Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 01:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny/brugt Riaa? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nkt1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 01 Marts 2015 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Hej analogueman,

Tak for info, tænkte nok det var noget i den retning.

Tror jeg vil prøve med en ny pickup, da jeg ikke har råd til at skulle skifte min pladespiller ud med en brugt bedre - gensalgspriser for en nykøbt er
ikke så høj - men samtidig er jeg sikker på man godt kan få en bedre pickup end den jeg har som kan give et godt løft i lyden/dynamikken og de
Nagaoka PU får jo gode anmeldelser med på vejen netop omkring dynamikken og stadig en varm til den neutrale lyd. Det er den lyd jeg gerne vil have
og ikke den lyse lyd som mange skriver at ortofon PU giver.

Mvh
Nicolai
Til top Vis nkt1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nkt1
 
nkt1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 01 Marts 2015 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hej efterklang

Når jeg regner på den MP-500 på vinylengine, så lander den på 12,27 hvilket vel egentlig er ok..?

I forhold til forklaringen omkring resonance frequency, så skal værdien helst ligge mellem 9-14 for optimalt sammensætning

dazzdax wrote:
...The resonance frequency (RF) of a given tonearm/cartidge combination should be someway between 9 and 14 Hz. Why has this range been
determined as the most appropriate "compromise"?

Så er den Nagaoka mp-500 vel egentlig et godt match?

Hvad siger i skal man prøve den?

Mvh
Nicolai
Til top Vis nkt1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nkt1
 
nkt1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 01 Marts 2015 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hov - glemte lige at sige at min Yamaha lander på 4,5 i resonance frequency?
Til top Vis nkt1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nkt1
 
nkt1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 01 Marts 2015 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Eller alternativt hvis der er nogen der kan anbefale en pladespiller med tungere arm brugt som er et godt køb, så var det måske også en mulighed..?

En 6000kr kan jeg ved godt smide efter den - evt bytte med min projectPS/Yamaha PU?

Mvh,
Nicolai
Til top Vis nkt1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nkt1
 
nkt1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Hvad med denne pladespiller :

Michell Gyro Se - den er til salg for 7000kr .?

Går ud fra det er en væsentlig bedre pladespiller end den Pro-ject jeg har..?

Er det et bud..?

Mvh,

Til top Vis nkt1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nkt1
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Undskyld min manglende deltagelse - har holdt "internet-fri"

Som jeg ser data er de følgende, ift. udregningen:

Arm effective mass = 13,5 gram
Cartridge mass = 8,0 gram
Fastener mass = 0,5 gram (det er, som Analogueman skriver, en ca. værdi, har aldrig målt mine)
Complicance = 16
Beregnet resonansfrekvens = 8,47 Hz

Du vil bemærke at jeg ud for Compliance skriver 16... Det skyldes at den er opgivet til 8,5, men da det er en japansk producent er den
som regel opgivet ved 100 Hz, beregningen skal gøres med værdien ved 10 Hz, og derfor ganges der med knap 2.

Se eventuelt her for en diskussion vedr. compliance: http://nerds.dk/board/viewtopic.php?f=26&t=7656.

Men hvor du får 12,27 Hz fra forstår jeg ikke lige?

Jeg kan ikke finde specs på din Yamaha MC-3, så den kan jeg ikke lige regne - men 4 Hz lyder underligt...

Det er helt korrekt at ældre pickup'er bør man holde sig fra, specielt hvis de ikke har spillet i længe. Gummiet kan gå hen og blive
skrøbeligt, i bedste fald lyder pickup'en træt, i værste fald falder nålefanen simpelthen af. Jeg har selv prøvet sidstnævnte - købte en
Linn LP12 med K9 pickup, en uge efter faldt den af fordi den ikke havde spillet i flere år.

En Michell Gyro SE må siges at være et kvantespring fremad. Det er en ældre konstruktion, men er still going strong, og har en stor
fanskare. Man ser ofte denne pladespiller med forskellige arme, men her er den med "sin egen" så at sige, Tecnoarm'en. Han nævner
nyprisen på armen, men ikke det hele - den lader til at ligge mellem 15-18.000 i hjemlandet (England). Bare det at han skriver at den er
velholdt og med ny rem skulle garantere brug i lang tid. Den er dog nogle år gammel, den er kommet som MK2, så lidt kan du vel godt
presse prisen. Pickup'en vil jeg så karakterisere som værende synd til sådan en pladespiller, men det kan man jo gøre noget ved - du kan
trøste dig med at den Shure også har en stor fanskare fordi den spiller dynamisk og solidt.

Der er også en Clearaudio Emotion med en fornuftig pickup, den skulle spille ganske dynamisk ift. hvad jeg kan finde på den - men jeg
kender den ikke andet end af billeder. Kunne måske også presses lidt på prisen.

Jeg ville give fordelen til Gyro'en, pga. dens ry, og såfremt den er godt velholdt - den fortjener dog en bedre pickup. Den burde kunne
være "din sidste pladespiller", med mindre du ønsker at opgradere væsentligt på et senere tidspunkt. Begge skulle kunne byde på en del
bedre lyd, og bedre dynamik.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
nkt1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hej Efterklang - tak for info - jeg tror jeg prøver den Gyro - og ser om jeg ikke kan sælge min Project med garanti - så håber jeg det bliver min sidste pladespiller, men nok ikke min sidste PU :-)

Mht udregningen på Yamaha, så har den en vægt på 5,9g og en statisk compliancepå 28x10-6 og en dynamisk compliance på 17x10-6.

så du har ret enten ender det på 7hz eller 9hz ved en ekstra udregning.

men nu glæder jeg mig bare til at få min nye pladespiller i brug og så se om jeg ikke kan høre forskel. Kan dog seat tonearmen på gyro også er lettere end min Project - vil det så sige at jeg ikke kan montere en for eksempel Denon DL 103R - som jeg elllers har læst godt om og egentlig godt kunne tænke mig at prøve på et tidspunkt..?
Til top Vis nkt1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nkt1
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se er Tecnoarm'ens effective mass = 12 gram. Denon DL-103R vejer 8,5 gram, den har en complicance (japaner-
kompenseret) på 10, hvilket resulterer i en resonansfrekvens på 10,97 Hz. Den ligger fint indenfor de normalt anbefalede 8-12 Hz.

Jeg kører selv med en Denon DL-103 afart (som jeg har ud over en 103R i et andet hus, afarten vejer 10,1 gram) på en arm med 9
grams effective mass, og ligger på 11,36 Hz, og den kører fint.

Yamaha'en lader til at være opgivet med 10 Hz dynamisk compliance... Jeg synes at have bemærket at dynamisk ved 100 Hz er en
fjerdedel af statisk, mens dynamisk ved 10 Hz er halvdelen af den statiske. Derfor ville jeg nok regne med de 17, idet de ser ud til at
være for 10 Hz, og så giver det 8,64 i resonansfrekvens. Husk dog at disse omregninger er teoretiske, en tilnærmelse, og i langt de fleste
tilfælde vil man ikke opleve problemer med en given kombination af arm og pickup. Både din nuværende Pro-Ject og Tecnoarm'en er
hvad man kalder middle massed arms, dvs. de plejer at kunne anvendes med stort set alle gængse pickup'er.

Hvis du satser på Gyro'en, så har du i hvert fald den at spille på, og så kan du se hvad Pro-Ject'en kan indbringe. Så er det pickup'ens tur
næste gang Det kan godt tænkes at du synes om hvordan en 103R spiller, det er der en del der gør, mens andre synes den ikke er
så god. Jeg synes den er lidt mørk i det, men den er bestemt musikalsk, specielt hvis man gør noget ved det hus den har - så kommer
der bedre styr på bassen. Nogle anbefaler helt at fjerne huset, men jeg gad ikke det fumleri en 103 normalt er uden skruehuller, så jeg
fik den monteret i et andet hus - det kan den fingersnilde selv gøre, eller man kan købe sig til det for næsten ingen penge hos en af dem
der laver de alternative huse. Det er måske endda nemmest bare at købe en ny hos dem, søg efter dem på eBay. Eller kig på en
modificeret med det samme, ZU Audio, Volpe.at og torlai.it er nogle af dem jeg kender, men så ryger prisen også op over 6.000 kr.

Og når forstærkeren skal udskiftes skal du så bare huske at planlægge en RIAA med, og når du nu kommer så fint med på pladespilleren,
så husk at RIAA'en også har stor betydning - her vil du også kunne opnå et stort løft, vil jeg tro. Rent RIAA-mæssigt er brugtmarkedet
også et godt sted at handle, helst så du har tid til at vente på "den rigtige". Kommer det til at knibe, så kan du jo nøjes med en billig NAD
eller Pro-Ject til at starte med, i det lange løb er det billigste at købe godt med det samme, dvs. det som du måske gør nu - brug
pengene ét sted og nøjes det andet sted, indtil det også kan skiftes, det er billigere end at skulle opgradere løbende i mindre skridt.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
nkt1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej efterklang,

Så er gyroen købt, og ja du har ret, så er det nok PU næste gang, men nu er man jo i gang - føles godt at man har tage beslutningen og fedt at få en pladespiller hjem, man kan tweake på de næste mange år, hvis man da gider og ikke bare synes den spiller godt nok som den er.

Tak for inf omkring Riaa - det vil jeg huske, men efter denne udskrivning på Gyroen, så bliver forstærkeren nok min Denon 1500ae med indbygget Riaa det næste stykke tid..

Er der noget her på falderebet jeg skal være opmærksom på ved at købe denne Gyro brugt..? Affjedring, pladetallerken elle noget andet jeg lige skal tjekke med sælger, så jeg er sikker på at alt er som det skal være..?

Mvh,
Nicolai
Til top Vis nkt1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nkt1
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2151
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har samme forstærker som dig, og jeg har sammenlignet RIAAen i forstærkeren med henholdsvis en løs RIAA fra REGA og en fra
Cambridge audio, begge i det billigere prisleje. Og der var ingen gevinst i forhold til den interne, snarere tværtimod. Og Cambridge
Audio's RIAAer har et rigtigt godt ry vil jeg mene.

Da jeg derimod skiftede pick up fra en ældre Ortofon MC1 Turbo til en Grado af rigtig god kvalitet var forskellen enorm. Min gode gamle
solide Denon spiller så min CD afsp. virkelig får kamp til stregen.

Så jeg tror du skal passe på at undervurdere din indbyggede RIAA, for det er en rigtig god forstærker.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

nkt1 skrev:

Er der noget her på falderebet jeg skal være opmærksom på ved at købe denne Gyro brugt..? Affjedring, pladetallerken elle noget andet jeg lige skal
tjekke med sælger, så jeg er sikker på at alt er som det skal være..?


Det vil være fint hvis du lige får ham til at udtale at den nu også er velplejet og godt passet på. Spørg også om han jævnligt har skiftet olie, så plejer
man nemlig sin pladespiller. Og se den gerne i aktion, og hør at den bare spiller.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Hej

Jeg har samme forstærker som dig, og jeg har sammenlignet RIAAen i forstærkeren med henholdsvis en løs RIAA fra REGA og en fra
Cambridge audio, begge i det billigere prisleje. Og der var ingen gevinst i forhold til den interne, snarere tværtimod. Og Cambridge
Audio's RIAAer har et rigtigt godt ry vil jeg mene.

Da jeg derimod skiftede pick up fra en ældre Ortofon MC1 Turbo til en Grado af rigtig god kvalitet var forskellen enorm. Min gode gamle
solide Denon spiller så min CD afsp. virkelig får kamp til stregen.

Så jeg tror du skal passe på at undervurdere din indbyggede RIAA, for det er en rigtig god forstærker.


Du fandt jo også først ud af det med pickup'en da du skiftede den til en bedre og nyere model Indtil da var der ingen der gad afspille plader mere
da cd var både nemmere og bedre.

Man kan sikkert fint leve med den indbyggede RIAA, og den spiller formentlig i samme liga som den billige fra Rega og Cambridge, men lad nu være
med at tro at der så ikke er forskel på dem og f.eks. en Rogue Audio Stealth, som man af og til ser på KSB. En kvalitetspladespiller som en Michell
Gyro fortjener bedre, og ifm. sådan en vil man også bedre kunne høre forskellen end på f.eks. en Pro-Ject RPM Carbon 1 eller en Denon DP-47. Indtil
videre rækker den fint, specielt sammen med en Shure 97 - og så skaber Gyro'en basis for et par nøk opad senere hen.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
nkt1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hej Hermann,

Jeg er også rigtig glad for min Denon, rigtigt meget power og styr på detaljerne på mine B&W - så nu bliver den hvor den er foreløbigt efter mit nye køb.

må spare op til en ny PU, men vil starte med min Yamaha og Shure, som sidder på den nye Pladespiller - bliverspændende til maj når jeg kan komme til at høre min nye pladespiller og om der er et løft i lyden

Mvh
Nicolai
Til top Vis nkt1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nkt1
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2151
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

efterklang skrev:
Hermann. skrev:
Hej

Jeg har samme forstærker som dig, og jeg har sammenlignet RIAAen i forstærkeren med henholdsvis en løs RIAA fra REGA og en fra
Cambridge audio, begge i det billigere prisleje. Og der var ingen gevinst i forhold til den interne, snarere tværtimod. Og Cambridge
Audio's RIAAer har et rigtigt godt ry vil jeg mene.

Da jeg derimod skiftede pick up fra en ældre Ortofon MC1 Turbo til en Grado af rigtig god kvalitet var forskellen enorm. Min gode gamle
solide Denon spiller så min CD afsp. virkelig får kamp til stregen.

Så jeg tror du skal passe på at undervurdere din indbyggede RIAA, for det er en rigtig god forstærker.


Du fandt jo også først ud af det med pickup'en da du skiftede den til en bedre og nyere model Indtil da var der ingen der gad
afspille plader mere da cd var både nemmere og bedre.

Man kan sikkert fint leve med den indbyggede RIAA, og den spiller formentlig i samme liga som den billige fra Rega og Cambridge, men
lad nu være med at tro at der så ikke er forskel på dem og f.eks. en Rogue Audio Stealth, som man af og til ser på KSB. En
kvalitetspladespiller som en Michell Gyro fortjener bedre, og ifm. sådan en vil man også bedre kunne høre forskellen end på f.eks. en
Pro-Ject RPM Carbon 1 eller en Denon DP-47. Indtil videre rækker den fint, specielt sammen med en Shure 97 - og så skaber Gyro'en
basis for et par nøk opad senere hen.

Ro på, en RIAA til flere tusinde er da sikkert bedre, det er da sikkert rigtigt. Men der er da intet modsætningsforhold mellem at sige at
CDen er et godt system, og så købe en ny pick up. For det er da musikken det drejer sig om, og derfor har jeg da bestemt tænkt mig
fortsat at købe nyudgivelser på CD, for de kan anvendes overalt. Og vi har vel stort set alle både CDer og LPer i reolen, og sådan vil det
da sikkert også være i mange år fremover.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

efterklang skrev:
nkt1 skrev:

Er der noget her på falderebet jeg skal være opmærksom på ved at købe denne Gyro brugt..? Affjedring, pladetallerken elle noget andet
jeg lige skal
tjekke med sælger, så jeg er sikker på at alt er som det skal være..?


Det vil være fint hvis du lige får ham til at udtale at den nu også er velplejet og godt passet på. Spørg også om han jævnligt har skiftet
olie, så plejer
man nemlig sin pladespiller. Og se den gerne i aktion, og hør at den bare spiller.


En enkelt ting (eller to) mere... Det bedste du kan gøre er at se om du kan finde manualen online, læse den, og så ved du nok hvad du
måske bør spørge efter, hvis du kommer i tvivl. At høre den hos sælger er kun lige for at se/høre at den spiller fint, ikke at du kan høre om
den er bedre end din Pro-Ject - hos sælger vil du lytte lige så meget til resten af hans anlæg og rum, det giver dig ingen fingerpeg om
hvad du kan vente dig i dit eget anlæg.

Hvis du er flink informerer du lige sælger om at når du henter den vil du gerne lige høre måske 10 minutter af den spille... Jeg har haft
købere forbi, og bragt ud endda også, der "lige" skulle høre det meste af to timer inden de besluttede sig for at handle, uden at informere
mig om at jeg skulle bruge tid på det.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

nkt1 skrev:
Hej efterklang,

Så er gyroen købt, og ja du har ret, så er det nok PU næste gang, men nu er man jo i gang - føles godt at man har tage beslutningen og fedt at få en
pladespiller hjem, man kan tweake på de næste mange år, hvis man da gider og ikke bare synes den spiller godt nok som den er.

Tak for inf omkring Riaa - det vil jeg huske, men efter denne udskrivning på Gyroen, så bliver forstærkeren nok min Denon 1500ae med indbygget
Riaa det næste stykke tid..

Er der noget her på falderebet jeg skal være opmærksom på ved at købe denne Gyro brugt..? Affjedring, pladetallerken elle noget andet jeg lige skal
tjekke med sælger, så jeg er sikker på at alt er som det skal være..?

Mvh,
Nicolai


Tag en lp med klavermusik når du skal prøvelytte pladespilleren. En Gyro er ikke den mest "klaverfaste" grammofon...bæltedrev og et særdeles
levende ophæng!
Lyt GRUNDIGT!

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Men sørg for et vist religiøst overhovedes skyld, at lp'en med klavermusik er lige centreret!

Hvis den er skævt centreret, så vil du først og fremmest høre fluktuationer i klaverlyden - især udklingningen af instrumentet - der stammer fra lp'en og ikke fra eventuelle hastighedsvariationer fra GyroDec'en.

Der er skrevet rigtig meget om GyroDec og GyroDec SE, så du vil finde tonsvis af information af mere eller mindre vej- og vildledende karakter, personlige synspunkter og forslag til forbedringer, hvis du tager en søgning på internettet.

Jeg har altid godt kunnet lide designet på både GyroDec og GyroDec SE ... især når de stod stille! De roterende inertivægte har altid generet mig.

God fornøjelse med nyanskaffelsen - den er et designikon og en af de faste referencer i en branche, der ellers spytter nye produkter ud på samlebånd.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
nkt1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 03 Marts 2015 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Hej - jeg har desværre ikke nogen mulighed for at prøvelytte. Først og fremmest fordi jeg bor i Aalborg og pladespilleren befinder sig i Hvidovre (Har en ven i Farum der er så venlig at hente den for mig). Desuden har sælger lige pt ingen Riaa - men han siger at han ikke kan se at den ikke skulle fungere og han bekræfter at den tidligere ejer kender han og ved at den er blevet behandlet godt.

Omkring affjedring siger han at når man smører den, så holder sådan en smøring længe..!

Han er villig til lige at sætte strøm til og teste, og virker nu som en ærslig person - desuden har jeg købt af ham før brugt, hvor alt er som det skal være. Han har desuden tilbudt at lade handlen gå tilbage, men vil jo gerne have den pladespiller..

argh - det er sgu ærgeligt man ikke selv bor i KBH, så man kunne tage ud ag tjekke/høre den..! Nogle der vil tjene lidt små ører for at tjekke den..? :-)
Til top Vis nkt1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nkt1
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 03 Marts 2015 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Hvis du kender ham fra tidligere handler og anser ham for at være den ærlige type, så har du nok ikke det store at frygte. Jeg er vist kun
blevet snydt en enkelt gang hvad tilstanden af en ubeset vare angik, og det var heldigvis kun en billig cd-afspiller der manglede nogle
skruer og en fjernbetjening.

Men ja, lad ham nu endelig lige sætte den til for at se at den drejer ordentligt! Det er i hvert fald det mindste. Jeg kan sagtens følge
problemet med afstand, jeg har selv handlet en del gange "i blinde". Så længe du på skrift har at han er villig til at lade handlen gå tilbage
hvis ikke den fungerer som den skal (selve lyden kan han ikke hæfte for, synes jeg), så er du som jeg ser det nogenlunde kørende. Det ville
jeg dog også stille som betingelse, specielt når det lyder som om han ikke selv har brugt den.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
nkt1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 04 Marts 2015 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Hej Igen,

Sælger sætter lige pladespilleren til når min kammerat henter den, så den kan høres live.. :-)

Glæder mig til at den kommer til Aalborg, så kommer jeg også lige tilbage med en vurdering af den i forhold til min Project om den giver det løft jeg håber på..

Mvh
Nicolai
Til top Vis nkt1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nkt1
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes