| Forfatter |
|
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Ah - så det er det samme bånd!
Ja, det bliver da spændende hvordan slutresultatet bliver.
Har du lagt dig fast på hvilken delefrekvens, og stejlheder der skal til, eller er det stadig noget der eksperimenteres med?
Kan man indstille hvor stramt båndet sidder, ala det elastiktræk som er på Tagliatelle f.eks. ?
|
|
|
Hej som Andre har skrevet så er det viste bånd bare noget som skal afsluttes. Det som vi arbejder på er som tidligere et bånd på 165 cm, og nej det kan ikke indstilles som på Tagliatal da det er et lukket bånd. Delefrekvensen for det lange bånd ligger mellem 300 og 350 Hz.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eriek skrev:
| Delefrekvensen for det lange bånd ligger mellem 300 og 350 Hz. |
|
|
Ok - det stiller krav til bassen, der skal være lynhurtig for at der ikke skal blive fasefejl.
De skal nok ikke stå for tæt på en TV-skærm - gætter jeg på.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Eriek skrev:
| Delefrekvensen for det lange bånd ligger mellem 300 og 350 Hz. |
|
|
Ok - det stiller krav til bassen, der skal være lynhurtig for at der ikke skal blive fasefejl.
De skal nok ikke stå for tæt på en TV-skærm - gætter jeg på. 
|
|
|
Ja du har helt ret, basserne skal være hurtige og det er dem jeg har stående også. De spiller op til 10kg. Hz.
De bånd jeg havde før "dem som tidligere er afbilledet her i tråden" stod vel cam. 50 cm. fra fjernsynet.
De næste som vi er i gang med, tja det må tiden vise.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg lavet et til bånd.Den kommende ejer har stået for arbejdet med træet. Ændringerne i magnetsystemmet, har givet et lille løft i lydkvaliteten.

MVH
|
| Til top |
|
| |
Coolzone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn den er blevet pæn Andre nice
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de er da til at holde ud at se på.Men som sagt jeg har kun lavet båndene.Og lidt sjovt, så har den kommende ejer kun en ghettoblaster nu, så i dette tilfælde kan jeg godt love en lydforbedring.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Coolzone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er sikker på han ville have helt nyt anlæg efter at have fået bånd 
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Ja de er da til at holde ud at se på.Men som sagt jeg har kun lavet båndene.Og lidt sjovt, så har den kommende ejer kun en ghettoblaster nu, så i dette tilfælde kan jeg godt love en lydforbedring.
MVH
|
|
|
Jeg troede at du brugte de bånd som jeg har lavet .
ps. Husk at bestille tuelin, så jeg kan gå i gang med en masseproduktion af bånd.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Så fik jeg lavet et til bånd.Den kommende ejer har stået for arbejdet med træet. Ændringerne i magnetsystemmet, har givet et lille løft i lydkvaliteten.

MVH
|
|
|
De er sku pæne - det må være en god boombox, når du kan tale så behersket om forbedringen Den må da også være rimeligt stræmstærk, når den kan trække bånd, men den er selvfølgeligt også batteridrevet 
Skal den lykkelige ejer også have et bastårn?
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtigt godt ud 
Igen må jeg rose Andre og Erick for deres gå-på-mod, og store vedholdenhed. Det ser rigtigt spændende ud, håber måske at kunne få lov til at høre dem engang.
Minder mig om min gamle nabo fra min grønne ungdom, da jeg boede på kollegium. Han byggede med en næsten utrolig stædighed på et sæt La folia højttalere. Og udfra mængden af udskiftede sikringer i henholdsvis den stakkels gamle Denon forstærker og ikke mindst sikringsskabet ude på gangen så var det trial-and-error princippet. Skulle ikke undre mig at han bygger endnu..
A & E projektet ser langt mere strømlinet ud, stor ROS! __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eriek skrev:
Andre skrev:
|
MVH
|
|
|
Jeg troede at du brugte de bånd som jeg har lavet .
ps. Husk at bestille tuelin, så jeg kan gå i gang med en masseproduktion af bånd.
mvh.
|
|
|
Det er korrekt dem har jeg faktisk ikke lavet.Så alt i alt har jeg kun samlet dem.
Ps. det hedder vist nok toluen, det hjernecelle ædene tusk.
MVH
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blackhawk de vil kunne høres i Herlev hifi klub d.5/1.Om det så bliver de viste bånd, eller de nye vi arbejder på med dobbeltbånd, må tiden vise.Det er svært nok at lave med et bånd.Det bliver mere end dobbelt så svært at lave med to.
Ja det var tider, de lafolie dage.Der sidder nok et par stykker i landet der har fået ødelagt deres rygge under basbånd fremstilling.
Meier en boombox .Og batteridrevet er de ikke, hvor har du fået den ide fra.Hvordan bassytemmerne kommer til at se ud, vides ikke endnu.Jeg er ved at overtale ejeren til at hjørneplacere dem.Det virker jo ganske overbevisene hos Eriek.Men de for 4*8" vifa (OEM sony) pr side.Valgt på noget så usselt som prisen.
MVH
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremragende, det vil jeg se frem til. Hvis du har mulighed for det, må du meget gerne poste en reminder ved lejlighed. Men skal nok troppe op og høre dyret!
Dobbeltbånd, ja det skulle være en rigtig slemmert at få til at spille sammen samt ikke mindst det rent håndværksmæssige. sejt at I går på med krum hals.
Ja det var ganske interessant, man følte lidt at man var en del af projektet. Når lyset gik for 16. gang den eftermiddag vidste man een ting.. Steen er igang med foliedyret igen  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyeligt 
Hvordan formidles de nederste oktaver?
Andre skrev:
| Ændringerne i magnetsystemmet, har givet et lille løft i lydkvaliteten. |
|
|
Hvori består denne ændring?
Er korte bånd en saga blot?
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pt spiller båndet fuldtone ved moderat lydniveau.De kan naturligvis ikke spille dybbas, men de har da så man for en fornemmelse af bas.Og det er ganske forvræningsfrit.Ærveligt de ikke lige har en oktav til nedaf.
Ændringen i magnetsystmmet består i, at de er blevet mere åbne bagved båndet.Og jeg anveder ultra rent jern til at lede magnetfeltet.
Ja jeg mener at enten laver man meget lange bånd, eller også skal de være meget korte, og bruges som super tweeter.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dejligt at læse nyt om projektet.
Det ser ud som om ideen om at lukke for bagudstrålingen af båndene er opgivet. Hvad skyldes det? Jeg går ud fra at båndene stadig er lukkede i siderne.
Jeg vi meget gerne melde mig under fanerne til at høre dem i Herlev hifi-klub, hvis der må komme gæster.
Hvis det er muligt, kunne jeg måske endda overveje at lægge bestilling på et sæt bånd. Træ- og metalarbejdet vil jeg gerne klare selv.
Ideen om hjørneplacerede basser tiltaler mig. Min Behringer kunne passende tage sig af tidsforsinkelsen.
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
|
Det er dejligt at læse nyt om projektet.
Det ser ud som om ideen om at lukke for bagudstrålingen af båndene er opgivet. Hvad skyldes det? Jeg går ud fra at båndene stadig er lukkede i siderne.
Jeg vi meget gerne melde mig under fanerne til at høre dem i Herlev hifi-klub, hvis der må komme gæster.
Hvis det er muligt, kunne jeg måske endda overveje at lægge bestilling på et sæt bånd. Træ- og metalarbejdet vil jeg gerne klare selv.
Ideen om hjørneplacerede basser tiltaler mig. Min Behringer kunne passende tage sig af tidsforsinkelsen.
|
|
|
Nej da vi har ikke droppet ideen om et kabinet, faktisk har jeg lige samlet et par kabinetter som skal afprøves sammen med en bred baffel. Kabinettet kommer til at passe til et bånd på 165 cm. Der mangler kun lige lidt små arbejde før at dette system kan realiseres.
Det er en rigtig god løsning med basserne hjørneplaceret, men som du selv skriver er det et must med delay funktion hvis det ikke skal falde fra hinanden.
ang. salg af løse bånd, den må vi tage en anden gang.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 03 November 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor jeg har fået tilspillet båndene lidt, vil jeg skrive noget der meget vel kan betyde i mener jeg har mistet en hver form for realitetssans.Klangmæssigt har båndet, når det spiller fuldtone for meget bas.Det var ikke lige hvad jeg havde forstillet mig.Men som sædvanligt giver målingerne, svaret. elastisiteten i båndet for det til at peake nogle db ved 75 hz.Jeg har lavet et bånd med snydebas .
MVH
|
| Til top |
|
| |
blaaberg Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 03 November 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Spændende ser det jo ud (igen) :-)
Lige et par hurtige spørgsmål:
Hvad er målene på den aktive del af båndet?
Er der et enkelt eller to lag magneter på hver side?
Venlig hilsen Jan Jensen
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 03 November 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den aktive del på dette bånd er 300 cm2
Et lag magneter
slaglængde p-p 5-6 mm.Når det bevæger sig disse millimeter spiller det faktisk pænt højt.Men ok grænserne skal jo afprøves.
MVH
|
| Til top |
|
| |