Emne: Casa de la Música ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 01 August 2012 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Boydk skrev:
Tror det Chromosome mener er, at de (metrene) er følsomme for statisk elektricitet, og jo, det er de også på MAA1000, ikke at der sker noget hos mig ved almindeligt brug, men prøv og gå hen og gnid med håndryggen et par gange på glasset, medens de er tændt, så blafrer metrene lystigt . Lyset i stilling normalt er ganske behageligt, selv om natten med slukket lys, intet generende dér, og fyfasan (Stevns-udtryk) hvor lyder de fedt i KL.A efter en halv time . Til forskel fra NAD-MAND slår mine metre i bundklods, når Maggíe´rne skal lave "pænt" volume = 600W (4ohm), men de klarer det med bravour, det er simpelthen et røverkøb at kunne få sådan et par "klodser" med den lyd og finish til et så latterligt beløb sammenlignet med, hvad branchen ellers kan finde på med samme lyd/effektniveau.
allanowich, nu kan det godt være, at jeg er usædvanlig skarp i dag, men det virker lidt som om, du er glad for din dac???? , bare vent til gut/terne har hørt den "sammen"rør"te. .
|
|
|
Hehe, ja jeg var lige henne og prøve at skabe lidt statisk elektricitet, minsanten om ikke VU-metret lige rørte lidt på sig Jeg glæder mig helt vildt til at lytte på den sammen'rørte. Har Den egentligt været dyr at bygge op? Og i den grad svær? 
|
|
|
Den ta´r vi på søndag . Smid lige en PB med din adresse, det var lidt rart at vide, hvor man skal "lande" , (og hvad tid, der passer) . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 03 August 2012 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så bliver der leget lidt med diffusering i loftet, med materiale i flamingo. Er jævnt overrasket over hvor meget diffusering, giver til musikken og rummet. Det giver en del mere perspektiv, lydbilledet bliver bredere og i den grad også højere. Der fornemmes ikke nogle vægge i musikken, det hele ruller naturligt af. Live musik, bliver gengivet med luft af en anden verden. Efterklangstiden, er blevet reduceret yderligere, men uden man har en kvælende fornemmelse som når man træder ind i en biograf. Dynamiken fornemmes ikke at have nogle begrænsninger. Jeg ser frem til at komme igang med at diffusere yderligere på væggene og få en anelse flere traps ind i rummet. Indtil videre er billederne af materialerne, kun prototyper, og der vil derfor engang senere blive lavet endelige diffusere af træ. Her er et par enkelte billeder til de nysgerrige.   Håndklæderne i loftet, ender med at blive nogle halv store reflektorer, hvor der vil være i alt 3 stk's. 1 over hver højttaler og 1 over lyttepositionen.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 03 August 2012 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Tror det Chromosome mener er, at de (metrene) er følsomme for statisk elektricitet, og jo, det er de også på MAA1000, ikke at der sker noget hos mig ved almindeligt brug, men prøv og gå hen og gnid med håndryggen et par gange på glasset, medens de er tændt, så blafrer metrene lystigt . Lyset i stilling normalt er ganske behageligt, selv om natten med slukket lys, intet generende dér, og fyfasan (Stevns-udtryk) hvor lyder de fedt i KL.A efter en halv time . Til forskel fra NAD-MAND slår mine metre i bundklods, når Maggíe´rne skal lave "pænt" volume = 600W (4ohm), men de klarer det med bravour, det er simpelthen et røverkøb at kunne få sådan et par "klodser" med den lyd og finish til et så latterligt beløb sammenlignet med, hvad branchen ellers kan finde på med samme lyd/effektniveau.
allanowich, nu kan det godt være, at jeg er usædvanlig skarp i dag, men det virker lidt som om, du er glad for din dac???? , bare vent til gut/terne har hørt den "sammen"rør"te. .
|
|
|
VU-metrene på Advance´s forstærkere generelt er tæt på det eneste der lader lidt tilbage at ønske. De er hverken hurtige eller specielt præcise, og er udelukkende med for udseendets skyld - de kører ikke som på Accuphase eller McIntosh for blot at nævne lidt af det der skeles til. Både MAP-308, MAP-800, MAA-706 og MAA-1000 har stået her, og VU-metrene kørte nøjagtigt på samme, lidt halv-dovne facon, og det var lidt skuffende. Havde de ofret de sidste skillinger på det, havde indtrykket været fuldendt.
Men når det er sagt, så forstummer det meste andet også, for MAA-1000 spiller vanvittigt godt hele vejen igennem, og for en fornuftig pris under, kan man få mange af de samme egenskaber i den integrerede MAP-800II. Her er der virkelig valuta for pengene, og det er egentlig synd at de ikke er mere kendte. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 03 August 2012 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nad-Mand
Det er jo lige før man pr automatik dukker sig når man træder ind i din stue. Men kunne godt forstille sig, at polystyrenen (flamingo) snerre lidt ved nogle frekvenser.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2012 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Nad-Mand
Det er jo lige før man pr automatik dukker sig når man træder ind i din stue. Men kunne godt forstille sig, at polystyrenen (flamingo) snerre lidt ved nogle frekvenser.  |
|
|
Hej Allan. Pas, jeg synes ikke jeg oplever nogen form for snerren. Jeg oplever tilgengæld musikken som værende meget nærværende, dynamisk, letflydende og utrolig frigjort.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2012 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
Nad-Mand
Det er jo lige før man pr automatik dukker sig når man træder ind i din stue. Men kunne godt forstille sig, at polystyrenen (flamingo) snerre lidt ved nogle frekvenser. 
|
|
|
Hej Allan.
Pas, jeg synes ikke jeg oplever nogen form for snerren. Jeg oplever tilgengæld musikken som værende meget nærværende, dynamisk, letflydende og utrolig frigjort.
|
|
|
Hej Lars
Jeg tænkte lidt på, at når man nu står med polystyren plader i hånden og der spilles musik ved lidt god volumen, så er der meget vibration i dem. Så jeg tænkte på om ikke de gav lidt lyde fra sig. Men det er godt du får noget positivt ud af det.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2012 kl. 03:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Boydk skrev:
|
|
|
VU-metrene på Advance´s forstærkere generelt er tæt på det eneste der lader lidt tilbage at ønske. De er hverken hurtige eller specielt præcise, og er udelukkende med for udseendets skyld - de kører ikke som på Accuphase eller McIntosh for blot at nævne lidt af det der skeles til. Både MAP-308, MAP-800, MAA-706 og MAA-1000 har stået her, og VU-metrene kørte nøjagtigt på samme, lidt halv-dovne facon, og det var lidt skuffende. Havde de ofret de sidste skillinger på det, havde indtrykket været fuldendt.
Men når det er sagt, så forstummer det meste andet også, for MAA-1000 spiller vanvittigt godt hele vejen igennem, og for en fornuftig pris under, kan man få mange af de samme egenskaber i den integrerede MAP-800II. Her er der virkelig valuta for pengene, og det er egentlig synd at de ikke er mere kendte. |
|
|
Jeg vil give dig ret i at Maa1000 spiller ufatteligt godt, ikke bare til prisen men generelt. De skulle være en god konkurrent til Mcintosh lydmæssigt, så vidt jeg kunne forstå på Kenneth fra Sunaudio. Han har tidligere solgt Mcintosh, så der må jo være en grund til det er Advance Acoustic og ikke Mcintosh, der bliver solgt i forretningen, den dag idag Køre man Mpp1000 & Maa1000 balanceret, så synger englene i aller højeste grad. Jeg har kørt dem både ubalanceret og balanceret, sidst nævnte gjorde en verden til forskel. Og sammen med min rimelig gode akustik, som med tiden bliver endnu bedre/vildere så kan det være englene kan danse til deres engle sang
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2012 kl. 03:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
Nad-Mand
Det er jo lige før man pr automatik dukker sig når man træder ind i din stue. Men kunne godt forstille sig, at polystyrenen (flamingo) snerre lidt ved nogle frekvenser. 
|
|
|
Hej Allan.
Pas, jeg synes ikke jeg oplever nogen form for snerren. Jeg oplever tilgengæld musikken som værende meget nærværende, dynamisk, letflydende og utrolig frigjort.
|
|
|
Hej Lars
Jeg tænkte lidt på, at når man nu står med polystyren plader i hånden og der spilles musik ved lidt god volumen, så er der meget vibration i dem. Så jeg tænkte på om ikke de gav lidt lyde fra sig. Men det er godt du får noget positivt ud af det.  |
|
|
Jeg spiller ikke rigtigt vanvittigt højt, så jeg har ikke rigtigt oplevet at de skulle lyde fra sig. Men jeg kan i hvert fald sige, de får spredt lydbølgerne, og det er klart det deres formål i mine tanker, har været. - Men som tidligere skrevet, er flamingo'en ikke permanent men derimod prototyper, og til for at vise hvad diffusering kan tilbyde til musikken. Og det er ufatteligt lækkert, hvad det kan give af vellyd. Jeg er utroligt spændt på at hører, hvad diffusering, vil gavne på væggene, når den tid indtræffer
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2012 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
Nad-Mand
|
|
|
Hej Allan.
|
|
|
Hej Lars
Jeg tænkte lidt på, at når man nu står med polystyren plader i hånden og der spilles musik ved lidt god volumen, så er der meget vibration i dem. Så jeg tænkte på om ikke de gav lidt lyde fra sig. Men det er godt du får noget positivt ud af det.  |
|
|
Jeg spiller ikke rigtigt vanvittigt højt, så jeg har ikke rigtigt oplevet at de skulle lyde fra sig. Men jeg kan i hvert fald sige, de får spredt lydbølgerne, og det er klart det deres formål i mine tanker, har været. - Men som tidligere skrevet, er flamingo'en ikke permanent men derimod prototyper, og til for at vise hvad diffusering kan tilbyde til musikken. Og det er ufatteligt lækkert, hvad det kan give af vellyd. Jeg er utroligt spændt på at hører, hvad diffusering, vil gavne på væggene, når den tid indtræffer 
|
|
|
Jeg ved godt det ikke er permanent, det skrev du jo. Jeg bruger også selv lidt diffusering, som dog kun sættes strategiske steder, når der lyttes. Min stue er ikke så stor. Fine transienter og ro i lyden er kode ordet her.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2012 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
Nad-Mand
|
|
|
Hej Allan.
|
|
|
Hej Lars
|
|
|
|
|
Jeg ved godt det ikke er permanent, det skrev du jo. Jeg bruger også selv lidt diffusering, som dog kun sættes strategiske steder, når der lyttes. Min stue er ikke så stor. Fine transienter og ro i lyden er kode ordet her.  |
|
|
Min stue, er også utrolig lille. Men jeg kan godt se på nogle af billederne, at min stue ser relativ stor ud.  Jeg tænker at min stue er knap 15-16 kvm. Den er så blevet dedikeret til lytterum, da jeg ikke har nogle at skulle tage hensyn til og det er utroligt dejligt at man kan eksperimentere med akustikken og opleve hvad selv små ting kan gøre.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2012 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
Nad-Mand
|
|
|
Hej Allan.
|
|
|
Hej Lars
|
|
|
|
|
Jeg ved godt det ikke er permanent, det skrev du jo. Jeg bruger også selv lidt diffusering, som dog kun sættes strategiske steder, når der lyttes. Min stue er ikke så stor. Fine transienter og ro i lyden er kode ordet her.  |
|
|
Min stue, er også utrolig lille. Men jeg kan godt se på nogle af billederne, at min stue ser relativ stor ud. Jeg tænker at min stue er knap 15-16 kvm. Den er så blevet dedikeret til lytterum, da jeg ikke har nogle at skulle tage hensyn til og det er utroligt dejligt at man kan eksperimentere med akustikken og opleve hvad selv små ting kan gøre. 
|
|
|
Jamen, så har vi jo samme størrelse stue. Og her er jeg ret glad for, at Snell A/ll er bygget til det rum de står i, så det ikke går helt galt med en så stor en højttaler.  (indsatte et manglende ord) __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2012 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
Nad-Mand
|
|
|
Hej Allan.
|
|
|
Hej Lars
|
|
|
|
|
|
|
Min stue, er også utrolig lille. Men jeg kan godt se på nogle af billederne, at min stue ser relativ stor ud. Jeg tænker at min stue er knap 15-16 kvm. Den er så blevet dedikeret til lytterum, da jeg ikke har nogle at skulle tage hensyn til og det er utroligt dejligt at man kan eksperimentere med akustikken og opleve hvad selv små ting kan gøre. 
|
|
|
Jamen, så har vi jo samme størrelse stue. Og her er jeg ret glad for, at Snell A/ll er bygget til det rum de står i, så det ikke går helt galt med en så en højttaler.  |
|
|
Min højttaler er bygget efter at være så liniær som muligt, så det betyder i den lange ende, at rummet skal tilpasses højttaleren. Men jeg har i den grad også fundet ud af hvilken englesang man får så snart man gør lidt ud af rummet.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2012 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi må jo hellere undlade flere "citér", ellers.......
Men det gælder jo langt de fleste højttalere, da de jo er udviklet i lyde døde rum. Så der vil jo være lidt at arbejde med, for at få de valgte højttalere til at yde det bedste.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2012 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha, ja du har nok ret Allan  - Det kan der selvfølgelig være noget om. Jeg ved mine egne, lige efter delingen, så spiller det elektrostatiske panel 3 db lavere end resten af højttaleren, men liniært, altså ikek noget der stikker af lige pludseligt
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2012 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det blev til en god eftermiddag med musikken i første række og fint besøg af Boydk(Hasse). Hans DIY dac, lyder intet mindre end fænomenal. Den har alt i indgange og kan køre 24/192 materiale. Den upsampler ikke og har ingen op-amps. Den spiller utroligt analogt og frigjort, her er intet digital fnidder. Der er fart over feltet, dynamik af en anden verden, stemmer og instrumenter har godt med krop på. Detaljerne er delikate at hører på og intet stikker af. Dac'en spiller med et drive og nerve af en anden verden, alt lyder sprødt og lækkert. Store udladninger i orkestret, bliver gengivet med vild dynamik, masser af saft og kraft. Ligeså vild i varmen den kan være, ligeså blød kan den være at lytte på. Duetten med Bad Praisley og Alison Krauss - Whiskey lullaby bliver gengivet så autentisk, mande stemmen er sprød klar og lækker, mens den kvindelige stemme er sød og delikat. Jeg sad og smilede mens musikken kørte, jeg var imponeret, der var dømt fodtramp og masser af luftguitar. Jeg er sikker på hasse ikke var i tvivl om min begejstring for hans Dac. Jeg har svært ved at få armene ned igen, men det må jeg så tilføje at min Argon DAC1 kan hjælpe mig med. Ikke at Argon DAC1 er dårlig, men hold da kæft den DIY DAC er vanvittig! Hasse, Du har lavet et fremragende stykke elektronik  Og tusind tak for din tid idag, det var utroligt hyggeligt at nyde en fælles interesse i godt selskab, det er klart ikke sidste gang vi gør det!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2012 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
.......og så lod du Boydk tage den med hjem igen! Lars altså.....  Det lyder jo som min dac......øh, som om I fik en super god søndag ud af det.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2012 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
.......og så lod du Boydk tage den med hjem igen! Lars altså..... Det lyder jo som min dac......øh, som om I fik en super god søndag ud af det.  |
|
|
Hehe, ja jeg har jo lige opgraderet med monoblokkene så jeg skal have sparet en del penge op til en DAC :-) Indtil videre skal jeg have lyttet til nogle Forskellige DAC's og så kan jeg altid tage stilling derfra. Men wow, havde jeg haft pengene her og nu, så var det nok ikke sikkert at Hasse fik lov at tage DAC'en med hjem igen
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
Sendt: 05 August 2012 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bliver jeg da lidt nysgerrig. Boye kan du fortælle lidt mere om dacen?
Er det eget design? På et tidspunkt skal jeg gerne have udvidet med 3-4 DAC's
__________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2012 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
allanowich skrev:
.......og så lod du Boydk tage den med hjem igen! Lars altså..... Det lyder jo som min dac......øh, som om I fik en super god søndag ud af det.  |
|
|
Hehe, ja jeg har jo lige opgraderet med monoblokkene så jeg skal have sparet en del penge op til en DAC :-) Indtil videre skal jeg have lyttet til nogle Forskellige DAC's og så kan jeg altid tage stilling derfra.
Men wow, havde jeg haft pengene her og nu, så var det nok ikke sikkert at Hasse fik lov at tage DAC'en med hjem igen 
|
|
|
Heyyyy Lars, skal hilse og sige, at dac´en og jeg selv er landet i go´ behold, selvom vi fik lidt regn på hjemturen. Det fjerner nu intet ved den hyggelige eftermiddag vi havde. Dit "horrormovieloft" gør det fantastisk, det er sjældent at komme ind i et lytterum, hvor der ikke er en eller anden lille irriterende frekvens, der bouncer tilbage et eller andet sted fra. Fraværet af den slags gjorde det til en udsøgt fornøjelse, designerloft eller ej . Havde glædet mig til at høre dine Cadence Avita, uha de spiller dæl´me godt, ihvertfald når de får noget at lege med, så tak for dine pæne ord om dac´en, jeg synes jo også, den er ganske fin, og den kom da med de rigtige kabler helt til sin ret på Advance Acoustik/Avita. Næste gang må så blive hernede, hvis du kan "sno" dig de 130 Km  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2012 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
Nu bliver jeg da lidt nysgerrig. Boye kan du fortælle lidt mere om dacen?
Er det eget design? På et tidspunkt skal jeg gerne have udvidet med 3-4 DAC's
 |
|
|
LGrau (du fik forresten også rosende ord i eftermiddags) . Der egentlig ikke så meget at sige, (uden at røbe for meget, man skulle jo gerne kunne lave et par flasker rødvin på konceptet). I bund og grund ta´r man nogle kit´s, smider samtlige komponenter ud, som følger med, smider topklasse komponenter i i stedet, smider 3 ringkerner i for at holde al forsyning adskilt, bruger sin sunde fornuft og erfaring, og så en sjælden gang er man rigtig, rigtig heldig at det også virker efter hensigten. Jeg var rigtig, rigtig heldig denne gang (og kan gøre det igen)  . Du skal være så evigt velkommen til en "lytter", hvis dine fødder skulle forvilde sig ind på Århus´s gader __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|