Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 21:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Diy AR PH3 Riaa (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 541
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Hvad så BoyDK, hvordan går det i Storbyen, har du fået gang i din RIAA og dine fine traffoer, eller skal du en tur forbi på MC'en.
Ellers kunne det jo være jeg skulle en tur forbi Storbyen og høre dit setup, det har jeg jo til gode, mest kunne det være spændende at
høre din Pæretræs PickUp. Jeg kigger jo lidt efter ny og bedre PU.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Du får besøg på "kværnen" efter nærmere aftale. Ville ikke gøre riaa´en færdig før jeg havde trafoerne i orden/brumfri. Det er efterhånden ved at blive en plage..... med andre ord, det får du lov til. Ringer en eller anden dag, hvis jeg ikke slår hovedet i stykker ved at banke det i muren i mellemtiden

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 541
Sendt: 24 September 2015 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Nå BoyDK, er du snart med på PH3 bølgen?
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 24 September 2015 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Det var da pokkers, som du presser på.
Til andre der måtte være intersseret... Grunden er seovfølgelig, at jeg skal ha´ stepup på, og før jeg har en 100% brumfri stepup, har jeg gearet projektet en anelse i baggrunden. Nu har jeg søgt hjæp omkring at få mine Silk stepuptrafoer brumfri (der er en eller anden i det midtjydske, der har en anelse mere fingerspitzgefühl, end jeg har), der mener, at han kan det pis, så når jeg har svar derfra, går jeg i gang med at få den monteret i dens respektive kasse. Nu er min bekendte ikke kendt for at arbejde hurtigt, så det kan da godt ha´ lange udsigter

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 25 September 2015 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Jamen nu må det så være min tur til at udøve presset. Hva´ så Miav??? Har du snart fået leget så meget med de dér SacThailand (Silk) trafoer, så de kan kaldes brumfri??? Det er jo det eneste incitament, der mangler, for at få mig i "bunken" og få PH3´eren monteret i kasse m.m. Der var vist også noget med en tur til storbyen for at dufte til Single Malt, friskkværnet kaffe, en IPA og så et lyt på et gammelt pæretræ???

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 541
Sendt: 27 September 2015 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Du behøver vist ikke at presse, føler mig i hvert tilfælde godt presset, jeg kører pt. med mere end 10 overtimer om ugen.

Men kabinettet er lavet og hullerne er også lavet, og de passer både i størrelse og placering, hvilket jeg har hørt skulle være meget svært.

Så der mangler faktisk kun en gang maling, samt montering. Så mon ikke SILK traffoerne spiller før din PH3 Riaa.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 27 September 2015 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Er så glad for, at jeg fandt det rigtige sted at købe hulller. Og så oven i købet hos én, der forstår at placere dem med perfekt finish. Spændt på at se, hvad sådan et par huller ender med at koste i dagens mønt. ed af at høre, at du er presset, men smags- og lytteindtrykkene ligger stadig og venter i den jydske hovedstad

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 541
Sendt: 28 September 2015 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hej BoyDK
Her kan du lige se hvordan kabinettet ser ud, det bliver samme stil som PH3 RIAA'en, det kunne jo være du alligevel ikke skulle bruge den,
og i et øjebliks forvirring forærede den til mig.



Huller er monteret , og kabinettet er grundet så det ikke ruster, for det er lavet i jern for bedst mulig afskærmning.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 28 September 2015 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Som sædvanligt super arbejde/finish fra din hånd, yepppps.... intet mindre. Men havde måske (og kun måske) på fornemmelsen, at de kunne blive sværee at vride ud af dig igen, hvis den spiller op til eller bedre, end de andre du har samlet sammen

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Rom blev jo ikke bygget på en dag, det går ikke altid helt så hurtigt, men nu kom der da en nettrafo hjem.
Det originale powersupply kører med to separate glødeforsyninger, hvoraf den ene er løftet dc-mæssigt, derfor de to separate 9 volts viklinger. De 165 volt gi´r efter ensretning og udglatning 233 volt dc, så skal der "kun" brændes 23 volt af i regulerings-FET´en ned til de 210 volt. Det kan vist ikke passe bedre.



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud. Hvordan bukker du pladerne? Pladebukkere er jo rimeligt dyre, og de små bordmodeller har jeg ikke kunnet finde i DK.

Jeg er derfor ved at udvikle en lille simpel pladebukker selv. Derfor vil jeg gerne høre hvordan du har gjort.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hvis du ser godt efter, så er det Miav, der har bukket. Smed mine Silk trafoer ned til ham, da jeg ikke selv kunne komme af med det sidste brummen. Så det er ham, vi skal ha´ på banen, men mener, at han har noget bukkemaskine ude på hans arbejde.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Det var også stilet til Miav - tænkte blot at et "Citer" ikke var nødvendigt. Jeg har selv brugt banke metoden tidligere, men pænt bliver det ikke. Tror jeg kan lave en fungerende metalbukker til under 500 kr.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Rom blev jo ikke bygget på en dag, det går ikke altid helt så hurtigt, men nu kom der da en nettrafo hjem.
Det originale powersupply kører med to separate glødeforsyninger, hvoraf den ene er løftet dc-mæssigt, derfor de to separate 9 volts viklinger. De 165 volt gi´r efter ensretning og udglatning 233 volt dc, så skal der "kun" brændes 23 volt af i regulerings-FET´en ned til de 210 volt. Det kan vist ikke passe bedre.

.....n****r så fik du dan endelig, den lille spradebasse dér..... 

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Ser godt ud. Hvordan bukker du pladerne? Pladebukkere er jo rimeligt dyre, og de små bordmodeller har jeg ikke kunnet finde i DK.

Jeg er derfor ved at udvikle en lille simpel pladebukker selv. Derfor vil jeg gerne høre hvordan du har gjort.


Jeg har købt en bord model hos Conrad elektronik.
Det er denne udgave til 1199 kr:
http://www.conradelektronik.dk/Bukkemaskine-St%e5lplade%2fik ke-jernholdige-mateialer:-1,2%2f1,5-mm.htm?websale8=conrad-d k&pi=800791&ci=SHOP_AREA_17551_1517030

De har også en lidt billigere udgave til 829 kr
http://www.conradelektronik.dk/Bukkemaskine-450-mm-St%e5lpla de%2fifarvet-plade:-1,0%2f1,2-mm.htm?websale8=conrad-dk& pi=814406&ci=SHOP_AREA_17551_1517030

Den jeg har købt fungerer ganske udmærket.
Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Tak for link. Jeg har købt ind til min DIY model. Hvis det ikke virker, køber jeg en af dem fra Conrad. Biltema har også en model, men de sender ikke.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Tak for link. Jeg har købt ind til min DIY model. Hvis det ikke virker, køber jeg en af dem fra Conrad. Biltema har også en model, men de sender ikke.

Der er nu også en særlig tilfredsstillelse ved at lave tingene selv :-)
Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Nemlig. Savede og skruede lige 1½ time i aftes.


Selve pladebukkeren - den er funktionsdygtig men ikke færdig. Der skal laves en dingenot, så pladen nemt kan spændes fast inden den bukkes. Lige nu gøres det med skruetvinger. Materiale er 2mm aluprofil og hængsler fra Bauhaus. Pris ca 150 kr.



Hermed resultat på en tilfælding plade (0,5 mm). Jeg regner med jeg kan bukke 1,5 mm og måske endda 2 mm.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Hva´ så drenge, skal I også snart til at lave en Audio Research PH-3 riaa, inden I får lavet tråden om til et diy smedeværksted????

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1000
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Ja det er jo svært at finde et kabinet, der kan rumme herlighederne. Derfor har jeg da også gået og tænkt over en pladebukker! Ville dog lave den i stålprofil i stedet, da det er mere vridningsstabil... Nej skal nok holde nu!

Mangler stadig en ordentlig omgang modstande, men er ellers ved at have samlet lidt mulige komponenter.
Bare se billedet.



Der er givet vis mange stumper der bliver skiftet ud, inden montagen. Men der er også en mening bag galskaben. Og der gemmer sig flere rigtig gode stumper i mellem. Bl.a. silver mica, Allen Bradley og Beyslag & Rosenthal... Ikke nødvendigvis de mest støjfrie, men til gengæld kendt for at lyde godt!

Så langsomt fremad...


__________________
Bare det GLØDER...
Til top Vis Tonni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonni
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes