Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. maj 2024 | 00:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Vis jeres pladespiller setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 11 December 2014 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

I tråd med at LP vinder frem, så kunne de værre spænde at se jeres Pladespiller setup og hvilken grund til at i har valgt lige netop dette setup, dette kunne jo blive en god inspiration kilde til andre (som mig) der har planer om at kast sig over dette spænde medie
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 11 December 2014 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Spændende tråd holder mig lige i baggrunden, da jeg har gang i en tråd med mit setup.

Men vender måske tilbage og følger naturligvis tråden her.

Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 11 December 2014 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Dette er min og har haft den i lang tid efterhånden. Se for neden, hvad diverse dele er for nogen.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 11 December 2014 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Spændende tråd, så vil snarest tage lodt billeder af mine sorte Thorens, selvom et par stykker er foreviget andre steder herinde

Mvh
Birger

Nå ja, der er vist nok en der skal have skiftet armen og pickuppen, men det må vente til næste weekend, måske?
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Wendt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 11 December 2014 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Jeg viser gerne min pladespiller frem (igen). Jeg har lige nu en ældre dansk produceret prototype, der går (gik) under navnet GENUIN. Et velvalgt navn til en plint som er fræset ud af en massiv skiffersten og hvor pladetallerkenen vejer adskillige kilo og består af henholdsvis en messing og stål tallerken, der er sat sammen. Armen er en Dynavector 505, designet sidst i 70’erne og stadig blandt de absolutte topmodeller. PU er Ortofon’s MC 3000, der vel har 25 år på bagen, men er utrolig velholdt og spiller som en drøm. Altså pladespiller, der er mellem 25 og 36 år gammel og formentlig spiller bedre end 9,9 ud af 10i nye pladespillere der sælges i dag.

Har netop bestilt en ny pladespiller. Den nye pladespiller er måske ikke verdens suverænt bedst, men det er verdens suverænt fedeste og har været et ikon siden den kom frem sidst i 1970’erne. Så folk selv gætte hvad det er for en. Fælles for både Genuin’en og nyanskaffelsen er at de har utrolig høj masse, hvilket giver bedre bund i lyden.

Har i øvrigt også ejet sådan en Thorens som Allanowich har. Den er også en rigtig god pladespiller som jo faktisk kan købes til menneskepenge. 



__________________
Rør & horn
Mit setup http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=97807&PN=1
Til top Vis Wendt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wendt Besøg Wendt's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 11 December 2014 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Godt initiativ. Må se at få taget nogle fotos af de vel efterhånden 8-9 stykker, som det med årene er blevet til, i skabe, skuffer og andre gemmer
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3095
Sendt: 11 December 2014 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Her et par billeder af mit "Monster". En DIY udgave af Platine Vedier. Ca. 65 kg træ, blyhagl, stål og alu. Der er monteret tre arme - Triplanar med Sumiko Palo Santos, Dynavector 507 mkII med Dynavector DV-X1s pickupper samt en Jelco med Transfiguration Orpeheus.





__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 11 December 2014 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Er vokset op med vinyl de sidste 40 år så det har altid været et medie som skulle være der for vinyl nydelse.

For mig har det bare altid været Beogram fra Bang & Olufsen der styrede den del af verden.

Som jeg huske det tilbage fra 1990 til slutningen af '90rne så havde jeg et elendigt hvidt Phillips eller noget kombi anlæg med indbygget pladespiller omkring efterskole 1990 lavet af plastic for det meste men nyt og gratis havde det været så ok for den tid hvor musik begyndte at virke ganske effektivt på at ville kunne beherske en guitar før eller siden.

Fra slut '90rne hvor en Beogram 1202 fra familien jeg havde lyttet en del til blev min har det været Beograms af forskellige slags. 1202 har jeg stadig et sted. Dog blev det til tangential arm for at finde ud hvad det skulle gøre godt for. Sådan er det egentlig stadig.

Hvad tiltrækker? Design men også nydelse fremfor et eller andet der ikke siger mig en skid ved at se på det. B&O opfylder kravet fint uanset hvad Beogram jeg vælger. Samt at jeg kan få dem ordentligt serviceret når tid er hvilket er ikke ret tit.

Mine 2 favorit kørende lige nu Beogram er 6006 og 6500.

 

Ovenstående er for det meste 6500 i hvid. En model der hører med det fulde Beosystem 6500. En top model med MMC 2
pickup. Blev solgt i København som ny omkring år 1991

 

Beogram 6006 original hvid er '80 svaret på Beogram 8000 men til 6000 serien med sorte knapper/stil. Sjælden model som jeg kun kender 2 af i DK hvoraf min er en af dem. Jeg fandt den i efteråret 2007 sammen med resten af Beosystem 6000 og det system har jeg stadig bare komplet siden dengang jeg købte det på Lauritz.com. Det var egentligt dødt men reddet og fungerer stadig rigtigt godt her 6 år senere. Den kører med MMC 20CL og var ligeledes en top model den gang i start '80rne.
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 11 December 2014 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

 

Ovenstående Beogram 6500 i sort/krom udgave. Blev kun udskiftet på grund af muligheden for et skift til hvidt uden at den store jagt på det havde foregået overhovedet.

Arve stykke er den ovenstående Beogram 2200 fra 1979 som må havde været tabt på tidspunkt. Elektronikken er lidt underlig samt låget er knækket.

 

http://i114.photobucket.com/albums/n277/Friedmett/Beomaster8 000001-4.jpg

Ovenstående er min tidligere Beogram 8002 som viste sig at være fantastisk da jeg endelig fik den serviceret ordentligt af Martin/Dillen fra Beoworld. Det var den første B&O ting han lavede for mig tilbage i efteråret 2007. Den fungerer sikkert stadig ligeså godt idag.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2152
Sendt: 11 December 2014 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

De er virkelig flotte alle de beogram tangential pladespillere, og samtidig har de en betjeningskomfort som mange pladespillerproducenter
kunne lære en del af. Kunne du ikke sætte sætte din pladespiller op ved siden af beomaster 6000, og så evt have en CD afsp. under
beomasteren, dem har B&O da også lavet en del af. For bånd er vel idag næsten lige så meget historie som billedrørstv.   

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 11 December 2014 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Amazon model 2 serie II med SME 309 arm, Shelter 7000 pickup, balanceret signaloverførsel med Cardas Clear phonokabel til Ayre P5xe riaa og videre med balanceret Ayre Signature signalkabel til forforstærker. Target grammofonhylde.

Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 11 December 2014 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Her lidt billeder.
 
 
Det er ikke ledt at holde en Beogram TX støvfri, når den står på en hylde.
Bang&Olufsen - Beogram TX pladespiller. H. 8 L. 49 B. 38 cm.
Product : MMC1 - Produced from : 1984 - 1996 -
Designed by : Jacob Jensen - Finish : Silver metal / black
 
 
Serien fra Decca, med navnet Plase 4 stereo.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1252
Sendt: 12 December 2014 kl. 05:38 | IP-adresse registreret  

Lige rundet de 25år....





__________________
Rør med følelse og horn i panden :-)
Til top Vis Flemming's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flemming
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 12 December 2014 kl. 06:29 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
De er virkelig flotte alle de beogram tangential pladespillere, og samtidig har de en betjeningskomfort
som mange pladespillerproducenter
kunne lære en del af. Kunne du ikke sætte sætte din pladespiller op ved siden af beomaster 6000, og så evt have en CD
afsp. under
beomasteren, dem har B&O da også lavet en del af. For bånd er vel idag næsten lige så meget historie som billedrørstv.   


Jo sagtens. Jeg har stadig min velfungerende CDX jeg kan forbinde efter behov til Beosysten 6000 så der er der intet
problem. Det er bare med min holdning til bånd efter at gå over til Beocords at de kan sagtens være et vellydende og lang
tids bevarende medie at gøre med. Derfor roder jeg stadig med det og Beocord 6000 fungerer faktisk ganske godt. Behovet
for cd til det system er bare ikke så relevant som at bruge en Beocord 9000 til at lave optagelser med.

Til sidst er der bare at holde Beosystem 6000 så originalt som det kan være for der er kun få af dem i original hvid som et
komplet system.
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 12 December 2014 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Ja køn er den ikke, min gamle Garrard 301 pladespiller, men den kan spille musik med klarhed, dynamik og med slagkraft i bunden og samtidigt
gengive let og luftigt i de høje frekvenser og det har den gjort i over 20 år efterhånden uden problemer af nogen art, den skal bare have et
halvårligt eftersyn med nyt fedt til lejet og lidt til de bevægelige dele. Så den holder nok min tid ud



__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 12 December 2014 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se, at du benytter Pete Riggles VTAF-anordning. En meget Storm P'sk konstruktion, der er lige så enkel, som den er smart. Jeg antager, at den fungerer godt?

I øvrigt fantastisk at tænke på, at Garrard nåede at producere hundredetusindevis af pladespillere. Jeg har på et tidspunkt hørt, at da produktionen var på sit højeste, så havde Garrard 4.000 mand ansat. Jeg har søgt at få tallet bekræftet, men de få kilder, jeg er stødt på, kan nok ikke siges at være valide.

Nå, men Garrard eksisterede jo også, da pladespilleren var på sit højeste som primær kilde til musikafspilning.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 12 December 2014 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det fede ved en vinylmaskine som Rammas er, at det ikke "bare" er en færdigkøbt helhed, men forskellige "stumper" (plint, værk,
armboard, osv) selektivt sammensat.
Og sikkert sammensat på en måde, hvor kun lydresultatet tæller.
Grim ? Næh, det syntes jeg egentlig ikke
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 12 December 2014 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Jeg kan se, at du benytter Pete Riggles VTAF-anordning. En meget Storm P'sk konstruktion, der er lige så enkel, som
den er smart. Jeg antager, at den fungerer godt?

I øvrigt fantastisk at tænke på, at Garrard nåede at producere hundredetusindevis af pladespillere. Jeg har på et tidspunkt hørt, at da
produktionen var på sit højeste, så havde Garrard 4.000 mand ansat. Jeg har søgt at få tallet bekræftet, men de få kilder, jeg er stødt på, kan
nok ikke siges at være valide.

Nå, men Garrard eksisterede jo også, da pladespilleren var på sit højeste som primær kilde til musikafspilning.


Garrard startede helt tilbage i 1930erne med nogen for tiden heftige konstruktioner bla Garrard 4F
Garrard 301eren blev til i 1950erne som studiepladespiller og blev blandt andet anvendt af BBC og den meget berømte piratstation ude i den
engelske kanal.
I starten var 301 med greasebearing ligesom den jeg bruger (fedtbaseret leje), men omkring 1959 gik Garrard over til oliesmøring, pga. af det
stigende antal Garrard 301 der blev indleveret med helt indtørret leje og i mange tilfælde ødelagt af kørsel uden fedt, med slup i lejet med andre
ord, heller ikke i 1950erne kunne folk læse manualer og udføre minimal pleje og vedligeholdelse
Senere i 1960erne kom en videreudvikling af 301 med modellen Garrard 401 med en på papiret bedre motor og et mere moderne udtryk
designmæssigt, det hævdes i hardcore Garrard kredse at hvis man kombinerer et 301 chassis med en 401 motor, så står man med en forrygende
kombination, men det kræver at man køber en Garrard 401 og skrælder den for motoren og flytter pully,ophæng og mellemhjul over og får
tilpasset det hele efterfølgende, men det kunne være spændende at prøve, men synd at bruge en 401 til det formål.
En af de største sælgere for Garrard var faktisk SP 25 Mk I,II,III,IV modellen, stadig med mellemhjul, herefter gik de over til remdrift feks. SP 80
og SP 100, de blev ikke den helt store succes og storhedstiden for Garrard var forbi.

__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 12 December 2014 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
Jeg syntes det fede ved en vinylmaskine som Rammas er, at det ikke "bare" er en færdigkøbt helhed, men forskellige
"stumper" (plint, værk,
armboard, osv) selektivt sammensat.
Og sikkert sammensat på en måde, hvor kun lydresultatet tæller.
Grim ? Næh, det syntes jeg egentlig ikke


Det er ikke helt ved siden af, nils valla, da jeg fik den ind i sin tid var den nok mere et lig end en fungerende pladespiller
Lejet sad mere eller mindre fast, mellemhjulet var stenhårdt og porøst, fjedrene til motor og pullyarm var slidte og hang, pully´en var skævslidt
altså totalt ubrugelig, stængerne i chassiet var fast irret og kunne ikke bruges.
Jo det var noget af en udfordring jeg stod med.
Min motivation for at påbegynde et større renoverings projekt var ikke særlig stort dengang, da jeg ejede en fremragende Pierre Lurne Roma
pladespiller som jeg var godt tilfreds med.
Men da jeg af natur er nysgerrig, begyndte jeg at researche lidt på Garrard og deres historie og kom til den konklusion at jeg var nødt til at få
den gjort spilleklar, det er en beslutning jeg ikke har fortrudt, for den står her endnu og indtil videre er der ikke andre pladespillere der har vippet
den af pinden, og slet ikke mht. til den lyd den kan gengive.
Kosmetisk er den ikke køn, det er et spørgsmål om at smide 1000£ + porto frem og tilbage i England hos Audio-Grail, så kommer den tilbage i en
stand som er på højde med dengang den var ny, men den slags penge har jeg ikke haft mulighed for at investere i projektet, desværre.
Men det vigtigste, nemlig lydkvaliteten er helt i top

__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 12 December 2014 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa

En fin tråd. Min gamle rillefræser er en pioneer PL510A fra 1976. Jeg kunne aldrig finde på at købe en ny pladespiller fremstillet inden for de seneste år.

 

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 

Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes