Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 11:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Windows 7 tips til audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lao Tzu
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Computer4music

Bruger siden: 14 Juni 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

henko skrev:
Lao Tzu skrev:
Guiden fra Native Instruments i starten af denne tråd er en generel guide til bedre audio processing. Der
lægges meget vægt på
latency, hvilket er
relevant for live mixing, men i mindre grad for musikafspilning. Latency har ingen relation til hvorvidt en DAC er asynkron, hvis der er en effekt
vil det
være øget latency.

Asynkron DAC kan afhjælpe jitter, som er et problem, der slet ikke nævnes i guiden. Men forslagene til at reducere belastningen af USB-bussen
og
computeren generelt vil sikkert bidrage til at mindske evt. problemer med jitter.


jeps, det kan være relevant ved live mixing. jeg havde nok bare ikke fantasi nok til at forstille mig at der var nogen i dette forum der fokuserede

andet end afspilning!

Jeg skulle nok have sagt denne guide er overflødig, hvis man har en galvanisk afkolbet dac og kun afspiller musik! :-)



Øh, har jeg misforstået noget? Det var jo dig, der henviste til guiden igen
Til top Vis Lao Tzu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lao Tzu Besøg Lao Tzu's Websted
 
henko
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Lao Tzu skrev:
henko skrev:
Lao Tzu skrev:
Guiden fra Native Instruments i starten af denne tråd er en generel guide til
bedre audio processing. Der
lægges meget vægt på
latency, hvilket er
relevant for live mixing, men i mindre grad for musikafspilning. Latency har ingen relation til hvorvidt en DAC er asynkron, hvis der er
en effekt
vil det
være øget latency.

Asynkron DAC kan afhjælpe jitter, som er et problem, der slet ikke nævnes i guiden. Men forslagene til at reducere belastningen af
USB-bussen
og
computeren generelt vil sikkert bidrage til at mindske evt. problemer med jitter.


jeps, det kan være relevant ved live mixing. jeg havde nok bare ikke fantasi nok til at forstille mig at der var nogen i dette forum der
fokuserede

andet end afspilning!

Jeg skulle nok have sagt denne guide er overflødig, hvis man har en galvanisk afkolbet dac og kun afspiller musik! :-)



Øh, har jeg misforstået noget? Det var jo dig, der henviste til guiden igen


jeg skulle måske have lagt mærke til at guiden var på en hjemmeside for en producent til studielydudstyr! Jeg syns nu stadig det er
relevant at forskellen mellem behovet mellem mixing og afspilning. Det er heldigvis afklaret nu;-)
Til top Vis henko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henko
 
henko
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

jeg skulle måske have lagt mærke til at guiden var på en hjemmeside for en producent til studielydudstyr! Jeg syns nu stadig det er
relevant at forstå forskellen mellem behovet til mixing og afspilning. Det er heldigvis afklaret nu;-)
Til top Vis henko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henko
 
Lao Tzu
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Computer4music

Bruger siden: 14 Juni 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Godt ord igen. No hard feelings.
Til top Vis Lao Tzu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lao Tzu Besøg Lao Tzu's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes