Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 10:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Euphonia vs. Vienna Acoustics Mahler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Lige en biting - men det knytter sig til priserne på enhederne. Angående at der er 9300 variant af d29 i mahler og ikke 9700 skyldes sikkert at man har villet bruge 1 ordens delefilter ved d. 4k. Det her kan diskuteres, men jeg mener at 9300 er betydelig bedre til dette end en 9700 variant.
Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt folk tale for og imod 9300. Der findes en del folk, der mener, at en 9300 typisk kan spille væsentligt bedre end en 9700. Hvad er folks erfaringer med det ?

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par 9000 typer. De er som 9300 men med en anden coatning. Mere blød og lækker lyd. Og som 9300 let at implementere. Nå lige et sidespring:

Jeg kan godt lide behagelig lyd men en 9700 er altså en langt bedre enhed. Der er betydligt mere dynamik. Men den er sværere at håndtere. I mine ører - som ikke er specielt følsomme -  skal der tages følgende hensyn til en 9700:

• Den virker kun optimalt med deling mellem 2800 og 3 k. Over er synd, under kan den ikke trække i et større system.
  • Det dur (også derfor) ikke med 1 ordens. Ej heller anden. Der skal et tredje ordens til. Og i i mine ører står den i tredjeordens bedst med en impedanskor.
  • Den skal gerne kombineres med jensen kondensator typer. 9700 kan godt hvæse lidt, men det skyldes altså også skramlende lyd fra kondensatorerne.

Hvis man ikke ønsker stejl delefilter kan en 9300 derfor være at foretrække. Men det er altså også et spørgsmål om økonomi. I øvrigt synes jeg at H. Bak integrerer de ss supert - coupe, grand m.fl.

Det her er jo noget off topic. Så mon ikke det skal flyttes ?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

lars og kramer, 9300 diskanten er der tusinde tråde om, os i sammenligning med 9700

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12837&K W=9300 her feks

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

snake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

hej morat

der er sandelig blevet skrevet meget omkring dette emne,selv er jeg forudtaget fordi jeg har købt mahlerne,men du må være lidt forvirret,men hvis mahlerne skulle være "udtjent" så ville man nok ikke i highfidelity no7 2004 (det sidste nye blad ) have brugt tid på en test,læs den,ellers tag ud og LYT PÅ DEM BEGGE det er trods alt dine ørere der fortæller dig hvad du vil have,hvis det så bliver mahler ,kan jeg fortælle dig at de lige nu sælges til 54000 for et sæt.

God jagt snake

Til top Vis snake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snake

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Ronin skrev:
lars37 skrev:

Hvad jeg har set, så er der heller ikke dyre komponenter i Dali MS5, men den spiller o.k.

Lars

Nej, dyre komponenter er der generelt ikke i mange højttalere, men det er også kunsten at få tingene til at harmonere og spille sammen, som er svær!

Læs tråden om NAD 3020 - den er også, ifølge trådens forfatter, et eksempel på noget der går op i en højere enhed uagtet prisen, som jo ikke er rekordhøj på sådan en fætter!

Jeg ville nu ikke tillægge den tråds forfatter så meget værdi - men ellers er jeg 100 % enig i din opfattelse. Nu har jeg selv hørt alle de nævnte ht, og Mahler kan levere en meget imponerende lyd.. 

Det var nu også mere pointen bag.....

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Arghh....hvis man sammenligner Helicon med VA så går lyset da helt ud for Dali. Nej, vi skal op i Euphonia serien før de kan være med...sådan er det bare. Om man så er til det ene eller det andet må være en smagssag, men henrykke det kan de begge....de er fantastiske speakere på hver sin måde

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

hej

Var ude hos Jensen i lørdags og hørte både mahler og strauss på samme setup og samme placering i rummet og jeg syntes de begge lyder vildt lækkert med mahleren som mit bud på den bedste af de to højttalere, den havde en dejlig bas og prisen taget i betragtning er den en overvejelse værd - rigtigt, den skal nok have et ordentlig forstærker sæt foran så vi kommer nemt over de 100k for det hele. 

Problemet for mig er stadigvæk størrelsen på højttaleren, der er ms4eren mere mig og den har også en lyd jeg kan lide, mangler bare lidt bas iforhold til mahler men tilgengæld er diskanten mere "luftig eller lys" end Mahler og det er et plus for mig ( prisen er bare for dyr iforhold til mahler ) så jeg er mere i syv sind nu, end før mit besøg hos Jensen.

Under alle omstændigheder bliver det ikke i år jeg får købt noget og vil gerne ud og hører noget mere før jeg bestemmer mig - men indtil videre står den enten på Mahler ( + bas + pris - størrelse ) eller Ms4 ( + diskant - pris + størrelse )

M.v.h. tub61.

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

hej

Var ude hos Jensen i lørdags og hørte både mahler og strauss på samme setup og samme placering i rummet og jeg syntes de begge lyder vildt lækkert med mahleren som mit bud på den bedste af de to højttalere, den havde en dejlig bas og prisen taget i betragtning er den en overvejelse værd - rigtigt, den skal nok have et ordentlig forstærker sæt foran så vi kommer nemt over de 100k for det hele. 

Problemet for mig er stadigvæk størrelsen på højttaleren, der er ms4eren mere mig og den har også en lyd jeg kan lide, mangler bare lidt bas iforhold til mahler men tilgengæld er diskanten mere "luftig eller lys" end Mahler og det er et plus for mig ( prisen er bare for dyr iforhold til mahler ) så jeg er mere i syv sind nu, end før mit besøg hos Jensen.

Under alle omstændigheder bliver det ikke i år jeg får købt noget og vil gerne ud og hører noget mere før jeg bestemmer mig - men indtil videre står den enten på Mahler ( + bas + pris - størrelse ) eller Ms4 ( + diskant - pris + størrelse )

M.v.h. tub61.

....kender alt for godt problemstillingen, idet indtil for ca. 3 uger siden var jeg Dali-mand om man kan kalde det for det...men forelskelsen i MS4 var ihvertfald intens og kombinerer man den lille krudttønde med en kompetent sub havde man et drømme speaker system...troede jeg indtil jeg hørte VA Strauss. Den vendte lige "rundt" på mit lydunivers...og nu er jeg skide forvirret over hvad det er jeg hører og hvad jeg gerne vil ha' ht'eren skal kunne levere. Uden tvivl er Strauss den der passer mig bedst og den med den største whauu-effekt pga. dens flotte nuancering i basområdet og kæmpe lydbillede ! MS4 brillerer til gengæld med et godt slam, syntes jeg, når den får power nok og det er jo fedt til Metallica . Men kigges der på performance, priser og finish så vinder Strauss...færdig arbejde. Den eneste parameter hvor MS4 er foran er størrelse / lyd-forholdet hvor man må sige at der kommer overraskende meget lyd af de "små" kasser. Nu skal VA så bare høres på en amp der kan slamme (tror Jensen har en fæl en af slagsen ) og så må vi se hvor meget vægt der kan presses ud igennem siden på de Strauss'er.....       

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 November 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

For lidt sjov skyld kunne jeg godt tænke mig at høre om I, der har deltaget i denne spændende tråd har ændret synspunkter, har fundet noget i måske bedre kan lide ved VA en Euphonia og omvendt?

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:

For lidt sjov skyld kunne jeg godt tænke mig at høre om I, der har deltaget i denne spændende tråd har ændret synspunkter, har fundet noget i måske bedre kan lide ved VA en Euphonia og omvendt?

Jeg har valgt at investere i Dali'erne , men uagtet af det så mener jeg stadig at Strauss er en rigtig fin speaker

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 November 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Det er interessant at høre hvad folk ender ud med af højttaler. Der ligger jo mange timers overvejelser og ikke mindst arbejde i at tjene skillingerne hjem til højttalere i sådan en prisklasse.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:

Det er interessant at høre hvad folk ender ud med af højttaler. Der ligger jo mange timers overvejelser og ikke mindst arbejde i at tjene skillingerne hjem til højttalere i sådan en prisklasse.

Jeps, det gør der.......jeg har udvidet min avisrute til den dobbelte længde  

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 December 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Husk at høje Vinna højtaler, der er tilspillet, det gør en kæmpe forskel (de samme kan nok og siges om andre højtaler mærker), og de rigtige højtaler kabler, Vinna højtaler kan ikke lide alt vad der bliver spændt for dem 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 December 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Olsen skrev:

Din avisrute går jylland rundt eller hvordan?

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 December 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Acer skrev:
Olsen skrev:

Din avisrute går jylland rundt eller hvordan?

Han har udvidet med fyn

Til top Vis Hejsa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejsa

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 02 December 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Og snart Nord Tyskland 

Så kan man se og høre, højtaler der nede i Tyskeland i pausen

Der er måske penge at spare
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 December 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Morel er også en mulighed. Der kommer de andre til kort, i sammenligning med...
Der er desværre ikke så mange steder man kan høre dem i DK....

Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 December 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:

Hmm...... for mig er der dømt - No contest.

Jeg mener ikke at Euphonia når Mahler'en til sokkeholderen for nu at bruge et slidt udtryk. Bevares det er da gode højttalere begge to men her stopper sammenligningen også. I mine øre er mahleren klart bedst, hvis jeg bare havde lidt mere plads....og flere penge.......suk

Men tag nu ned og dan dig din egen mening. Så kan du vende tilbage og skrive hvad DU synes.

PS: Jeg er ikke i ledtog med vassagohifi. Jeg er bare tilfreds kunde.

Helt enig! Euphonia har, i mine ører, en forfærdelig diskant Der findes nu mange andre gode drømmehøjtalere end lige de to!! Eks B&W 803D + mange flere.

Yanomami

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 02 December 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hvad med sonus faber Cremona ?

Den får en euphonia ms4 højtaler til at ligne noget gud skabte på en vred dag
Lyd mæssigt kan jeg kun reletere til dali ms4 da jeg aldrig har hørt et sæt vienna

Men der er ingen konkorence overhovdet Cremona er et musikalsk mesterstykke skabt af Franco serblin hvor ms4 lyder flad som en almendelig
højtaler bare med mange detaljer.

mvh ---

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum