Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 19:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Nordic Dynamic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Bliver Nordic Dynamic en succes?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
15 [50,00%]
13 [43,33%]
2 [6,67%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

I forlængelse af tråden om Loudness War igen og Lyngdorf: DR Radio kan ikke gengive lyden fra en Nilfisk støvsuger, hvor man prøve at sætte et projekt i gang, nemlig det nordiske initiativ kaldet "Nordic Dynamic".

Derfor tro i at "Nordic Dynamic" ville blive en succes eller fiasko, fordi at løbet er kørt og det er mere at Peter Lyngdorf, der sælger færre og færre rigtig hifi anlæg og højtaler i sin butikker.

Og de stor pladeselskaber og radio stationer er da totalt ligeglad med at med at en lille mand fra Danmark, prøve at redde den god indspilning, for deres fokus ligge et helt anden sted.

Og Peter Lyngdorf med sin kamp mod Loudness War med projekt "Nordic Dynamic", bare er komme 20 år forsendt.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
broelling
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Februar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 427
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 05:33 | IP-adresse registreret  

Tror måske nok at løbet er kørt, men samtidig tar' jeg helt sikkert hatten af for at en mand fra Danmark vil prøve at gøre noget ved det. Vil ikke stemme nej forbi jeg håber på et ja... :)

__________________
Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
Til top Vis broelling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af broelling Besøg broelling's Websted
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

Desværre se virkeligheden anderledes ud, og det er først efter 20 år at man finde ud af at der er et stort problem og ønske at gøre noget ved det, det er så bare alt alt for sent at gøre noget.

Tro desværre at Peter Lyngdorf stå ret alene med det for pladeselskaber og radio stationer er da totalt ligeglad, det samme er forbruger.

Tænke bare på hvor mange tråde er er om musik streaming i dette forum, og der er lang fra tale om Hifi kvalitet i de mange af opsætninger der blive brugt, de fleste bruge sikke kun Mp3 musik filer som deres eneste kilde eller internetradio, og mange er skam meget glade for dette løsning og kunne ikke drømme om at bruge andet, for det er jo så let, og man har med en tryk på en knap tilgang til tusinde af vis af musik nummer og radio kanaler.

Det er det man skal forholde sig til, nemlig at de flest hele ville vælge praktik og lette løsning over Hifi kvalitet og kan ikke se at der er et problem, tro desværre at løbet helt er kørt fra Pop, Rock, Techno og andre nye musikformer, det er så bare et spørgsmål om hvornår at Loudness War indhenter Jazz og klassisk og derved er det lykkes for ladeselskaber og radio stationer helt at ødelægge musik som en kunstart, det hele er et spørgsmål om server plads hos musik streaming tjeneste og hos radio stationer, tro mig at når de begynde at løbe tør for plads så udkomme musikken kun i mono, og det gør vel hele ikke noget da de fleste afspille jo musik fra en eller anden form for mono højtaler.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Jeg tror løbet er kørt, det bliver allerhøjest en niche i havet af musik produceret nu og i fremtiden
De fleste kunder til musik er stort set ligeglade eller aner ikke at der bedre lyd end det de lytter til lige nu
og hvis det koster mere end de løsninger de allerede har, så har det slet ingen interresse.
Så jeg har stemt nej, da jeg ikke tror udviklingen kan standses eller vendes

__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 21 Oktober 2014 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Peter Lyngdorf's projekt er stærkt tiltrængt ud fra min opfattelse af virkeligheden. Mit ønske er at han får succes med den store opgave. For det bliver
en stor og vanskelig opgave. Det kræver en holdningsændring omkring "hvad god lydgengivelse" er. Hvor mange steder hører man den demonstreret?
Hvor mange har tid i en travl hverdag til at sætte sig koncentreret ned og lytte til en nyindkøbte superindspilning i fred og ro? Der skal jo også tjekkes
Facebook, SMS'er, anbefalede Youtube videoer, Webreklamer, ........ Og så er der jo også adgang til Wimp, Spotify og alle de andre musiktjenester som
står til rådighed for det samme beløb pr måned som musikudgivelsen man lige har købt. "Hvor er et dumt" er tanken mens man går hen til
lydanlægget og dæmper lyden for herefter at opleve de svage passager i den dynamisk perfekte indspilning forsvinde i hverdagsstøjen og lyden fra
Nilfisken.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Zathan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 23 Oktober 2014 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har stemt ja. fordi jeg inderligt håber han får succes med det. Jeg vil hellere end gerne købe en CD eller LP stemplet med
"Nordic Dynamic" der har god dynamik. For selv om jeg har tinitus og susen for ørene. Kan jeg stadig godt høre forskel. Jeg bliver
nemlig ikke nær så træt af at lytte til et stykke musik med god dynamik, som jeg gør af at lytte til musik sovset til af Loudness
Wars.
Det er også en af grundende til at jeg er begyndt at lytte til vinyl igen. Især plader fra før 90'erne hvor det begyndte at gå galt.

__________________
Mvh.
Zathan
Mit Udstyr
Til top Vis Zathan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zathan
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 28 Oktober 2014 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Nogle der er stødt på indspilning med mærket "Nordic Dynamic", eller er "Nordic Dynamic" bare et fatamorgana
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
zmilet
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 28 Oktober 2014 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu har jeg stemt Ja, for håber da virkelig at det går op for musik branchen, at der er noget galt, nu har jeg set en del video på youtube omkring dette problem, så hen af vejen laves der forhåbenligt noget fornuftigt dynamisk musik igen.

Har siddet lige og leget med måling af Loudness på mine cd, og hold da op en forskel der er, mange bliver hurtigt smidt ud af drevet igen, andre bliver i og der bliver nærlyttet. I gætter selv hvilke der næsten ryger ud med det samme

Mvh. zmilet
Til top Vis zmilet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zmilet
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Har sendt en klage til DR, men det er jo nok spild af tid, fik fgl. svar retur.

Vi har modtaget din klage over vores bitreduktion. Jeg skal prøve at svare på den.

Det er korrekt, at DR både komprimerer og bitreducerer visse af vore kanaler. Men vi gør det med fuld opmærksomhed på, hvad musikken benyttes til på de pågældende kanaler.

For at give et eksempel ville det ikke give mening at udsende ukomprimeret i fuld bitopløsning, når vi taler om P3 eller P4. Disse kanaler er en blanding af tale og musik, og størstedelen (96%) af lytterne hører radio på køkkenhøjttalere eller i bilen. Ingen af disse lokaliteter har den perfekte gengivelse, og ingen af dem kan få glæde af en høj bitopløsning. Til gengæld er P2 ikke komprimeret så voldsomt, når vi sender koncerterne fra koncertsalen eller fra andre sale. (Det er i øvrigt forbavsende få mennesker, der kan høre forskel på en CD og de 198 kBit/sek som vi sender den klassiske musik på.)

Men når vi bitreducerer, skyldes det at der ellers ikke er plads nok til rådighed for os. I en DAB-blok er der 2Mbit/sek i alt, og dem fordeler vi bedst muligt til de kanaler, vi ønsker at sende – eller som vi har pligt til at sende for andre. Vi kar desværre ikke bare bruge løs – og har heller ikke behov for det, specielt da kun få DAB-modtagere har mulighed for at modtage højere bitrater.

Modsat en del streamingtjenester eller NET-radiokanaler gør vi en del ud af at sende tingene bedst muligt over for størstedelen af lytterne og skifter bitrate efter indhold. Selv i HI-FI-klubben kan man købe modtagere til NET-baserede tjenester. Flere af disse sender med ned til 32 kBit joint stereo.

Men vil man høre musik i fuld opløsning og fuld dynamik, er der kun én løsning – og det er at gå i koncertsalen. Man kan naturligvis også købe de nye højkvalitets-CD-er eller måske blot normale CD-er, der reducerer den naturlige analoge lyd til 2MBit/sek i 24 bit opløsning – men det er ikke det, som DR ønsker eller må.

Venlig hilsen

Ole Hviid



__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Det er helt åbenlyst, udfra dette svar at DR ikke anser det for at være et problem, uanset den valgte komprimering og reducering
Du har fået et standard "teflon" svar der passer til alle.
Fagre nye verden
Godt jeg har mine lper endnu, så kan man da i det mindste lytte til den højeste opløsning der findes, for den er ikke digital med de løsninger der
findes mest tilgængelige lige nu

__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Det hele handler om plads og atter plads, derfor blive man ved med at komprimerer og bitreducerer. og det er ligegyldig om det er lyd eller billede at komprimerer og bitreducerer ind til at kvalitet er så ringen at man kun kan høre musik over en clockradio og i den stil og se tv/film over en smartphone, dette ville i længet gå ud over film og tv serie i UHD som ikke i længet blive ringe end SD og lyden fra tv er jo i en Mp3 som er komprimerer    

Men der er jo 5% der gå op i lyd og billede kvalitet, desværre er det ikke nok og netop derfor er vores hobby ved at uddød
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 01 November 2014 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Peter Lyngdorf's projekt er stærkt tiltrængt ud fra min opfattelse af virkeligheden. Mit ønske er at han får succes med den store
opgave. For det bliver
en stor og vanskelig opgave. Det kræver en holdningsændring omkring "hvad god lydgengivelse" er. Hvor mange steder hører man den demonstreret?
Hvor mange har tid i en travl hverdag til at sætte sig koncentreret ned og lytte til en nyindkøbte superindspilning i fred og ro? Der skal jo også tjekkes
Facebook, SMS'er, anbefalede Youtube videoer, Webreklamer, ........ Og så er der jo også adgang til Wimp, Spotify og alle de andre musiktjenester
som
står til rådighed for det samme beløb pr måned som musikudgivelsen man lige har købt. "Hvor er et dumt" er tanken mens man går hen til
lydanlægget og dæmper lyden for herefter at opleve de svage passager i den dynamisk perfekte indspilning forsvinde i hverdagsstøjen og lyden fra
Nilfisken.


Enig. Verden står desværre ikke stille blot en gang imellem. Der er meget "larm" derude. Det er ikke lige nemt at vælge hvad tiden skal bruges til for
der er så mange muligheder. Kvalitet tæller mere end kvantitet, men i øjeblikket tæller dette desværre ikke.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes