Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 16:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Tid til nye kabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Nej Boydk, tænk nu hvis en Porsche bare var en kinesiske bil med eneste der er ændre er at der nu stå Porsche på den i sted for eller anden kinesiske mærke, eller man har sat et andet karosseri på designe af Porsche.

Er den så stadig en Porsche ?

Det er så det vi er oppe i mod, ikke ? når det komme til high-end hifi.

Jeg ville til en hver tid købe Mark Levinson fra den periode at han var mande bag dette mærker, skal ikke udtale mig hvor meget Mark Levinson lyd, der er i en Mark Levinson fra Harman gruppen, men kan kun konstatere at ægte brug Mark Levinson stadig sælge god, det samme er brugt Porsche fra Ferdinand tiden.

Men på en måde er Porsche vendt tilbage til udgang punket, da netop Porsche havde sig udspring fra VW, så Porsche kunne værre endt et meget værre sted end hos VW.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2904
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Godt nok er producenter kreative, i deres jagt på profit.
Men er det ikke også os som forbrugere, der for let lader os snyde.
Den bedste løsning er tit den der ligger lige for.
Den ligger måske ret frem foran vore fødder, men vi får ikke øje på den, fordi vi skuler frem mod de fjerne horisonter.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Ja desværre er producenter kreative, ja alt for kreative, i deres jagt på profit.

Det vise jeg en del sager, og tænke bare på hvor kreative når det komme til digital kable som HDMI, USB og net kabler, ja man kan skam også få audio net kable, til helt dyre priser. Og de eneste forskel er at er noget pæne at se på, og de blive solgt på kreative markedsføring, så at kunne sælge HDMI, USB og net kabler til flere tusinde kroner, er lidt som at sælge sand i Sahra, men jeg tage hatte af for disse firma markedsføring, for de gør det nu godt.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2904
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

hej StarTrek.
Jeg er enig i det meste.
Men nogle gange gør "disse kabler" en forskel.

Tilbage i midt-firserne sendte jeg en original 20w "Hiraga" en tur til BB-hifi´s værksted, for at få den hard-wiret med vdh scs-12 (dengang 180kr
pr mono meter) og samtidig udskiftet alle interne ledninger med scs-12.
Det gjorde en forskel. (vaw)
Bevares efter at have haft den hjemme i et par måneder, fik en bekendt ligepluslig lyst at skrue meget hurtigt og højt op for lyden ( til en
nytårsfest), det kunne Hiragaen ikke klare. Den døde på stedet.

Udskiftningen til de dyrere kabler samt hard-wiring kostede 6000kr (mange arbejds-timer) var spildt.
Men jeg fik da en kortvarig oplevelse.

ps. jeg skal for en ordens skyld sige, at BB-hifi ingen skyld/ansvar havde.   Jeg insisterede selv på, at få modificeringen af Hiragaen gennemført.

mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne værre at de nye kabler gav en anden dimension end den tiltænke, og kunne værre medvirken til at den brænde af.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Men selvfølgelige er der forskel på kabler, men problem blive når man sælge billige kabler som dyre nye high-end kabler, uden det er det eller at man sætte en kend navn på et kable og så sælge der rigtig, rigtig dyrt.

Men forskel på kabler sige ikke noget om, om det dyre eller billige kable er det bedste i det given anlæg.

Så et billige kable, kan måske være den bedste løsning i et high-end og omvendt, bruger selve det ”blå” kabel – kendt fra Aalborgområdet, efter at havde lytte til og brugt kabler fra bl.a. NODOST og Supra.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Weezer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Men selvfølgelige er der forskel på kabler, men problem blive når man sælge billige kabler som dyre nye high-end kabler, uden
det er det eller at man sætte en kend navn på et kable og så sælge der rigtig, rigtig dyrt.

Men forskel på kabler sige ikke noget om, om det dyre eller billige kable er det bedste i det given anlæg.

Så et billige kable, kan måske være den bedste løsning i et high-end og omvendt, bruger selve det ”blå” kabel – kendt fra Aalborgområdet, efter at
havde lytte til og brugt kabler fra bl.a. NODOST og Supra.


Er det det blå Mogami kabel ?
Til top Vis Weezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weezer
 
J.M.H
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Februar 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 05 Maj 2015 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Men selvfølgelige er der forskel på kabler, men problem blive når man sælge billige kabler som dyre nye high-end kabler, uden
det er det eller at man sætte en kend navn på et kable og så sælge der rigtig, rigtig dyrt.

Selfølgelig er der forskel på strømforsyningskabel kabler, de gør bare ikke nogen forskel på lyden!
Måske de putter "billige" kabler ind i dyrt omslag fordi der ikke er nogen forskel... bare en tanke :)

StarTrek skrev:
Men forskel på kabler sige ikke noget om, om det dyre eller billige kable er det bedste i det given anlæg.

Så et billige kable, kan måske være den bedste løsning i et high-end og omvendt, bruger selve det ”blå” kabel – kendt fra Aalborgområdet, efter at
havde lytte til og brugt kabler fra bl.a. NODOST og Supra.

kan du ikke prøve, at forklare mig hvad et 1,5 meter passivt strømforsyningskabel skal kunne gøre ved strømmen så det forbedre lyden efter
strømforsyningen, ensretter mv. i et givet produkt.

Mvh John
Til top Vis J.M.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J.M.H
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes