Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 07:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nyt højtaler kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt vild med din ide, og den får mig til at smile. Og fedt at du fik brugbar hjælp. Hifi mangler sgu også lidt bling bling til at holde alle andre hifitosser lidt nede på jorden. Så kan vi jo sidder og kigge på vores dyre, og ikke blærede kabler og håbe at øllen eller vinen får os til at glemme det. Awesome!

Jeg tror jeg vil sætte mit qed genisis til igen. Det er tykt
Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Gernera skrev:
Hvis jeg skal være ærlig, så er det primært grundet det visuelle, at de skal
være tykke. Jeg synes personligt selv, at det ser pænere ud.
Men for det ikke skal være løgn, så vil jeg faktisk prøve med en
vandslange.. Køber dog lige et par kabel sko og noget flexstrømpe.
Jeg lyder sikkert som en tumper, men vil give det et forsøg, hvor jeg så
efterfølgende vil have nogle ORDENTLIGE kabler. :)
Jeg takker for hjælpen alle, og hvis i lyster, vil jeg da lige smide et billede
op af resultatet.   


Det gode ved mit forslag er at du både får god lyd til rimelige penge og samtidig har noget at fylde i din slange
du skal nok op på 20Ø indvendigt mål for at kunne trække kablet igennem


__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Talk 3 koster knap 60kr meteren, og hvis det bare lyder halvt så godt som Mikkel, og andre siger, er det så ikke Highend
Eller er vi der igen hvor prisen bestemmer og ikke kvaliteten/performancen

Mvh
Birger


Det vil også mene

__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Så er det faktisk bare nogle kanel bukser jeg mangler. ;)
Har set på lidt forskellige, hvor den helt billige billige til 15 kr. (Fuld plast)
er at overveje, men så igen.. Har også set noget fra Viablue til en 65 kr.
Stk, som bestemt også kunne overvejes!

Måske i kender et godt sted med et fornuftigt udvalg? Har ikke lige været
heldig på eBay. :)
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 01 November 2014 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Genial ide:) det er der vist ikke ret mange der har tænkt på før. Jeg bruger Van den hul clearwater lagt dobbelt til bassen også en lus af
samme kabel til toppen. Det er det billigeste kabel jeg haft og det mest vellydene, især når det er lagt dobbelt. Kan ske man skulle finde en
vandslange og smide dem i, vi har noget slange på 1" på jobbet, en sexy gul slange det må gå godt i spænd med et trægulv
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 01 November 2014 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Så har bætte Gerner været i børnehave og tegnet vandslanger!


Som i kan se, så er dette faktisk min plan. Jeg vil skaffe mig noget lækkert og fleksibelt vandslange, hvor jeg så fører kablerne igennem. Herefter skal jeg finde enten de normale kabelbukser som følgende: http://hificable.dk/produkter/6-diverse-tilbehoer/363-cable- pants-2-conductor/ Eller om jeg skal flotte mig og skaffe mig sådan nogle her: http://hificable.dk/produkter/6-diverse-tilbehoer/614-viablu e-splitter-sc-42/
Kigger man lidt fremadrettet, hvis man altså får lavet et PÆNT kabel, så vil man uanset kabel man fører igennem, have et lækkert vandslange kabel!
Det kunne ske at dette var en banebrydende idé, så hvem der end har pengene til det, så får patent på l**tet!

Jeg vender tilbage med updates når jeg får anskaffet mig noget slange (Skal nok til Gentofte i dag, og der kan man få vandslanger i dyrebiksen!).

God lørdag til alle sammen!

Hilsen
Gerner
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 01 November 2014 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Hej

Indledningsvis er det ikke kablets tykkelse der er afgørende for kvaliteten. Hvis tykkelsen er af betydning for trådstarter kan dette
kabel fra Van Damme være en mulighed. Velkonstrueret kabel som jeg selv har afprøvet tidligere. Det er faktisk ganske godt til
prisen!

http://markgrantcables.co.uk/shop/index.php?main_page=produc t_info&products_id=399

__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 01 November 2014 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Der kunne endda være en lyd mæssig gevinst hvis der er plads til at feks fylde sand eller andet i vandslange sammen med kabler for at dæmpe
vibrationer kablet

__________________
Vi hører alle forskelligt
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 01 November 2014 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Hej

Indledningsvis er det ikke kablets tykkelse der er afgørende for kvaliteten. Hvis tykkelsen er af betydning for trådstarter kan dette
kabel fra Van Damme være en mulighed. Velkonstrueret kabel som jeg selv har afprøvet tidligere. Det er faktisk ganske godt til
prisen!

http://markgrantcables.co.uk/shop/index.php?main_page=produc t_info&products_id=399


Er godt klar over, at det ikke er tykkelsen der gør det! Jeg har bare set en del tykke kabler på det seneste, og jeg er blevet helt pjattet med det. Det kunne jo være, at jeg ikke var den eneste herinde, som havde en "passion" for - Tykke DIY kabler - Men jeg kan jo nemt have kvalitets kabler i en vandslange, som vist højere oppe.
Mine nuværende kabler er de billige nede fra HiFiKlubben, som egentligt virker fint nok.. De bliver forsøgskaniner i første omgang, også selvom de er stive som en i helvede.. Hvis det lykkes, så kommer der lige et par lækre kabler i i stedet.

Bestiller diverse krympeflex, flexstrømper og kabel bukser hjem i dag, så en gang i næste uge har jeg et "Vandslange kabel". ;-)
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 01 November 2014 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

The Real Wiz skrev:
Der kunne endda være en lyd mæssig gevinst hvis der er plads til at feks fylde sand eller andet i vandslange sammen med kabler for at dæmpe
vibrationer kablet


Det lyder da som en genialt idé.. Nu er det jo en vandslange, så måske man skulle prøve med vand. Er måske lidt for risikabelt, men sand kunne da godt være en mulighed, men sikke tunge kabler man så vil få.
Er da blevet hel varm på dette, for er nok noget af det mest underlige, men sjoveste jeg længe har hørt af kabelmageri.
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 01 November 2014 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Gernera skrev:
Nu da mit anlæg alligevel ikke er et af de mest prangende, så ville det være idioti at betale 1000 kr. for et kabel.. Derfor ser jeg
dette som en måde, at få bedre kabler, men samtidigt også få et par lækre og pæne kabler. :-)


Om du så havde et anlæg til en halv million kroner, så havde det stadig været idioti at købe et kabel til adskillige tusinde kroner.


Du er tydeligvis ikke en der har prøvet forskellige kabler på et anlæg til en ½ million eller mere
Selv på gode anlæg til langt mindre beløb kan der være stor forskel, jeg skriver ikke at det er prisen på kabler der er afgørende for hvor godt det er og vil mene at de kabler jeg har forslået er i den lydmæssige high-end klasse uanset pris, men at påstå at alle hifi entusiaster som mener der er forskel på diverse kabler er "idioter" hvad gør det dig til ?

Måske du er letter døv eller også udtaler du dig måske om noget du aldrig har prøvet, måske dit anlæg ikke viser eller kan vise en forskel, enten fordi der ingen forskel er eller fordi dit anlæg er for ringe til at vise hvad forskellen er

__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 01 November 2014 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Gernera skrev:
Så har bætte Gerner været i børnehave og tegnet vandslanger! [IMG]


Fint .... så mangler du bare at smutte på dx.com og købe en 3farvet lysdiode kæde til at smide i samme slange, hvorefter du sætter controlleren til at slow motion farveskift   :)

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 01 November 2014 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Det er jo snart JUL, så ville det værre på sin plads med at lægge en jule led kæde i vandslange af den type der skifter farve, så slå man to fluer med et smæk, nemlig at være en tyk højtaler kable og julepynt på samme tid   
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 01 November 2014 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Meget sjovt og fint projekt du har gang i......og så er det helt uden at være risi.....kabelt.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 01 November 2014 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Søren Andersen skrev:
Du er tydeligvis ikke en der har prøvet forskellige kabler på et anlæg til en ½ million eller mere
Selv på gode anlæg til langt mindre beløb kan der være stor forskel, jeg skriver ikke at det er prisen på kabler der er afgørende for hvor godt det er
og vil mene at de kabler jeg har forslået er i den lydmæssige high-end klasse uanset pris, men at påstå at alle hifi entusiaster som mener der er
forskel på diverse kabler er "idioter" hvad gør det dig til ?

Måske du er letter døv eller også udtaler du dig måske om noget du aldrig har prøvet, måske dit anlæg ikke viser eller kan vise en forskel, enten
fordi der ingen forskel er eller fordi dit anlæg er for ringe til at vise hvad forskellen er


Nu skal du vist lige læse mit indlæg én gang til.. Hvor i mit indlæg påstår jeg, at der ikke kan være forskel på kabler?

Jeg er ikke interesseret i endnu en 'er-der-hørbar-forskel-på-kabler-eller-ej'-diskussion. Min pointe er blot, at jeg synes priserne på de såkaldte
'high-end' (eller ofte bare 'hifi') kabler er absurde. Hvordan kan man nogensinde retfærdiggøre et prisskilt på f.eks. 5.000,- kr. for et USB kabel? Det
er jo bondefangeri.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 01 November 2014 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Måske er der lige nu opfunden en ny kable type, nemlig vandslange hifi kablet, dette kan så levers med enten sand eller vand, fås med eller uden led lys, gad vide hvor mange high end kable producent der kaste sig over dette ny type lyd kable, og hvornår se vi det på marked til 20.000 kr. meter
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 01 November 2014 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Søren Andersen skrev:
Du er tydeligvis ikke en der har prøvet forskellige kabler på et anlæg til en ½ million eller mere
Selv på gode anlæg til langt mindre beløb kan der være stor forskel, jeg skriver ikke at det er prisen på kabler der er afgørende for hvor godt det er
og vil mene at de kabler jeg har forslået er i den lydmæssige high-end klasse uanset pris, men at påstå at alle hifi entusiaster som mener der er
forskel på diverse kabler er "idioter" hvad gør det dig til ?

Måske du er letter døv eller også udtaler du dig måske om noget du aldrig har prøvet, måske dit anlæg ikke viser eller kan vise en forskel, enten
fordi der ingen forskel er eller fordi dit anlæg er for ringe til at vise hvad forskellen er


Nu skal du vist lige læse mit indlæg én gang til.. Hvor i mit indlæg påstår jeg, at der ikke kan være forskel på kabler?

Jeg er ikke interesseret i endnu en 'er-der-hørbar-forskel-på-kabler-eller-ej'-diskussion. Min pointe er blot, at jeg synes priserne på de såkaldte
'high-end' (eller ofte bare 'hifi') kabler er absurde. Hvordan kan man nogensinde retfærdiggøre et prisskilt på f.eks. 5.000,- kr. for et USB kabel? Det
er jo bondefangeri.
Nemlig.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 01 November 2014 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hehe, ja og 5.000 kr. for et audio usb kable er skam billige, se bare her Light Harmonic LightSpeed USB Cable og ja det er absurde, men hele audio brancher er vel på en eller anden måde helt absurde, især den del der producer kabler

Desværre er det bare meget let at snyde med audio kabler og netop derfor blive der snydt igen og igen, dette har ikke noget at gøre med lydkvalitet men hvem der kan overgår prisen.

I dag er det blive at fordi at der står en absurde pris på et kable, ja så må dette jo værre menge gang beder, man sådan se sandheden jo ikke ud, og i dag kan man jo se hvilke kable producent der er villige til at snyde, når det udsende usb og hdmi kabler til absurde priser, ja selve stor anerkende kable mærker har kaste sig ud i dette kable eventyr, de burde vide bedre.

Og ja kable marked er blevet til hvem snyde de minder kloge og det at værre seriøse kable producent er blive tabt på vejen.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 01 November 2014 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
Gernera skrev:
Så har bætte Gerner været i børnehave og tegnet vandslanger! [IMG]


Fint .... så mangler du bare at smutte på dx.com og købe en 3farvet lysdiode kæde til at smide i samme slange, hvorefter du sætter controlleren til at
slow motion farveskift   :)


Hmm... Den havde jeg ikke lige tænkt over, men måske noget trykluftslamge, armeret og transparent, og så løbelys, i den vej signalet skal gå
Måske en flot blå farve... Ikke et øje vil være tørt.

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 01 November 2014 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
Gernera skrev:
Så har bætte Gerner været i børnehave og tegnet vandslanger! [IMG]


Fint .... så mangler du bare at smutte på dx.com og købe en 3farvet lysdiode kæde til at smide i samme slange, hvorefter du sætter controlleren til at slow motion farveskift   :)
.....og det skal s'fø'li' kun lyse, når musikken spiller.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes