Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 15:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Moby disc lukker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 04 Marts 2015 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 04 Marts 2015 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Ja kedeligt, men Odense er et hul, flere og flere lukker de har ødelagt bymidten..


Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 04 Marts 2015 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Ja kedeligt, men Odense er et hul, flere og flere lukker de har ødelagt bymidten..


Nemlig... jeg kender en anden butik i Odense bymidte som har mistet 25% efter al det l**t de har lavet i byen!
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 04 Marts 2015 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Der er snart kun stereo studio og FONA tilbage i kongeriget.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 04 Marts 2015 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
jensen skrev:
Ja kedeligt, men Odense er et hul, flere og flere lukker de har ødelagt bymidten..


Nemlig... jeg kender en anden butik i Odense bymidte som har mistet 25% efter al det l**t de har lavet i byen!


Det samme skete i Randers midtby, da tidligere venstre borgmester Aastrup-Jensen og slæng skulle sætte sit præg på byen. Væk med p-pladserne og ind med for 70 millioner kroner bornholmsk granit, der så måtte lægges om 3 gange inden byrådet altså måtte konstatere at skidtet ikke kunne holde til bybusser som først planlagt og så faldt hele planen til jorden. Nu er det kun banker og realkreditinstitutter der har råd til bo der.

Resultatet er uundgåeligt. En stenbelagt gade, folk udelukkende krydser fordi det er nødvendigt for at komme fra den ene ende af byen til anden.

Sørgeligt med Moby Disc.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Hamster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 04 Marts 2015 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

I Aarhus har den kombinerede cafe og pladebutik Stardust også netop meldt ud, at man lukker ned. Så selv om der er liv i pladespillerne rundt
omkring, så bliver der ikke solgt så meget nyt vinyl. Må da også indrømme, at hovedparten af mit vinyl hentes på nettet...
Til top Vis Hamster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamster
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 05 Marts 2015 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Super trist, ellers dejligt at kunne gå ind og finde sig nogle gode vinyler:-( alt bliver bare til nethandel og streaming!
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
Geoff
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 207
Sendt: 05 Marts 2015 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Forklaringen hedder vel også Spotify, Wimp osv...?
Til top Vis Geoff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Geoff
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 05 Marts 2015 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Geoff skrev:
Forklaringen hedder vel også Spotify, Wimp osv...?



Nemlig! - og WOW HD, CDON og mange flere.....

Jeg foretrækker stadig at købe min musik på cd - som jeg så ripper. Fjollet - ja men så har jeg back-up ved hånden.
Desuden støtter jeg gerne kunstnerne - i modsætning til Wimp, Spotify som underbetaler dem!
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 05 Marts 2015 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Ja utroligt Spotify Wimp for det er da ikke for lyden skyld, men let er det....


Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Geoff
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 207
Sendt: 05 Marts 2015 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Der findes da Wimp HIFI.
Til top Vis Geoff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Geoff
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 05 Marts 2015 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Der er snart kun stereo studio og FONA tilbage i kongeriget.


Deres udvalg er desværre blevet eklatant ringe
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 20 Marts 2015 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Min lokale Fona lukkede ned for deres cd-salg, og har nu kun to-20 som oftest ikke er noget jeg gider høre. De sælger kun tv, computertasker, playstationspil samt hbo video serier... Trist. Jeg kommer ALDRIG til at bruge harddisk, spotify, eller hvad de nu ellers hedder.
Jeg køber jo altså stadig vinyl og cd, samt uindspillede kassetter ;)
I lyset af denne udvikling, er jeg så gået i skrab-ekstra-til-mig-mode, så jeg opkøber de cd-afspillere, som jeg godt kan lide, samt reservedele, og lægger dem på lager. Kassetteafspillere har jeg nogle ekstra i kælderen.
Tosset, men lige pludselig kan man ikke få noget mere. Og det vil jeg helst ikke ud i.

M.v.h.
Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 20 Marts 2015 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

En af grundene til cd-salg i butikker er dalet, er at udvalget slet ikke kan stå mål med hvad man kan købe i netbutikker, fx. Amazon, hvor der oven i købet er væsentligt mere information, bla. fra andre købere. Når netbutikkerne tillige kan levere til rimelig forsendelsespris, er det svært.

Så redfox, glæd dig over det væsentligt større udvalg over nettet og køb der, enten nyt eller brugt - eller tag en tur til Aalborg og besøg genbrugsbutikken Læsehesten - de har større cd-udvalg end de fleste butikker nogensinde har haft!


__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 20 Marts 2015 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Hamster skrev:
I Aarhus har den kombinerede cafe og pladebutik Stardust også netop meldt ud, at man lukker ned. Så selv om
der er liv i pladespillerne rundt
omkring, så bliver der ikke solgt så meget nyt vinyl. Må da også indrømme, at hovedparten af mit vinyl hentes på nettet...



Nu syntes generalt at det er kedeligt når der lukker butikker, men lige netop Stardust der er de måske nok selvforskyldt.

Deres priser er højere end alle andre pladebutikker i Århus (og dem er der alligevel en del af) og så har de måske ikke helt forstået
det der med kaffebar. Får når de lukker kl. 18.00 hverdag og lukket i weekenden, så mister man altså et kæmpe markeds andel i
Århus (her taler jeg af erfaring)...

Ang deres priser, så køre de fx tilbud lige nu. Der lå nogle anti static inner sleves som de solgte "billigt". Men deres tilbuds pris er
stadigvæk 50øre dyrere end andre pladebutikker   

Så her er det nok mere et spørgsmål omkring det at drive forretning, end et spørgsmål omkring dårligt salg af LP og kaffe

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 20 Marts 2015 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Lige præcis Pierre.
Den butik viser med al tydelighed, at man hverken brænder for kaffe eller vinyl, men kun skal forsøget at være popsmart = være med på bølgen, men når det bli´r for besværligt, gider man ingen af delene i konceptet. Man forsøger også at undgå at tabe noget som helst, ved at annoncere med ophørs/nedsat tilbud, hvor det stadig er dyrere end konkurrenrternes almindelige udsalgspris. Hvor dumme tror de i virkeligheden deres kunder er??? (læs: måske derfor, den ikke gik længere)

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 20 Marts 2015 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Hamster skrev:
I Aarhus har den kombinerede cafe og pladebutik Stardust også netop meldt ud, at man lukker ned.
Så selv om
der er liv i pladespillerne rundt
omkring, så bliver der ikke solgt så meget nyt vinyl. Må da også indrømme, at hovedparten af mit vinyl hentes på nettet...



Nu syntes generalt at det er kedeligt når der lukker butikker, men lige netop Stardust der er de måske nok selvforskyldt.

Deres priser er højere end alle andre pladebutikker i Århus (og dem er der alligevel en del af) og så har de måske ikke helt forstået
det der med kaffebar. Får når de lukker kl. 18.00 hverdag og lukket i weekenden, så mister man altså et kæmpe markeds andel i
Århus (her taler jeg af erfaring)...

Ang deres priser, så køre de fx tilbud lige nu. Der lå nogle anti static inner sleves som de solgte "billigt". Men deres tilbuds pris er
stadigvæk 50øre dyrere end andre pladebutikker   

Så her er det nok mere et spørgsmål omkring det at drive forretning, end et spørgsmål omkring dårligt salg af LP og kaffe


Det har du nok ret i. Jeg køber oftest hos WOWHD i Hongkong, og de leverer CDer præcist og til den halve pris. Og jeg er aldrig blevet
fortoldet selv om prisen har været over 80 kr. For vi står vel næsten alle i den situation at købe enten en LP eller en CD til den halve
pris, og så vælger de fleste meget naturligt at købe CDen for den er også meget mere anvendelig. Og vi har vel stort set alle både CDer
og LPer i reolen.

En positiv historie er at Stereo studio i Ryesgade har flyttet CDerne ned i kælderen, og der har de fået meget mere plads, Før stod de på
mellemetagen sammen med vinylen, nu har tøjet taget CDernes plads og så er CDerne kommet i underetagen, som vel er den største
etage.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 20 Marts 2015 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
For vi står vel næsten alle i den situation at købe enten en LP eller en CD til den halve
pris, og så vælger de fleste meget naturligt at købe CDen for den er også meget mere anvendelig


Hermann Hermann..... Er det vrøvl snart ikke ved at være opbrugt fra din side???? Tror du, der er nogen herinde, der længere er i tvivl om, at for dig kommer betjeningskomfort i første række, og kvaliteten af musik følger så efter. Hvor har du det dog fra (kildemateriale), at de fleste vælger at købe CD´en???? Det virker efterhånden ensformigt, at du ikke misser en chance for at "disse" vinyl. Jeg har sagt det før, send en PB og kig op en dag. Din "vinylrig" gi´r dig absolut intet "hint" om, hvordan vinyl kan lyde. Hermed en invitation til at prøve
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 20 Marts 2015 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Det er trist at høre at endnu en pladebiks lukker ned.

Jeg har stadig nogen af lp'r fra omkring 1996 hvor jeg var tilfældigt i netop Mobydisc.

Hvorfor folk finder streaming/download så meget bedre vil jeg nok aldrig forstå. Nope jeg holder mig til det fysiske medium
som Redfox og søger for at holde det kørende med backups som det nu er nødvendigt.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Hamster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 20 Marts 2015 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke, at folk nødvendigvis synes, at streaming er "bedre" end de fysiske medier. Nej, det er prisen, der tæller for de fleste. Hvorfor betale for
noget, man kan få gratis (eller næsten gratis)? Når musikken alligevel aflyttes gennem telefonen eller computeren, så er lydkvaliteten jo også
ligegyldig for de fleste.
Så på den måde kan jeg da sagtens forstå, at de fysiske medier bliver kørt ud til højre af hr. og fru Jensen. Men det ændrer ikke på, at jeg synes,
det er ærgerligt. Men det er en fri verden, vi lever i - eller noget...
Til top Vis Hamster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamster
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes