Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 09:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Rega planar 3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lasse-Nissen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 27 Januar 2015 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hej alle her. Jeg har været på DBA. og købt mig en Rega som jeg håbede kunne erstatte min gamle NAD 5080. sagen er nu den at udvekslingen af pladespiller og penge foregik på en parkeringsplads i regn vejer, derfor jeg valgte at stole på sælgeren og ikke kontrollere varen ortenligt. Da jeg kommer hjem finder jeg ud af at armen er "løs" det vil sige arm gennemføringen sidder fast nok i plinten men hvor armbasen  er delt ca. 12 mm. over plinten, her kan hele skidtet dreje sig. Det der drejer sig er arm, ophæng, hele liften, armstøtte og låsen til når den ikke er i brug. Jeg har ingen erfaring med Regas produkter men mener ikke det kan være rigtigt at den skal kunne dreje ca. 20 grader der nede. End videre var den Denon DL-160 der sad på flækket.
Er der en der har et bud på om armen gør som den skal ?
Og hvis den ikke er i orden kan det rimelig nemt fikses ?
Til top Vis Lasse-Nissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse-Nissen
 
Radiomanden
Branchemedlem
Branchemedlem

AUDIOcompagniet

Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 27 Januar 2015 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne hjælpe dig med den, hvis du gider køre til Odense ved lejlighed. Ellers burde du måske tale med sælger om problemerne...

Søren
Audiocompagniet
Til top Vis Radiomanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Radiomanden Besøg Radiomanden's Websted
 
Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 27 Januar 2015 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Man kunne jo have grum mistanke om, at den har fået et kraftigt slag på et tidspunkt, som både har skadet tonearm og pickup. Dermed har du årsagen til, at han ville sælge den, samt at det skulle forgå på en parkeringsplads. I værste faldt skal du både ha' en anden tonearm samt en ny pickup. Pickuppen skulle sikkert ha' været skiftet alligevel, da den sikkert var nedslidt. Må man spørge hvor meget du har givet for pladespilleren ?
Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også kontakte sælger. Om du får noget ud af det, må jo så vise sig.

Der sidder to M3 (mener jeg, det er) maskinskruer med unbrako panhoved, der fastholder plastcoveret for hele antiskatingmekanismen til den runde armbase. Hvis de er fjernet/mangler, så vil du kunne dreje hele plastcoveret. Tjek lige, om de sidder, hvor de skal.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Lasse-Nissen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Jørgen skrev:
Man kunne jo have grum mistanke om, at den har fået et kraftigt slag på et tidspunkt, som både har skadet tonearm og pickup. Dermed har du årsagen til, at han ville sælge den, samt at det skulle forgå på en parkeringsplads. I værste faldt skal du både ha' en anden tonearm samt en ny pickup. Pickuppen skulle sikkert ha' været skiftet alligevel, da den sikkert var nedslidt. Må man spørge hvor meget du har givet for pladespilleren ?


Ja det med slaget er også min tanke. Det med p.pladsen kom af at jeg ikke kunne nå ud til hans bopæl før jeg skulle hente børn, og med 4 små børn er det ikke så nemt at komme i folks hjem og prøve den slags af, og hans arbejdsplads ligger noget tætter på mit hjem, så P.pladsen kan jeg ikke lægge sælger til last.

At pickuppen er færdig er der vist ingen tvivl om, der er en DL-160 den er revnet og nålen er knækket. sælger stiller sig totalt uforstående over for problemet da han påstår at den har virket sidst han prøvede den af, godt nok for længe siden, og at den bare har stået urørt på et TV bord i stuen lige siden samt at den maks har spillet 5 lp med den pu. Jeg har givet 1400 for den, den er ellers i pæn stand, pænt låg og medfølgende væghylde.

Så prisen er nok ok selv om jeg skal ofre en ny pu. det var dog ikke det jeg havde regnet med.
det er mere selve armen der bekymre mig, og jeg er noget i tvivl om hvad det det har at sige at det hele kan dreje sig.

Det der bevæger sig er "Cover for anti-skate mechanism" som ses her pegende ned mod højre hjørne. Her på er monteret liften, og låsen. Så hvidt jeg kan se er antiskating systemet en magnet man kan flytte frem og tilbage for, her med at gøre det lettere eller svære at dreje armen, og der med er der ingen mekanisk forbindelse mellem det der kan dreje sig og armen under afspilning.

Min bekymring er vil det få nogen betydning at det kan dreje ? Men da armen er ophængt uafhængigt af "Cover for anti-skate mechanism" vil det så overhoved få nogen betydning ?

Jeg er meget interesseret i at få den til at køre uden meget store omkostninger da mit budget er ret begrænset medens jeg er på SU.

Til Søren jeg kan sagtens komme forbi Odense en dag, men da du ser ud til at være fagmand komme min SU. nok til kort. så det kan snildt være jeg vil benytte mig af tilbudet om et år eller to når jeg er færdig som Maskinmester

Forslag til til løsning på arm problemet modtages gerne.

Jeg har en gammel men ubrugt Ortofon om40 liggende, når jeg kigger på nettet kan jeg ikke se nogen der køre med Ortofon pu. på en Rega er der en der har en ide om den kunne bruges i stedet for den knuste Denon ? 

Til top Vis Lasse-Nissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse-Nissen
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Åh ja, hvis du har svært ved at identificere de forskellige dele, så kig på

http://www.audiomods.co.uk/regafacts.html

Plastcoveret har nummeret 9, og den runde armbase har nummeret 6. Du kan ane gevindhullerne i armbasen, og maskinsskruerne er placeret lige
neden for plastcoveret. Du kan også lige ane gennemføringshullerne til skruerne i plastcoveret.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

Lasse-Nissen, det ser ud fra dit indlæg ud som om, du ikke har læst mit indlæg, hvor jeg forklarer, at det, at plastcoveret kan dreje, måske skyldes to manglende M3 maskinskruer - prøv at læse mine indlæg forfra
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Lasse-Nissen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Analogueman
Jeg så først det indlæg da jeg havde sendt mit nye indlæg.
Jeg havde den ekstruderede arm så jeg vil lige kontrollere de to skruer senere i dag.
Mange tak for svar.
Kan de to plasticpropper bare sådan vippes op med en skruetrækker ?

Har du nogen fornemmelse af min OM 40 kan bruges?
Til top Vis Lasse-Nissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse-Nissen
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Ja, plastpropperne kan uden videre fjernes med en skruetrækker - det kunne de i hvert fald på mit eksemplar af armen (jeg har en RB300).
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Radiomanden skrev:
Jeg vil gerne hjælpe dig med den, hvis du gider køre til Odense ved lejlighed. Ellers burde du måske tale med
sælger om problemerne...

Søren
Audiocompagniet


Jeg ville tage imod tilbuddet og lade Radiomanden give den et lille servicetjek og grundjustering. Så kan du være sikker på at du har
fået langt det meste af potentialet i pladespiller og arm frigivet.
Det koster sikkert lidt, men er godt gevet ud og du skal jo alligevel have en ny pickup.

mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok kontakte sælger igen og lave en aftale hvor du får mulighed for at vise ham hvad der er galt. Måske har han ikke været ude på at snyde dig. Det kan jo godt være, at den har stået ibrugt i hans stue i flere år. Det kunne jo være andre fra hans husstand som på et tidspunkt er kommet til at lave skaden. Så gir det jo fint mening, at den ifølge ham virkede sidste gang han prøvede den. Den bedste løsning ville efter min mening være, at lave handlen gå tilbage. Aternativt kan et seriøst afslag komme på tale. Du har jo ikke fået det som er blevet lovet. En forhandler tager typisk 500 kr. + moms i timen plus reservedele. Så det kan hurtigt blive en dyr løsning. Som det ses af nedenstående, så kan en brugt tonearm også blive en dyr løsning, og så skal den monteres.

http://www.dba.dk/tonearm-rega-rb-300-og-e/id-1012857318/
Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo ikke særlig svært at montere en Rega-arm på en Planar 3 - hvis man kan skrue en møtrik på en bolt, så kan man selv uden problemer montere armen

Men ellers ganske enig - det kan hurtigt blive meget dyrt at reparere og skifte dele.

Rent juridisk har du vist desværre en skidt sag. En mundtlig aftale er ganske vist lige så bindende som en skriftlig - problemet er bare, at med en mundtlig aftale kan du ikke løfte bevisbyrden i forhold til, hvad du mener, du er blevet lovet.

Hertil kommer, at de beskrevne fejl og mangler jo ikke var skjulte under købet, og at du ved en almindelig overfladisk inspektion ville (eller burde) have kunnet konstatere dem - sådan forstår jeg i hvert fald din beskrivelse. Du har jo ikke undersøgt pladespilleren grundigere derhjemme, end du ville have kunnet gøre på parkeringspladsen - regnvejr eller ej

Nå, det var juraen i det - hvis vi skal se bort fra den, så jeg kan godt forstå, at du ærgrer dig!

Men hør, hvad sælger har at sige - det kan jo være, I finder en løsning, som I begge kan være tilfredse med.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Lasse-Nissen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Haløj alle tak for de mange svar. Jeg håber ikke der er nogen der har læst det som om jeg mener at sælger har prøvet at snyde mig, det har jeg ingen grund til at tro.
Jeg burte have kontrolleret den beder inden køb, så nej jeg gider ikke bruge min tid på jura, fejlen var min og min alene. Når det er sagt er det stadig ærgerligt.

Denne besvarelse er startet i morges og blev ikke færdig men.

Nu er der sket det at sælger, har tilbagebetalt 500 kr. han havde ikke noget ønske om at ladehandlen gå til bage, dette har jeg ful forståelse for, jeg ville også være træt af at få noget jeg troede jeg havde solgt tilbage igen, når hørst det havde været ude hos køber.
Nu har jeg hentet en 50 kroners Fischer pickup og vil så prøve at se om jeg kan få de føromtalte skruer på plads eller eventuelt lime antiskating mekanismen fast for her efter at montere fiskeren som test.Køre det god prøver jeg at montere OM 40èrn.
Til top Vis Lasse-Nissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse-Nissen
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Glem den Fisher "Audio Technica". Den gi´r dig ingen idé om, hvorvidt det dur eller ej. Smid OM 40 på fra start, når det alligevel er den, du har tænkt dig at leve med

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Kvalme
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Januar 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Skal du have ny P.U. på bør denne være med i dine overvejelser

http://www.conradelektronik.dk/Audio-Technica-AT-95-E-HiFi-p ickup-Audio-Technica.htm?websale8=conrad-dk&pi=340047





En rigtig god P.U. til små penge



Til top Vis Kvalme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kvalme
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Læs nu hvad han skriver, han har en OM40 (med VdH nål til oplysning). Den spiller bare så mange gange bedre end en AT-95, som i øvrigt slet ikke er en dårlig PU, specielt til prisen

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Kvalme
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Januar 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Det var bare for at give ham en idé til en ok P.U. til billige penge hvis nu ikke alt gik efter planen.
Til top Vis Kvalme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kvalme
 
Lasse-Nissen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har en OM 40 den var oprindeligt købt til min forældres pladespiler, skivesvingeren døde før vi fik monteret pickuppen, og den landede i min skuffe og der har den nok ligget i 10-15 år. og nu manglede jeg en pu. så hvorfor ikke prøve. Jeg mener den var pænt dyr den gang. men hvad dælen er en Vdh nål ?
Til top Vis Lasse-Nissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse-Nissen
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 28 Januar 2015 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Van den Hul. En gammel hollænder der har skabt sin helt egen nåleslibning/facon. Og jo, den var meget dyrere end 10/20/30. En original nåleforpart koster stadig det samme som 3-4 stykker af AT-95´erens pris. Når den er justeret rigtigt i den optimale arm, spiller den aldeles glimrende

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 29 Januar 2015 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Lasse-Nissen skrev:
Haløj alle tak for de mange svar. Jeg håber ikke der er nogen der har læst det som om jeg mener at sælger har prøvet at snyde mig, det har jeg ingen grund til at tro. Jeg burte have kontrolleret den beder inden køb, så nej jeg gider ikke bruge min tid på jura, fejlen var min og min alene. Når det er sagt er det stadig ærgerligt. Denne besvarelse er startet i morges og blev ikke færdig men.Nu er der sket det at sælger, har tilbagebetalt 500 kr. han havde ikke noget ønske om at ladehandlen gå til bage, dette har jeg ful forståelse for, jeg ville også være træt af at få noget jeg troede jeg havde solgt tilbage igen, når hørst det havde været ude hos køber. Nu har jeg hentet en 50 kroners Fischer pickup og vil så prøve at se om jeg kan få de føromtalte skruer på plads eller eventuelt lime antiskating mekanismen fast for her efter at montere fiskeren som test.Køre det god prøver jeg at montere OM 40èrn.



Super at der kom en løsning. Lige en ting. Du skal nok ikke lime antiskating mekanismen fast. Du kunne jo evt. bruge de 500 kr. på at få en forhandler til at se på spilleren. Det skal selvfølgelig være en, som har stor erfaring med den slags ting.
Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes