Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 12:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips - klage over svar (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sterler
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 185
Sendt: 24 April 2015 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hej... Er den uheldige køber af Philips TV, Dette TV virker slet ikke ordenligt sammen med min Yamaha surround Rec. / Panasonic   
og skrevet min. 20-30 gange og sendt ligeså mange mail til Philips kundeservice.

Hvem klager man til ?

Mvh Tommy- evt. sms 28129921

Ps! køb ikke philips hvis det skal fungere sammen med Japanske produkter
Til top Vis sterler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sterler
 
Gela
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 230
Sendt: 24 April 2015 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Philips har egentlig ydet mig en god service. Efter lidt fejlsøgnings-dialog, har de skiftet hovedprint og strømforsyning i mit TV (50PFL5038T) to gange, hjemme på min egen adresse.

Nu kommer så det sjove: l**tet virker stadig ikke ordenligt!

Jeg savner mit gamle Sony. Philips er i hvert fald historie her i huset.
Til top Vis Gela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gela
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Online
Indlæg: 2797
Sendt: 24 April 2015 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Sterler.

Det kunne være en god ide at du her fortæller, hvad der er dit problem med samspillet mellem tv og anlæg. Det kunne jo være en eller anden havde
løsningen? I fald du følger mit råd er model og typenumrene på de forskellige apparater vigtige for at finde et brugbart resultat.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj.
 
sterler
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 185
Sendt: 24 April 2015 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hej.. Lidt beskrivelse, en af mail sendt til Philips- Mainboard udskiftet- intet hjulpet...

Hej Philips- Ser meget frem til i svarer på alle punkter.

29-8 2014 købte jeg ny Yamaha RX A 2040, tidligere havde jeg Yamaha RXV 3800. Begge 2 har haft samme problem med TVET.
Kan se jeg har ringet 4 juni og spurgt ind til problemer første gang. OG ikke Januar 2015 som i beskriver.

Punkt 1. 26 marts har jeg sendt mail til supportDK@philips-tvconsumercare.com Har skrevet ( 40-60 sekunder om at tænde- hvis
det tænder med billede ). Er det meningen man skal ind i menu hver gang Tvet ikke starter op ? på hdmi 1 eller hdmi 2 ?
Dette oplever vi 1-4 gange om ugen og også oplyst mange gange via tlf. til kundeservice.

Punkt 2. Ja. tv er tilsluttet stikkontakt.

Punkt 3. Tvet er geninstaleret og seneste software version.

Punkt 4. Tekniker har beskrevet at problemet er kendt af Neisa og han selv har problemet hjemme. Tekniker der udskiftede
moderboard sagde fra start det ikke ville hjælpe noget, men nu gør vi det alligevel som planlagt. Hvor Var han sat til dette af Neisa
når det ved det ikke løser noget. ?

Punkt 5. Også en af grundene Købt Tvet pga dette Perfect Pixel HD, Dette virker ikke og skal slås fra- Besvar dette ??

Punkt 6. TVET skal bare fungere som monitor og starte op på HDMI 1-2.. i beskriver dette er HDCP/format issue.

Punkt 7. Pernille ( kunde service ). oplyser selv man har løst nogle problemer på nyere Philips TV, og klar over problemer med
ældre modeller.

Punkt 8. Beskriv om TVET IKKE er HDCP/ format issue Klart - se nedenstående. eller hvad i mener med svar fra Neisa ?

Hvad er HDCP?

HDCP står for High-bandwidth Digital Content Protection, en kopibeskyttelse ordning at fjerne muligheden for at opsnappe digitale
data vadested mellem kilden til skærmen. Formatet designet af Intel og licenseret af Digital Content Protection, LLC bruger en
godkendelses- og nøgleudveksling procedure før video og lyd præsenteres. Produkter, der er kompatible med HDCP-ordningen,
såsom DVD-afspillere, satellit og kabel HDTV set-top-bokse, samt få underholdning pc'er kræver en sikker forbindelse til en
kompatibel skærm, processen ofte beskrevet som den håndtryk. På grund af stigningen i fabrikanterne anvender HDCP i deres
udstyr, er det stærkt anbefales, at enhver HDTV du køber, er kompatibelt. Selv om de fleste videoenheder understøtter high-
definition video over komponent udgang, er analoge tilslutninger planlagt at udfase i fremtiden eller måske tvunget til begrænset
beslutninger output.

Hvorfor er det vigtigt for mig?

Selv om producenterne stadig gør de fleste produkter med mindst komponent HD-udgang, ny generation af produkter som HD-DVD
og Blu-Ray-enheder vil begrænse den analoge udgang opløsning (Analog defineret som komponent eller RGBHV). De højeste
opløsninger disse enheder kan output (720p / 1080i / 1080p) vil være tilgængelig på via den digitale (DVI eller HDMI) forbindelser,
der beskæftiger HDCP-kryptering. Enhver ny HDTV køb bør have en digital HDCP kompatibel indgang.

Det er vigtigt at bemærke, at HDCP er i øjeblikket ikke en standard, der bruges i pc-skærme, og næsten ingen af disse skærme har
Component indgange. Selvom pc-skærme er HDTV stand, HDCP-kryptering begrænser denne type brug. Hvis du bruger en HTPC og
ønsker at sikre dobbelt anvendelse af din nye fladskærm, kigge efter HDCP kompatibilitet.


MVH Tommy Jeppesen
Til top Vis sterler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sterler
 
sterler
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 185
Sendt: 24 April 2015 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Gela- Savner mit gamle Pioneer som desværre ikke kunne mere, valgte desværre forkert.... ;-((

Trukket rundt af Philips kundeservice i knap et år, intet hjulpet og total håbløs kundeservice...
Til top Vis sterler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sterler
 
sterler
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 185
Sendt: 24 April 2015 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Problemet er at Tvet er mega langt tid om at finde Yamaha/ Pana bluray optager/ apple tv. over 1 minut og somme tider finder den
dem ikke.
Deres såkaldte Perfekt HD motion virker ikke og skal slås fra. ;-((
Til top Vis sterler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sterler
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 24 April 2015 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Hvad siger din forhandler, hvor du har købt tv'et ?
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
sterler
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 185
Sendt: 25 April 2015 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Hej.. Efter ca. 1 år gennem Philips kundeservice kan jeg ikke gøre noget hos forhandler. General fejl i produktet fra kina.
Til top Vis sterler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sterler
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Online
Indlæg: 2797
Sendt: 25 April 2015 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Sterler.

En lang beskrivelse, hvor jeg leder efter en kortfattet beskrivelse af fejlen/fejlene. Hvad du forventer af dit produkt og hvad du mener fejlen/fejlene er. Historikken har betydning for dig i relation til det følgende.

At Philips har været inde over problemstillingen, fritager ikke din forhandler for ansvar. Er der en fejl/mangel ved dit TV skal fejlen rettes eller du skal have et nyt fejlfrit TV med egenskaber tilsvarende det nuværende. Philips har et samarbejde med deres forhandlere, som i praksis fungerer sådan. Jeg har selv haft fornøjelsen af at se det fungere i praksis, der hvor jeg arbejdede indtil september sidste år.

Hvem er din forhandler?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj.
 
sterler
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 185
Sendt: 25 April 2015 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hej Kaj

Købt hos Wupti.

Har Philips 60PFL8708S, Yamaha RX A 2040, Panasonic Bmr Bcp 735, apple tv 3.

Alt kodet og skærm fungerer bare som monitor, skal bare starte op på hdmi 1-2. Det er den meget lang tid om hvis den starter.
Perfekt motion HD skal forbedre billed kvalitet, hvis det slået til hakker den ved hurtige bevægelser.

lidt info nedenunder.

Philips tv, er koblet sammen med Yamaha RXA 2040, Apple TV, Panasonic dmr-bct735 hardisk / bluray optager.

Logitech kodet til at tænde disse, Philips Tv er sat til at starte på HDMI 1 ( Yamaha tænder tv via Hdmi swift ).

Fjernsyn kan ikke finde ud af dette, mindst 80-90 % er det 40-60 sekunder om at tænde- hvis det tænder med billede. Samme
gælder via Apple TV.
Når / hvis det er tændt og man skifter fra tv til Apple tv er det også et problem.
Nogle gange er der striber i regnbuens farver over hele skærmen, skal tage strømmen før det hjælper.
Ringet til Philips mange mange gange og de ligger også inde med info, opdateret software min. 5-7 gange og intet hjælper. Endelig
kom jeg igennem med problem og bestilt service, udskiftning af moderboard- dette har intet hjulpet og service mand sagde også
inden det formentlig intet hjalp. Fordi der er problemer med nogle Philips tv. ( Formentlig bedre på helt nye).

Jeg vil meget gerne snakke med en Philips Chef omkring dette, har efterhånden brugt rigtig meget tid på ingenting. Mobil

Når dette TV er tændt er jeg rigtig glad for billede, med ambilight. ( Dog synes jeg også det meget mærkeligt at købe et Dyrt TV
med Perfect Pixel). men kan ikke bruge Perfekt Natual Motion pga så hakker tvet fordi det ikke kan følge med.

Mit forslag er Philips refunderer Tvet, eller bytter til et andet 60" der virker som det skal og har betalt for. Jeg kan umuligt være
eneste kunde med problemet. Svært at forklare alt dette ved at skrive.

Mvh Tommy Jeppesen
Til top Vis sterler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sterler
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 25 April 2015 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Sterler.

En lang beskrivelse, hvor jeg leder efter en kortfattet beskrivelse af fejlen/fejlene. Hvad du forventer af dit produkt og hvad du mener
fejlen/fejlene er. Historikken har betydning for dig i relation til det følgende.

At Philips har været inde over problemstillingen, fritager ikke din forhandler for ansvar. Er der en fejl/mangel ved dit TV skal fejlen rettes eller du skal
have et nyt fejlfrit TV med egenskaber tilsvarende det nuværende. Philips har et samarbejde med deres forhandlere, som i praksis fungerer sådan. Jeg
har selv haft fornøjelsen af at se det fungere i praksis, der hvor jeg arbejdede indtil september sidste år.

Hvem er din forhandler?

Det er såmænd bare købeloven, der gælder

Hvis der er fejl/mangler ved et produkt, og der klages inden for en periode på 2 år fra købet, så skal forhandleren i udgangspunktet reparere,
ombytte, erstatte med et tilsvarende produkt eller lade handlen gå tilbage.

Det kan der selvfølgelig komme en masse besvær ud af, men det er udgangspunktet. Så kontakt din forhandler og brug kontakten med Philips
Consumer Care til at dokumentere, at fejlen har været til stede lige siden købet.

Hvis der altså er tale om en fejl - det kan jeg ikke gennemskue ud fra, hvad du skriver (men det er så heller ikke derfor, jeg skriver).
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
sterler
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 185
Sendt: 25 April 2015 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hej Kaj

Takker, det vil jeg prøve.. ;-)) god weekend
Til top Vis sterler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sterler
 
sterler
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 185
Sendt: 31 Maj 2015 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Hallæøøjjjj. Endelig af med mit philips, nyt mainboard og strømforsyning. Intet ændret og philips tager det tilbage.
Aldrig mere kineser møg mere.
Til top Vis sterler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sterler
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 31 Maj 2015 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Prøvet det med en Pioneer DVD for en del år siden,, fik haft i dem men fik en masse bla bla, så smed den ud...

Aldrig mere kineser møg mere

hm det bliver svært...
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 01 Juni 2015 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Jeg køber heller aldrig mere Philips. Har model pfl6636t. Er alt for længe om at starte op - Nogen der ved om man kan komme udenom at skærmen skal vise "philips" sort på hvidt og så hvid på sort i 30-40 sekunder ved opstart?

Jeg kan desuden kun få lyden ud i surround fra digitaludgangen - Jo jeg har prøvet at skifte til PCM i menuen og det virker ikke. Søgning med Google afslører at andre har samme problem!

ØV!
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Online
Indlæg: 2797
Sendt: 01 Juni 2015 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Dalgas

Det kan du i servicemenuen, men her kan du også komme rigtig galt af sted, hvis du er uheldig. Jeg fandt koden til servicemenuen til min (en anden model) ved søgning på nettet. Jeg fralægger mig ansvar for "eksperimentet".
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes