Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 07:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Auralic Vega & SOtM sDP-1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Physis
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 November 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 19 Marts 2015 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel,

interessant anmeldelse.

Lige et par afklarende spørgsmål med afsæt i følgende afsnit fra anmeldesen:

Citér:
... ved skift til streaming via USB, er det fuldstændig samme umiddelbare lyd, der flyder ud til højtalerne. Nogle gange benytter jeg sammen med Audiophilleo’en et lille program på PC’en, der hedder Fidelizer. Dette lukker for unødige services på PC’en, og kan give en mere luftig lyd. Men det var slet ikke nødvendigt med Auralic og SOtM. Deres USB interfaces er simpelthen lige en klasse bedre end Audiophilleo 2, og kan bedst sammenlignes med Audiophilleo 1 med PurePower.


Jeg tænker, om nogle ting bliver blandet sammen her, eller er det også bare min læsning af det eller at jeg over-simplificerer noget.

Om man bruger S/PDIF eller USB indgange mener jeg er underordnet for virkningen af Fidelizer, dvs. programmet skulle ha' indflydelse i begge tilfælde, eller..? At USB-indgangene så resulterer i bedre lyd i forhold til S/PDIF dittoen er selvfølgelig er anden, og isoleret sag i forhold til brugen af Fidelizer programmet, tænker jeg.

Ydermere, så skriver du at "Deres USB interfaces er simpelthen lige en klasse bedre end Audiophilleo 2, og kan bedst sammenlignes med Audiophilleo 1 med PurePower," men mig bekendt er lydkvaliteten via Audiophilleo2 akkurat den samme som via Audiophilleo1, med den eneste forskel, at 1'eren har nogle flere features. Dvs. forskellen du bemærker skulle ligge i batteridriften via PurePower modulet, og altså ikke i nogen forskel mellem Audiophilleo 1 og 2.

Citér:
Jeg er som sagt ret begejstret, og efter at havet lyttet via CD-drev, var jeg ikke i tvivl om, at det her var til en ”Editors Choice”. Men så skulle der streames via USB, og det var simpelthen for bøvlet at sætte op. Her kunne de begge lære noget af Audiophilleo. Men ”Topklasse” det har de, så den titel får de begge med. Og med et lille bitte forspring til Auralic.


Jeg forstår ikke helt det bøvlede i USB-opsætningen, i hvert fald ikke for SOtM'ens vedkommende; det er jo blot at downloade en driver, i øvrigt fint beskrevet via SOtM's hjemmeside, og så kører det. Faktisk vil jeg mene det er Audiophilleo'erne der kan være bøvlede at sætte, særligt er deres driver- og firmware-opdateringer lidt langhårede, synes jeg.

Anyways, jeg er enig i, at SOtM spiller fremragende (er netop begyndt at bruge den i mit setup) :) Auralic'en har jeg til gode at høre..
Til top Vis Physis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Physis
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 19 Marts 2015 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hej Mikael!

Jeg har kun benyttet Fidelizer sammen med USB output/Audiophilleo, så hvordan det skulle fungere med et S/P-dif output kan jeg ikke svare på, og det omtaler jeg heller ikke i anmeldelsen?! I øvrigt har de fleste computere/NAS ikke S/P-dif output, så en sammenligning er ikke relevant.

Det er korrekt, at Audiophilleo 1 & 2 er ens, men hvis du læser dit eget citat igen, så ser du, at jeg skriver "Audiophilleo med PurePower", og der er hørbar forskel på lyden med og uden PurePower!

Vedr. opsætning, så er det mere bøvlet med SOtM og Auralic, da man netop selv skal hente driveren, og derefter aktivere det korrekte output via KontrolPanelet på PC'en. Audiophilleo har driveren "indbygget", og aktiverer sig selv - ren Plug'n Play! Det er ikke tilfældet med SOtM og Auralic. Her skal man selv have lidt flair for IT (og lige på det punkt ved jeg 100% hvad, jeg taler om... med 17 år på bagen i IT branchen!!!).

Jeg håber det svarer på dine spørgsmål



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Physis
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 November 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 21 Marts 2015 kl. 02:53 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel,

Tak for dit svar.

Citér:
Jeg har kun benyttet Fidelizer sammen med USB output/Audiophilleo, så hvordan det skulle fungere med et S/P-dif output kan jeg ikke svare på, og det omtaler jeg heller ikke i anmeldelsen?! I øvrigt har de fleste computere/NAS ikke S/P-dif output, så en sammenligning er ikke relevant.


Nu tænker jeg indgange på DAC-siden; bruger du Audiophilleo'en er det jo via DAC'ens S/PDIF indgang, i og med det er en USB-S/PDIF konverter. Ergo bruger du både den ene som den anden type indgang - USB og S/PDIF.

Citér:
Det er korrekt, at Audiophilleo 1 & 2 er ens, men hvis du læser dit eget citat igen, så ser du, at jeg skriver "Audiophilleo med PurePower", og der er hørbar forskel på lyden med og uden PurePower!


Det er jeg helt med på, at der er forskel på lyden med og uden PurePower (brugte den selv m. AP2'eren), men i anmeldelsen skriver du jo " Deres USB interfaces er simpelthen lige en klasse bedre end Audiophilleo 2, og kan bedst sammenlignes med Audiophilleo 1 med PurePower. Hvis du ville understrege forbedringen via PurePower alene, og i øvrigt lade det være klart AP1 og AP2 har sammen lydkvalitet, så synes jeg det forvirrer du pludselig skriver det i sammenhæng med Audiophilleo1, i stedet for bare at nøjes med at nævne PurePower modulet.

Citér:
Vedr. opsætning, så er det mere bøvlet med SOtM og Auralic, da man netop selv skal hente driveren, og derefter aktivere det korrekte output via KontrolPanelet på PC'en. Audiophilleo har driveren "indbygget", og aktiverer sig selv - ren Plug'n Play! Det er ikke tilfældet med SOtM og Auralic. Her skal man selv have lidt flair for IT (og lige på det punkt ved jeg 100% hvad, jeg taler om... med 17 år på bagen i IT branchen!!!).


Igen, i forhold til hvad det kræver at opsætte USB-afspilning via SOtM'en synes jeg det virker mere omstændigt, eller lad os bare sige mindst lige så omstændigt når man når det punkt at skulle opgradere sin driver og firmware på Audiophilleo og PurePower, da de produkter man køber her typisk ikke er helt opdateret på driver og firmware. Jeg er ikke synderlig IT-kyndig, men alligevel foregik installeringen af driveren til SOtM'en helt gnidnigsfrit, hvorimod det med Audiophilleo'en har krævet en del manual-granskning at opdatere disse.
Til top Vis Physis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Physis
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 21 Marts 2015 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Hej Mikael!

Ja, men Fidelizer er installeret på PC'en. Ergo har det intet med S/P-dif output'et på Audiophilleo'en at gøre. Det er output via USB på PC'en der påvirkes, og det påvirker selvsagt resten af signalvejen. Så skulle det også have indflydelse på effekttrinnets udgang, fordi lyden blive bedre der?!?!  Det er altså kun data på PC'en som ændres, og dermed har det intet med S/P-dif output'et fra Audiophilleo at gøre!

Nu er det Audiophilleo 1 med PurePower jeg tidligere har testet, og derfor refererer jeg til denne. Uanset om 1 & 2 er ens...

Når jeg snakker om opsætning af USB, så har det udelukkende med afspilning at gøre. Og her er din SOtM og Auralic bare mere bøvlet at sætte op. Og det har intet med opgradering af Audiophilleo at gøre... det er en helt anden snak, og har ikke noget med afspilning at gøre.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes