| Forfatter |
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 26 Juli 2012 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gli
Lad os antage, at kobber ikke bare er kobber, men hvad er det så ?
__________________ Venligst
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 26 Juli 2012 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
|
Men billige kobber tråde til tonearmen - kan du købe Cardas til fornuftige penge så gør det. Løsningen med at strippe de sidste (eller de første) 20 cm er da en fin løsning. VDH MCS-150M data
| Eff. Conductor Ø/Eq. AWG No./Strands: |
0.0175 mm² / AWG 34.6 / 7 | så Cardas på 33 AWG er vis ok Køber du kun få få penge tror jeg ikke tolderne tager notits af det. |
|
|
Det er lavet til formålet, så det virker fino, især hvis det er de første cm man afisolerer  Jeg har selv brugt det til re-wiring af en SME - Serie III på et tidspunkt, så jeg nu har et gennemgående kabel på samme måde som trådstater efterlyser. Billedet her giver måske et indtryk af dimensionerne...
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 26 Juli 2012 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ser dejligt tyndt ud
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 26 Juli 2012 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent
Fordi nogen kalder en koreansk Chevrolet for en bil, betyder det jo ikke at jeg vil købe den!! Og fodi nogen kalder et kabel for kobber - ja det bliver det jo ikke 6 eller 7 nines af, vel. Ring ledning er jo også kobber og det vil du da heller ikke bruge som højttalerledning.
så, kobber er ikke bare kobber, der er mange forskellige fabrikater og typer, jo renere jo bedre lyd. Isolerings materialet har ligeledes stor betydning for lyden. Det har enhved lille del af anlægget.
er geden så ikke barberet Bent?
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 26 Juli 2012 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Isolerings materialet har ligeledes stor betydning for lyden. |
|
|
Og geometrien det er snoet med Hold nu op I to...
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2012 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også det var bedre med en rigtig herre fight, her i det gode sommervejr, frem for det verbale slagsmål 
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 26 Juli 2012 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kobber er et grundstof, så sammenligningen med en bil er lidt søgt. Man kalder ikke kobber kobber, hvis det ikke er det.
Kobber kan ganske rigtigt forarbejdes til høj renhed, hvilket selvfølgelig koster, men da udgangspunktet er en kobberpris på
48,- pr. kg, så er der da også temmeligt langt op til grampriser på 1000,-. Nok om det, nu er jeg temmelig sikker på, at både
kobberrenhed og isolationsmaterialet i et originalt Rega tonearmskabel ikke står tilbage for de eksotiske alternativer og hvad
angår snoninger, så tror jeg ikke man kan sno sig op på de priser uden at hmmm... sno sig.
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 26 Juli 2012 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Hej Behold du bare de originalt monterede kabler, de er af en høj kobberkvalitet og isoleret med et materiale der gør dem fleksible og dermed velegnede til en tonearm. Du kan selvfølgelig investere 1500,- i et andet kobberkabel, der som følge af en ekstravagant prissætning "må være bedre" , men det er de såmænd ikke. Send de 1500,- til Røde kors, få bedre samvittighed og bibehold den gode lyd der er i din arm. |
|
|
det er nu et kraftigt løft man får i lydkvaliten ved skifte Regas tonearmskabel ud med et Incognito/Cardas kobberkabel som jeg har gjort i min Rega 300 RB, det er der ikke ret meget hokus pokus ved, de penge er godt givet ud, hvis man vil have det optimale ud af en Rega RB 300, det der sidder i Regaen vil jeg betegne som en nødløsning
og når man nu er igang kan man ligeså godt få skiftet Regas lod ud med et væsentligt bedre fra
Michell, nu kan Rb 300 ligepludselig også spille med et dynamisk overskud i de dybe frekvenser
vil man have en tonearm der gør det bedre end en sådan moddet Rega RB 300, så bliver den dyr
og lige for god ordens skyld så har jeg en RB 300 umoddet i original stand til en direkte sammenligning og den taber stort på alle områder i afspilningen, såsom klarhed,krop i mellemtonenog slagkraft i bunden
Facit en god modding af en Rega arm giver virkelig noget for pengene __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 26 Juli 2012 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg godt genkende, for da jeg fik nye ledninger i min SME3009R, gav det virkelig et løft i lyden.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 26 Juli 2012 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ramma
Det der sidder i Rega`n er et kabel der koster det ca. samme som dit incognito. Et Michell kontralod har ingen forbedrende
virkning på en Rega arm. Fælles for begge modifikationer er dog, at de en nemme. Jeg går ud fra, at du, når du så
sammenligner de 2 arme også har 2 ens pladespillere og 2 ens pick upper ellers er det en noget uvidenskabelig sammenligning.
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 27 Juli 2012 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Det kan jeg godt genkende, for da jeg fik nye ledninger i min SME3009R, gav det virkelig et løft i lyden.
carsten |
|
|
Jeg kan også huske en mærkbar bedre gennemsigtighed og rummelighed i lyden, da jeg fik de oprindelige kabler i min Helius Aurum arm skiftet ud til fine sølv litze tråde. Disse går ubrudt til pu'en ligesom de oprindelige gjorde.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
|
| Sendt: 27 Juli 2012 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent: Erkend nu at Rega laver en af verdens bedste budget tonearme. Til den pris den skal have, er der gået på kompronis' hele vejen. Og den kan modifiseres. (så er den sgu ikke længere)
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 27 Juli 2012 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent, hvad tænker du om sådan noget som denne her Rega modifikation? Det er vel det rene blasfemi, eller..!? http://www.sixmoons.com/audioreviews/audiomods/1.htmlUnderligt nok skriver anmelderen, som plejer at være en fornuftig fyr, at den er bedre end en original Rega arm. Det burde jo ikke kunne lade sig gøre, hvis originalen ikke kan forbedres...
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2012 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wauw.. den ser godt ud :-).. og faktisk lidt vildt den ikke koster mere, med tanke på de mange dele der er håndlavede, og den efterfølgende flotte finish...Det skulle også være underligt, hvis ikke der er en forskel i performance, for en standard Rega RB 250-300 arm er jo på alle leder og kanter et kompromis ;-)
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
|
| Sendt: 29 Juli 2012 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ret skal jo være ret: En std Rega rb250 koster vel vejl. pris 15-1600 dkr og rb300 ca. 2000 dkr, så Audiomods (og de er flotte) skal sammenlignes med RB700 - i prisklassen ca. £580 (et sted imellem OL's Onyx £450 og Silver £675) og det er vel ca. pris niveauet?
|
| Til top |
|
| |
Jens Mortensen Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 483
|
| Sendt: 30 Juli 2012 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der har erfaring med udskiftning af kabler i en Rega RB700? Og er der nogen, som har en opskrift?
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 05 August 2012 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo noget magisk over den moderne verden, næsten alt inden for HIFI koster 1000 kroner eller mere
"Måske" den her siden kan bruges,
TONEARM REWIRING KIT- 4m LITZ WIRE, TAGS+ HEAT-SHRINK £5.99+£1.11
+ TONEARM WIRE QUALITY COPPER LITZ 99p / METRE - £0.99+£1.11
Home
eller
TONEARM++LITZ+WIRE
søge ord
12 items found for TONE ARM WIRE
3 items found for TONE ARM LITZ
3,326 items found for TONE WIRE
459 items found for TONE ARM
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2012 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Hej Ramma
Det der sidder i Rega`n er et kabel der koster det ca. samme som dit incognito. Et Michell kontralod har ingen forbedrende virkning på en Rega arm. Fælles for begge modifikationer er dog, at de en nemme. Jeg går ud fra, at du, når du så sammenligner de 2 arme også har 2 ens pladespillere og 2 ens pick upper ellers er det en noget uvidenskabelig sammenligning. |
|
|
nej det er den samme pladespiller og jeg kan hurtigt og sikkert skifte fra den ene RB 300 til den anden i et snuptag, da jeg har en VTAF(trinløs vtaindstilling on the fly) Vta indstilling monteret til mine Rega arme

men VTA er jo heller ikke noget rigtige Regafolk tror på, for Roy Gandy siger at VTA ingen betydning har for lyden manden må være døv.
iøvrigt når du påstår at Incognito og Michell ikke dur eller er noget særligt og vta heller ikke er nødvendigt , så går jeg ud fra at du har prøvet disse stumper og ikke bare disser det pga. af overbevisning og tro, hvilket nok er det mest sandsynlige, min ven __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2012 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Hej Ramma
Det der sidder i Rega`n er et kabel der koster det ca. samme som dit incognito. Et Michell kontralod har ingen forbedrende virkning på en Rega arm. Fælles for begge modifikationer er dog, at de en nemme. Jeg går ud fra, at du, når du så sammenligner de 2 arme også har 2 ens pladespillere og 2 ens pick upper ellers er det en noget uvidenskabelig sammenligning. |
|
|
Udskiftning af contralod er nemt , når man har fået løsnet det fiskelim den originale er monteret med(tilfør noget varme og den kan løsnes,og ikke bruge vold her), men skift af tonearmskabel i en Rega er hverken nemt eller hurtigt at udføre, det burde du vide, da du jo har prøvet det utallige gange, eller ? __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2012 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
|
Ja, dejlig pickup...men endnu mere dejligt at det fungerer 
Så det må være min Rega Elys II der er defekt...den ser ellers fin ud, men må være noget invendigt 
|
|
|
det er meget sandsynligt at den er defekt de går i stykker for et godt ord, for det meste giver de efter i ophænget(pickuppen falder pludselig ned på pladen)ophænget har løsnet sig og er defekt (har haft 3 Elys pickupper,og de gjorde det alle sammen efter 3 mdr, 7 mdr og den sidste efter 1½år, ingen Rega pickupper til mig mere) __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |