December 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

-Thomas- skrev:
Hvilke enheder bruger du i dit Sonos setup?

hørt godt om Plextor NAS disk  http://www.pcworld.dk/art/7833?page=5

Jeg overvejer selv et sonos anlæg, men er kommet lidt på hælene hvad angår valget af NAS.

I første omgang havde jeg besluttet en 1TB My Book World edition, men har siden eftaret at det ikke er anbefalelsesværdigt at den køre 24/7.

Derfor er jeg nu begyndt at kigge på en NetGear SC101T & en hertil hørende SATAII HD der er beregnet til at køre 24/7/365.

Er der nogen her der køre med et ligende setup, eller som har erfaringer med My Book World Edition?

Vejgaard

Til top Vis Vejgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejgaard

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Vejgaard: Jeg ville nok se på en Maxtor Nas - de skulle være meget driftsikre

Emarkussen: Det er vigtigt for mig at vi kan diskutere smag fornuftigt - alt det der "mit er bedre end dit" får vi jo ikke noget værdiskabende ud af - jeg vil hellere lære lidt, hvis muligt.

Så stor ros til dig for at holde snakken saglig

Vejgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:
Vejgaard: Jeg ville nok se på en Maxtor Nas - de skulle være meget driftsikre

Er det den her du tænker på Maxtor - NAS - 500 GB

Vejgaard

Vejgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Er det den her du tænker på Maxtor - NAS - 500 GB

Vejgaard

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

jep - den skulle være god -

Plenty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 December 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hej...

Har længe haft SONOS for øjet... Bare ikke lige haft de ekstra 8K til at få startet op. Men kunne jo være man skulle give sig selv en julegave...

Har lige læst tråden igennem, er der forskel på en alm. netværks HD og det i har under betegnelsen NAS?? Kan se jeg nok skal kigge efter en maxtor, men hvad er forskellen på f.eks. deres one touch 3/4, personal storage og shared storage?

På forhånd tak!

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 December 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Plenty skrev:

Hej...

Har længe haft SONOS for øjet... Bare ikke lige haft de ekstra 8K til at få startet op. Men kunne jo være man skulle give sig selv en julegave...

Har lige læst tråden igennem, er der forskel på en alm. netværks HD og det i har under betegnelsen NAS?? Kan se jeg nok skal kigge efter en maxtor, men hvad er forskellen på f.eks. deres one touch 3/4, personal storage og shared storage?

På forhånd tak!

Du kan jo godt købe systemet i løsdele, men det vidste du vel godt. Hvis du f.eks. ikke har noget at bruge en Active Player til, kan du nøjes med den passive og "håndterminalen" (og måske en Bridge, hvis ikke du har routeren stående i nærheden af dit anlæg).
Så kommer du ikke op på 8000,- kroner. Vel nærmere cirka 6700,-

Den med forskellen på en "netværks harddisk" og en "NAS", kigger jeg lige med på, for der er jeg osse lidt i tvivl.

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Plenty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Ja den del af det med sonos havde jeg styr på... men skal bruge det hele, dog ingen bridge, men den er jo heller ikke med... derudover kunne jeg godt bruge et på aktive mere  Men det må vente.

Vi må håbe der kommer nogle kyndige forbi der kan gøre os klogere på det andet

Vejgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Min plan er at bestille en Sonos start pakke + et sæt B&W 685 + en Maxtor - NAS - 500 GB.

jeg har ikke voldsom meget plads til nye højtalere, så jeg håber på at et sæt B&W er det bedste valg.

Vejgaard

Kim G
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 10 December 2003
Sendt: 08 December 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

NAS = Network Attached Storage. Det er vist så præcist man kan beskrive en netværksharddisk. Det er altså basalt set en ekstern harddisk med en lille filservere indbygget. Jeg har selv den ovennævnte Maxtor, og er fint tilfreds, bortset fra at den har større vibrationsstøj end en tilsvarende (lidt mindre lækker) western Digital. Den kører helt problemfrit med Sonos.

ZP100 med B&W DM685 er en meget lyttevenlig kombination, som kan fylde ret meget op i rummet. Det er dog ikke nogen synderlig neutral løsning, da begge produkter kan have lidt tendens til at fremhæve bassen på bekostning af homogenitet. Mit bedste bud er at tage ned og lytte på ZP100 med et par forskellige højttalere. Jeg bruger selv Dali Mentor 1 med stor fornøjelse.

Til top Vis Kim G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim G Besøg Kim G's Websted

Plenty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Kim-> Tak  Så er jeg med igen... Men kender du froskellen på de forskelling betegnelser for div. maxtor "NAS" diske ? one touch 3 + 4, personal storage og shared storage?

Vejgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Kim G skrev:
ZP100 med B&W DM685 er en meget lyttevenlig kombination, som kan fylde ret meget op i rummet. Det er dog ikke nogen synderlig neutral løsning, da begge produkter kan have lidt tendens til at fremhæve bassen på bekostning af homogenitet. Mit bedste bud er at tage ned og lytte på ZP100 med et par forskellige højttalere. Jeg bruger selv Dali Mentor 1 med stor fornøjelse.

Tak for rådet .... detsværre ser det ud til at Dali Mentor 1 er lidt over mit budget, så jeg tror at det bliver til en lytter på ihvertfald B&W DM685 .... og måske noget andet .....

Iøvrigt har jeg valgt My Book world edition fra fordi den efter sigende ikke er særlig drift stabil

Vejgaard

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Sendt: 09 December 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

En af de bedste, mest lydsvage - bruger mindst strøm og avancerede er Synology DS 207 til ca. 1500kr http://www.synology.com/enu/products/DS207/index.php

Og så skal du have en disk at smide i og en af de mest lydsvage er Samsumg SpinPoint F1 og en på 750GB koster ca. 1100kr den bruger samtidig en del mindre strøm end andre diske og den har kun 3 plader i disken.

Med den kombination fås ikke meget bedre, jeg har selv en Maxtor storage 500GB men den larmer lidt når den arbejder og bruger mere strøm.

Skulle jeg skifte ville jeg vælge den kombination.

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 December 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

En NAS som f.eks. den fra Maxtor, skal den tilsluttes routeren (ethernet stik ?) eller kan man tilslutte den direkte til den passive SONOS afspiller (som osse har et ethernet stik) ? Vil jeg kunne se NAS som et drev på min PC i begge tilfælde, eller kan jeg kun bruge min router som tilslutning ?

Jeg er lidt ude på glatis, med hensyn til NAS, da jeg ikke har computerteknologi som min foretrukne fritidsbeskæftigelse. Jeg er glad når EDB-tingene virker, men ved ikke altid hvorfor de virker

Jeg havde ellers bestilt en NAS, men har desværre erfaret, at den får dårlige anmeldelser på nettet. Det havde jeg ikke lige opdaget, så nu har jeg anulleret ordren (eller forsøger på det), så nu er jeg helt på bar bund igen. Kan nogle "tegne og fortælle" for en halv-EDB-invalid ?

Hov....jeg glemte at spørge, om sådan en NAS skal være tændt hele tiden, eller om det er besværligt at slukke den for natten, og herefter "tænde" den igen næste dag, når man vil høre musik ? Det samme spørgsmål kunne jeg så stille med hensyn til SONOS Passive Player. Der er jo ingen afbryder, men man kan vel forhåbentligt nemt få systemet igang igen, når det har været slukket ?

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes