Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 19:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Totalt skift i stil (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mads-st
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2013
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 01 September 2014 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Jeg har mere eller mindre solgt hele mig stereoanlæg, mangler lige det sidste primare grej og så er jeg tilbage til starten.

Jeg havde oprindeligt et fuldt primare setup med et sæt SA Explorer som skulle vise sig at blive en alt for stor mundfuld i forhold til mit forbrug. Jeg har derfor valgt at sigte efter noget der er mindre og mere simpelt. Det skal stadig lyde godt ( uden at behøver komme op i Explorer niveauet da det nok bliver svært) og meget allround da mit musik spektre spænder meget vidt. Jeg har tænkt mig at smutte ned til en b&o forhandler og se hvad de har af simple løsninger og hvordan sådan noget lyder. Derudover har jeg tænkt lidt på sonos men er kommet lidt over i en tankegang hvor jeg tror at sonos er nemt og smart! Men lyden er ikke noget at prale af? Ret mig hvis jeg tager fejl :-) vil slet ikke træde nogen over fødderne. Jeg ønsker et setup der kan streame musik, hvor der er mulighed for at tilslutte en cd afspiller eller senere en pladeafspiller og hvor højtalerne er i bookshelf størrelse. Skulle de være tynde i lyden har jeg tænkt lidt på en subwoofer.

Har i nogle ideer til systemer der kunne være værd at tage ud og lytte lidt til? Specifikke systemer? Jeg har intet imod brugt markedet og skal mest bruge det til baggrundsmusik når jeg læser ( hvilket jeg gør ca 8 timer om dagen) og til lidt film og selvfølgelig en gang imellem når der skal slappes af med lidt lækkert musik hvor alt kan lukkes ude. Jeg åben overfor alle bud og søger inder store og hele inspiration :-) på forhånd tusind tak for jeres hjælp
Til top Vis mads-st's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mads-st
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 01 September 2014 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Et bud kunne være et sæt Snell K eller K2 (brugte), som jeg tror du ville blive meget glad for. Og så kunne du så kigge lidt på hvad Onkyo og Yamaha byder på af mini/midi anlæg med streaming muligheder.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Migo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 555
Sendt: 01 September 2014 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hvad er dit budget??
Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo
 
mads-st
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2013
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 01 September 2014 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

8-10.000kr. ca.

De ser spændene ud, de snell k samt k2 helt klart noget jeg vil kigge på
Til top Vis mads-st's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mads-st
 
olen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 01 September 2014 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hvad med en arcam solo Mini + en Sonos Connect. Syntes altid Arcam har leveret ok lyd til pengene.

__________________
Mvh
Ole
Til top Vis olen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olen
 
mads-st
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2013
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 01 September 2014 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

det var også en mulighed, men tror du at den kan spille en lille lejlighed på ca. 20 kvm op? altså ikke festniveau men alm
lytteniveau og er der mulighed for tilslutning af pladeafspiller?
Til top Vis mads-st's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mads-st
 
Cesse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 324
Sendt: 02 September 2014 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

mads-st skrev:
Hej med jer.

Jeg har mere eller mindre solgt hele mig stereoanlæg, mangler lige det sidste primare grej og så er jeg tilbage til starten.

Jeg havde oprindeligt et fuldt primare setup med et sæt SA Explorer som skulle vise sig at blive en alt for stor mundfuld i
forhold til mit forbrug. Jeg har derfor valgt at sigte efter noget der er mindre og mere simpelt. Det skal stadig lyde godt (
uden at behøver komme op i Explorer niveauet da det nok bliver svært) og meget allround da mit musik spektre spænder
meget vidt. Jeg har tænkt mig at smutte ned til en b&o forhandler og se hvad de har af simple løsninger og hvordan sådan
noget lyder. Derudover har jeg tænkt lidt på sonos men er kommet lidt over i en tankegang hvor jeg tror at sonos er nemt
og smart! Men lyden er ikke noget at prale af? Ret mig hvis jeg tager fejl :-) vil slet ikke træde nogen over fødderne. Jeg
ønsker et setup der kan streame musik, hvor der er mulighed for at tilslutte en cd afspiller eller senere en pladeafspiller og
hvor højtalerne er i bookshelf størrelse. Skulle de være tynde i lyden har jeg tænkt lidt på en subwoofer.

Har i nogle ideer til systemer der kunne være værd at tage ud og lytte lidt til? Specifikke systemer? Jeg har intet imod brugt
markedet og skal mest bruge det til baggrundsmusik når jeg læser ( hvilket jeg gør ca 8 timer om dagen) og til lidt film og
selvfølgelig en gang imellem når der skal slappes af med lidt lækkert musik hvor alt kan lukkes ude. Jeg åben overfor alle
bud og søger inder store og hele inspiration :-) på forhånd tusind tak for jeres hjælp




Hvis jeg var dig, så ville jeg købe
http://www.montana.dk/da/Living/Produkter/Product-Overview/M ontana-hifi/
Ved godt det er en dyr løsning, når man også skal have reol med , men sådan en Montana Sound Unit og et sæt medium
højttaler spiller altså PI**E godt, hvis du spørger mig

Og tror det er lige hvad du søger, en unit til at streame med også et sæt reolhøjttalere.

__________________
Hilsen Cesse ;)

Nakamichi og DIY
Til top Vis Cesse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cesse
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes