Forfatter |
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der har anbefalinger til hvilke brændbare CD'er der er bedst til audio? Og evt. tips i øvrigt til at brænde audio-
CD'er?
Mvh
Jens
|
Til top |
|
|
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger altid Verbatim CD'er - har absolut ikke noget at bemærke på de skiver. Da jeg har MAC bruger jeg altid Toast til at brænde mine CD'er. Bruger en DYMO writer til labels - så ser det iorden ud! Hilsen EyeOfBeauty
|
Til top |
|
|
rohs Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 23 August 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dymo? Kommer skiverne så ikke ud af balance?
|
Til top |
|
|
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke at jeg har bemærket det - har en Sony ES spiller - den hvor skiven låses med en magnet. Men jeg skal da ikke afvise at der kan være noget om snakken. Hilsen EyeOfBeauty
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil også mene at Verbatim er nogle af de bedste... Men der findes jo også forskellige serier osv. og mener også der findes nogle der er specielt audio egnede (sidst jeg så prisen var det dog ca. 70kr. / skive )
Men ellers så vil jeg uanset medie mærke, anbefale en god brænder ala. Plextor, og så altid brænde dem med den langsomste hastighed der er mulig.
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
og mener også der findes nogle der er specielt audio egnede (sidst jeg så prisen var det dog ca. 70kr. / skive ) |
|
|
Er det ikke dem der er beregnet til "hifi" CD-optagerne? Jeg købte på et tidspunkt nogle der skulle være lavet til audio. De var fra Maxell så vidt jeg husker, og kostede ikke ret meget ekstra. Om de så også er bedre til audio er en anden sag  Men ellers, brug en god brænder og brænd ved 1x hastighed, som det allerede er nævnt. Bruger selv en gammel Plextor SCSI brænder og cdrecord. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er de 3 samme firmaer der laver alle brændbare medier (stortset), nemlig;
TAIYO YUDEN
TDK
og VERBATIM
alle andre firmaer får lavet deres skiver hos én af de ovenstående.
Af de 3 selskaber har Verbatim's produkter den laveste fejlprocent.
Der er selvfølgelig småproducenter, men de står kun for ca. 10% af markedet tilsammen. __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
degofedal skrev:
Er der ikke noget med at de speciele audio cd'er var/er pre-formatteret til de cd optagerer man kunne få dengang? |
|
|
Jo, det er dem der koster en formue. Men der er også nogle typer som producenterne bare påstår skulle være mere velegnet til audio. Om der er noget om det er så spørgsmålet  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Tak for rådene. Har søgt lidt mere på de specielle musik-CD-R'er og har fundet følgende:
http://www.verbatim-europe.co.uk/en_1/product_music-cd-r-_91 .html
og på EDB-priser:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=72393&sea rchArea=&Soegeord=
De koster ca. 10 kr. per stk. - det er jo til at have med at gøre ...
Jens
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger selv dem her:
http://www.billigmedien.de/index.php?page=products&produ ct_id=84
Har en gammel CD-afspiller som er følsom overfor medier, hvor reflektionslaget ikke er i orden. Verbatim'erne afspilles uden problemer på den.
Med fragt kan prisen holdes omkring kr. 2,- pr. skive og det må siges at være billigt. __________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nu ikke bruge selvklæbe CD lables, da der er en mulighed for at lime gå i forbindles med CD overflade og opløser denne, det var fra nogle
år til bage, mener det var det kongelige bibliotek der havde dette problem.
Så veje frem må værre en af de CD type, hvor printe skrive på CD.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var, på et tidspunkt, hot at bruge sorte CD-skiver. Hvad det skulle gøre godt for, ved jeg ikke.
Mvh.
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så fås Verbatim i "vinyl" udgave med udseende som en mini LP. Klart mest vellydende.
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Jeg ville nu ikke bruge selvklæbe CD lables, da der er en mulighed for at lime gå i forbindles med CD overflade og opløser denne, det var fra nogle år til bage, mener det var det kongelige bibliotek der havde dette problem.
Så veje frem må værre en af de CD type, hvor printe skrive på CD. |
|
|
Alle brændbare skiver nedbrydes med tiden! Det brændbare lag er nemlig fremstillet at organisk materiale. Og I har nok også oplevet en cd ligge i foruden af bilen, ikke fungere efter et stykke tid ;-)
Men man skal ihvertfald ikke forvente at kunne gemme familie minderne på brændbare skiver de næste 20år. Kan godt være nogle påstår de holder 100år, men det gør plastikken nok også, men data gør sku ikke! Har masser af skiver der er ubrugelige efter 3 -4 år. Men en god brænding hjælper self. på det, men de holder ikke evigt af den grund!
Det kan ikke sammenlignes med trykte skiver, og nok slet ikke de skiver, hvor dataene er trykt i et aluminums lag.
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har samtlige musik-CD'er og downloadede FLAC-filer backet up på flere diske, og på forskellige adresser. Det samme
gælder i øvrigt digitalbilleder - min kones søster og mand mistede alle deres digitalbilleder fra deres førstefødtes første år ...
j.
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jastrup skrev:
Jeg har samtlige musik-CD'er og downloadede FLAC-filer backet up på flere diske, og på forskellige adresser. Det samme gælder i øvrigt digitalbilleder - min kones søster og mand mistede alle deres digitalbilleder fra deres førstefødtes første år ... j. |
|
|
Rigtig fornuftigt! 
Det er desværre ikke alle der har samme backup diciplin. Og jeg har da oplevet i mit arbejde at skulle fortælle et forældre par, at alle billederne af deres afdøde barn var tabt, fordi harddisken i deres computer var stået af. Det er fandme ikke sjovt, og man kan jo ikke rigtig gøre andet end at henvise dem til IBAS e.lign. og en regning på 10 - 100 tusinde kr. for et laboratorie udtrækning...
Og jeg må også tilstå at jeg har mistet min musik samling op til flere gange igennem tiden, så jeg har udstyret min computer med et RAID5 disk system, og backup på ekstern harddisk. Foruden Ghost image af hele l**tet med et par måneders mellemrum. Plus jeg brænder alt hvad jeg har fået siden sidst engang imellem, og smider skiverne i fryseren... (Håber de holder lidt længere så)
|
Til top |
|
|
Mingo Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
I STEREO november 2008 er der en cd-test, hvor man afprøver den lydmæssige kvalitet. 13 forskellige fabrikater afprøves. Her er de bedste:
MFSL Audio Ultradisc 74 100% klangniveau
Kodak Professional disc 80 97%
Taiyo Yuden Shiny Silver 80 93%
Verbatim Azo Data Vinyl 80 91%
Maxell Audio CD-RW XL-II 80 89%
Emtec Vinyl Look 80 88%
Fabrikater, der ikke klarede sig så godt:
Memorex Black, TDK Inkjet Printable, Sony Audio Premium.
Som klar vinder i forhold til prisen( 0,30 Euro ved 100 stk spindel - www.nierle.de) kåredes Taiyo Yuden.
Omtalte Verbatim kan jeg anbefale. I en af mig arrangeret blindtest for øvede ører var den langt, langt bedre end Fujitsu, men var dog ikke på højde med den originale cd.
|
Til top |
|
|
Mingo Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der har en god iden til et stykke software til Mac, der kan tjek og fejl oprette en CD, så den kopi man få er fejl fri, og beder en den orginal CD
?
|
Til top |
|
|