Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 22:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Jazz og Rør - Gug stil (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 30 September 2014 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Hej Alle sammen!
Jeg har vidst haft et par stykker af disse tråde gennem tiden – men nu forsøger jeg igen. Denne gang vil jeg forsøge om jeg kan holde tråden opdateret i takt med udskiftning af udstyr – et lidt ømt emne – da jeg skifter ud lidt for tit.

Jeg er oprigtig glad for musik – og ønsker egentligt bare at nyde musikken – men den konstante lyst til lige at prøve det og det og det – bliver ved med at være der. Dog er der igennem tiden blevet ”genkøbt” nogle apparater – uden det nødvendigvis har været en god forretning – så er jeg blevet en hel del erfaringer rigere. Hifi er en hobby – og jeg elsker at læse om de forskellige lytteindtryk men elsker i lige så høj grad at afprøve udstyr – og inden for vores hobby oplever jeg heldigvis at folk generelt er positive over for byttehandler – en kultur jeg synes er rigtig fed!

Mit anlæg består i skrivende stund af følgende komponenter:

Højtalere: B&W Matrix 2, en klassisk engelsk højtaler – som spiller tørt, og med en let tilbagetrukket mellemtone. Den er varm i klangen, og spiller lidt monitoragtigt – dog uden at være alt for neutral. Jeg valgte dette sæt fremfor et sæt Tannoy Revolution R2. Grunden til at jeg beholdte B&W’erne var den totale udeblivelse af ”imponatorfaktor” Når man A/B testede mod Tannoy fik man det indtryk af Tannoy gerne ville ”stråle” lidt mere. Når det så er sagt – så er disse højtalere også kun på lånt tid – da vi er nogle stykker som har gang i et ambitiøst højtalerprojekt – det kan i læse mere om her: Umami <<husk link

Forstærker: Ars-Sonum Filarmonia Se, en rigtig lækker push/pull rørforstærker, håndbygget Spansk hifi! Den er utroligt detaljeret – og leverer en rigtig ”luftig” lyd. Impnerende hvad man kan få ud af små 30 watt.

Pladespiller: Hjemmebygget pladespiller, som består af 50mm plint i zebrano finer, motorstyring er fra origin live, tonearm er fra engelske inspire hifi – og hedder Firaball X100. Den er baseret på en rega-arm – men opbygget med blandt andet kulfiberarm og andet hoved. Har fået rigtig
gode anmeldelser med på vejen – og spiller da også klart bedre end min gamle RB300 arm.

Pickup: Transfiguration Axia, lækker lidt mere upræcist lyd i forhold til de andre transfiguration modeller – passer godt til min musiksmag (jazz) – om end jeg overvejer om jeg skal have en DL-103 i stedet.

Dac: North star design dac 192, ”audio-heaven” edition. Jeg havde for et par år siden en North start dac, men efter at have afprøvet forskellige dacs gennem de sidste par – er valget igen faldet på north star. Dette på trods af at det lokale ”hifislæng” var ret enige om at north star var lidt kedeligt og anonymt – men trods de lidt kritiske røster har jeg savnet den lige siden jeg solgte den. Min nuværende udgave er opgraderet på alle leder og kanter – med nye modstande og andre udgangskondensatorer med mere.

RIAA: Thorhauge Intersection Riaa, med tilhørende Intersection MC Stepup. Thorhauge sættet aføste min Jolida JD9 – primært pga jeg skulle have en riaa med lavere gain – da jeg havde fået en ny Trafo. Men jeg endte med at blive så glad for hele thorhauge sættet at jeg valgte at beholde det hele! Thorhauge sættet er muligvis ikke verdens mest detaljeret – men det spiller lækkert og jeg er helt på bølgelængde med Steens holdning til lyd her!

USB/SPDIF: Helt ny Audio-gd digital interface 2014! Den nye audio-gd som bliver leveret i 1 kabinet hvor psu er bygget sammen med konverter. Jeg har fået lavet min således at i2s outputtet er mappet på samme måde som northstar’en – så forbinder via et 20cm i2s kabel (rj45 til formålet). Jeg kan ikke så meget om lyden endnu – men der er masser detaljer og den klarer alt fra 44 -> 192.

Højtalerkabler: er fra Black Rhodium, polar samurai dct. Har haft dem i et par år efterhånden – og de gør et godt arbejde med at lede lyden ud i højtalerne :).

Signalkabler: er DIY. Her anvendes et lidt specielt ”blå” kabel – kendt fra Aalborgområdet – som et kabel der er svært at slå. Vi har prøvet det op mod adskillige kabler – og vi mangler stadig at finde et bedre kabel.


Jeg skal lige have taget nogle nye billeder - men her er der lidt at starte med:




 



 




 
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 30 September 2014 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Og her er der lige et "oversigtsbillede" fra tiden med tannoy.



Vi er lige blevet færdige med at renovere vores hus - så der mangler stadig at komme et par billede op op væggende osv - men kommer tid kommer råd
:).

Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 30 September 2014 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Glemte linket til vores umami-højtaler-projekt:

Audiodidakt Umami

:)
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
pof@
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 941
Sendt: 30 September 2014 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Ars-Sonum Filarmonia Se, en rigtig lækker push/pull rørforstærker, håndbygget Spansk hifi! Den er utroligt detaljeret – og leverer
en rigtig ”luftig” lyd. Impnerende hvad man kan få ud af små 30 watt.

Sjovt med en PP forstærker, som hedder SE
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 30 September 2014 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Ja - det var også min tanke - :) måske den bare skulle heder 2. eller noget :)
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 30 September 2014 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Ja - det var også min tanke - :) måske den bare skulle heder 2. eller noget :)


SE som begreb er vel oftere anvendt til Special Edition, der kan forekommer ved alle produkter, frem for som Single Ended, der kun anvendes ved forstærkere. Set i den sammenhæng er det sjovere hvis en højttaler hedder SE
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 30 September 2014 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Som jeg skriver er jeg lidt i tvivl om hvorvidt min pickup er lidt for detaljeret - og om jeg istedet ønsker mig en DL-103. Derudover skal min forstærker stå sin endelige prøve på torsdag - hvor jeg skal se om den kan trække vores højtalerprojekt (umamierne) godtnok.

Det mest statiske i mit setup må nok siges at være min pladespiller - måske fordi jeg har brugt så lang tid på at finde de rigtige dele - så det har ligesom været konstanten - i en evigt flygtigt masse af udstyr :)
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 30 September 2014 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

efterklang skrev:
ronnih skrev:
Ja - det var også min tanke - :) måske den bare skulle heder 2. eller noget :)


SE som begreb er vel oftere anvendt til Special Edition, der kan forekommer ved alle produkter, frem for som Single Ended, der kun anvendes ved forstærkere. Set i den sammenhæng er det sjovere hvis en højttaler hedder SE




Det kan godt være at SE - i dette tilfælde er special edition. og ikke second. Jeg kan prøve at høre Richardo - som har lavet den.
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 01 Oktober 2014 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige dele et par tanker omkring min Ars-sonum! Den bliver fra fabrikken leveret med 4 stk E34L rør. En variant som JJ laver - der vidst har nogle forbedrede egenskaber - og som i guitarbrug kan klare mere strøm inden de forvrænger.

Driver rørene er JJ E8CC, samt 2 stk. JAN 5751. Da jeg modtog min - var den brugt, så jeg var i tvivl om levetiden på rørene. Mest udgangsrørene, da de små signalrør jo kan klare uanede(læs:
mange) timer - og de står "frit" - og ikke gemt væk inde i et apparat.

Når man læser tråde med andre Ars-Sonum ejere, er der en form for konsensus om at de medfødte rør er dem man bruger. Jeg var dog nysgerrig, især fordi jeg igen og igen har hørt hvor stor forskel de forskellige rør kan give.

Jeg havde selv lidt rør på "lager" - men tænkte at jeg ville prøve noget helt "nyt gammelt" - så fik en sending frisk nos fra pyndt. Det kan godt anbefales at handle der - jeg har også brugt ebay rigtig meget - men når det kommer til NOS er jeg mere kritisk - der er SÅ meget svindel i forbindelse med handel med rør.

Jeg endte med at købe følgende:

Input tube:
Philips SQ E88CC fra Holland.

og driver og fase-inverter er
2 stk. Siemens ECC82 fra 70'erne.

De er stadig ved at blive spillet til - men der var en forskel at spore - jeg tror især at philips røret har gjort underværker. Det er kommet en mere "sprød" og røragtig lyd over det hele.

Jeg var stadig lidt i tvivl om udgangsrøret - så mens jeg gik og gruplede lidt over hvad jeg ville - faldt jeg over et helt nyt sæt Matchet 6CA7EH. Modsat alm. EL34 er disse rør "fat"bottle - hvilket om ikke fremstår lidt mere maskulint i forhold til EL34. Mine forventninger var ikke store, Så hold da op jeg fik et shock da jeg installerede røret! Jeg har aldrig før hørt så stor forskel i forbindelse med rørskifte!

Hele lydbilledet blev trukket "tilbage" - og der kom en blødere top - og mere defineret bund. Karakteristika som klæder mit system rigtig godt! Alting kommer ligesom til at "svinge" mere - og det bliver knap så sterilt! Som om det hele lige "steg" 5 grader.

Jeg har lige skrevet til Ars-Sonum for at høre om det er gangbart med det rør - inden jeg tør satse 100% på det. Der er nemlig ingen bias justering på forstærkeren - men de elektriske egenskaber burde være det samme. Som jeg læser det, så er 6ca7 røret udviklet som en power pentrode - for at undgå nogle copyright problemer - i forbindelse med introduktion af EL34 røret i USA.

Det får mig selvfølgelig til at overveje om jeg skal prøve nogle af dyrere varianter der findes - måske prøve et KT77 rør - som også skulle kunne fungere i min forstærker.

Jeg har vedhæftet et par billeder her fra en grå onsdag morgen. Så hygger det lidt med "ild" i rørpejsen:

Ars Sonum - nu med "tykke" flasker:
 

Mit lille "lager" af rør:
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 01 Oktober 2014 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Hej
6ca7 er en power Tetrode, ikke en power pentode, der er en vis forskel.
Og de har lidt andre arbejdspunkter end El 34..... Den kan bruges i stedet for El34 i mange forstærkere, men ikke i alle.
Og hvis der sad 5751 i driveren, er det helt forkert, det er ikke magen til et Ecc82, som der skal sidde, langt fra.... Det ville blive belastet helt forkert.

Mvh
Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted
 
NGHNGH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 01 Oktober 2014 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Ser elegant ud,og stor omhu i udvælgelsen af spændende komponenter , men umiddelbart kan det se problematisk ud med
den ene B&W klemt inde i et hjørne og den anden nærmest "frit svævende" ....

antager støvsugeren ikke er en del af den akustiske tilpasning :-)
Til top Vis NGHNGH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NGHNGH
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 01 Oktober 2014 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

ABaudio skrev:
Hej
6ca7 er en power Tetrode, ikke en power pentode, der er en vis forskel.
Og de har lidt andre arbejdspunkter end El 34..... Den kan bruges i stedet for El34 i mange forstærkere, men ikke i alle.
Og hvis der sad 5751 i driveren, er det helt forkert, det er ikke magen til et Ecc82, som der skal sidde, langt fra.... Det ville blive belastet helt forkert.

Mvh
Allan


Hej Allan!
Deu har ret - jeg fik skrevet forkert x2. Kan desværre ikke rette i mit indlæg.

Driver rør er: JAN5814-A altså ECC82 - så min udskiftning er god nok.
Jeg har forhørt mig hos konstruktøren - om hvorvidt det er OK med brug af 6CA7.

Ellers må jeg bare invistere i nogle nye E34L - for der er simpelthen så stor forskel i lyden - at dem jeg fik dem med må være slidte.

:)
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 01 Oktober 2014 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

NGHNGH skrev:
Ser elegant ud,og stor omhu i udvælgelsen af spændende komponenter , men umiddelbart kan det se problematisk ud med
den ene B&W klemt inde i et hjørne og den anden nærmest "frit svævende" ....

antager støvsugeren ikke er en del af den akustiske tilpasning :-)


Hej - tak for din kommentar.
Jeg oplever ikke at det påvirker lyden at den ene B&W står med en større friside end den anden. Men nu er B&W'erne også lukkede konstruktioner.
Måske det på virker basrefleks-systemer tydligere.

Vores DIY projekt (umami) er heldigvis også et lukket system. Og det var lidt kompromiet for at kunne have lyd i vores ny-renoverede etage.
Dertil skal siges at jeg har fået lavet "hifi" strøm. Altså en seperat-gruppe hvor der kører 2 x5 kvadrat til stikkontakten + 2,5 kvm. jord.
Ikke at jeg tror det gør en forskel - men det føles godt :)

Ups med støvsugeren - den har umiddelbart ingen effekt på lyden - når den er slukket ihvertfald :)
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 01 Oktober 2014 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Klassisk opsætning med rør og vinyl. Hvordan oplever du forskellen fra Tannoy til B & W og hvorfor skiftede du?
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 01 Oktober 2014 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Hej Jøka!
Jeg fik begge modeller ind - næsten samtidigt, og besluttede mig for at jeg kun skulle beholde det ene sæt - og her faldt valget som sagt på B&W.

Jeg vil beskrive forskellen som "ud af æsken" og "ind i æsken" - hvor B&W er lidt mere ind i æsken. Tannoy'en spillede ret "stort" og flot - men gjorde også lidt mere opmærksom på sig selv. Faktisk ville de fleste nok vælge tannoy - i en 30min. A/B test - da den på mange områder virker meget mere levende og sprælsk. Dog havde tannoy den ulempe at de relativt små enheder - og basrefleksen bevirkede lidt boomet i mit rum - altså lidt "påtvunget" i forhold til B&W'ens lidt mere tørre fremstilling.

B&W er altså - i min stue - og mine ører - langt mere neutral, og minder lidt mere om den vej vi går med vores højtaler-projekt. Uden dog at kunne sammenlignes.

Når det så er sagt vil jeg ikke fremhæve den ene højtaler som værende meget bedre end den anden -blot anderledes - og B&W'en er bestemt heller ikke fejlfri - der er trods alt grænser for hvor meget lyd der kan komme ud af en 2vejs højtaler med en 30 watts rørforstærker - i en halv stor stue :).

Men som "mellemstation" indtil jeg får mit eget sæt umami lavet færdig gør de et fortræffeligt job.

Jeg må hellere slutte med at sige at 90% procent at min musik er Jazz fra 50'erne og 60'erne - primært bebob/hardbob og cool jazz - hvilket gør at lyden godt må være lidt "tør" og ikke alt for langt fremme i skoene - sådan nyder jeg den ihvertfald bedst :)

vh
Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
Caspersteen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 139
Sendt: 01 Oktober 2014 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Der er sgu generelt for lidt Iron Maiden og Motorhead i dit liv
Til top Vis Caspersteen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Caspersteen
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 01 Oktober 2014 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Hej Jøka! Jeg fik begge modeller ind - næsten samtidigt, og besluttede mig for at jeg kun skulle beholde det ene sæt - og her faldt
valget som sagt på B&W. Jeg vil beskrive forskellen som "ud af æsken" og "ind i æsken" - hvor B&W er lidt mere ind i æsken. Tannoy'en spillede ret
"stort" og flot - men gjorde også lidt mere opmærksom på sig selv. Faktisk ville de fleste nok vælge tannoy - i en 30min. A/B test - da den på mange
områder virker meget mere levende og sprælsk. Dog havde tannoy den ulempe at de relativt små enheder - og basrefleksen bevirkede lidt boomet i
mit rum - altså lidt "påtvunget" i forhold til B&W'ens lidt mere tørre fremstilling. B&W er altså - i min stue - og mine ører - langt mere neutral, og
minder lidt mere om den vej vi går med vores højtaler-projekt. Uden dog at kunne sammenlignes. Når det så er sagt vil jeg ikke fremhæve den ene
højtaler som værende meget bedre end den anden -blot anderledes - og B&W'en er bestemt heller ikke fejlfri - der er trods alt grænser for hvor meget
lyd der kan komme ud af en 2vejs højtaler med en 30 watts rørforstærker - i en halv stor stue :). Men som "mellemstation" indtil jeg får mit eget sæt
umami lavet færdig gør de et fortræffeligt job. Jeg må hellere slutte med at sige at 90% procent at min musik er Jazz fra 50'erne og 60'erne - primært
bebob/hardbob og cool jazz - hvilket gør at lyden godt må være lidt "tør" og ikke alt for langt fremme i skoene - sådan nyder jeg den ihvertfald bedst
:) vh Ronni


Udmærket måde at beskrive forskellen på de to højttalere i din opsætning. Jeg er klar over et basrefleks system kan virke 'boomet' som du skriver, og
derfor kan være sværere at få til at samspille med rummet end et trykkammer system. Egentlig mærkeligt at ganske få fremstiller højttaler med
sidstnævnte system.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 01 Oktober 2014 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Caspersteen skrev:
Der er sgu generelt for lidt Iron Maiden og Motorhead i dit liv


Ja - jeg er lidt gammel og grå :)
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 01 Oktober 2014 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

jøka skrev:

Udmærket måde at beskrive forskellen på de to højttalere i din opsætning. Jeg er klar over et basrefleks system kan virke 'boomet' som du skriver, og
derfor kan være sværere at få til at samspille med rummet end et trykkammer system. Egentlig mærkeligt at ganske få fremstiller højttaler med
sidstnævnte system.


Jeg er helt enig i din betragtning. Jeg tror personligt at basrefleks har vundet så stor indpas fordi det giver mulighed for at lave stuevenlige højtalere,
som yder godt med få watt. Det kan vel lidt ses som en konsekvens af vores måde at indrette os på. Hvor vores koner får mere og mere magt - og
højtalre skal fylde mindre og mindre. Dermed ikke sagt at man ikke kan lave basrefleks der spiller lige så godt - eller bedre end lukket konstruktioner -
jeg tror bare at mange af de mindre konstruktoiner der er designet med basrefleks - er motiveret af førnævnte.

vh Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes