Forfatter |
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
fra tilbudavisen. CD sound-improver det er nok det mest latterlige jeg endnu har set. Hvis det virkeligt er sandt hvorfor produceres cd'er ikke bare sådan? Det slår de dimser man kan få til at afkoble sine højttalerkabler fra gulvet.
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kom i øvrigt gerne med bud på tweaks er ligeså fjollede
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om de er fjollede, med priserne på mang af de ting er sindsyge.
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Ved ikke om de er fjollede, med priserne på mang af de ting er sindsyge.
|
|
|
mon ikke, men de prøver alt for at lokke penge ud af os
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne "tweak" er vist i familie med den pen, man kunne købe engang, som man skulle male kanten af CD'en sort med - også med det påståede formål at fjerne uønskede refleksioner. Hverken pennen eller denne nye kantskærer skal dog regne med at komme inden for mine fire vægge!  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
|
|
|
hva med en neglefil...den er da noget billigere....
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
|
|
|
Jeg fatter det ikke helt. Først skærer man kanten i grader, hvilket vil fjerne en del reflektion, hvis da ellers lyset bøjer 90 grader, og vil løbe ud parallelt med skiven. Men så bremser man det så ved at male kanten sort oveni i, og derved får det til at reflektere tilbage "ind" i skiven igen.
Nogle der kan forklare hvorfor man netop gør sådan ?
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt OK, at man har en holdning til tweaks, men uanset hvad kan det ikke underkendes, at mange af de sjove tweaks har en eller anden virkning - enten den er positiv eller ej.
Må nok selv erkende, at jeg i gennem tiden har haft en hel del tweaks i mit setup:
Netfiltre - passive såvel som aktive Echo3 fra Nordost til behandling af kabler Shakti stone Dæmpeplader fra Harmonic resolution Systems Diverse cones under apparaterne Kabelløftere HOLFI A42 CD dæmpeplade SD Feet Audioquest Q ball Quadraspire Q25 fødder osv.
Happy
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
Det er helt OK, at man har en holdning til tweaks, men uanset hvad kan det ikke underkendes, at mange af de sjove tweaks har en eller anden virkning - enten den er positiv eller ej.
Må nok selv erkende, at jeg i gennem tiden har haft en hel del tweaks i mit setup:
Netfiltre - passive såvel som aktive Echo3 fra Nordost til behandling af kabler Shakti stone Dæmpeplader fra Harmonic resolution Systems Diverse cones under apparaterne Kabelløftere HOLFI A42 CD dæmpeplade SD Feet Audioquest Q ball Quadraspire Q25 fødder osv.
Happy |
|
|
Det kunne da være sjovt at høre, hvilke af de ovenstående tweaks du rent faktisk har haft succes med. Og evt. også hvilke der var de største failures.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
SoundandMagicOdense.dk skrev:
Kan stærkt anbefales - prøv det ! |
|
|
Her menes vel prøve FØR man køber. Så er det ikke blot at få "skåret" en eller to CD'ere nede i butikken, og herefter teste de "omskårede" CD'ere op mod normale CD'ere på en række forskellige anlæg. Altså en grundig HIFI4ALL brugertest.
Jeg er frisk på at give dette produkt en chance. Hvis der er andre der ligeledes er friske på projektet, så må vi forsøge at få forhandleren med på ideen? 
Rettelse: på trods af mange indlæg, så er folk vist mere til at debattere deres fordomme. Synd at dette produkt ikke fik en mere fair chance  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes den her slå alt:
http://www.musicdirect.com/product/73452

__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan godt lide at de tager 750 kr for sådan noget fup... specielt når du ikke kommer med nogle argumenter for hvordan det virker!  Jesper
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at havde prøvet disse kabel forhøjere, vil jeg sige at den tager prisen for mest nytteløse tweak, man kan vel selv lave sådanne elevators billigere.
Eller hvis det bare handler om at få kabler isoleret fra øvrigt elektronisk støjende kabler, ryde op i sine kabler, så de ligger hver for sig!
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj 
Meget typisk for dette forum. Hvor mange af jer har prøvet det? Der bliver ævlet og kævlet uden at folk reelt har hørt det pågældende!?!? Langt ude og pi....... useriøst.
At "sunmusic" påstår at afkobling af højttalere med "dimser" er lige så latterligt, tilhører samme barnlige tilgang til tingene. Der kan være en verden til forskel, jeg har selv oplevet det mere end en gang. Men det er ikke sikkert at det virker på et anlæg fra Bilka.
Drop dog den belastende bedrevidende tilgang til tingene, det eneste det kommer ud af den måde at omgås andre på, er at folk kaster mudder den anden vej.
Kom med en positiv og åben interesse i stedet for. Kom glad, og tænk før du "taler"...
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Selvom der findes mærkelige tweaks som man ikke tror en skid på, så kan man altså ikke afskrive dem før at man har prøvet det. Jeg havde selv samme opfattelse om netkabler før jeg faktisk prøvede det på mit eget anlæg. (ikke for at starte endnu en dabat om netkabler)
Jeg vil sige at jeg er meget åben overfor disse produkter- om det så er pæne sten i en pose, en fjollet sort mus eller en dims til stikkontakten, så vil jeg ikke skyde det i sænk før jeg selv har prøvet det.
Dog må jeg indrømme at den med Rega Apollo og lindolie, har jeg meget svært ved at se sammenhængen i :-)
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Halløj 
Meget typisk for dette forum. Hvor mange af jer har prøvet det? Der bliver ævlet og kævlet uden at folk reelt har hørt det pågældende!?!? Langt ude og pi....... useriøst.
At "sunmusic" påstår at afkobling af højttalere med "dimser" er lige så latterligt, tilhører samme barnlige tilgang til tingene. Der kan være en verden til forskel, jeg har selv oplevet det mere end en gang. Men det er ikke sikkert at det virker på et anlæg fra Bilka.
Drop dog den belastende bedrevidende tilgang til tingene, det eneste det kommer ud af den måde at omgås andre på, er at folk kaster mudder den anden vej.
Kom med en positiv og åben interesse i stedet for. Kom glad, og tænk før du "taler"... |
|
|
halløj selv sure løg. jeg skrev ikke afkobling af højttalere, højttalerKABLER... så LÆS før du skriver og læs i øvrigt lige trådens titel
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Medlem skrev:
Halløj 
Kom med en positiv og åben interesse i stedet for. Kom glad, og tænk før du "taler"...
|
|
|
halløj selv sure løg.
jeg skrev ikke afkobling af højttalere, højttalerKABLER...
så LÆS før du skriver
og læs i øvrigt lige trådens titel
|
|
|
Ok men pointen er vel den samme - om det er afkobling af kabler eller højttalere. Folk bliver stødt af at noget som de mener er noget værd, bliver hånet på den måde du lægger op til 
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweak kan være sjove. Min yndlings-tweak-historie er den der folder sig ud i denne tråd på audiokarma.org og som handler om dette fine lille ur:  som når det er indstillet på en særlig måde (og husk at klistermærket ikke må fjernes!) ændrer lyd og billeder til det bedre i hele det hus, det står i - det virker ikke hvis det står i en bil uden for huset, det viser en test, som en af AKerne laver i tråden. Til min store moro, ser jeg nu at uret også snart kommer i en armbåndsur-udgave: http://www.machinadynamica.com/machina41.htmLæs hele AK-tråden og se løjer: jeg fulgte tråden, da den løb i sin tid (og bidrog vist også til fjollerierne). Det er i øvrigt den mest censurede tråd jeg nogen sinde har fulgt: moderatoren - som startede tråden - fjernede alle uvenlige og mistroiske indlæg! PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Tweak kan være sjove.
Min yndlings-tweak-historie er den der folder sig ud i denne tråd på audiokarma.org og som handler om dette fine lille ur:

som når det er indstillet på en særlig måde (og husk at klistermærket ikke må fjernes!) ændrer lyd og billeder til det bedre i hele det hus, det står i - det virker ikke hvis det står i en bil uden for huset, det viser en test, som en af AKerne laver i tråden.
Til min store moro, ser jeg nu at uret også snart kommer i en armbåndsur-udgave: http://www.machinadynamica.com/machina41.htm
Læs hele AK-tråden og se løjer: jeg fulgte tråden, da den løb i sin tid (og bidrog vist også til fjollerierne). Det er i øvrigt den mest censurede tråd jeg nogen sinde har fulgt: moderatoren - som startede tråden - fjernede alle uvenlige og mistroiske indlæg!
PQR
|
|
|
den er opfindsom, jeg kan ikke lige tyde fra tråden på audiokarma hvad det er der skulle få det til at forbedre lyden, men jeg har nu heller ikke læst så meget. (Et ur kan vel kun være indstillet på en måde - den rigtige...?
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Jeg fatter det ikke helt. Først skærer man kanten i grader, hvilket vil fjerne en del reflektion, hvis da ellers lyset bøjer 90 grader, og vil løbe ud parallelt med skiven. Men så bremser man det så ved at male kanten sort oveni i, og derved får det til at reflektere tilbage "ind" i skiven igen.
Nogle der kan forklare hvorfor man netop gør sådan ? |
|
|
Som de selv skriver, der findes ingen teoretisk forklaring på det. Derfor sammenligner de med humlebien.
|
Til top |
|
|