Forfatter |
|
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Jeg har lige været i HFK og lytte lidt. Men de har jo kun B&W og dali, så kunne godt tænke mig at undersøge markedet lidt mere inden jeg køber. Lige nu lytter jeg til dali concept 8, og de mangler alt for meget mellemtone og diskant og samtidig er disse af dårlig lydkvalitet. I klubben lyttede jeg blandtandet til ikon 8, men synes også den er lidt papkasse-agtig; den formår ikke at definerer alle musikkens detaljer godt nok til mig :). herefter lyttede jeg til mentor 6, og først her synes jeg faktisk jeg lyttede til en ordentlig hifi-højttaler. den er virkelig detaljeret og præcis og med en behagelig lyd. lige bort set fra at den mangler den dybeste bund. så ja i kan nok regne ud at jeg endte på dali mentor 8. De koster bare 30k for et sæt. Og hvis jeg skal spenderer så mange penge, kunne jeg godt tænke mig lidt hjælp til hvad jeg ellers bør lytte til :).. Nu ved I hvad jeg faldt for i HFK: dali mentor 8. Det er en højttaler der beskæftiger sig med hele frekvensspektret; den vil det hele. Jeg lytter til blues, rock, funk, soft, akustisk bla.
Højttalerne skal drives af en M3
Kan i komme med forslag til højttalere jeg burde give et lyt?
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øeh - lyttede du ikke på nogen B&W ?
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Øeh - lyttede du ikke på nogen B&W ? |
|
|
Nej ik lige af denne omgang. Har lyttet før og umiddelbart siger de mig først noget når prisen kommer længere op. Desuden synes jeg de er grimme, og hvorfor har de glemt en skruetrækker på toppen?
|
Til top |
|
|
MadsVP Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 182
|
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahaha...
__________________ nEt^DeViL Ownz You ! Danish Lammers !
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
jan_stevns skrev:
|
|
Nej ik lige af denne omgang. Har lyttet før og umiddelbart siger de mig først noget når prisen kommer længere op. Desuden synes jeg de er grimme, og hvorfor har de glemt en skruetrækker på toppen?
|
|
|
Sikkert af samme årsag som det eneste stykke medfølgende værktøj til en Triumph motorcykel var en skiftenøgle, til at stramme løse bolte for hver lygtepæl __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige sakset fra din anden tråd, da jeg stadig mener, at du bør give dem et lyt...
klypstefan skrev:
mange tak skal i have. Besøger dem lige på nettet til jeg får tid til at besøge dem rigtigt :)..lige et sidespring;
http://www.topsoundhifi.dk/sw/frontend/show.asp?parent=76450 &layout=2&leftmenu_parent=58995 hvad er det for et sejl
alle
de her højttalere har?
|
|
|
Det kaldes elektrostater, og er bestemt højttalere der kan lyde absolut fremragende, men selvfølgelig med andre kvaliteter
end
en mere traditionel dynamisk konstruktion. Overvejer du køb af højttalere i prisklassen, så bør du bestemt også lægge ører
til
sådan et sæt. De viste modeller er fra et af de mest kendte mærker; Martin Logan. I prisklassen rundt 30k er modellen Vista
en
mulighed, som bestemt er et lyt værd. God fornøjelse! __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug pengene på en ordentlig frontend og forstærker før denne sum spenderes på det sidste led ikæden, og måske find noget der parres godt.
|
Til top |
|
|
JitH Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
jan_stevns skrev:
|
|
hvorfor har de glemt en skruetrækker på toppen?
|
|
|
Den skal jeg lige have forklaret ?  __________________ Advanced acoustics max-450
B&W DM309
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
JitH skrev:
klypstefan skrev:
jan_stevns skrev:
|
|
hvorfor har de glemt en skruetrækker på toppen?
|
|
|
Den skal jeg lige have forklaret ?  |
|
|
http://www.bwgroup-support.com/images/800_Headangled_Rosenut .jpgderes diskant foroven ligner en skruetrækker :) Kan godt se fordele ved at holde enhederne adskilt, men helt ærligt; det ser ret dumt ud.
|
Til top |
|
|
Xcreep Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klybstefan... Overvej aldrig de Mentor frem for en B&W 800 serie speaker. Ha' en dejlig B&W lytter næste gang
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL LS80 burde måske høres... - Koster svjh. 24k for et sæt, og ganske velspillende...
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
Til top |
|
|
Xcreep Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forøvrigt ser det sku da for fedt ud med Diskant tube på toppen. Dejlig anderledes end så mange andre alm speakers look.
NAD M5, NAD M3, B&W 804S, Vincent BI-Wire, Taralab XLR Vector1.
*All the brightest boys play with the biggest toy
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
XTZ's topmodel Divine 100.49.
Kontakt Danstv.dk og forhør dig om det kan lade sig gøre med et demo-lyt.
Uden at have hørt den, har jeg på fornemmelsen at den sparker benene væk under den Mentor 8. (subjektiv vurdering baseret
på tidligere erfaring med value for money forskellen på XTZ og Dali).
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fabrikanterne ganger pris på løs delene op med en faktor 7! Godt nok skal vi dødelige betale mere for højttalerenheder og delefilter stumper end en fabrikant. Men efter min mening får man meget mere vellyd for pengene ved DIY. Mine DTQWT har en bestykning som svarer til Sonus Fabers nye Felice (dog ingen 15") med 2x10C77, 6H5i (special) og bånddiskant. Felice koster 140000 EURO/sæt. Jeg har bygget selv for ca. 50kkr i snedker fremstillede kabinetter. Felice er garanteret bedre, men ikke til over 20 x op. Troels Gravesens DTQWT kan bygges meget billigere end 50kkr og er hver en krone værd. Om man kan lide den ene eller anden er et spørgsmål om smag.
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad, det er jeg faktisk også i gang med at undersøge. har nørdet lidt på speakerbuilder.dk/ og danskaudioteknik.dk/ og frequence-shop.dk/. kender du andre gode steder at bestille komponenter? altså også ud over ved troels. Sidder lige og kigger op DTQWT. Har du selv designet kabinettet? har du nogle billeder af dem?
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTQWT er Troels Gravesens reference DIY. De kan spille bragende højt med dynamik i højsædet. Selv spiller jeg pt på et sæt
Proac Response 2.5 diy klon. Helt bestemt også et kig værd, og supernemme at bygge :)
|
Til top |
|
|
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold jer til Troels konstruktioner! Ingen af de nævnte leverandører af konstruktioner når ham til sokkeholderne. Køb jeres enheder og filtre hvor de er billigst og bedst, men hold jer til det som Troels har konstrueret. Det er mit forslag til vellyd til menneske penge. Den bedste kondensator er INGEN kondensator, så her må ikke spares! (Jantzen Superior, Mundorf osv.) Brug kabler der er til at betale: 16AWG forsølvet kobber i tynd Teflon isolering. (US Ebay) til bas og 18-20 AWG til mellemtone og diskant. Materialerne er overskud/rester fra fly industrien, top kvalitet til en meget flad pris. Få en dygtig maskinsnedker til at skære/fræse (evt. samle) så man kan sælge igen eller ikke får vrøvl med "de højere magter". Jeg ønsker god bygge lyst, ingen færdigt byggede højttalere kan være med i prisklassen.
MVH
|
Til top |
|
|
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad koster det at bygge sådan et sæt hvis man følger de komponenter Troels bruger?
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du PMer mig din mail, kan jeg sende prislister fra DAT. Men et sted mellem 7 og 12 kilo alt efter komponenters kvalitet.
|
Til top |
|
|