Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 21:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Frost’s Bio/Spille-stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frostworld
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 05 August 2014 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa,


Første indlæg! Ville da lige kaste et billede op af hvad jeg har og lege med. Synes folk herinde har imponerende setups, så det
virker måske ikke af så meget i forhold. Og så har jeg kun lige et billede til at starte med.

Overvejer dog at skille mig af med woof'eren og få mig nogle lidt mere kraftigere, men også samtidigt, mere kompetente
højtalere.
Jeg er nemlig ved at blive fan af en lidt minimalistisk tilgang og have færre, men tilgengæld fantastisk, enheder.

Men udstyrslisten er:

Anlæg: Onkyo TX-SR608
TV: Philips 60", model: 60PFL6008H
Højtalere: B&W CM8
Subwoofer: SVS PB12-PLUS
PC: Steiger Dynamics LEET

Til top Vis Frostworld's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frostworld
 
xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 25 September 2014 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Ser lækkert ud - har selv lige investeret i CM8'eren. Men har ikke haft tid til at få dem trimmet ind endnu... Men det glæder jeg mig
til.

Er det et 2.1 system ?

/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1537
Sendt: 26 September 2014 kl. 06:21 | IP-adresse registreret  

Flot setup.

Overvejer at gå samme vej og kun bruge et sæt front og ikke alle de andre surround højttaler.

Er der noget du savner ved ikke at have fuld surround?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 26 September 2014 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Smukt syn
Mere kompetente højttalere? Hvorfor så ikke anskaffe en sub mere? Du skal en del op i pris, mener jeg, før du har noget der kan modsvare disse B&W
sammen med 2 SVS subs 😜 Ved så godt at det går mod strømmen i forhold til dit ønske om en minimalistisk tilgang, men lige højttalere kan det ikke
svare sig at gøre mindre, der skal flyttes noget luft, og det "fylder" 😝

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 28 September 2014 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Hvis du går efter udelukkende stereo lyd - så overvej en kraftigere forstærker til dine B&W. Har fået leget lidt med mine her i
weekenden. Jeg har prøvet med min Denon AVR-3313 og min Yamaha RX-A1010 - for at se hvad der trak disse ht bedst. Her må
jeg sige at jeg var overrasket over hvor stor forskel der var på de to. På papiret er Yamaha'en de svageste af de 2 - men de 3,6 kilo
den vejer mere end Denon'en må betyde et eller andet. For den har væsentlig bedre greb om enhederne og lyden er væsentlig
mere afbalanceret og letflydende. Bassen er blevet mere fast og præcis - klart den går ikke super dybt, men syns faktisk de spiller
det meste musik med autoritet og en ro der er helt befriende i forhold til det jeg havde før. Jeg driver dem bi-ampet i et 5.1 setup
med en XTC sub. Lader jeg subben spille med ved stereo så går systemet dybere og man kan godt mærke der flyttes lidt mere luft
men lyden hænger stadig utroligt godt sammen - har stadig ikke besluttet mig for hvad der lyder bedst.

Klart der findes større og bedre ht derude, men man skal godt op i pris inden man vinder noget - og de blir ikke nemmere at drive
for forstærkeren, så der ville jeg nok starte. De fortjener den bedste forstærkning man har råd til, og jeg er sikker på de blot
kvitterer med bedre lyd.
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 18 Oktober 2014 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

xtreme skrev:
Hvis du går efter udelukkende stereo lyd - så overvej en kraftigere forstærker til dine B&W. Har fået leget lidt med mine her i
weekenden. Jeg har prøvet med min Denon AVR-3313 og min Yamaha RX-A1010 - for at se hvad der trak disse ht bedst. Her må
jeg sige at jeg var overrasket over hvor stor forskel der var på de to. På papiret er Yamaha'en de svageste af de 2 - men de 3,6 kilo
den vejer mere end Denon'en må betyde et eller andet. For den har væsentlig bedre greb om enhederne og lyden er væsentlig
mere afbalanceret og letflydende. Bassen er blevet mere fast og præcis - klart den går ikke super dybt, men syns faktisk de spiller
det meste musik med autoritet og en ro der er helt befriende i forhold til det jeg havde før. Jeg driver dem bi-ampet i et 5.1 setup
med en XTC sub. Lader jeg subben spille med ved stereo så går systemet dybere og man kan godt mærke der flyttes lidt mere luft
men lyden hænger stadig utroligt godt sammen - har stadig ikke besluttet mig for hvad der lyder bedst.

Klart der findes større og bedre ht derude, men man skal godt op i pris inden man vinder noget - og de blir ikke nemmere at drive
for forstærkeren, så der ville jeg nok starte. De fortjener den bedste forstærkning man har råd til, og jeg er sikker på de blot
kvitterer med bedre lyd.


Lad os lige hurtigt blive enige om, at der kan være stor forskel på receivere... Og lad os så sige at Frostworld's receiver blev skiftet ud med en
dedikeret stereo-forstærker istedet, gerne en god en af slagsen, SÅ sker der løjer.

Synes slet ikke at man bør kunne tage nogen som helst beslutning til bedre højttalere, når det er Onkyo'en der skal trække (hvis den skal) de nye.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 18 Oktober 2014 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Og EN GOD DAC.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes