Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 05:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Aurum cantus (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Friisand skrev:

Vedr. hvad for noget udstyr der går godt sammen med Aurum Cantus....er der så nogen af jer der har hørt dem sammen med rørforstærkere? Nogen jeg godt kunne tænke mig at kigge lidt nærmere på. Men ifølge den tyske test der er linket til tidligere her i tråden spiller V8F lidt tilbagelænet og måske spiller rør lidt for "afslappet".

Med hensyn til rør, jeg har selv de helt små V2M'ere, og med dem har jeg lige fået spændt en rør-forforstærker på. Det lyder sgu helt godt... Om en ren rørforstærker, som du selv er inde på kan være lidt "slap", er et godt match? ja der ville jeg tvivle lidt - men det skal da prøves ;)
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Hej Music for life nej det er ikke armlæn du kan se på billedet men en stabel cder på mit bord foran sofaen hehe.

Ja Kenneth de kommer til at se godt ud med med den "lille" låne center i morgen.

Jeg tror at Aurum Cantus går hen og bliver et rigtigt stort mærke hos brugerne her på hifi4all ligesom Focal er blevet det og som vienna var for et par år siden.  
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Eller snakker du om næstsidste billede music 4 life? Men ja det er sandt at mit lytteposition er for kort stuen burde være meget bredere. 

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Eller snakker du om næstsidste billede music 4 life? Men ja det er sandt at mit lytteposition er for kort stuen burde være meget bredere. 

Ja, det var det næstsidste billede. Men et par gode hørebøffer

Svært er det sgu at møblere sin stue optimalt når det gælder hifi

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Ja Music4life du har helt ret mht indretning ikke nogen nem ting, har fundet ud af at min stue er meget bas hæmende men skal ikke bo her så meget længere så går nok. Overvejer du at skifte til aurum eller bare nysgerrig på at høre det eller har du hørt noget af det?

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Ja Music4life du har helt ret mht indretning ikke nogen nem ting, har fundet ud af at min stue er meget bas hæmende men skal ikke bo her så meget længere så går nok. Overvejer du at skifte til aurum eller bare nysgerrig på at høre det eller har du hørt noget af det?

Går ikke i tanker om at skifte til Aurum, men synes blot at det er et meget spændende højtalermærke med en rigtig flot finish. Hvis du kigger på mit setup, er jeg slet ikke til dynamiske højtalere igen, men derfor er det da altid spændende at lytte på andre spændende produkter.

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

cube skrev:
Friisand skrev:

Vedr. hvad for noget udstyr der går godt sammen med Aurum Cantus....er der så nogen af jer der har hørt dem sammen med rørforstærkere? Nogen jeg godt kunne tænke mig at kigge lidt nærmere på. Men ifølge den tyske test der er linket til tidligere her i tråden spiller V8F lidt tilbagelænet og måske spiller rør lidt for "afslappet".

Med hensyn til rør, jeg har selv de helt små V2M'ere, og med dem har jeg lige fået spændt en rør-forforstærker på. Det lyder sgu helt godt... Om en ren rørforstærker, som du selv er inde på kan være lidt "slap", er et godt match? ja der ville jeg tvivle lidt - men det skal da prøves ;)

Jeg har selv rør i min forstærker. En Xindak6200 med rør i forforstærkeren. Den lyder skam fint med mine M-103. Men det er jo i effektdelen krudtet skal leveres. Kunne godt tænke mig at prøve rør men hvis det er et dårligt match....så naturligvis ikke! Ham tyskeren der har testet V8F på 6moons anbefaler en kraftig forstærker der er lidt fremme i skoene for at det hele ikke skal blive for tilbagelænet.

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Så er jeg lige blevet ringet op af en meget venlig dame fra et fragtfirma, der kunne oplyse mig om at mine græske V8F'ere er kommet til Danmark og om jeg ville tage imod dem imorgen! Om jeg vil.....

De ankommer endda på min fødselsdag! Gæt hvem der skal ud at købe en flaske singlemalt idag, så lyttesessionen imorgen aften bliver helt i vinkel!?

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt nok heldigt for dig Friisand dobbelt tillykke hehe. Hvad skulle du bøde for sådan et sæt inkl. alt?

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Tak tak!

Jeg har givet 12500,-kr så'n cirka og det er incl transporten fra Grækenland. Prisen for højttalerne rent er 11.000 kr. Ifølge sælger er de kun få mdr. Han er flyttet i en mindre bolig og derfor skulle han af med dem.

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Haha 12500 for sådan et sæt er helt grinagtigt, man skal sammenligne disse højtalere med Dalis Euphonia serie. Du bliver en heldig mand som mig. Det bliver en spændende dag for dig i morgen. 

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Jeg kan næsten heller ikke få armene ned af begejstring over at have fået fat i dem til den lave pris! Fatter ikke at jeg var den eneste byder på Ebay. Han havde en mindstepris på 13.500 kr men et par pruttemails senere var prisen reduceret til det jeg gav!

Måske en lige voldsom sammenligning at stiile dem op mod Euphonia! Har du hørt dem til sammenligning eller er det sammenfaldet med et diskantbånd i toppen der får dig til at anbringe dem i samme klasse? Der er jo osse bånd i meget billigere højttalere såsom de svenske XTZ.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Friisand skrev:

Jeg kan næsten heller ikke få armene ned af begejstring over at have fået fat i dem til den lave pris! Fatter ikke at jeg var den eneste byder på Ebay. Han havde en mindstepris på 13.500 kr men et par pruttemails senere var prisen reduceret til det jeg gav!

Måske en lige voldsom sammenligning at stiile dem op mod Euphonia! Har du hørt dem til sammenligning eller er det sammenfaldet med et diskantbånd i toppen der får dig til at anbringe dem i samme klasse? Der er jo osse bånd i meget billigere højttalere såsom de svenske XTZ.

Træerne vokser vel ikke ind i himlen eller gør de

Men en spændende sammenligning

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Så kom mine græske V8F'ere. Kl 7.15 læssede fragtmanden to køleskabsstore papkasser af på gådspladsen. Min søn var ved at komme for sent i skole da han måtte hjælpe med at pakke ud. Det er vildt som kineserne pakker tingene ind i mange lag pap. Noget jeg kender fra andre kinaprodukter.

Bortset fra et par gansk små skrammer ser de ud som nye og finishen er som bekendt helt i top!

Lyden fra disse kasser, der allerede er spillet til, er lige et par trin op af skalaen i forhold til mine ellers så gode M-103. Der er simpelthen mere af det hele. G1 diskanten får det hele med. Lytter til Robben Ford "The Authized Bootleg". En flot produceret live-cd. Nu kan jeg høre nogle "smaskelyde" fra Robben Fords læber når han taler som jeg aldrig har hørt før! Nu mangler jeg kun at kunne dufte på hans ånde hvad han har drukket i pausen. Mht til bassen så spiller de noget mere bredskuldret end jeg er vant til. Der er ikke noget mudren, dog kunne jeg godt tænke en lidt mere stram/fast bas. Det skal dog siges at jeg ikke har fyret så meget op for dem endnu da krigsministeren sover længe efter en hård nat med baby.

Hvordan vurdere i de bøjler der sidder mellem kabeltilslutningerne? Jeg kører ikke med biwiring og tænker at nappe en bid af mine Xindak FS-2 for at lave en lus til at forbinde de to terminaler. Men så vidt jeg kan se er bøjlerne lavet af det samme "guld" som terminalerne og så er det vel ligegyldigt. Ku' sæ'følig os' ønske mig et ekstra sæt FS-2 i julegave.

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Hej Power Watt , hvordan rengør du dine højtalere? Nu efter jeg er kommet hjem fra ferie er der støv overalt ,,,

jamen jeg tag et ren viskestykke og kører meget let hen over

bare lad støvet falde ned på gulvet

det der er på siderne tag jeg med en støvsuger med en hårbrøste suger

jeg det væk men ikke på diskkanten den er mega følgsom    ....

derved risser jeg ikke højtaler.... p.s god ide med Aurum klub jeg stemmer for det

se lige det billedet gud hvor det spiller ... nej jeg kunne ikke tænke mig sådan nogle højtaler

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Tak Power Watt for rådet

Og til Alle Aurum Cantus Ejere skynd jer ud og køb Heather Nova med Oyster og hør så nummeret Walking Higher lyder simpelthen fantastisk på mine AC'er

Gbemi
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Hifi4real

Bruger siden: 20 September 2007
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hva så Raz

Rykker det ok med center og dvd´s

Til top Vis Gbemi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gbemi

Gbemi
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Hifi4real

Bruger siden: 20 September 2007
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Synes faktisk godt lige jeg vl bakke Raz op i at man på mange måder kan sammenligne med Euphonia. Jeg har haft dem begge to (MS 5 og MS 4) og har aldrig haft noget der var så umuligt at få til at spille godt. Fik dem lige efter mine 802 og der var ingen sammenligning. Anlæg var det samme - MA 6900 McIntosh samt ders cd skifter og Transparent Ultra, Rega 25 med Dynavector DX20 og Batteriaa fra holfi.

Selv med dette anlæg var det bare ikke godt. Havde Euphonia kort tid og solgte dem.

AC er altså meget lettere at få til at lyde godt

Til top Vis Gbemi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gbemi

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

DVD farwell i tour

DVD hell freezes over special DTS indspillen

DVD billy idol VH-1 storytellers

lyder super godt på Aurum jeg tro snart jeg slidt dem op lol

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hej Gbemi

Du har måske noget at sige til spørgsmålet om hvad V8F spiller godt sammen med, nu du skriver at de er "meget lettere at få til at lyde godt". Hvad spænder du foran dem når du har kunder i butikken og skal vise hvad de kan? Hvordan med mit spørgsmål ang. evt. rørforstærker? Noget du har prøvet?

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes