Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 00:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: L20 Audio effekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NewClassD
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 18 Juli 2014 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt dem til 2$ (ST Micro) et andet sted, ved 5.000 stk. Men det ændrer ikke meget ved regnestykket :-)

Det ser ud til at mærket er KEC, som kan kan købe i Kina for 0.48$ ved 50 stk.

http://www.aliexpress.com/item/D1047-D1047-Y-2SD1047-KEC-Kor ea-imported-brand-triode-quality-assurance/972756815.html
Til top Vis NewClassD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NewClassD Besøg NewClassD's Websted
 
padfone
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 12 Juli 2014
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 18 Juli 2014 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Til top Vis padfone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af padfone
 
NewClassD
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 21 Juli 2014 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

pt=US_Amplifier_Parts_Components&hash=item1c3b104f96"> L6

Han har også en der hedder L6, som efter min vurdering burde lyde lidt bedre end L20.
Til top Vis NewClassD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NewClassD Besøg NewClassD's Websted
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 31 Juli 2014 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

hej

 så kom de på mine magnepaner ..  syntes bestemt at de gør det godt ..  lige nu gøre jeg dog kun med 40 volt på den med  to stk rifa lytter .. .. meget over overrasket   . ved ikke om lyden ændre sig når der kommer 60 volt på


__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
NewClassD
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 03 August 2014 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Intet kunne jo være sjovere for en audio konstruktør som mig, end se om man kunne slå kineserne i deres eget game.
Altså konstruere et bedre modul, og sælge det for samme eller lavere pris end kineserne.
Det der fangede min nysgerrighed for L20'eren var netop prisen. 115 kr. for et modul der lover 350 Watt i 4 Ohm, det er
godt nok meget billigt, ikke mindst fordi portoen er inkl. Imponerende!
Lidt for sjov har jeg her hen over sommeren prøvet at regne på, hvordan sådan et produkt kunne laves her i Danmark.
Og selvfølgelig kigget lidt nærmere på disse Kina forstærkere. Det første parameter, nemlig kvaliteten er meget nemt at
konkurrere mod.

Det der falder i øjnene når man kigger på diagrammerne er, at der mangler helt basale dele i forstærkeren. F.eks. ville
jeg som konstruktør nok føle det vigtigt at montere en BIAS trimmer, så man kan sikre at der er ens BIAS i begge kanaler.
Og de kunder, der synes det kunne være sjovt, kunne jo også lege med klasse A. Desuden en DC trimmer, så man kan
fintrimme ned til 0 DC.
Og der stopper idéerne selvfølgelig ikke
Der mangler også kortslutningssikring, og kredsløbslayoutet minder meget om en typisk japansk forstærker fra
1970'erne. Der ville jeg også være fristet til at lave noget bedre. Og selvfølgelig kun bruge originale og gode
udgangstransistorer osv. Måske Sanken, det lønner sig altid den dag man virkelig har brug for at ens forstærker skal
præstere noget.
I alt kan jeg komme på 15 forbedringer i forhold til en Kina forstærker, så det er en glidebane af dyrere og bedre
løsninger hehe..

Men hvis man tager i betragtning at der ud over modulerne skal bruges et par køleplader, store lytter, kabinet, trafo, stik
osv. til ialt en 2-3.000 så ville det måske ikke være en katastrofe hvis modulerne kostede mere, hvis det så betød at
funktionerne sad lige i skabet, og lydkvaliteten var meget bedre. Man kan købe en køreklar færdig forstærker i dag med
'gennemsnitlig' lydkvalitet og masser af effekt for 1399. Derfor skal selvbyg efter min mening have markant bedre
lydkvalitet for at give nogen mening, ellers kan man jo lige så godt bare købe den færdige.

Til top Vis NewClassD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NewClassD Besøg NewClassD's Websted
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 04 August 2014 kl. 06:44 | IP-adresse registreret  

selvfølge  er der forskel på kvaliteten .. det komme vi ikke uden om  og jeg er da heller ikke sikker på at modulet holder 20 år.. .. og jo har også selv bemærket at der mangler lige nogle ting som skal ændres lidt .. ..

 men når det så er sagt .. så var det mere for sjov..   strømforsyningen og køler plader har ligget på hylden og ventet i mange år.. så det har kun kostet  .. 2x119kr .. så tror  lige det  går ..  men er også over bevist om at jeg fortsat komme til at spille med mine gs moduler


__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
NewClassD
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 04 August 2014 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Ja det er godt nok utroligt   
Til top Vis NewClassD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NewClassD Besøg NewClassD's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes