Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2024 | 02:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Sørgeligt !...... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig skal man forholde sig kritisk til alt hvad man kan blive oplyst af! What So Ever!!!

Jeg har for længe siden opdaget at Hr. Gige og jeg ikke gør samme betragtninger i hifi. Men for fanden, det møder jeg jo konstant også uden for den kære hifi-verden!

Som David skriver læser han ikke High Fidelity mere, jamen samme mulighed er jo også her

Lever standarden ikke op til de krav man sætter, må man jo se den anden vej, er der ikke andre veje, kunne det være en god idé at grave selv, istedet for at smide grus på

That's my piont off view.

Jeg forholder mig stadig kritisk og ser med fra sidelinien herfra, god "debat" drenge



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Carsten starter en tråd på værdig vis ( i et spinkelt håb om en værdig debat ) - og så kommer indlæg på indlæg i en tone som er nedværdigende, nedladende og totalt smageløs, kom dog med nogle værdige indlæg, med indhold, seriøsitet og frem for alt modenhed !

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
David skrev:
Mikkel Gige skrev:

David skrev:
Huhej hvor det går.

Når jeg læser tests af Mikkel Gige, sidder jeg med fornemmelsen af, at jeg lige så godt kunne læse en 5 årigs test af en eller anden plastikscooter, eller actionfigur.

Det er netop denne ekstreme begejstring, der hele tiden står i forreste række, mens man samtidig ikke fornemmer nogen form for kapacitet eller grundviden fra anmelderen - lidt ligesom Homer i en donut shop - "Wuhu - the best food in the world!!!"

Når alt er fantastisk, stjæler anmelderen billedet, fordi han gør sig selv til centrum i stedet for produktet.

Det er simpelthen ufatteligt uproffessionelt.

Hej David!

Kender du historien om bageriet? Den der med lugten... Der er så mange blade og magasiner verden over, der også tester hi-fi. Hvorfor læser du ikke dem i stedet?

Hvis du mener at kunne gøre det bedre selv, hvorfor så ikke "joine" redaktionen, så vi kan få en mere voksen vinkel på tingene, når du mener at jeg skriver "legetøjs"-anmeldelser.

Du skriver: "Det er netop denne ekstreme begejstring, der hele tiden står i forreste række". Sig mig engang, hvor mange af mine anmeldelser har du egentlig læst? Dem alle? Så passer det udtryk vist ikke helt.

Men som sagt... Hvis græsset er grønnere derude et sted, bageriet lugter forkert hér, og fuglene på taget er mere spændende, hvorfor smutter du så ikke bare afsted?

Mage til sur mave og opkast skal man lede længe efter. Jeg synker sjældent så lavt, men... Dit utaknemmelige skarn! Det her er helt gratis for dig, jeg får ingen løn, bruger min egen fritid, og samtidig skal jeg finde mig i sådan en gang opkast.

I allersureste mening,

Mikkel



Så hidsig, så hidsig, Mikkel.

Jeg beklager, at jeg sårer dig så dybt, at du mister besindelsen - det var absolut ikke meningen.

Må jeg henvise til "tænk før du taler"?

Nu var jeg så heldig, at være medlem her på siden før du var, så jeg vil da drømme sødt om, at du tog din egen opfordring op til overvejelse?

Jeg vil da også i samme omgang opfordre dig at holde op med at anmelde, hvis du ikke kan tåle kritik. Verden er skruet sådan sammen, at det ikke er alle, der enige. Så forvent du roligt mere opkast coming your way. 

Vælger man at stikke næsen frem, så skal man også kunne tåle et hak i tuden. Derfor nøjes jeg med at kommentere og udtale mig om det, hvor jeg mener at have noget at byde ind med.

Det er det med at kende sine stærke og svage sider?

Alene af den grund ville jeg ikke skrive anmeldelser, da det vil tage ALT for lang tid. Jeg mener, blandt andet, at man som minimum skal måle testobjektet igennem, før man kan kalde sit arbejde for en anmeldelse. Derfor køber jeg heller ikke High Fidelity mere...

Minitests er noget andet, hvor man bare lige giver en kort beskrivelse og et hurtigt lytteindtryk - måske skal du til at kalde dine "anmeldelser" for minitests? Det passer i mine øjne bedre på dig.

Håber du får tørret opkast op inden den næste spand rammer.

De venligst hilsner,

David


David, hvad skal jeg sige? Du er da fuldstændig uden for pædagogisk rækkevidde.

"Jeg har været på forummet længst tid, øv bøv. Derfor skal du gå væk". Helt ærligt, hvor gammel er du? Er det børnehave-mentalitet jeg er oppe imod?

Jeg vil lade opfordringen stå om, at fise derover hvor du tilsyneladende synes, at græsset er grønnere.

 

Mikkel.

 

Du er en del af redaktionen på dette site, Mikkel.

Og som følge heraf bør du om nogen foregå med et godt eksempel på det administratorerne altid prædiker om at bruge et ordentligt sprog og være saglig.

Og du gør ingen af delene her.

Jeg tager ikke parti for hverken David eller dig og har ikke læst din test.

Men det sprog og den attitude som du bruger her ville kunne udløse en skideballe og en censurering hos enhver anden bruger hvis en administrator kedede sig.

Tal dog ordentligt...



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4582
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Brian, du har helt ret, og jeg lod det løbe af med mig. Det beklager jeg  

Men på den anden side står jeg 100 % ved det jeg har skrevet.

I allerbedste mening,

Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel

Jeg tager hatten af for dig ! flot at du gider at skriver for et så "kræsent" og "meget klogt" publikum.

mvh

Alex

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Heysan4all.

Jeg tænker lige (jo, jeg gør!): Hmmm, hvis nu dette var en side, som primært omhandlede "tjenester" som mænd mod betaling kan få hos visse kvinder, mon så en test af et aktuelt "emne" og efterfølgende anmeldelse af samme ville afstedkomme den samme ophidsede stemning?

Jeg tror det næppe. Jeg må sige, at det er tankevækkende, så meget pladder der tilsyneladende kan skrives som følge af en anmeldelse af et stykke elektrificerbart mekanik. Prøv da lige at løsne hageremmen et hak eller 2, d'herrer! Og ja, hvis du føler dig truffet, er det med garanti tiltænkt dig

Hygge,
Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
jazzman skrev:
David skrev:
Det er simpelthen ufatteligt uproffessionelt.
Gige kan da stave - det er da en start

Skal man nu også til at jagte hinanden hvis man ikke staver korrekt, og det selvom budskabet er særdeles forståeligt

Ja, Christian, hvis Davids budskab er, at man skal være professionel, selv om man er ubetalt amatør, falder det lidt tilbage på en selv, når man samtidig ikke selv kan stave, synes du ikke?

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 478
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hej !......

Prøv lige for sjov skyld (og nej; det er ikke sjovt), at læse hele denne tråd igennem (fra start til slut) uden afbrydelse !......

Igen må jeg undres !......

Er det virkeligt sådan vi ønsker at debatten skal fremtone på dette så ellers så udemærkede forum ?.....

 



__________________
Mvh

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Hej Carsten

Flot at du gider at prøve, men du har med en helt bestemt type mennesker at gøre, det er "se mig" - "hør mig" - "mig først" - "eksponere-mig-selv-facebook-generationen", og de vil skide på hvad du og jeg mener !

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Folks måde og tale eller skrive på, såvel at læse på og forstå hvad det skrives og giver andre ret at have en mening viser hvad de pågældende har imellem ørerne. Det er da lidt trist at se at gennemsnittets IQ kan trækkes så meget ned af nogle få individer. Fred med det.. det er i det sidste ende dem har det skidt...



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Hej Carsten

Flot at du gider at prøve, men du har med en helt bestemt type mennesker at gøre, det er "se mig" - "hør mig" - "mig først" - "eksponere-mig-selv-facebook-generationen", og de vil skide på hvad du og jeg mener !

For din mening er den "rigtige"?

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Heysan4all.

Jeg tænker lige (jo, jeg gør!): Hmmm, hvis nu dette var en side, som primært omhandlede "tjenester" som mænd mod betaling kan få hos visse kvinder, mon så en test af et aktuelt "emne" og efterfølgende anmeldelse af samme ville afstedkomme den samme ophidsede stemning?

Næppe, for vi må da sandelig håbe at ophidselsen var der INDEN den efterfølgende anmeldelse

.....men bortset fra et, så deler jeg dine synspunkter om visse herrers reaktion på omhandlende højttaler-test.


Selv hygge


__________________


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Heysan4all.

Jeg tænker lige (jo, jeg gør!): Hmmm, hvis nu dette var en side, som primært omhandlede "tjenester" som mænd mod betaling kan få hos visse kvinder, mon så en test af et aktuelt "emne" og efterfølgende anmeldelse af samme ville afstedkomme den samme ophidsede stemning?

Det var dog noget ufattelig underligt noget at skrive. Det giver da absolut ingen mening !

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4582
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen!

Jeg vil gerne komme med en undskyldning til jer, som har holdt en god og sober tone. Jeg lod mig rive med af den negative stemning, og fik skrevet nogle ting som jeg bestemt mente, men som på ingen måde hører til i et forum som dette.

Samtidig vil jeg gerne takke jer, som er kommet med ros og støtte. Det glemte jeg under den hede debat. Tusind tak!

Jeg holder mig fra at skrive flere indlæg i denne tråd, og håber på borgfred herfra.

I allerbedste mening,

Mikkel. 

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
brok skrev:

Heysan4all.

Jeg tænker lige (jo, jeg gør!): Hmmm, hvis nu dette var en side, som primært omhandlede "tjenester" som mænd mod betaling kan få hos visse kvinder, mon så en test af et aktuelt "emne" og efterfølgende anmeldelse af samme ville afstedkomme den samme ophidsede stemning?

Det var dog noget ufattelig underligt noget at skrive. Det giver da absolut ingen mening !



Jo, det giver endda riddi riddi stor mening......hvis man har humoristisk sans,
hvilket er en nødvendighed i denne tråd. Ellers bliver det da for grufuldt


__________________


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Nu har jeg læst anmeldelsen af Amphion-højttaleren.

Jeg har svært ved at de det "revolutionerende" i følgende:

Delefrekvensen ligger ved 1200 Hz, for at undgå en deling i det område hvor øret er mest følsomt, 2-5000 Hz! Undertegnede er altså ret følsom ved 1.200 Hz. Og det er han nok ikke alene om!

De udøvende står ikke helt så fast i lydbilledet, og derfor bliver 3-D oplevelsen ikke helt så plastisk. Jeg savner jeg lidt i bredden, lyden når ikke helt ud til højtalerne, men står i ca. 3/4 af bredden mellem højtalerne. Dér røg Best Buy-betegnelsen!

...de er i hvert faldt i stand til at præsentere messingblæsere med skrål og vræl, så du føler dig helt hensat til forreste række lige foran blæserne. Og det er absolut en god ting, for det er altså sådan det lyder ved live oplevelsen. Også bækkener på trommesættet nyder godt af denne egenskab, for de klinger helt eventyrligt godt ud efter stikken har ramt messinget. Lige så med strenge på akustisk guitar og strygeinstrumenter, men så heller ikke mere. På grund af denne – positive – metalklang, så mangler der desværre også noget ”trækasse”-lyd på netop akustisk guitar og strygeinstrumenter. Dér røg Best Buy-betegnelsen igen!

Stemmer gengives med en realistisk og naturlig klang, men metalmembranerne fjerner også en anelse varme. Godt gået! Topklasse!

Konklusion
Disse fantastiske ”små” Argon 2 Anniversary fra Amphion får titlen ”Best Buy” med fra undertegnede. De er også tæt på en ”Topklasse”, men der er et par små detaljer, som gør at de passer bedre ind i den anden kategori. De er fænomenalt gode til prisen, og jeg vil ikke tvivle to sekunder med at anbefale dem, hvis man er på udkig efter et par gode højtaler under 20.000,- stykket.

Best buy???
I teksten stod der desuden at "Amphion også [har] sigtet efter en ”varmere” gengivelse i den nye version".  Uha-uha....forgængeren må være Spitzenklasse!
Og så er jeg helt vild med, at anmelderen lægger ud med et nummer med Katie Melua med
"så meget luft i lydbilledet, at hårene rejste sig over hele kroppen af bar begejstring og glæde".
Kan det have været pumpelyde fra den dynamikdræbende kompression..?  ;-)

Mvh.
Niels



Hej Niels,

Syntes du uhyre præcist rammer min egen følelse med den omtalte test....topklasse



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Chr. R. skrev:
jazzman skrev:
David skrev:
Det er simpelthen ufatteligt uproffessionelt.
Gige kan da stave - det er da en start

Skal man nu også til at jagte hinanden hvis man ikke staver korrekt, og det selvom budskabet er særdeles forståeligt

Ja, Christian, hvis Davids budskab er, at man skal være professionel, selv om man er ubetalt amatør, falder det lidt tilbage på en selv, når man samtidig ikke selv kan stave, synes du ikke?

Fatter simpelhen ikke din holdning. Blot fordi et ord et stavet forkert, så skal man straks hænges ud. Hvis det er den linje der skal præge HIFI4ALL fremover, så har jeg postet mit sidste indlæg her 



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Vi holder her.

De parter der har overtrådt "Retningslinier for brug af forum" og "Tænk før du taler" vil blive kontaktet i løbet af aftenen når moderator staben har haft tid til at gennemgå dagens aktivitet. Vi håber at udfaldet bliver at det ikke vil gentage sig. Som altid er konstruktiv kritik velkommen, men det der er præsteret i denne tråd, samt Amphion tråden ligger vi ikke spalte plads til. Det var vist også det jeg skrev som indlæg nr. 4 i Amphion tråden, så jeg syntes det er en skam at det ikke blev efterlevet.


Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes