Forfatter |
|
storekonkel Branchemedlem

Hi-Fi Klubben Holstebro
Bruger siden: 08 Maj 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa..
jeg har lige fået erhvervet mig et sæt nye speakers, og er rigtig glad for lyden, men men men.... når jeg så går over og
hører musik fra computeren igennem min m2tech og van den hul coax kabel så bliver lyden lige lys nok for mig...
vil det hjælpe at skifte dac'en til en anden eller er det noget helt andet der skal gøres dac'en er jo lydprocessoren i dette
tilfælde så det regner jeg jo med... men så kommer spørgsmålet.??
Hvilken dac skal jeg vælge, syntes ikke jeg vil ofre ret meget mere end de 2-3 kilo for en lidt træt af jeg ikke kan bruge den
cambridge mere alleredde efter et halvt år...
setup:
AMP: Cambridge Azur 740a
Blu-Ray som bruges til cd afspilning også: NAD T577
Speakers: Dali Ikon 6 MK2 "NYE"
dac: Cambridge Dac Magic
USB: M2Tech Hi-Face
Coax: Van Den Hul The Digi-Coupler 75
RCA: Tara Labs RSC
RCA: Tara Labs Spectrum 2a
Speaker Cable: Konkel Cable No.2 Lavet til det anlæg her :D minder meget om et Tara Labs i lyden..
Så det eneste som er lidt lys og meget detaljeret i lyden vil jeg mene er forstærker og dac...
Det skal så også siges jeg har en lyngdorf SDAI 2175 i tankerne men det løser jo ikke mit problem for mangler stadig en
dac...
__________________ /KONKEL
M2tech -> Cambridge DacMagic -> Tara Labs RSC -> Cambridge Azur 740A -> Konkel Cable No.2 -> Dali Ikon MK2 + NAD T577 -> Tara Labs Spectrum 2A + Rega Ear -> Denon AH-D2000
|
Til top |
|
|

Hi-Fi Klubben Holstebro
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der ingen som har et forslag til en ny dac istedet for en dac magic ved der findes mange men vil gerne have et råd om hva
der er lidt mørkere i lyden...
M2tech -> Cambridge DacMagic -> Tara Labs RSC -> Cambridge Azur 740A -> Konkel Cable No.2 -> Dali Ikon MK2 + NAD T577 -> Tara Labs Spectrum 2A + Rega Ear -> Denon AH-D2000
|
Til top |
|
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 02:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
blot et test spørgsmål - har du forsøgt at sende cdlyd via din blurays digitale udgang - igennem Dac'en inden du afskriver den ? (blot for at du ikke bruger penge uden at løse problemet)
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|

Hi-Fi Klubben Holstebro
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jah det har jeg nemlig.... med optisk kabel...
jeg er ikke skuffet over dac magic overhovedet men syntes bare den er en anelse lys... men har overvejet at skifte forstærke
det vil gøre en del...
så har faktisk aftalt med en kammerat der har et par sinius "tror jeg de hedder" Monoblokke tilsalg lige at låne dem og smide
efter cambridgen til en start og se hva der sker...
tak for svarene vil lige kigge lidt på de links nu...
ha en god dag
|
Til top |
|
|

Hi-Fi Klubben Holstebro
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kæft man jeg er meget intereseret i den abrahamsen dac... den ser virkelig spændende ud... nogen herinde som har ehvervet
sig sådan en??
kunne forestille mig det blev sådan en når jeg for solgt lidt andet grej... der er sket en del med anlægget den sidste tid... men
tror nu stadig jeg vil prøve de effekt blokke :D
tak for info begge 2 den første ser også spændende ud..
|
Til top |
|
|
toppeins Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
et godt bud på en en dac der i hvert fald ikke er lys i lyden er DAC Prime fra ESI. Dac' en har opsampling til 192/24. Lyden er pågående med tryk på bassen, og den virker nærmest en anelse analog både ved afspilning af flac og mp3 filer. Upsamplingen kan slåes fra hvis det ønskes. Ydermere har den en brugbar indgang til hørebøffer. Det skal dog siges, at jeg kun har brugt den digitale spdif udgang med upsampling - derfor kan jeg ikke sige noget om den analoge udgang.
Den kan blandt andet købes hos Thomann i Tyskland.
http://www.thomann.de/dk/esi_dr_dac_prime.htm
http://www.esi-audio.com/products/drdacprime/
Dac'en er ikke udviklet af ESI, men af firmaet der står bag mærket javs:
http://www.jineung.co.kr/gnuboard4.utf8/bbs/board.php?bo_tab le=DAC_eng&wr_id=1
og så virker den ikke kun på Mac og windooze - men også under linux!!!
|
Til top |
|
|
Bjarke M Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 39
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at lytte til nuforce
nye dac den koster omkr. 3 k.
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Konkel Jeg synes et bedre bud kunne være at eksperimentere med andre coax-kabler.
...Oooog NU kommer alle ingeniørtyperne og siger at kabler lyder ens - desværre. Men prøv at lån kabler fra en eller flere forhandlere - hvis DU finder noget, der lyder bedre, så er det jo bare helt fjong. God jagt.
PS: Jeg har selv haft Valab'en - og også dacmagicen. Jeg synes at Valab'en var meget musikalsk, men ikke i nærheden af samme dynamik som dacmagic'en.... som jeg heller ikke har mere. Et tredie bud i prisklassen kunne være emu 0404. Den kan jeg bedst li' af de 3.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nemlig rigtig meget at hente ved nye Coax kabler. Prøv det !
Evt. Van den hul The first, for at blive ved van den hul. Det er et kongekabel til prisen og lyder fløjsblødt i toppen.
En skam har lige solgt mit for at opgradere til Chord signature __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som det lyder for mig, så opstod dit problem efter at du havde købt nye højtalere. Er det rigtigt forstået????????
For vist det er det, så er det jo ikke din DAC-Magic som er problemet, men dine højtalere  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte præcis det samme. Ikon er vist også ret lys i lyden skulle jeg mene
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
De nye Dali Ikon MK.2 er ikke lyse i lyden som det var tilfældet ved nogle af de "gamle" IKON modeller. Et bud på en DAC som spiller mørkere end Dac Magic i samme prislag kunne være Musical Fidelity V-Dac. Har ikke hørt den, men har hørt den omtalt noget til den mørke side. Vedr. Lyngdorf 2175 vil jeg ikke mene den er mørkere i lyden end Cambridge. Blot en anderledes spillestil. Har du prøvet filteret i DacMagic.  Mener det er "steep" som gør diskanten en smule blødere og runder af lidt tidligere.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Som det lyder for mig, så opstod dit problem efter at du havde købt nye højtalere. Er det rigtigt forstået????????
For vist det er det, så er det jo ikke din DAC-Magic som er problemet, men dine højtalere  |
|
|
Nej, nej, nye speakers, -ikke højttalere...
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sportsguitarist skrev:
Pierre skrev:
For vist det er det, så er det jo ikke din DAC-Magic som er problemet, men dine højtalere 
|
|
|
Nej, nej, nye speakers, -ikke højttalere...
|
|
|
Arrrrgh sidst jeg kiggede, vad det vist det samme  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Evt. Van den hul The first, for at blive ved van den hul. Det er et kongekabel til prisen og lyder fløjsblødt i toppen.
En skam har lige solgt mit for at opgradere til Chord signature |
|
|
Hej MFL Af nysgerrighed: brugte du The First som digitalkabel, eller som almindeligt analog-kabel? Kablet virker ret spændende (hvis et kabel kan være spændende). Tror faktisk jeg vil prøve det
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
Music4life skrev:
En skam har lige solgt mit for at opgradere til Chord signature
|
|
|
Hej MFL Af nysgerrighed: brugte du The First som digitalkabel, eller som almindeligt analog-kabel? Kablet virker ret spændende (hvis et kabel kan være spændende). Tror faktisk jeg vil prøve det
|
|
|
Brugte det som digital kabel mellem dac og drev. Aftal med klubben om at prøve det med returrret. Bedes påført fakturaen __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Ingeniør-dude Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 162
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
...Oooog NU kommer alle ingeniørtyperne og siger at kabler lyder ens - desværre.
|
|
|
Juspur, det er meget svært ikke at synes det er en overtroisk tilgang til AES/EBU-protokollen. Har du nogensinde tænkt på, at det er ingeniørtyperne der har designet det system?
Er bare, hvis dit udsagn skal holde i byretten, imponeret over at de kabler der kan ændre klang, kan finde ud af at rette lige præcis de bits i signalet, der skal til uden at ødelægge checksums og paritetsbits. Digitale signaler er jo ikke bare amplitude (*).
Støt ikke fupmagerne. Brug hellere de ekstra penge på det der sidder i enden af kablerne eller på en buket blomster til konen. 
*) læs evt mere her http://tech.ebu.ch/docs/tech/tech3250.pdf
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniør-dude skrev:
Juspur skrev:
...Oooog NU kommer alle ingeniørtyperne og siger at kabler lyder ens - desværre.
|
|
|
Juspur, det er meget svært ikke at synes det er en overtroisk tilgang til AES/EBU-protokollen. Har du nogensinde tænkt på, at det er ingeniørtyperne der har designet det system?
Er bare, hvis dit udsagn skal holde i byretten, imponeret over at de kabler der kan ændre klang, kan finde ud af at rette lige præcis de bits i signalet, der skal til uden at ødelægge checksums og paritetsbits. Digitale signaler er jo ikke bare amplitude (*).
Støt ikke fupmagerne. Brug hellere de ekstra penge på det der sidder i enden af kablerne eller på en buket blomster til konen. 
*) læs evt mere her http://tech.ebu.ch/docs/tech/tech3250.pdf
|
|
|
du bør næsten prøve at lytte til forskellen på digitalkabler og derfra danne din mening, istedet for ud fra en artikken
Men undskyld til trådstarter for OT  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|