| Forfatter |
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en biting - men det knytter sig til priserne på enhederne. Angående at der er 9300 variant af d29 i mahler og ikke 9700 skyldes sikkert at man har villet bruge 1 ordens delefilter ved d. 4k. Det her kan diskuteres, men jeg mener at 9300 er betydelig bedre til dette end en 9700 variant.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt folk tale for og imod 9300. Der findes en del folk, der mener, at en 9300 typisk kan spille væsentligt bedre end en 9700. Hvad er folks erfaringer med det ?
Lars
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par 9000 typer. De er som 9300 men med en anden coatning. Mere blød og lækker lyd. Og som 9300 let at implementere. Nå lige et sidespring:
Jeg kan godt lide behagelig lyd men en 9700 er altså en langt bedre enhed. Der er betydligt mere dynamik. Men den er sværere at håndtere. I mine ører - som ikke er specielt følsomme - skal der tages følgende hensyn til en 9700:
- Den virker kun optimalt med deling mellem 2800 og 3 k. Over er synd, under kan den ikke trække i et større system.
- Det dur (også derfor) ikke med 1 ordens. Ej heller anden. Der skal et tredje ordens til. Og i i mine ører står den i tredjeordens bedst med en impedanskor.
- Den skal gerne kombineres med jensen kondensator typer. 9700 kan godt hvæse lidt, men det skyldes altså også skramlende lyd fra kondensatorerne.
Hvis man ikke ønsker stejl delefilter kan en 9300 derfor være at foretrække. Men det er altså også et spørgsmål om økonomi. I øvrigt synes jeg at H. Bak integrerer de ss supert - coupe, grand m.fl.
Det her er jo noget off topic. Så mon ikke det skal flyttes ?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
snake Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej morat
der er sandelig blevet skrevet meget omkring dette emne,selv er jeg forudtaget fordi jeg har købt mahlerne,men du må være lidt forvirret,men hvis mahlerne skulle være "udtjent" så ville man nok ikke i highfidelity no7 2004 (det sidste nye blad ) have brugt tid på en test,læs den,ellers tag ud og LYT PÅ DEM BEGGE det er trods alt dine ørere der fortæller dig hvad du vil have,hvis det så bliver mahler ,kan jeg fortælle dig at de lige nu sælges til 54000 for et sæt.
God jagt snake
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Ronin skrev:
lars37 skrev:
|
Hvad jeg har set, så er der heller ikke dyre komponenter i Dali MS5, men den spiller o.k.
Lars
|
|
|
Nej, dyre komponenter er der generelt ikke i mange højttalere, men det er også kunsten at få tingene til at harmonere og spille sammen, som er svær!
Læs tråden om NAD 3020 - den er også, ifølge trådens forfatter, et eksempel på noget der går op i en højere enhed uagtet prisen, som jo ikke er rekordhøj på sådan en fætter!
|
|
|
Jeg ville nu ikke tillægge den tråds forfatter så meget værdi - men ellers er jeg 100 % enig i din opfattelse. Nu har jeg selv hørt alle de nævnte ht, og Mahler kan levere en meget imponerende lyd..
|
|
|
Det var nu også mere pointen bag..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arghh....hvis man sammenligner Helicon med VA så går lyset da helt ud for Dali. Nej, vi skal op i Euphonia serien før de kan være med...sådan er det bare. Om man så er til det ene eller det andet må være en smagssag, men henrykke det kan de begge....de er fantastiske speakere på hver sin måde  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Var ude hos Jensen i lørdags og hørte både mahler og strauss på samme setup og samme placering i rummet og jeg syntes de begge lyder vildt lækkert med mahleren som mit bud på den bedste af de to højttalere, den havde en dejlig bas og prisen taget i betragtning er den en overvejelse værd - rigtigt, den skal nok have et ordentlig forstærker sæt foran så vi kommer nemt over de 100k for det hele.
Problemet for mig er stadigvæk størrelsen på højttaleren, der er ms4eren mere mig og den har også en lyd jeg kan lide, mangler bare lidt bas iforhold til mahler men tilgengæld er diskanten mere "luftig eller lys" end Mahler og det er et plus for mig ( prisen er bare for dyr iforhold til mahler ) så jeg er mere i syv sind nu, end før mit besøg hos Jensen.
Under alle omstændigheder bliver det ikke i år jeg får købt noget og vil gerne ud og hører noget mere før jeg bestemmer mig - men indtil videre står den enten på Mahler ( + bas + pris - størrelse ) eller Ms4 ( + diskant - pris + størrelse )
M.v.h. tub61.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
|
hej
Var ude hos Jensen i lørdags og hørte både mahler og strauss på samme setup og samme placering i rummet og jeg syntes de begge lyder vildt lækkert med mahleren som mit bud på den bedste af de to højttalere, den havde en dejlig bas og prisen taget i betragtning er den en overvejelse værd - rigtigt, den skal nok have et ordentlig forstærker sæt foran så vi kommer nemt over de 100k for det hele.
Problemet for mig er stadigvæk størrelsen på højttaleren, der er ms4eren mere mig og den har også en lyd jeg kan lide, mangler bare lidt bas iforhold til mahler men tilgengæld er diskanten mere "luftig eller lys" end Mahler og det er et plus for mig ( prisen er bare for dyr iforhold til mahler ) så jeg er mere i syv sind nu, end før mit besøg hos Jensen.
Under alle omstændigheder bliver det ikke i år jeg får købt noget og vil gerne ud og hører noget mere før jeg bestemmer mig - men indtil videre står den enten på Mahler ( + bas + pris - størrelse ) eller Ms4 ( + diskant - pris + størrelse )
M.v.h. tub61.
|
|
|
....kender alt for godt problemstillingen, idet indtil for ca. 3 uger siden var jeg Dali-mand om man kan kalde det for det...men forelskelsen i MS4 var ihvertfald intens og kombinerer man den lille krudttønde med en kompetent sub havde man et drømme speaker system...troede jeg indtil jeg hørte VA Strauss. Den vendte lige "rundt" på mit lydunivers...og nu er jeg skide forvirret over hvad det er jeg hører og hvad jeg gerne vil ha' ht'eren skal kunne levere. Uden tvivl er Strauss den der passer mig bedst og den med den største whauu-effekt pga. dens flotte nuancering i basområdet og kæmpe lydbillede ! MS4 brillerer til gengæld med et godt slam, syntes jeg, når den får power nok og det er jo fedt til Metallica . Men kigges der på performance, priser og finish så vinder Strauss...færdig arbejde. Den eneste parameter hvor MS4 er foran er størrelse / lyd-forholdet hvor man må sige at der kommer overraskende meget lyd af de "små" kasser. Nu skal VA så bare høres på en amp der kan slamme (tror Jensen har en fæl en af slagsen ) og så må vi se hvor meget vægt der kan presses ud igennem siden på de Strauss'er.....
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lidt sjov skyld kunne jeg godt tænke mig at høre om I, der har deltaget i denne spændende tråd har ændret synspunkter, har fundet noget i måske bedre kan lide ved VA en Euphonia og omvendt?  __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
|
For lidt sjov skyld kunne jeg godt tænke mig at høre om I, der har deltaget i denne spændende tråd har ændret synspunkter, har fundet noget i måske bedre kan lide ved VA en Euphonia og omvendt? 
|
|
|
Jeg har valgt at investere i Dali'erne , men uagtet af det så mener jeg stadig at Strauss er en rigtig fin speaker  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er interessant at høre hvad folk ender ud med af højttaler. Der ligger jo mange timers overvejelser og ikke mindst arbejde i at tjene skillingerne hjem til højttalere i sådan en prisklasse.
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
|
Det er interessant at høre hvad folk ender ud med af højttaler. Der ligger jo mange timers overvejelser og ikke mindst arbejde i at tjene skillingerne hjem til højttalere i sådan en prisklasse.
|
|
|
Jeps, det gør der.......jeg har udvidet min avisrute til den dobbelte længde __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at høje Vinna højtaler, der er tilspillet, det gør en kæmpe
forskel (de samme kan nok og siges om andre højtaler mærker), og de
rigtige højtaler kabler, Vinna højtaler kan ikke lide alt vad der
bliver spændt for dem
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Olsen skrev:
|
|
|
|
Jeps, det gør der.......jeg har udvidet min avisrute til den dobbelte længde
|
|
|
Din avisrute går jylland rundt eller hvordan? 
|
| Til top |
|
| |
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Acer skrev:
Olsen skrev:
|
|
|
|
Jeps, det gør der.......jeg har udvidet min avisrute til den dobbelte længde
|
|
|
Din avisrute går jylland rundt eller hvordan? 
|
|
|
Han har udvidet med fyn
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Malbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morel er også en mulighed. Der kommer de andre til kort, i sammenligning med... Der er desværre ikke så mange steder man kan høre dem i DK....
__________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
Hmm...... for mig er der dømt - No contest.
Jeg mener ikke at Euphonia når Mahler'en til sokkeholderen for nu at bruge et slidt udtryk. Bevares det er da gode højttalere begge to men her stopper sammenligningen også. I mine øre er mahleren klart bedst, hvis jeg bare havde lidt mere plads....og flere penge.......suk
Men tag nu ned og dan dig din egen mening. Så kan du vende tilbage og skrive hvad DU synes.
PS: Jeg er ikke i ledtog med vassagohifi. Jeg er bare tilfreds kunde.
|
|
|
Helt enig! Euphonia har, i mine ører, en forfærdelig diskant Der findes nu mange andre gode drømmehøjtalere end lige de to!! Eks B&W 803D + mange flere.
Yanomami
__________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med sonus faber Cremona ?
Den får en euphonia ms4 højtaler til at ligne noget gud skabte på en vred dag
Lyd mæssigt kan jeg kun reletere til dali ms4 da jeg aldrig har hørt et sæt vienna
Men der er ingen konkorence overhovdet Cremona er et musikalsk mesterstykke skabt af Franco serblin hvor ms4 lyder flad som en almendelig
højtaler bare med mange detaljer.
mvh ---
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |